Zadejte hledaný výraz...

Stornování objednávky prodejcem

Dobrý den, včera jsem koupil mobilní telefon za 10 Kč. Dnes jsem se koukl na stav objednávky a vidím že jí prodejce stornoval. Je nějaká šance dostat mobilní telefon za 10 Kč? Vím že se něco podobného už stalo a prodejce musel obchod uskutečnit. Díky za pomoc :)
7. 9. 2010 18:39:37
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554371
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
7. 9. 2010 19:14:06
Právo na to rozhodně máš. Na netu je o tom pár článků.
7. 9. 2010 19:14:06
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554370
Já si takhle objednal 10 kusů povlečení á 25,- Kč a asi jsem málo vyhrožoval, nic mě neposlali. Je to fakt na prodejci, jak se k tomu postaví, ale nedělej si naděje a kašli na to, je to ztráta času.
7. 9. 2010 20:10:37
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554369
Libor KOHEL
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
7. 9. 2010 20:11:59
takovym lidem který vidí chybu někoho jinýho a hned jí zneužijou ve svůj prospěch se říká M.R.D.K.Y a rozhodně nemáš šanci kamaráde :)
7. 9. 2010 20:11:59
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554368
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
7. 9. 2010 20:13:32
Jaký kousek se ti podařilo takhle koupit. Ne, že by šlo o cenu, ale pokud to prošlo košíkem a máš potvrzovací mail s tou cenou, tak ..............., zkusit to můžeš. Problém bude, že i prodejce může do určité doby odstoopit bez udání důvodu.
Proč Mrd.., za chybu se platí, takové přísloví kamaráde neznáš?
7. 9. 2010 20:13:32
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554367
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
7. 9. 2010 20:18:36
Napsal Libik;565883
takovym lidem který vidí chybu někoho jinýho a hned jí zneužijou ve svůj prospěch se říká M.R.D.K.Y a rozhodně nemáš šanci kamaráde :)
moje slova, to snad ani neudělá, ne. nebo snad ano? jestli ano, tak dvakrát tolik, viz. citace
7. 9. 2010 20:18:36
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554366
solcik
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
7. 9. 2010 20:19:26
také v tom hraje roli zda byla objednávka potvrzena,, nejsem zastáncem těchto praktik, ale prodejci by mohli mít lepší chování,, už jsem párkrát upozornil na korunové položky a více jak polovina z nich nenapíše ani děkuji, u takových prodejců ať nakupují lidé jako je "neregistrovaný" a užije si to
7. 9. 2010 20:19:26
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554365
Napsal Libik;565883
takovym lidem který vidí chybu někoho jinýho a hned jí zneužijou ve svůj prospěch se říká M.R.D.K.Y a rozhodně nemáš šanci kamaráde :)
Proč tak silná slova. Já to třeba jen zkusil a čekal jsem, jaká bude reakce. A překvapili mě, že na to týden nereagovali, pak jsem to urgoval a pak začali jejich fakt hloupé řeči. Kdyby prostě hned narovinu napsali, je nám líto, je to chyba, tak ani neceknu. Ale že se začali vymlouvat, aniž by se omluvili, tak jsem jim psal 14 dní urgence a nakonec i výhružky. Ani je nenapadlo se třeba omluvit. tak kdo je tady m.r.d.k.a. kamaráde?
7. 9. 2010 20:25:37
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554364
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2010 20:27:11
Pokud Vám přišlo potvrzení objednávky, je smouva uzavřena platí. Obchodník se z toho může zkusit vykroutit nemožnosti plnění. Každopádně nejlepší je rozumná domluva - prodejce vám telefon nebo jiné zboží dodá za velmi výhodnou cenu, ale ne za 10 Kč.
Libik: Jestli tomu dobře rozumím, tak považujete mrdky za své kamarady. Inu vaše volba. Šanci samozřejmě má. Špatně se zachoval prodejce, který místo okamžitého kontaktování zákazníka s prosbou o zrušení objednávky a nabídkou zajímavé protihodnoty jen objednávku stornoval.
7. 9. 2010 20:27:11
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554363
No nebudu se pokoušet to řešit nechci být "hajzl". Jen dodávám že se nejedná o malý obchod pro který by to byla likvidační chyba byl to mobil SE Xperia X8 a objednal jsem to na obchodě který se chlubí tím že to je největší počítačový obchod v ČR. No nic nechám to být. :)
7. 9. 2010 21:02:50
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554362
David Kácha
verified
rating uzivatele
(39 hodnocení)
7. 9. 2010 21:19:32
Napsal Neregistrovaný;565910
No nebudu se pokoušet to řešit nechci být "hajzl". Jen dodávám že se nejedná o malý obchod pro který by to byla likvidační chyba byl to mobil SE Xperia X8 a objednal jsem to na obchodě který se chlubí tím že to je největší počítačový obchod v ČR. No nic nechám to být. :)
Tak zrovna z Alzy bych se to dostat snažil :D
7. 9. 2010 21:19:32
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554361
pokud je cena zjevně v rozporu s běžnou cenou a jedná se tedy o chybu, pak je sporný "projev vůle uzavřít kupní smlouvu" a obchodník by do značné míry uspěl. Navíc i kdyby ne, není nic jednoduššího, než objednávku nechat na venek aktivní, klientovi napsat, že dané zboží nyní není skladem a až dorazí, tak objednávku vykryje a prostě zboží nikdy nedodá.
jinak novy OZ uz by toto mel resit a da moznost zrusit i uzavrenou kupni smlouvu (laesio enormis), hovori se o tom, ze pokud by ta cena byla o cca 50% rozdila od ceny bezne na trhu, tak jiz by toto pravo slo vyuzit a myslim, ze je to velmi spravny krok.
navíc jak již zde zaznělo - využít chyby kohokoli je pěkná XXXXXXXXXX a je jedno, zda je to malý shop nebo velký shop.
7. 9. 2010 21:27:06
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554360
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 9. 2010 23:25:15
1. V době, kdy telefony stojí klidně 1 Kč je dost složité po spotřebiteli žádat, aby rozpoznal marketingovou akci od chyby obchodníka.
2. Postup který navrhujete (zboží není skladem) je zcela zjevné obcházení zákona. Chcete opradu zhojit chybu obchodníka tím, že udělá podvod?
3. Zatím platí současný OZ, kde něco takového možné není.
Neříkám že vyžadovat po obchodníkovi plnění je zcela v pořádku, nicméně chybu udělal obchodník a čekal bych od něj omluvnou reakci, ne chování popsané v prvním příspěvku tazatele.
7. 9. 2010 23:25:15
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554359
Djs
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
7. 9. 2010 23:31:03
Napsal Libik;565883
takovym lidem který vidí chybu někoho jinýho a hned jí zneužijou ve svůj prospěch se říká M.R.D.K.Y a rozhodně nemáš šanci kamaráde :)
Souhlas. O to horší, když to nějaká mrdka ještě k tomu řeší na fóru, kde má polovina lidi vlastní eshop.
7. 9. 2010 23:31:03
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554358
ninja
1. máte pravdu
2. plně souhlasím, pouze říkám nahlas zažitou praxi pro tyto případy
3. také pravda
Požadovat plnění by mohl, nicméně soud by zřejmě vyhrál, ale pokud by šlo u dané ceny o velký rozpor, což očividně je, soud by mohl plnění zrušit pro rozpor s dobrými mravy. Tento výklad používají i všechny spotřebitelské organizace, které po kauze tuším s Tmobile s mobily změnily pohled na věc a nyní již v případě značného rozporu cen jsou na straně toho, že jde o rozpor s dobrými mravy. Není to soud, není to judikát to já vím.
Souhlasím s tím, že se měl obchodník snažit domluvit, vysvětlit apod.
8. 9. 2010 07:36:03
https://webtrh.cz/diskuse/stornovani-objednavky-prodejcem/#reply554357
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit