Zadejte hledaný výraz...

Smysl dopravy zdarma se naprosto vytrácí

dave67
verified
rating uzivatele
16. 5. 2014 17:29:08
Tak to nedělejte :-)
16. 5. 2014 17:29:08
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023673
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
16. 5. 2014 18:10:50
Jaký máte názor na výši poštovného? Zkoušel někdo, jak se projeví poštovné pod 100Kč, kdy nevypadá tak "vysoké"?
Osobně mám naplánovanu strategii, nastavit poštovné na cca 70Kč bez dobírky a dobírku na 29Kč. Tím se dostanu na 99Kč za dopravu. Cca 40Kč s ceny dopravy musím mít v marži.
Nebo reálné dopravné za 90Kč.
Jinak prodávat třeba psí žrádlo jako beraniště, tak použiju dopravu zdarma v akčním setu......Koupě jednoho 20kg pytle granulí s dopravným, dva pytle doprava zdarma. Lidi pak nemusí uvažovat nad nějakou částkou a spíš si řeknou že je lepší vzít ty dva pytle.....
16. 5. 2014 18:10:50
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023672
MAHI
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
16. 5. 2014 22:19:18
Napsal ramix;1088471
Ne vždycky musí být na prvním místě zisk. E-shop může např. testovat, jak jsou zákazníci citliví na výši dopravy, nebo potřebuje vyprodat zásoby, zvýšit dočasně cash flow, zvýšit obrat, získat víc zákazníků a pak s nimi pracovat atd. atd.
Přesně tak. V současné době spousta velkých eshopů (Mall, Alza, Kasa) jednoduše jede na objem a ne na zisk. Snaží se získat podíl na trhu a nějak ten trh konsolidovat. Třeba TS Bohemia do jisté míry funguje skoro jako "drop shipping" tak, že na některé balíky jenom nalepí jiný čárový kód a ani nemají náklady na balení. Často třeba zboží z jedné objednávky můžou posílat z různých skladů, takže dojde ve více balících - a přesto se to vyplatí.
Jedním z nástrojů pro zisk většího podílu na trhu je ta doprava zdarma, která má mimo jiné i efekt, že zvyšuje průměrnou hodnotu obednávky. O kolik ti asi nikdo neřekne, ale každý rozumný eshop si to nastaví tak, aby mu to vyhovovalo. Spíše jde o to, že se eshopy snaží vybudovat u zákazníků takový mindset "když chci koupit notebook, jdu na Alza.cz", když chci koupit něco do domácnosti, jdu do Mall.cz a ještě k tomu přihodím pár věcí navíc". Samozřejmě, že kdyby si účtovali poštovné, vydělali by na objednávce v průměru více - ale o to se možná budou snažit později, ne v dnešní době.
16. 5. 2014 22:19:18
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023671
Metaxa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
17. 5. 2014 09:56:06
Každý je zodpovědný za cenotvorbu. Pokud mám například poštovné od 700 Kč zdarma je to výhoda, kvůli které zákazníci přijdou k tomu danému eshopu. Někdo prodává věci a má marži 10 Kč jinej 100 Kč...
Většinou si u téhle akce na nule nebo něco málo vyděláš, ale zase můžeš získat nové za koše atd...
17. 5. 2014 09:56:06
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023670
Napsal dave67;1088563
Konkrétně krmeni.cz je provozováno velkoobchodem, takže ceny můžou držet relativně nízko a promítnout do nich dopravu zdarma.
krmeni.cz patří k těm dražším v oboru...
Napsal beraniste;1088594
Krásný případ, nechtěl jsem tu zmiňovat konkurenci, ale takhle vypadá situace v oboru chovatelských potřeb, kde jsou marže skutečně na minimu.
situace se začíná lepšit... když už i Vafo si dokázalo "srovnat ceny" a prémiovka Brit zase začala být prodejná :-)
Jinak tady v tom oboru vede cesta přes import...
19. 5. 2014 08:16:19
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023669
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
19. 5. 2014 08:54:33
Napsal Marek Heřman;1088707
...doprava zdarma, která má mimo jiné i efekt, že zvyšuje průměrnou hodnotu obednávky...
Doprava zdarma nad urcitu ciastku zvysuje priemernu hodnotu objednavky. Doprava zdarma un-bloc vyrazne ZNIZUJE priemernu hodnotu objednavky.
19. 5. 2014 08:54:33
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023668
asd
verified
rating uzivatele
19. 5. 2014 09:39:21
No zrovna na Mall bych nic kupovat nešel ... přístup i služby na hovno, zboží všechno a nic. Mnohem radši mám menší specializované shopy (na úrovni samozřejmě), které konkrétnímu oboru rozumí a žijí jím, kde majitel obchodu ví o každém produktu a o každé objednávce, kde vědí co konkrétně dělají a s čím obchodují. A ne právě tohle, kde Vaše objednávka projde rukama deseti cvičených opic bez jakékoliv přidané hodnoty a znalosti z jejich strany, kde jsou jednotlivé produkty a objednávky jen elektronická čísla naskakující do obratu. To že na mě Mall nebo Alza křičí desetkrát denně z rádia v autě podle mě ještě neznamená, že to musí být pro alespoň průměrně myslícího člověka jediná myslitelná varianta nákupu. Já při nákupech kolikrát i oželím těch pár korun obchodní marže nebo dopravy, a radši to podpořím tam, kde je v tom srdce, nebo jak to říct :-)
Co se týká žrádla, sám mám oblíbený malý eshop, kde mě po objednávce sám provozovatel mailem upozornil, že z tohoto typu pamlsku měl jeho pes sračku a že ho budou stahovat z prodeje, tak jestli si to nechci rozmyslet a vyměnit za něco jiného. To se asi v Mallu nestane. I za cenu nějakých desetikorun ušetřených na dopravě nebo marži.
Napsal Marek Heřman;1088707
Přesně tak. V současné době spousta velkých eshopů (Mall, Alza, Kasa) jednoduše jede na objem a ne na zisk. Snaží se získat podíl na trhu a nějak ten trh konsolidovat. Třeba TS Bohemia do jisté míry funguje skoro jako "drop shipping" tak, že na některé balíky jenom nalepí jiný čárový kód a ani nemají náklady na balení. Často třeba zboží z jedné objednávky můžou posílat z různých skladů, takže dojde ve více balících - a přesto se to vyplatí.
Jedním z nástrojů pro zisk většího podílu na trhu je ta doprava zdarma, která má mimo jiné i efekt, že zvyšuje průměrnou hodnotu obednávky. O kolik ti asi nikdo neřekne, ale každý rozumný eshop si to nastaví tak, aby mu to vyhovovalo. Spíše jde o to, že se eshopy snaží vybudovat u zákazníků takový mindset "když chci koupit notebook, jdu na Alza.cz", když chci koupit něco do domácnosti, jdu do Mall.cz a ještě k tomu přihodím pár věcí navíc". Samozřejmě, že kdyby si účtovali poštovné, vydělali by na objednávce v průměru více - ale o to se možná budou snažit později, ne v dnešní době.
19. 5. 2014 09:39:21
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023667
kuvik
verified
rating uzivatele
23. 5. 2014 14:11:02
dopravu zdarma jsem taky zkousel, zamichal jsem ji jenom na konkretni druh zbozi, aby bylo na aukru nejlevnejsi, rozepsal jsem to do popisu zbozi a stejne to ti lidi casto pochopili tak, ze zakoupili a jeste doplatili opet obycejne postovne navrch :-). Spis to ve me evokuje pocit, ze kdyz da nekdo postovne zdarma, tak ze ma tak velkou marzi, ze si to muze dovolit. Nebo ze je to blazen, co si rekl, ze kdyz on nevydela nic, tak to nizkymi cenami znici pokazi i konkurenci.
23. 5. 2014 14:11:02
https://webtrh.cz/diskuse/smysl-dopravy-zdarma-se-naprosto-vytraci/strana/3#reply1023666
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit