Zadejte hledaný výraz...

Smluvní pokuta za nepřevzetí zboží – je to možné?

ale tím že vyřizuješ tu objednávku, tak ztrácíš i čas, nemůžeš ten daný výrobek poslat dále (zbytečně putuje k zákazníkovi a zpátky), takže poštovné a balné jako náhrada škody je asi nedostačující :)
4. 8. 2013 16:47:21
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929580
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
4. 8. 2013 16:52:53
navíc musíš zboží vykladnit, objednat nové, vystavit fakturu, pak vystavit dobropis, atd., atd. Čas jsou peníze, když se nebudeš muset věnovat zásilce, na které nic nevyděláš (ba naopak), můžeš dělat něco, na čem vyděláš. Proto je třeba započítat i drahocenné minuty života, které jsi tomu obětoval
4. 8. 2013 16:52:53
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929579
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 8. 2013 17:01:28
Mám pocit, že väčšina diskutérov tu preceňuje svoj čas. Malú lacnú súčiastku musí brigádnik zabaliť aj s vytlačenou faktúrou za 4 minúty. To je asi 5 korún. Vystavenie dobropisu je pár kliknutí v lepšom účtovnom programe.
4. 8. 2013 17:01:28
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929578
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
4. 8. 2013 17:07:38
ehm, z tvého pohledu stojí hodina práce 75 korun. To je to, co platíš brigádníkovi. Kde jsou náklady na jeho pojištění, daně, atd.? Kde jsou další náklady na prostředky, které brigádník používá? Náklady na obaly, na přístoje a nástroje, počítač, software, elektřinu, a tak dále? Jasně, všechno jsou to korunové položky, ale přece jen to dohromady dá dost. A hlavně máš brigádníka, kterého musíš platit a ještě na něm proděláváš. Místo toho, aby se věnoval zakázkám, z kterých nic není, mohl udělat něco, co přinese víc zákazníků a tím i větší zisky, jenže na to neměl čas, protože musel balit balíček pro blbečka, co si objednává zboží, které si nevyzvedne.
4. 8. 2013 17:07:38
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929577
Petr Svetr
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
4. 8. 2013 17:18:25
Napsal Caesar;981896
ehm, z tvého pohledu stojí hodina práce 75 korun. To je to, co platíš brigádníkovi. Kde jsou náklady na jeho pojištění, daně, atd.? Kde jsou další náklady na prostředky, které brigádník používá? Náklady na obaly, na přístoje a nástroje, počítač, software, elektřinu, a tak dále? Jasně, všechno jsou to korunové položky, ale přece jen to dohromady dá dost. A hlavně máš brigádníka, kterého musíš platit a ještě na něm proděláváš. Místo toho, aby se věnoval zakázkám, z kterých nic není, mohl udělat něco, co přinese víc zákazníků a tím i větší zisky, jenže na to neměl čas, protože musel balit balíček pro blbečka, co si objednává zboží, které si nevyzvedne.
A pokud podnikatel dokáže všechny tyhle položky prokázat jako škodu, která mu byla způsobena tím, že si kupující nepřebral zásilku a která by mu jinak nevznikla, může mu je soud všechny přiznat jako odškodné. Žádný problém tady není, nesnažte se to ho tam hledat.
4. 8. 2013 17:18:25
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929576
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 8. 2013 17:27:43
Napsal Caesar;981896
ehm, z tvého pohledu stojí hodina práce 75 korun. To je to, co platíš brigádníkovi. Kde jsou náklady na jeho pojištění, daně, atd.? Kde jsou další náklady na prostředky, které brigádník používá? Náklady na obaly, na přístoje a nástroje, počítač, software, elektřinu, a tak dále? Jasně, všechno jsou to korunové položky, ale přece jen to dohromady dá dost. A hlavně máš brigádníka, kterého musíš platit a ještě na něm proděláváš. Místo toho, aby se věnoval zakázkám, z kterých nic není, mohl udělat něco, co přinese víc zákazníků a tím i větší zisky, jenže na to neměl čas, protože musel balit balíček pro blbečka, co si objednává zboží, které si nevyzvedne.
Pokiaľ už do nákladov je zarátaná mzda brigádnika, tak tam nemôžeš rátať aj jeho náklady príležitosti (to sú jeho náklady, nie tvoje). Tak isto do toho nemôžeš rátať fixné náklady - počítač vybavenie, software atď. Elektrika za tých pár minút je na úrovni desatín halieru.
4. 8. 2013 17:27:43
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929575
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
4. 8. 2013 17:36:40
Napsal matto;981903
Pokiaľ už do nákladov je zarátaná mzda brigádnika, tak tam nemôžeš rátať aj jeho náklady príležitosti (to sú jeho náklady, nie tvoje). Tak isto do toho nemôžeš rátať fixné náklady - počítač vybavenie, software atď. Elektrika za tých pár minút je na úrovni desatín halieru.
proč nemůžu počítat fixní náklady? však to jsou náklady na zpracování objednávky a elektřina taky. dohromady to dá částku, která se nedá dookola platit z vlastní kapsy a někdo ji musí zaplatit, když mi to nezaplatí nepřevzatá dobírka
---------- Post added 4.8.2013 at 17:40 ----------
Napsal matto;981895
Mám pocit, že väčšina diskutérov tu preceňuje svoj čas. Malú lacnú súčiastku musí brigádnik zabaliť aj s vytlačenou faktúrou za 4 minúty. To je asi 5 korún. Vystavenie dobropisu je pár kliknutí v lepšom účtovnom programe.
když začínáš s eshopem nebo je ještě malý, nemůžeš si dovolit zbytečně utrácet, což brigádník zbytečnost je.
Nikdo tu nepřeceňuje čas, hodnota času je u každého jiná. Tvrdít, že tady někdo přeceňuje svůj čas je troufalost.
4. 8. 2013 17:36:40
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929574
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 8. 2013 17:43:00
Pretože fixné náklady sú rovnaké v prípade, že tá jedna objednávka bola odoslaná aj v prípade, že nebola. Na elektrinu tam tých 0,02 Kč kľudne zarátaj.
Inak povedané, ak platíš mesačne nájom na sklad 10 000 Kč, tak aj v prípade, že máš neprevzatú objednávku tak stále platíš 10 000 Kč.
4. 8. 2013 17:43:00
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929573
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
4. 8. 2013 17:49:22
když mi tu zásilku (za 5 000kč) nepřevezme, budu muset platit za sklad 10 000kč ze svého
když mi tu zásilku (za 5 000kč) převezme, budu platit za sklad 5 000 kč ze svého
sklad mě vyjde na 10 000kč, ať už odešlu 1 nebo 2 balíky ... každopádně ten fixní náklad do toho balíku dostat musím
edit 2: tu část toho fixního nákladu, ha
4. 8. 2013 17:49:22
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929572
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 8. 2013 17:59:21
Tomve, nemyslím to nijak zle, ale ak si naštuduješ základy ekonómie (a prípadne aj práva), tak by ti to mohlo v podnikaní trošku pomôcť.
Teraz k odpovedi, budem sa držať toho tvojho rozpočtu fixných nákladov:
Napísal si tieto dva prípady:
1 zásielku neprevezme: zo svojho platíš 10 000
2 zásielku prevezme: zo svojho platíš 5 000
Zabudol si na:
3 zásielku neobjedná: zo svojho platíš 10 000
A ako som písal už vyššie - odškodné má vrátiť stav pred objednaním a nie stav, ktorý by mohol nastať po prevzatí zásielky.
4. 8. 2013 17:59:21
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929571
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
4. 8. 2013 18:24:41
tu určitou část (jsem jaksi předtím nepsal, i když jsem to myslel) fixních nákladů mu tam naperu, ať se ti to líbí nebo ne .,... nepodníkám proto, aby si ze mě někdo střilel
---------- Post added 4.8.2013 at 18:30 ----------
nebo ještě jedna možnost, co plánuju do svého dalšího shopu, blacklist - nakoupíš jednou a nepřebereš = další objednávku ti natvrdo zamítnu
4. 8. 2013 18:24:41
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929570
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
4. 8. 2013 18:44:43
Posuňme diskusi trochu dál, aby i matto pochopil, že to tak nejde.
Budeš mít eshop a denně řekněme deset objednávek. Na každé z nich vyděláš třeba 150 Kč čistého. To máš za 20 dní 30 000. To je na malý, začínající eshop dobré, protože to uživí majitele, zaplatí pomalu nutné investice a možná zbyde i na nějaký rozvoj. A teď počítej se mnou. Z těch 10 objednávek denně se dvě nepřevezmou. Tzn., že budeš mít měsíční čistý zisk 24 000 z přebraných zásilek, ale také ještě musíš platit řekněme 40x 100 Kč za poštovné + balné za zásilky, které nikdo nepřebral. A to už jsme na 20 000,-- místo 30 000,-- kvůli zákazníkům, kteří objednávají jen tak pro srandu. Mimo to tě to skutečně stojí několik hodin práce navíc, ve kterých by ses mohl věnovat třeba tvorbě propagačních materiálů nebo např. zkrášlování prodejny, apod.
Chceš tedy, matto, říct, že se jedná o opomenutelný rozdíl v zisku eshopu, se kterým se provozovatel prostě musí smířit? Já s tím zásadně nesouhlasím a jsem pro tvrdé vyžadování vynaložených nákladů (nebo smluvní pokuty se kterou zákazník souhlasil).
---------- Příspěvek doplněn 04.08.2013 v 18:46 ----------
Napsal Feodaron;981899
A pokud podnikatel dokáže všechny tyhle položky prokázat jako škodu, která mu byla způsobena tím, že si kupující nepřebral zásilku a která by mu jinak nevznikla, může mu je soud všechny přiznat jako odškodné. Žádný problém tady není, nesnažte se to ho tam hledat.
To je sice krásná teorie, jenže škoda vznikne, ať se prokázat podaří nebo ne, ať už ji soud přizná nebo ne, a ať ji v konečném důsledku viník uhradí nebo ne. Škoda tu prostě je a provozovatel shopu ji musí překousnout, ať se mu to líbí nebo ne. Proč se tedy předem nebránit tomu, aby taková škoda vůbec vznikala?
4. 8. 2013 18:44:43
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929569
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 8. 2013 19:05:15
Napsal Caesar;981917
A to už jsme na 20 000,-- místo 30 000,-- kvůli zákazníkům, kteří objednávají jen tak pro srandu.
Tento predpoklad je nesprávny. Tí, ktorí to objednávali zo srandy ten tovar nechcú, takže ak by oni neexistovali eshop má denne 8 reálnych objednávok namiesto 10, takže sme na reálnych 24 000 (nie 30 000 ako píšeš).
V prípade tých neprebratých zásielok je teda rozdiel 4000 Kč, na ktoré má eshop právo (a to som aj písal)
Napsal Caesar;981917
Chceš tedy, matto, říct, že se jedná o opomenutelný rozdíl v zisku eshopu, se kterým se provozovatel prostě musí smířit?
Nie, to som ani nepísal. To kvôli čomu diskutujem je jednak to, že z niektorých diskutérov mám pocit, že by za nevyzdvihnutie zásieľky naúčtovali aj stek, ktorý mali dnes na obed a minuloročnú dovolenku a následne takého zákazníka upálili na hranici. Druhá vec prečo diskutujem je, že som chcel Tomve-mu ozrejmiť základy ekonómie, čo sa mi ale bohužiaľ nepodarilo.
Napsal Caesar;981917
To je sice krásná teorie, jenže škoda vznikne, ať se prokázat podaří nebo ne, ať už ji soud přizná nebo ne, a ať ji v konečném důsledku viník uhradí nebo ne. Škoda tu prostě je a provozovatel shopu ji musí překousnout, ať se mu to líbí nebo ne. Proč se tedy předem nebránit tomu, aby taková škoda vůbec vznikala?
Najjednoduhšie je sa brániť tak, že to premietnuť v nákladoch a teda zarátať do ceny tovaru.
4. 8. 2013 19:05:15
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929568
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
4. 8. 2013 19:18:32
Napsal matto;981928
Tento predpoklad je nesprávny. Tí, ktorí to objednávali zo srandy ten tovar nechcú, takže ak by oni neexistovali eshop má denne 8 reálnych objednávok namiesto 10, takže sme na reálnych 24 000 (nie 30 000 ako píšeš).
V prípade tých neprebratých zásielok je teda rozdiel 4000 Kč, na ktoré má eshop právo (a to som aj písal)
Ale kdybys neměl ty objednávky, které tě okradáji o čas, cash flow a zásoby, tak bys čas, cash flow a zásoby mohl investovat do propagace, ze které bys měl záručeně větší přínos (ne)materiální, oproti těm srandistům.
Napsal matto;981928
Nie, to som ani nepísal. To kvôli čomu diskutujem je jednak to, že z niektorých diskutérov mám pocit, že by za nevyzdvihnutie zásieľky naúčtovali aj stek, ktorý mali dnes na obed a minuloročnú dovolenku a následne takého zákazníka upálili na hranici. Druhá vec prečo diskutujem je, že som chcel Tomve-mu ozrejmiť základy ekonómie, čo sa mi ale bohužiaľ nepodarilo.
Teď si na sebe přivolám asi hambu, ale vystudoval jsem obchodní akademii. Zárověň s podnikáním jsem se naučil, že většina ekonomických pouček, grafů apd. jsou v realu na nic, protože vznikají až po dané situaci a nikoliv před ní.
Je dobrý, že mi to chceš vysvětlit akademický, ale já ti zas chci říct, že i fixní náklady se musí započítat k úhradě, pokud někdo si z tebe dělá srandu a způsobí ti škodu, i když podle ekonomické příručky škoda nevznikla.
Napsal matto;981928
Najjednoduhšie je sa brániť tak, že to premietnuť v nákladoch a teda zarátať do ceny tovaru.
Ano, je to nejjednodušší věc, ale i tak nejhorší, protože to odskače většina kvůli menšine a nebo většina odejde kvůli cenám a zůstane ti menšina. Každopádně ti tímto vznikne problem.
Proto je nejlepší nějak vytřískat ty náklady z té menšiny tak, aby zánikla.
4. 8. 2013 19:18:32
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929567
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
4. 8. 2013 19:29:24
ale já ti zas chci říct, že i fixní náklady se musí započítat k úhradě, pokud někdo si z tebe dělá srandu a způsobí ti škodu
To je nejaký morálny aspekt zadosťučinenia v tvojom vlastnom svete? Tí čo ti spravili škodu ti ju majú zaplatiť, ale nevidím dôvod, aby sa ti platili niečo navyše.
4. 8. 2013 19:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/smluvni-pokuta-za-neprevzeti-zbozi-je-to-mozne/strana/5#reply929566
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit