Zadejte hledaný výraz...

Sklik – sestavy VS inzeráty (vysvětlení)

Paranoic
verified
rating uzivatele
5. 8. 2015 21:08:08
Zdravím, potřeboval bych vysvětlit jednu věc s Sklikem.
Měl bych vytvořit v jedné kampani více sestav když propaguji eshop s bytovým textilem (povlečení, prostěradla apod..) nebo stačí jen 1 sestava a několik inzerátů?
Na netu jsem našel různé názory že více sestav je výhodnější, ale nejak mi nejde na rozum proč. Přece když vytvořím 1 sestavu - narvu do ní spoustu klíčových slov na "povlečení/deky/prostěradla/povlaky" apod.. a pak jen udělám aspon 10 různých inzerátů (jeden na povlečení / jeden na deky apod) tak to je to samé ne?
5. 8. 2015 21:08:08
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131512
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 8. 2015 21:17:37
Ne, není to stejné. Ovlivňuje to kvalitu a v AdWords skóre kvality. Sestava musí být tématická a relevantní. Když bys měl v jedné sestavě vše naplácané, tak budeš mít např. v AdWords nízké skóre kvality -> budeš se umisťovat na nižších pozicích a bude platít více za proklik.
Skóre kvality ovlivňuje i cílová stránka v reklamě.
A samozřejmě se ti na KW povlečení může ukázat inzerát na deky a CTR bude nízko. A to nechceš.
Navíc doporučený počet KW v sestavě je 20-50. Pro TOP KW je i vhodné mít sestavy s 1-2 KW a speciální inzeráty.
5. 8. 2015 21:17:37
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131511
Paranoic
verified
rating uzivatele
5. 8. 2015 21:18:56
takže bych měl vytvořit sestavu zvlášť pro povlečení, zvlášť pro deky, zvlášť pro prostěradla apod.. ?
5. 8. 2015 21:18:56
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131510
Přesně - zvlášť jednotlivé tematiky a k nim na míru inzeráty.
5. 8. 2015 21:20:59
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131509
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 8. 2015 21:23:04
Ano, přesně tak. Začal bych rozdělováním na sestavy podle druhu zboží na e-shopu. A pro přehlednost bych v každé sestavě směřoval jen na jednu URL v inzerátech, aby v tom nebyl nepořádek.
5. 8. 2015 21:23:04
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131508
Marcus M.
verified
rating uzivatele
5. 8. 2015 21:24:24
Pokud to budete mít v 1 RS, tak se může zobrazovat inzerát, kde propagujete deky, na KW "prostěradlo". Možná bych doporučil alespoň první nastavení PPC nechat na někom zkušenějším. Nyní to sice zvládnete svépomoci, ale poté se může stát, že budete jen dobíjet kredit bez valných výsledků.
5. 8. 2015 21:24:24
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131507
Paranoic
verified
rating uzivatele
5. 8. 2015 21:25:35
ok děkuju, žil jsem totiž v představě že více sestav = víc utracených peněz, tak jsem se tomu chtěl vyhnout tím, že bych to napráskal všechno do jedné sestavy..
ještě takovej dotázeček OFFtopic: má cenu do klíčových slov zadávat i ta obecnější jako např "povlečení" když CPR tak vysoký, jaká je průměrná cena u toho slova, mít nebudu?
5. 8. 2015 21:25:35
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131506
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 8. 2015 21:28:30
Obecná slova mají cenu, ale ve volné shodě si hlídej nastavená CPC. Volné shodě dej nízké CPC a nech to běžet. V nejhorším se nebudeš zobrazovat. Bude se ti tam chytat spousta nerelevantích KW.
5. 8. 2015 21:28:30
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131505
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
5. 8. 2015 21:40:15
Tak já to řeknu nahlas - nemá cenu si to PPC dělat sám, akorát peníze vyletěj z okna. Taky si sám neopravíte auto, ale odvezete to k mechanikovi.
5. 8. 2015 21:40:15
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131504
Paranoic
verified
rating uzivatele
5. 8. 2015 21:40:38
bohužel nemohu najít možnost měnit CPC volné shodě, teprve se s tím vším seznamuji..
5. 8. 2015 21:40:38
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131503
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
5. 8. 2015 22:05:35
Napsal OndrejDyrka;1215547
Tak já to řeknu nahlas - nemá cenu si to PPC dělat sám, akorát peníze vyletěj z okna. Taky si sám neopravíte auto, ale odvezete to k mechanikovi.
Souhlas, i když tuhle jsem si taky něco málo na autě opravil sám. :) Hodinka práce na parkovišti, povolit a přišroubovat 2 šrouby a auto zas jezdilo. :D
5. 8. 2015 22:05:35
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131502
Honza Seko
verified
rating uzivatele
5. 8. 2015 22:18:33
Obecné fráze bych vůbec nedával. Zaměřte se na specifičtější slova jako " červená deka " atd.
Jinak také doporučuji to nechat na někom, kdo se v tom vyzná. Dnes vám to udělají za pár pěnez, pak stačí jednou za čas nechat učesat, aby to jelo dál.
5. 8. 2015 22:18:33
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131501
Lukáš Krejča
verified
rating uzivatele
6. 8. 2015 06:50:20
- určitě víc sestav, většina důležitých důvodů zazněla
- jestli se vám vyplatí volná / frázová shoda, nikdo neumí říct. realita ale je, že se vám to bude zobrazovat na spoustu nerelevantních výrazů (zejména v adwords), což pro člověka, který s tím neumí pracovat může znamenat totálně vyhozené peníze
- lepší pro vás bude začít s pár konkrétními sestavami, na těch si to osahat a postupně přidávat další
6. 8. 2015 06:50:20
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131500
onsad
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
6. 8. 2015 11:14:15
Tak ono i na frázovou se v Skliku nachytá spousta bordelu, možná by bylo lepší pro začátečníka začít s přesnou shodou a nízkými CPC.
6. 8. 2015 11:14:15
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131499
D.Nováková
verified
rating uzivatele
12. 8. 2015 18:21:41
Radila bych:
1. Sestavy a klíčová slova - rozdělit nabízené produkty do konkrétních skupin, podle nich navrhnout sestavy. Pokud máte zboží/produktových skupin hodně, začněte s tím pro vás nejklíčovějším, abyste stíhal postupně optimalizovat. Až vám budou běžet dobře hlavní produkty, doplňte sestavy na další...
(Pozn.: určitě rozdělit do jednotlivých sestav podle produktu, protože těm se přiřadí i inzeráty přesně šité na míru danému produktu. Jinak se může stát, při jedné společné sestavě, že se na KW "prostěradlo" objeví inzerát na "deky"... prostě vy už neovlivníte, který inzerát na které slovo se propojí, pokud jsou v jedné společné sestavě.
Čím přesněji se trefíte svou odpovědí (tj. inzerátem) na vyhledávací dotaz, tím větší je šance, že na vás kliknou).
2. Klíčová slova (KW) - určitě shodu, "frázovou" lze také, volnou nedoporučuji
Klíčová slova je lepší dávat co nejpřesnější... např. pro prodejce dřevěných podlah nemá smysl cílit na slovo "podlaha" přestože je hodně hledané, ale skrývá pod ním se moc druhů podlah... zpravidla to chce slovní spojení alespoň ze 2 slov, i když v některých oborech i 1 slovo (např. značka) může být výjimkou a fungovat - to musíte vyzkoušet sám, podle zaměření obchodu.
3. Vylučující slova - důležité
Přidejte si obecná vylučující slova, která vás napadnou, ať již z oboru i ta úplně obecná, na která se nechcete v kombinaci se svými KW zobrazovat (například i negativní, jako "špatná", "nekvalitní", "k ničemu", "negativní zkušenost", "špatná zkušenost" atd...)
Pokud použijete frázovou shodu u KW, díky níž můžete přijít i na zajímavé další kombinace vyhledávaných dotazů, tak je potřeba následně pravidelně kontrolovat statistiky - tedy skutečně vyhledávaná spojení, na které se reklama u slov s frázovou shodou zobrazila - a podle toho doplňovat seznam vylučujících slov. Z počátku jich bude k doplňování hodně, ale časem budou ubývat, jak se bude kampaň zpřesňovat. Proto doporučuji postupné přidávání sestav.
4. Inzeráty:
Důležité je také vychytání optimálních textů inzerátu. Na začátku si navrhněte pro každou sestavu tak 2-3 texty, nechejte jim tak 2 - 3 týdny testovat, jak poběží.
Pak vyberte ten, který má nejlepší výsledek, tj. co největší míra prokliku při co nejmenší ceně... Lidé reagují na různé texty různě a někdy stačí i přehození slov a efekt je jiný.
U inzerátu můžete taky využít v nadpisu flexibilní text {Keyword: Klíčové slovo} - za klíčové slovo se pak vždy doplní přesný dotaz, který uživatel hledal. Místo "Klíčové slovo" ale zadejte nějaké vaše relevantní klíčové slovo, kdyby se jeho text nevešel, tak se zobrazí to vaše... např. {Keyword: Napínací prostěradlo}...
pokud bude hledat "levné prostěradlo", zobrazí se mu titulek "Levné prostěradlo" a ne "Napínací prostěradlo", což jej víc zaujme, protože to odpovídá tomu, co hledal.
5. Cílová URL a návaznost na Google Analytics.
Pro lepší sledování, co návštěvníci přivedení Sklikem/Adwords na webu nakonec dělali, je dobré si označit (hlavně u Skliku) "skutečnou cílovou URL" u inzerátu pomocí nástroje URL Builder od Googlu. (AdWords se dá propojit s Analytics, takže tam označování není nutné). Díky tomu si můžete odlišit jednotlivé sestavy i inzeráty a pak v G.Analytics sledovat jejich efekt na webu - jestli náhodou hned návštěvníci neodejdou, jestli udělali konverzi či splnili cil, který si v G.Analytics nastavíte atd.
Díky tomu pak lze ještě lépe optimalizovat PPC kampaň.
Skutečné viditelné URL můžete zkrátit a využít v něm hlavní klíčové slovo dané sestavy...
12. 8. 2015 18:21:41
https://webtrh.cz/diskuse/sklik-sestavy-vs-inzeraty-vysvetleni#reply1131498
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit