Zadejte hledaný výraz...

SEO vs. PPC

Ja
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
25. 6. 2014 17:28:36
Zdravím,
dnes jsem měl schůzku s jednou slečnou dělající pro jistou agenturu a když jsme se bavili tak mi tvrdila že velcí hráči v oblasti internetového prodeje kašlou na SEO a věnují se čistě jen PPC že se to vyplatí víc...
Co vy si o tom myslíte?
25. 6. 2014 17:28:36
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034807
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
25. 6. 2014 17:30:49
hloupost. Ideální je rozumně investovat do obojího.
25. 6. 2014 17:30:49
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034806
uspechy v prirozenych vysledcich jdou do znacne miry ruku v ruce s tim, jak se na webu pracuje a jak si tvori eshop vlastni obsah apod. uz jen to pomaha. Nicmene nevim o velkem eshopu, ktery by na SEO kaslal a nebyl v nem primo aktivni.
25. 6. 2014 17:39:34
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034805
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 6. 2014 17:43:33
Tyhle pseudo odborníci melou různý nesmysly jen, aby prodaly.
25. 6. 2014 17:43:33
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034804
duben
verified
rating uzivatele
(49 hodnocení)
25. 6. 2014 17:48:30
Je to nesmysl. Používají všechny kanály.
25. 6. 2014 17:48:30
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034803
Ta slečna potřebovala pouze prodat. Vsadím se, že ani neví o čem mluvila :-D
25. 6. 2014 17:56:10
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034802
ir0n
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
25. 6. 2014 18:14:13
Tak samozřejmě existuje min. jedno hodnotící kritérium, podle kterého má pravdu, a to je časová dimenze.
Úpravy v SEO oblasti trvají mnohdy měsíce, než přinesou výsledky. PPC se projeví prakticky ihned, stačí mít kredit na platbu.
Napsal Vazli;1101267
Zdravím,
dnes jsem měl schůzku s jednou slečnou dělající pro jistou agenturu a když jsme se bavili tak mi tvrdila že velcí hráči v oblasti internetového prodeje kašlou na SEO a věnují se čistě jen PPC že se to vyplatí víc...
Co vy si o tom myslíte?
25. 6. 2014 18:14:13
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034801
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 6. 2014 19:01:24
Verím jej a myslím si tiež že SEO v podobe ako vidieť z týchto diskusii je stratou času. Zo svojho profitu vyčleňujú určité percento na reklamu a fičia. Nenajímajú žiadnych SEO alchymistov, je to neistá pôda. Videli ste aby veľký hráš hľadal SEO analytikov? Nie radšej zaplatí UX poradcu, alebo skôr investuje do PR na nový výrobok ako nejaké mátoženie- pokus-omyl.
25. 6. 2014 19:01:24
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034800
SEOEFFECT
verified
rating uzivatele
(31 hodnocení)
25. 6. 2014 19:53:33
Osobne si myslim ze SEO a PPC velmi zavisi od finančných prostriedkov ktore ste ochotný vynaložiť.
Pokiaľ patríte medzi tých ktorý máju menši rozpočet tak by som sa skor zameral na SEO optimalizáciu, nie globalne celej stránky, ale na slova postupne ktoré su najviac vyhľadávané a napr v priebehu roka by som optimalizoval celu stranku a by som bol na prvych poziciach
PPC je podla môjho názoru skor určená pre lúdi ktorý majú veľké množstvo financi, pokiaľ mate nejaky eshop mate tam určite minimálne 10 rôznych produktov ktoré ponúkate. Teraz nastane otazka pre ktorý produkt nastavit PPC ? Najlepšie pre vsetky, ale pokial mate kredit 100 euro tak za pol dna je mozne ze vas google ,,spapka,, a maximalne podla mojich skúsenosti pri najlepšom budete mat 1 objednavku.
//moje osobne skusenosti, niekto mi moze ooponovat, rad si vypočujem každý nazor
Dolezite je vediet spravne nastavit PPC co nie je jednoduche a asi 80% tvori slogan ktory treba aby zaujal, cize ja robim vacsinou prve 1-2 tyzdne len testovanie reklamy.
Ale za sumu 100 euro v SEO problematike sa dokazu ,,velke veci,, za 100euro je mozne dosiahnut na niektore klucove slova super pozície vo vyhladavacoch odkial mate navstevnikov sustavne a nie len pokial platite.
Niekto mi moze oponovat ze SEO nie je jednorazove ano ciastocne mate pravdu, zalezi v akom obore sa pohybujete aka je tam konkurencia.
Preto s priklanam k nazoru ze SEO je lepsie pretoze napr za cenu 1000 euro do pol roka je mozne vasu stranku optimalizovat na vsetky klucove slova odkial budete mat pravidelnu najvstevnost.
Ale bohuzial pri PPC investujete kredit 1000euro mozno nieco zarobite, ale mate navstevnikov pokial platite. Do seo investujete do pol roka 1000 euro a dalsi rok len zarabate a ziadne vydavky mozno len minimalne na vydanie zopar PR clankov aby vam vase pozicie neklesli, ale vstko zalezi v akom obore sa pohybujete.
Ja co mam osobnu skusenost optimalizoval som jeden eshop na jedno klucove slovo uz cca 2 roky je na 1 mieste v google bez ziadneho zasahu.
25. 6. 2014 19:53:33
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034799
Napsal Gabonator;1101296
Verím jej a myslím si tiež že SEO v podobe ako vidieť z týchto diskusii je stratou času. Zo svojho profitu vyčleňujú určité percento na reklamu a fičia. Nenajímajú žiadnych SEO alchymistov, je to neistá pôda. Videli ste aby veľký hráš hľadal SEO analytikov? Nie radšej zaplatí UX poradcu, alebo skôr investuje do PR na nový výrobok ako nejaké mátoženie- pokus-omyl.
V rámci ČR nejsme zrovna malý eshop a máme vlastní interní SEO tým a velkou řadu externistů se kterými spolupracujeme. Naopak nemáme jediného UXáře.
---------- Příspěvek doplněn 25.06.2014 v 20:02 ----------
Osobne si myslim ze SEO a PPC velmi zavisi od finančných prostriedkov ktore ste ochotný vynaložiť.
obojí se dá dělat téměř od korunky
Pokiaľ patríte medzi tých ktorý máju menši rozpočet tak by som sa skor zameral na SEO optimalizáciu, nie globalne celej stránky, ale na slova postupne ktoré su najviac vyhľadávané a napr v priebehu roka by som optimalizoval celu stranku a by som bol na prvych poziciach
naopak, nemám-li peníze a potřebuji okamžitý obrat a okamžitou efektivitu reklamy, není moc lepších zdrojů, než PPC. Tvoří mi obrat ihned a tvoří ho tak efektivně, jak potřebuji. SEO je věcí na dlouhou dobu, nepřináší efekt hned a navíc ten efekt nejde dopředu nikdy odhadnout. U PPC se dají výsledky garantovat u SEO ne.
PPC je podla môjho názoru skor určená pre lúdi ktorý majú veľké množstvo financi, pokiaľ mate nejaky eshop mate tam určite minimálne 10 rôznych produktov ktoré ponúkate. Teraz nastane otazka pre ktorý produkt nastavit PPC ? Najlepšie pre vsetky, ale pokial mate kredit 100 euro tak za pol dna je mozne ze vas google ,,spapka,, a maximalne podla mojich skúsenosti pri najlepšom budete mat 1 objednavku.
//moje osobne skusenosti, niekto mi moze opatrovať, rad si vypočujem každý nazor
PPC se dá dělat klidně s rozpočtem stovek korun měsíčně. jak jsem psal výše, PPC tvoří efekt ihned.
Ale za sumu 100 euro v SEO problematike sa dokazu ,,velke veci,, za 100euro je mozne dosiahnut na niektore klucove slova super pozície vo vyhladavacoch odkial mate navstevnikov sustavne a nie len pokial platite.
základní omyl je dělat SEO na pozice, už to je první varovný signál
Niekto mi moze oponovat ze SEO nie je jednorazove ano ciastocne mate pravdu, zalezi v akom obore sa pohybujete aka je tam konkurencia.
budu-li v naprosto nekonkurenčním prostředí, pak ani žádné SEO nepotřebuji, jelikož na daný dotaz budu jediným zdrojem. S rostoucí konkurencí roste potřeba na tom pracovat. Ano, budou asi obory, kde stačí málo a jiné, kde to bude velmi náročné.
Preto s priklanam k nazoru ze SEO je lepsie pretoze napr za cenu 1000 euro do pol roka je mozne vasu stranku optimalizovat na vsetky klucove slova odkial budete mat pravidelnu najvstevnost.
lidé k nám na web chodí řádově z desítek tisíc KW a frází, od předvídatelných až po naprosté nesmysly, které si nikdo neumí představit. Otázkou je, co to je ta vaše optimalizace. Neumím si představit, že byste dokázal web optimaliziovat na všechna tato slova, jelikož z nich lidé chodí.
Ale bohuzial pri PPC investujete kredit 1000euro mozno nieco zarobite, ale mate navstevnikov pokial platite. Do seo investujete do pol roka 1000 euro a dalsi rok len zarabate a ziadne vydavky mozno len minimalne na vydanie zopar PR clankov aby vam vase pozicie neklesli, ale vstko zalezi v akom obore sa pohybujete.
Ano, PPC je kupovaný trafik, stejně jako SEO. U PPC (jak jsem psal výše) máte garantovaný výsledek, efektivní zdroj obratu apod. na co končit s PPC, když umí generovat opakovaně a garantovaně efektivní obrat? U SEA nic z toho nemáte a jen doufáte, že nepřijde SEO guru, který bude ještě lepší než by a nepošle konkurenci před vás.
Ja co mam osobnu skusenost optimalizoval som jeden eshop na jedno klucove slovo uz cca 2 roky je na 1 mieste v google bez ziadneho zasahu.
Z toho co popisujete bych si vás najmul na to, abyste dělal SEO pro konkurenci a rád vás za to zaplatím ;)
25. 6. 2014 19:56:14
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034798
Marco Salatin
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 6. 2014 20:08:11
Diskuze o porovnani neporovnatelneho.
PPC
- okamzita data
- v pripade, ze najdu vyherni kampan (priklad investuji 1$ a mam zpatky 2$), tak muzu jen skalovat na zaklade budgetu
- musi se ustat propaleny budget, nez se najde vyherni kampan
- vyherni kampan je kombinace mezi zdrojem trafficu (nebavime se jen o adwords, sklik a fb), nabidkou a landing page
SEO
- potencionalni siroky "free" traffic, ktery zni milne, protoze stejne delat seo neco stoji, tak to free traffic neni :)
- dlouhodoba vize cileneho trafficu
- v pripade, ze vim, ze urcity keywords convertuji, muzu skalovat, ze na dany serp dostanu vice vysledku (muzu zjistit i z ppc)
Podstatny je to, ze kazda z techto veci je pouze jiny zdroj a uzivatele z kazdyho zdroje se chovaji jinak. Idealni stav je samozrejme kombinovat oboji a kdyz se bavime o keywords, tak zaberu x vysledku na konvertujici serpy at uz v organic, tak paid.
25. 6. 2014 20:08:11
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034797
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
26. 6. 2014 16:09:49
Napsal ir0n;1101282
Úpravy v SEO oblasti trvají mnohdy měsíce, než přinesou výsledky. PPC se projeví prakticky ihned, stačí mít kredit na platbu.
A naopak: Když přestaneš platit, tvoje reklamy z PPC zmizí.
26. 6. 2014 16:09:49
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034796
Napsal petrx;1101526
A naopak: Když přestaneš platit, tvoje reklamy z PPC zmizí.
To ano, ale jaky mate realny duvod vypinat efektivni zdroj? A neni-li efektivni tak at se vypne. U SEA je problem, ze mesice pracujete, abyste neceho dosahl, ceho dosahnout vubec nemusite a navic temer nikdy nejste schopen presne vycislit to, kolik jste diky tomuto ziskal. Jsou to vzdy jen odhady, nejake srovnani a porovnani apod.
Oboji je dobre, kdyz funguje a oboji ma urcite plusy a minusy a vyhody a nevyhodu vuci druhemu.
26. 6. 2014 16:14:58
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034795
petrx
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
26. 6. 2014 16:21:48
Pokud se SEO dělá dobře, vyjde levněji než PPC.
Ale samozřejmě je nutné PPC dělat pro některé účely:
- Dosáhnutí na klíčová slova, kde se zatím SEO nechytá
- Testování klíčových slov a konverzí z nich pro řízení SEO
- Jištění, že i když se firma v Google objevuje na prvním místě v SERP, konkurence se neobjeví na placené pozici v AdWords nad ní
Pokud znáte stabilní návštěvnost z organiky, resp. meziroční srovnání typu květen 2014 vs. květen 2013 vs. květen 2012, které zohlední sezonní výkyvy a dlohodobý vývoj, můžete si modulovat návštěvnost do dalších měsíců. A pomocí SEO se snažíte dostat návštěvnost z organiky nad předpověď.
Ještě lepší je znát počet konverzí a obrat na z návštěv z různých kanálů a navyšovat obrat ve všech kanálech.
26. 6. 2014 16:21:48
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034794
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
26. 6. 2014 16:26:13
Priatelia, my sa tu bavíme o veľkých firmách a značkách. Debata skĺzla na úroveň mikro živnostníkov, neznámych e shopov, ktoré predávajú a ponúkajú kto vie aké služby a službičky. Je to typickým rysom debát na tomto portály z pohľadu malých podnikateľov.
Žiadna veľká firma nerobí SEO, nekupuje spätné linky, netrápi sa nad Page rankom domény a ostatné SEO alchýmie. Slečna z agentúry mala pravdu.
26. 6. 2014 16:26:13
https://webtrh.cz/diskuse/seo-vs-ppc#reply1034793
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit