Zadejte hledaný výraz...

SEO směr pro eshop na r.2022

beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
10. 10. 2021 10:51:59
Zdravím, teď vyvíjím nějaké aktivity co se SEO týče, ale stále přešlapuji a nevím jakým směrem se vydat. Hovořím o SEO pro eshop, nebo projekt prodávající fyzické zboží. V čem nemám stále jasno?
1) Mám dva SEO specialisty, kteří pro mě robí linkbuilding. Vybíráme jen cíle/kategorie, které pro mne mají ekonomický smysl. Co je jedna cesta, která třeba mě funguje. Nepoužívají nějaké agresivní metody, takže se minimalizují rizika postihů, ale kdo ví, jak bezpečné to bude za pár let. Říkám si, že když se linkuje z relevantních webů, píší se k tomu originální texty, nebo ze smysluplných míst, tak by to nemuselo vadit. Každopádně to reálně má výsledky.
2) Znám SEO specialisty, kteří mají ale stejné výsledky, ale nepoužívají linkbuilding vůbec. Vše dělají jen přes technické SEO a obsah. Také se dobře umísťují. Ale mám pochyby, zda v hodně konkurenčních oborech je touto strategií šance se v normální horizontu např. 2-3 let prosadit.
3) Ti druzí a hlavně velké shopy jdou cestou "budovat autoritu" a pokrývají snad všechna klíčová slova. Ti SEO specialisté co se zaměřují na obsah argumentují tím, že tohle je cesta jak se stát autoritou a jakmile se pokryje vše co je možné, vytáhne to i mnou preferované kategorie. Zda to tak je či není, řekněte. Asi vědí co říkají. Protože tohle je věc, které bych rád rozuměl. Tato činnost stojí mnoho peněz a času a reálné výsledky člověk z této činnosti nevidí. A jak se to projeví za 10 let už vůbec ne. Každopádně jsem zkusil nějakou stovku v této činnosti taky nechat, ale přínos v horizontu 1 roku vlastně nevidím.
4) Co mi dále není jasné. I kdybych se rozhodl ve velkém tvořit pro eshop i obecný obsah, není to kontraproduktivní? Lidé na eshop chodí hlavně nakupovat a ne se vzdělávat a to taky vidím v Google Analytics a míře opuštění takových stránek. Neředím těmi kvanty stránek web a nepoškodím tím nakonec i stránky, do kterých potřebuji dostat co nejvíce "link juice"? Když to přenesu do jiných činností. Já se všude snažím zjednodušovat, optimalizovat - zabíjí reklamy které nefungují, mají nízký KP, CTR apod. Mažu produkty které se neprodávají a vážou mi peníze. Proč by to v Googlu mělo být jiné. Proč za každou cenu tvořit tuny obsahu? Nezpůsobí to jen zabreberení webu a nevezme to něco těm podstatným cílům, které přináší výsledky? (v mém případě konverze?)
5) O čem dále přemýšlím. Pokud počet stránek s obecným odkazem hodně převýší počet stránek s reálným zbožím, nevzdalují se stránky od své podstaty? Vzhledem k číslům pak postupně bude docházet i k tomu, že se bude zhoršovat např. míra opuštění, doma strávená na stránce a odstatní metriky. U kategorií a produktů na které se lidé dostávají přes organiku mám skvělá čísla oproti těm obecným článkům. Na druhou stranu po deseti letech fungování vím, jakými částkami se bidovalo historicky v PPC a co to dělalo, jaké byly CTR a jaké byly konverzní poměry. A musím říci, že ta doba kterou člověk existuje v daném oboru pomáhá i menšímu shopu. Přeci jen někdo už vás zná a je tam větší šance prokliku, větší šance konverze. To zase hovoří pro budování obsahu a vlastně to trošku podporuje tu teorii budování autority. Fakt v tom mám hokej.
10. 10. 2021 10:51:59
https://webtrh.cz/diskuse/seo-smer-pro-eshop-na-r-2022/#reply1491823
1) Zbytečné obavy, nevidím problém ani do budoucna.
2) Ano, jde to i bez odkazů, ale pouze v určitých situacích. U hodně konkurenčních a vyhledávaných frází to budeš mít bez odkazů velmi složité, dokonce i nemožné. Obsah, jeho množství a kvalita, má vždycky nějaké limity. Odkazové portfolio a autorita v oboru prakticky nikoliv.
3) Pokrývat celou škálu klíčových slov, včetně těch velmi obecných může být taky cesta, pokud máš čas a peníze. Obecné fráze ti u e-shopu mají zabírat kategorie, v nich má být dostatek obsahu. Ty kategorie se pak opírají o doplňkový obsah, který s obecnou frází úzce souvisí (typicky třeba televize, kde se často interně odkáže na rádce s výběrem televize a tam už dokážeš pak cílit na parametry, funkce a další klíčová slova a související longtaily, které pod televize spadají). Prostě tu kategorii začneš větvit a děláš to cíleně, na míru potřebě zákazníka. A vyhledávače to umí pochopit a pracovat s tím. A tím pokreješ jak obecné, tak longtailové fráze.
4) Není to kontraproduktivní, viz bod 3, ty ty obecné fráze v e-shopu pokrýváš hlavními kategoriemi a podkategoriemi. A ty pak podpoříš cíleně napsanými články. Takže nakupující přijde na e-shop, jde třeba na ty televize a nic mu nebrání nakupovat, ale zároveň má možnost si přečíst i více o tom, jak si tu televizi má vybrat. a je to pro ně příjemnější, než se brouzdat milionem možností ve filtraci, které často ne úplně dobře rozumí. Pokud tohle všechno děláš dobře, nemůže to vést k "zabreberení". Koukni občas k těm gigantům, třeba jak to dělá Alza. Ta je přece vidět na obecné fráze, ale i na longtaily a přesto si tam pohodlně nakoupíš. ale také ti Alza nabídne poměrně vyčerpávající informace a články k danému produktu či kategorii. Právě aby ti pomohla vybrat a nakoupit. Je to v zájmu toho e-shopu. Ale to už nejsi v SEO, to už plaveš kolem UX a optimalizace nákupního a rozhodovacího procesu.
10. 10. 2021 11:11:20
https://webtrh.cz/diskuse/seo-smer-pro-eshop-na-r-2022/#reply1491822
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
10. 10. 2021 11:26:18
bod č.4: to že t o je vidět v GA je v pořádku, lidi třeba najdou odpověd na svou otázku, ale v rámci obsahu jste je nijak nedonutil/nepřesvědčil kliknout a jít v rámci eshopu dále.
10. 10. 2021 11:26:18
https://webtrh.cz/diskuse/seo-smer-pro-eshop-na-r-2022/#reply1491821
klavesakm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
11. 10. 2021 09:39:10
Za mě:
Je třeba brát SEO a OBSAH dohromady.
1) Kvalitní linkbuilding určitě ano. Kvalita, spíš než kvantita.
2) Technické SEO už by mělo být v pořádku, dřív, než se začne dělat linkbuilding.
3) a 4) Tady bych spojil všechny body dohromady. Analýza KW by měla figurovat společně.
Ano, budovat autoritu, jak pomocí nejdůležitějších KW i pomocí linkbuildingu, tak pomocí dobrého obsahu na webu. Nemusí ho být kvanta, ale zajímavý BLOG s každotýdenní publikací jednoho článku se z hlediska SEO vyplatí. Nezapomínat na vnitřní prolinkování a v případě e-shopu na vhodná CTA v článcích.
11. 10. 2021 09:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/seo-smer-pro-eshop-na-r-2022/#reply1491820
URL toho webu pro který ti dělají dva SEO specialisté?
11. 10. 2021 09:49:19
https://webtrh.cz/diskuse/seo-smer-pro-eshop-na-r-2022/#reply1491819
boolk
verified
rating uzivatele
12. 10. 2021 23:42:32
Napsal Wladass;1632525
URL toho webu pro který ti dělají dva SEO specialisté?
Staci napsat do googlu "eshop" nebo "web" nebo cokoli podobneho a poznas to tak, ze je to vzdy s velikym odstupem prvni odkaz.
12. 10. 2021 23:42:32
https://webtrh.cz/diskuse/seo-smer-pro-eshop-na-r-2022/#reply1491818
Napsal boolk;1632654
Staci napsat do googlu "eshop" nebo "web" nebo cokoli podobneho a poznas to tak, ze je to vzdy s velikym odstupem prvni odkaz.
Tak určitě :D :D
13. 10. 2021 08:10:18
https://webtrh.cz/diskuse/seo-smer-pro-eshop-na-r-2022/#reply1491817
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit