Zadejte hledaný výraz...

Savana.cz – zkušenosti?

Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
1. 3. 2018 14:23:31
Napsal xtcw;1447587
děkuju za reakci, tohle není individuální problém ale opakuje se to, tak mě zajímalo jestli má někdo podobný problémy, není to poprvé. Jinak já samozřejmě problémy řeším hned a pokud zrovna nečekám x hodin na reakci podpory, tak si nějak snažím poradit. Ale pravda, složitě jsem to nahlašoval z auta přes hotspot a nenapadlo mě, že mi savana v klidu a pohodě odpoví že je opravdu všechny blokujou a přitom je rovnou neodblokuje, proto tam vznikla ta prodleva kdy jsem reagoval za hodinu.
Ale jak jsem psal, ani mi tolik nevadí dlouhá reakce podpory, vadí mi to, že savana nechápe rozdíl mezi tím, když se jednou za minutu připojí mailový klient s neaktualizovaným heslem a útokem, telefon se starým heslem považuje za "hádání" hesel a jako bonus ještě odstřihne celou ip adresu, ze které se ten "napadaný" email x let v pořádku přihlašoval. A nemusí to být jen debilní uživatel (i když často je), při jednom z posledních výpadků si člověk od nich změnil heslo protože mu nefungovaly maily - přes webmail ho to nechalo nastavit nový, ale imap klient se už nepřipojí protože je výpadek, čímž pádem tam ani nezadá nový heslo. Takže jakmile savana naběhne a začne přijímat spojení, tak je pro změnu zablokuje, pokud si toho hned nevšimne a nezmění hesla v zařízeních.. takže já jim tam teď musím hodit mikrotik kterej bude dělat vpn přes anonymní proxy, aby vůbec mohli fungovat kdyby jim savana zase zablokovala ip, a pak to můžu v klidu x hodin řešit s podporou.
Ale jinak jsem se savanou spokojenej je to dobrý hosting, bodlo by teda ještě trochu lepší reportování problémů a výpadků - savana přizná tak 1 z 10, takže musím psát na helpdesk, ten mi řekne že o problému ví a že to řeší, a já nemám žádný info o tom kdy to začne fungovat, takže to musím do zblbnutí zkoušet. Ale to je celkem drobnost, blokování celý ip a z toho vyplývající kompletní odříznutí od mailů mi komplikuje život daleko víc a imo to je věc která funguje vyloženě špatně, tak to občas zkouším jestli třeba nemají zpětnou vazbu od víc lidí, nechce se mi věřit že jsem jedinej na světě kdo zažil neaktualizovaný heslo v klientovi :-)
Na to blokovani se jeste s kolegy podivame, zda by to neslo "zjemnit", ale nic neslibuji. Pokdu by to byl nejaky problem a lidem to delalo potize, tak bysme to jiz zjemnili ve vlastnim zajmu z duvodu obycejneho pudu sebezachovy. :)
Co se tyka informace, ze Savana reportuej jen 1 vypadek z 10ti, to neni pravda. Jednak to takto napsane vypada, ze mame vypadky jak na bezicim pase, coz neni pravda, nebot prumerny uptime nasich serveru je zhruba 1 rok a take to pusobi tak, ze bychom opravdu vypadky zatajovali. To neni pravda. Vzdy a vse reportujeme a transparentne umime priznat i to, kdyz je chyba na zpusibena nasi chybou.
Ne kazdy vypadek je globalnim vypadkem a nema smysl reportovat to, ze si nekdo shodil vlastni VPS atd. Tyto veci se resi nasim monitoringem a autorestartem a nebo se to resi konkretne s dotynym klientem.
Zaverem dekuji za celkove dobre hodnoceni.
1. 3. 2018 14:23:31
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532407
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 3. 2018 18:13:01
děkuju, já tam fakt vypadám za blbce :-( Klidně ať se ručně zadá ip adresa na nějaký whitelist, který bude mít vyšší threshold na špatný pokusy apod, resp. je mi jedno co, budu rád za cokoliv co tohle ovlivní, já nemám žádnou možnost ovlivnit to že někdy v budoucnu nepřijde blb co zadá špatný heslo, budu jen rád pokud za svojí blbost bude půl dne bez mailů, :-) ale ostatní co jsou v tom "nevinně" prosím aby fungovali. Samozřejmě pokud to bude opravdový útok na víc emailů z jedné ip tak tam není co řešit, tam je jasný že tu ip odstřihnete.
K těm výpadkům - konkrétně jsem myslel maily, a to že smtp.savana.cz odmítá maily, většinou skoro prázdný maily na několikátý pokus projdou, ale třeba s pár set kB přílohou už několik desítek minut ne, nebo to někdy jde někdy ne - a protože o tom není info ani v administraci, ani ve výpadcích, tak nevím kdy se to vlastně rozjelo. Konkrétně to dle podpory máte hlášeno zrovna teď (cca 17:45) na tech. oddělení, a to samý 2 dny zpět v úterý, cca 18:30. Nemám jak zjistit že už je to ok, takže můžu buď otravovat podporu, nebo furt dokola něco zkoušet odeslat, než to párkrát za sebou projde.
Dobré hodnocení si zasloužíte, jste kvalitní hosting, super je třeba včasné posílané info o útocích na neošetřený wordpress apod.
1. 3. 2018 18:13:01
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532406
freedyspeed
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 16:23:12
Do tématu jsem přišel právě proto, že mě zajímalo jestli to šílené blokování emailů taky někoho trápí..
Moje poznatky a zkušenosti se Savanou:
- Už několikrát nám ten IP ban při špatném zadání přístup do emailu odstavil celou firmu, aniž bychom nalezli viníka, kterému se zařízení snažilo připojovat se špatným heslem.. Bylo to dle logu ve velmi divné časy (3-4 ráno) a žádný ze zapnutých počítačů nebyl, nic jsme nezměnili a od té doby zase nějakou dobu nic..
- Při změnách hesel na email mi to dá IP BAN dřív, než si stihnu změnit heslo v emailovém klientovi..
- Plánovaná změna hesel v celé firmě se nyní stala noční můrou, protože bez i kdybychom vše stihli během třeba hodiny kdy se domluvíme s podporou na whitelistování IP, tak stejně je skoro 100% šance že někde zůstane mobil, notebook, nebo počítač který ještě bude mít nastavené staré heslo a při každém zjevení takového zařízení v síti se nám třeba na hodinu zastaví firma..
- Šli jsme sem protože IceWarp, rovnou s Groupwarem a nejdřív se to zdálo být super, ale nakonec se ukázalo, že Groupware Outlook konektor je dlouhodobě nepoužitelný, protože i přes správné nastavení se jednou za čas rozhádá se Savana serverem a ten mi dá IP ban za Failed logins.. trávil jsem doslova každé ráno desítky minut na telefonu s help deskem, žádné nastavení méně časté synchronizace, ani nic podobného nepomohlo.. Nakonec jsem se na to radši vykašlal a smazal Outlook konektor, používám raději jen IMAP, než nemít kvuli jedné Groupware schránce přístup ke všem 6 schránkám na Savaně.. sice mi z podpory nejdřív psali, že pokusy o chybné přihlášení tam byli i potom, ale vzhledem k tomu že jsem už snad 14 dní nedostal IP BAN, tak už asi nejsou.. takže za to ten konektor mohl.. stejně mě ten Groupware štval, protože na něj nejde nastavit pořádné heslo, ale jen snad 8 znaků písmena a čísla..
- Bohužel ten IceWarp není jak jsem doufal - těšil jsem se hlavní na IceWarpového email admina, který tam ale není a musí se to dělat přes ten Savana WebControl a s tím se docela trápím..
Udělal jsem bohužel asi fakt chybu, že jsme přešli jen kvuli email hostingu, protože jeden nejmenovaný největší webhoster pořád výpadky imapu a další nám limitoval schránky na 10k emailů.. Tady nic takového není, parametry jsou super, ale tyhle blokace jsou mi fakt noční můrou, kdy mi z práce zavolají, že jim zase nejedou emaily..
Asi prostě nezbývá než zredukovat počty emailových schránek a přesunout se na drahý Gmail nebo Office365 :(
PS: Úplně by stačilo mít možnost si v administraci whitelistovat a odebírat blacklistu IP na vlastní pěst..
15. 3. 2018 16:23:12
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532405
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 3. 2018 18:55:26
Dnes jsem to prave resil s kolegy, ze to chce dat do Webcontrolu, aby si lidi IP ban sami smazali. Kdyby s tim meli problemy nasi zakaznici ve vetsim mnozstvi, tak nas klepne a oni nas ukamenuji.
Ten Groupeare mne take zajima, zakaznici s nim problem nemaji, aspon se to tedy ke me nedoatalo, jako celoplosny problem.
Prosim jeste o trpelivost, neni mi to jedno, ze ty blokace nase zakazniky trapi, bit by se jednalo jen o jednoho klienta. Jsem ale stale toho nazoru, ze ta blokace ma svuj smysl a rusit ji nehodlame.
Abych lidem vysvetlil, kteri presne nevi, o co jse, tak jde o blokaci IP, pokud se nekdo stale neuspesne loguje treba 60x behem hodiny. Neznamena to, ze zablokujeme celou sluzbu, jen IP, ze ktere “utok” jde a to na 24 hodin.
Zitra napisu vic. Tohle me opravdu mrzi, kdyz by zakaznik, kvuli takove veci od nas odesel. Snazime se sluzbu Savany tahnout nahoru a tohle zabezpeceni mize mit tento negativni proces.
Dekuji za pochopeni a mrzi me problemy, kazdeho zakaznika.
Hofy
P.S. rychla pomoc pri zablokovani. Do emailu se lze v dobe blokace dostat klasicky pres webmail, nez se se zakaznickou podporu poresi onen problem.
15. 3. 2018 18:55:26
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532404
freedyspeed
verified
rating uzivatele
15. 3. 2018 22:55:45
Nemyslel jsem to zle, kdyby nebylo těch problémů a bylo pár drobností navíc (Icewarp mailadmin, Cpanel nebo jakýkoliv lepší webcontrol), byli by jste nejlepší hosting jaký jsem potkal... a tím že udržíte velké emailové schránky jste pro nás už teď nejzajímavější. Spíš jsem to myslel tak, že od toho možná chci moc a možná má pravdu ten, kdo říká že "běžný" hostingový email se sofistikovaným email hostingům typu Gmail a Office365 nevyrovná i když některé funkce třeba má, tak to nefunguje tak dobře. A to není chyba vaše.
Více SZ
15. 3. 2018 22:55:45
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532403
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
15. 3. 2018 23:14:24
Kdyz trosku odbocime, co je na nasem Webcontrolu spatneho? Je to primo nas produkt a to nam umoznuje s nim delat cokoli, co potrebujeme pro nase sluzby.
Zejmena na toto jaro chystame radu vylepseni, jak jsme jiz annoncovali na nasem FB profilu.
15. 3. 2018 23:14:24
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532402
freedyspeed
verified
rating uzivatele
16. 3. 2018 00:22:08
Budu se snažit být konstruktivní, neberte to prosím jako nějaký hate.
Hlavně mám problémy se správou domén, tam je to nejslabší..
1. zrovna dnes průser - k doméně mi to po převodu nacpalo namísto administrativního kontaktu vás, vyřešeno přes HD
2. DNS nastavení bohužel dost slabé, nenastavím si více TXT, atd.. kdyby tam byla normální tabulka s možností úprav a přidávání A, MX, TXT, apod.. záznamů, bylo by to mnohem lepší, než takhle
3. Rozložení mě totálně irituje, vše důležité je splácnuté jen na pravou polovinu stránky, tlačítko "rozbalit všechny domény" jsem vůbec nepochopil, k čemu slouží, nedělá to nic (domén tam mám 8 a zkoušel jsem v různých sekcích).
4. Datum expirace? Autorizační heslo? NSSET? Správa kontaktů?
Já vím že to máte jen asi jako takový vedlejšák a taháte to přes Subreg, ale i z toho důvodu by to právě snad neměl být problém udělat, 90% domén mám tam a tohle všechno jsem v podstatě vypsal věci co tam jsou.
4. Třeba v nastavení emailů to sice píše celkové velikosti schránek na doménách, ale pokud s tím chci něco dělat tak musím jednak vždy vše sčítat a hlavně hledat na kolik mám vlastně aktuálně tarif. Stačilo by tam hodit tento údaj ze souhrnných informací.
5. Když chci upravit jakýkoliv mail, v seznamu aliasů mám předvyplněné "info;kontakt;mail" a pokud bych to uložil, smažou se mi stávající aliasy, vím že jde asi o chybu u mně, protože přes anonymní okno mi to nedělá, ale zkoušel jsem vypnout všechny vyplňovače hesel, uložené hesla, vyplňovače formulářů... nechápu proč to dělá, nikde jinde se mi to nestalo. Když chci změnit email, musím kopírovat se seznamu aliasů do pole na aliasy ty stávající a opravovat formátování :D
Je ten mailadmin na Icewarp takový problém? Zkuste si ho, lepší a přehlednější systém jsem neviděl, zlepšilo by to celkový komfort a vy by jste nemuseli nic programovat, jen zapnout mailadmina. Přišli jsme právě kvuli tomu, nenapadlo mě, že by mohl existovat IceWarp bez mailadmina, všude jinde to mají, ale těch hostingů je v ČR bohužel jako šafránu..
16. 3. 2018 00:22:08
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532401
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 3. 2018 09:57:01
Dekuji za KONSTRUKTIVNI kritiku. Kazda kritika, ktera ma hlavu a patu je dobra a delate nam tim obrovskou sluzbu a za to diky.
Nyni k odpovedim k vasim bodum.
1. ohledne te domeny a zmeny admin kontaktu, tak to je u nas obecny postup, ze chceme mit moznost domenu spravovat se vsim vsudy. Samozrejme, majitel domeny zustava stale stejny, jen je pro nas pote snadnejsi, ale i pro klienta, delat zmeny v nastaveni domen a to z jakyhkoliv, provoznich duvodu.
2. DNS rozsireni nastaveni mame jiz pripraveno, je to otazka nekolika tydnu, jiz to zaverne testujeme! Takze bod dva beru jako vyreseny. :)
3. prosim o zaslani screenu na muj email vedeni@savana.cz, nevim presne, co tim myslite. Ja ve webcontrolu nic naplacnute doprava nemam. Co se tyka prepinace ZOBRAZIT VSECHNY DOMENY, to vam rozbali domeny vcetne vsech subdomen. Vy tam zadne subdomeny nemate, tudiz to nedela nic. :)
4a. tyto veci resime spolecne s nastavenim rozsireneho DNS, takze take beru za vyresene :)
4b. Celkovou kapacitu pro emaily najdete v UCET / STAV. Jinak zbyvajici prostor vam to vypocte vzdy, kdyz EDITUJETE, nebo PRIDAVATE novy email a zobrazuje vam to tam. Vice to nekde zobrazovat neni dle nas nutne a vedlo by to jen k mensi prehlednosti
5. tohle musite resit opravdu jen u vas. To je chyba na vasem prijimaci. My tam nemame zadne JS, nebo predvyplnovatka. Osobne pouzivam na hesla Sticky Password a ten mi tam nic nehazi a neprepisuje mi zadne udaje ve formularich ve webdcontrolu.
6?. mailadmin nemuzeme mit, neb zakaznik by ziskal veskere moznosti si nastavit vse. Ruzna nase omezeni na tarif, bezpecnost, filtry, prava atd. Pokud bysme neco takoveho nabizeli, tak by nam IceWarp lehnul, neb by to obrovsky zatizilo jeho konzoli, vykon atd. Pokud bysme se bavili o nejake specializovane email sluzbe jako takove, tak pak za cenu kolem 4-5 E / schranka to je mozne o tom uvazovat, ale urcite ne v ramci hostingu, ktery umoznuje definovat stovky emailovych schranek a to za cenu 25 Kc /mesic. Pak je jeden email treba za 0,10 Kc / mesic. Neberte to, ze nasim klientum neco odpirame, ale v ramci stability nasi emailove sluzby a hlavne z duvodu sebezachovy tohle dovolit nemuzeme. Nicmene do Webcontrolu planujeme pridat nejake dalsi moznosit kolem spravy emailu.
Sam pisete, ze IceWarp skoro nikdo nenabizi a jeste mene hostingu nabizi primo IceWarp webmail s jeho komfortnimi sluzbami.
Takze zaverem na vasi otazku, zda je povolit mailadmin, tak musim odpovedet ANO, byl. Ne za tuto cenu. On je totiz obrovsky rozdil, pokud mate IceWarp jen pro jednu domenu, kde si to vse spravujete a nebo na nem mate posazeny desitky tisic domen a v nich stovky tisic emailovych schranek. A zase jsme u te ceny. :)
16. 3. 2018 09:57:01
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532400
freedyspeed
verified
rating uzivatele
16. 3. 2018 13:32:01
Děkuji za odpovědi, jsem spokojený.
Na některé ještě odpovím:
1. Aktuálně jsem se jednu jednu z domén rozhodl převést ke GoDaddy a ten administrativní kontakt mi to zablokoval.. HD poradil vytvořit si kontakt ve Webcontrolu a napsat požadavek na změnu administrativního kontaktu.. bohužel tou dobou už autorizační email ležel v nic@savana.cz, takže musím čekat, než vyprší lhůta pro autorizaci převodu a nový administrativní kontakt se chytne a znovu musím zadávat převod. Což zatím vypadá, že bude proces na několik dní, sic to je spíš chybou GoDaddy, tak nebýt toho administrativního kontaktu který není můj, nestalo by se to.
3. Já myslel to rozložení, že celý prostřední sloupec stránky zabírá prostor pro výběr domény i když jich mám jen pár, efektivně by to mělo využití asi až při desítkách domén. A to důležité co se nastavuje je (subjektivně pro mě) nepochopitelně zaplácnuté doprava. Asi je to subjektivní.
4. V pohodě, je to jen o lepší přehlednosti.
6. Chápu, ale taky jsem se nebavil o hostingu za 25 Kč/měsíc, my třeba to máme tuším asi za 500,- bez DPH měsíčně (SAVANA2001+ MAILBOX PROFI + nějaké groupwary). Chápu že je tam problém s tím množstvím, ale platba za jednotlivou schránku je mi zase přímo proti srsti, to bych rovnou šel na nativní řešení typu Office365/Gmail. Kdyby to šlo třeba s limitem na několik málo domén, popř. na jednu, úplně by to stačilo.
Líbí se mi právě to, jak to má mailadmin udělané, pokud si dobře pamatuju, dá se tam snad spravovat jak domény, tak jednotlivé účty v doménách a různě je párovat, nastavovat, sdílet... a výhodu vidím hlavně v ceně oproti konkurenci, což teda asi není již úplně aktuální, když oni sami už nabízí pro minimálně 10 uživatelů.
Jinak už se moc těším na novinky a přeji hodně úspěchů.
16. 3. 2018 13:32:01
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532399
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 3. 2018 14:15:47
1. uzavreno
2. uzavreno
3. ja mam "prostredni sloupec" uzsi nez tu zbylu pravou plochu a podle mne je ergonomie v poradku a je to i prehledne. Ostatne webcontrol ma byt hlavne nastorj, nez cokoliv jineho a svou ulohu plni dobre.
4. uzavreno
5. uzavreno
6. s temi 25 Kc to byl priklad. My jsme hlavne webhosting a 99% zakazniku soucasne emailove sluzby staci a vyhovuji. Nechceme fusovat specialistum na emailove sluzby. Mailadmin opravdu nemuzeme nasadit, nebot ten pouziva skupiny podle domen, ale my mame interne skupiny podle uctu hostingu, proto to nemuze nikdy fungovat, jak to mame nyni a jak se nam osvedcilo pro nase pouziti. Chapu a rozumim tomu, ze to urcite % zakazniku muze v necme limitovat, ale s tim jsme pri navrhu sluzby tak nejak pocitali a naopak vetsimu % to takto vyhovuje, ze to ma vse v jednom. My vime co jsme, a co chceme delat a nesnazime se nabizet "vsechno".
Jinak mam dobrou zpravu i ohledne blokace tech IP pri chybnem heslu. Dnes nas sefadmin mel poradu s administratory a dohodli se na zmenseni "sikany" ze strany teto ochrany, tak by to mohlo pomoci, ale stejne uzpornuji, abyste si dali pozor na zbytecne chyby a problemy, ktere nase ochrana zachyti. Nelze to moc individualizovat, nebot tech ruznych utoku chodi treba 50 000 za hodinu a pokud chceme pro nase klienty kvalitni a stabilni sluzbu, musime ji peclive chranit a s tim se kladou i vyssi naroky na nase zakanziky, aby nci nepodcenovali. Nastesti se vetsinou setkavame s pochopenim, proc to tak mame.
My se take tesime na nase novinky a dekuji za prani k uspechu, to vzdy potesi.
Take preji, at se dari.
Hofy
16. 3. 2018 14:15:47
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532398
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 3. 2018 15:37:03
Tak savana sa zase raz ukazala... od 7.3. nie su schopni opravit nefunkcne generovanie Let`s encrypt certifikatov a ani mi nevedia dat ziadne info (a to snad ani nemusim spominat, ze oproti beznym hostingom si treba u savany za SSL priplacat, takze som zaplatil a sluzba nefunguje). Uvadzam to tu z dovodu, ze som na podporu pisal uz asi 4x krat a ziadny vysledok. Takze savane sa odporucam obklukou vyhnut a najst si iny hosting, kde sa problemy neriesia tyzdne ale hodiny/max. dni.
17. 3. 2018 15:37:03
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532397
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 3. 2018 17:36:10
Napsal matto;1451031
Tak savana sa zase raz ukazala... od 7.3. nie su schopni opravit nefunkcne generovanie Let`s encrypt certifikatov a ani mi nevedia dat ziadne info (a to snad ani nemusim spominat, ze oproti beznym hostingom si treba u savany za SSL priplacat, takze som zaplatil a sluzba nefunguje). Uvadzam to tu z dovodu, ze som na podporu pisal uz asi 4x krat a ziadny vysledok. Takze savane sa odporucam obklukou vyhnut a najst si iny hosting, kde sa problemy neriesia tyzdne ale hodiny/max. dni.
Poprosim vas do PM cislo ticketu. Proctu si cele vlakno a ucinim patricnou napravu, pokud bude chyba na nasi strane. K tomu vam dame 6 mesicu hostingu zdarma. SSL a Lets Encrypt nasim zakaznikum funguje a normalne se generuji. Muze se jedna o specificky problem, nebo jen o nejake nedorozumeni.
Dovolim si jeste informovat, ze stiznosti a dalsi pripominky je vzdy nejlepe posilat na email vedeni@savana.cz. Email mam do 5 minut na svem mobilu a kazdym emailem se zabyvam temer ihned, minimalne odpovidam, ze vse proverim. Forum je sice transparentni informace a je mozne psat i sem, ale k urychleni problemu to nijak nepomuze, kdyz bych sem nahodou nenakoukl i dnes. Dekuji za pochopeni.
EDIT: prodel jsem nejake tickety z toho dne a nasel jsem to. Certifikat jsme pregenerovali za novy. Nicmene certifikat byl 12.3. nasim adminem opraven a funkcni. Chyba na nasi strane byla ta, ze jsme vas o oprave neinformovali. Zaroven netusim, proc se certifikat rozhodil, mozna pri nejakem zasahu v domenach z vasi strany, ale take mohlo dojit k nejake chybe na nasi strane. Zamern euvadim obe moznosti, abych na vas nic nehazel. Za toto neinformovani se tedy velice omlouvam, certifikat pregenerovat a vas ucet jsem prodlouzil o slibenych 6 mesicu. Nebot slo o chybu an nasi strane v tom, ze jsme vas neinformovali zpet. Dekuji za pochopeni.
17. 3. 2018 17:36:10
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532396
Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
20. 3. 2018 11:48:46
Ahoj Hofy,
předem se omlouvám za řešení problému tady, ale jedná se o opakující problém a nezdá se mi, že by se nějak řešil a jak sám píšeš je to tady více transparentní.
Problém jsem první řešil s podporou na Savana.cz na helpdesku až poté jsem kontaktoval Seznam, obě odpovědi jak z helpdesku ze Savana.cz tak ze Seznamu je níže:
11:02 Ivana Vozenilkova: Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?
11:06 Petr Malec: Dobrý den, rád bych se zeptal na jednu maličkost,
v pátek Fri, 16 Mar 2018 09:37:22 +0100 (CET) mi byl poslán email z adresy xxxx@seznam.cz (anonymizováno) na adresu info@petrmalec.cz (email server je hostován u Savana.cz), ale odesilateli přišla odpověď, že email nemohl být doručen
Důvod / Reason:
4.4.0 smtp; 217.16.187.38: Timeout while connecting.
Persistent Transient Failure - Other or undefined network or routing status
11:07 Petr Malec: Kontaktoval jsem tedy hosting (Savana.cz) a od nich mám odpověď tuto:
11:07 Petr Malec: Dobrý den,
Emailová služba z naší strany fungovala v pořádku.
Pokud řešíte specificky problém s nedoručením pošty od konkrétního poskytovatele, pak je nutné se na odesílací stranu obrátit.
Společnost seznam emailovou komunikaci v pořádku nenavazuje a převyšuje bezpečnostní hodnoty, které si musejí poskytovatele emailových služeb (jak na straně odesílatele tak i doručovatele) hlídat.
Větší společnosti typu Google nebo i microsoft služby s tímto problém nemají, pouze na seznam musejí být nastaveny výjimky tak aby nedocházelo k omezení chtěné komunikace.
Výsledkem výše popsaných vlastností vzniká problém, že pokud seznam provede změnu IP adresy, kterou ještě neznáme a není tak zařazena do vyjimky, tak narazí na bezpečnostní pravidla která platí i pro daleko větší emailové služby než je seznam.
11:07 Petr Malec: Rád bych věděl, kde je tedy pravda a co s tím případně dělat.
11:10 Ivana Vozenilkova: Rozumím. I z dané odpovědi, kteoru Vám savana zaslala vyplývá, že mají nastaveny určité limity na příjem pošty. Taregistrovali jsme i potíže, kdy si uživatelé z jejich schránek chtěli stáhnout poštu a hlášení bylo stejné. Savana má nastaven nějaký limit pro počet připojení za určitý čas a s emaily je to stejně. Nikdo ze savany nás nekontaktoval ohledně toho, že by rádi dostali seznam našich IP adres, aby mohli situaci na své straně vyřešit.
11:11 Ivana Vozenilkova: Z naší strany není možné upravit jejich limity, museli bychom uměle snížit počet našich uživatelů a to není možné.
11:12 Petr Malec: Dobře děkuji za odpověď, pořeším si to se Savanou, předpokládám, že je to jediný větší hosting se kterým je tento problém.
11:14 Ivana Vozenilkova: Aktuálně neregistrujeme ádné potíže u jiných hostingů a ani uživatelé nás nekontaktovali s potížemi jinde. Samozřejm rádi poskytneme rozsahy IP adres, které používáme pro odchozí poštu i například pro stahvání pošty.
11:15 Petr Malec: Dobře děkuji za odpověď.
Problém jsem tedy nastínil, už jsem to řešil s podporou jednou, bylo mi řečeno, že IP adresa byla přidaná a že by se to už nemělo opakovat, evidentně je tu ten problém znovu. A to nechci asi přemýšlet o kolik emailu jsem přišel, protože ne pokaždé ti každý ten email pošle po určité době znovu.
Prosím tedy o vyjádření a pokud možno o nápravu této situace, předpokládám, že tento problém má tedy většina lidí co má emaily na savaně.
Děkuji.
20. 3. 2018 11:48:46
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532395
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 3. 2018 17:10:09
Napsal Petr Malec;1451632
Ahoj Hofy,
předem se omlouvám za řešení problému tady, ale jedná se o opakující problém a nezdá se mi, že by se nějak řešil a jak sám píšeš je to tady více transparentní.
Problém jsem první řešil s podporou na Savana.cz na helpdesku až poté jsem kontaktoval Seznam, obě odpovědi jak z helpdesku ze Savana.cz tak ze Seznamu je níže:
Problém jsem tedy nastínil, už jsem to řešil s podporou jednou, bylo mi řečeno, že IP adresa byla přidaná a že by se to už nemělo opakovat, evidentně je tu ten problém znovu. A to nechci asi přemýšlet o kolik emailu jsem přišel, protože ne pokaždé ti každý ten email pošle po určité době znovu.
Prosím tedy o vyjádření a pokud možno o nápravu této situace, předpokládám, že tento problém má tedy většina lidí co má emaily na savaně.
Děkuji.
Ahoj,
seznam.cz poskytovatel je freemail. To je ma odpoved a melo by to stacit.
Ale zkusme porovnat treba seznam a gmail.
1. gmail nam posila srovnatelne, neli vetsi mnozstvi emailu a bez problemu. Bez znutnosti delat vyjimky - zrejme tam nekdo na druhe strane prochazi logy a vyhodnocuje strategii. I u nas je potreba obcas upravovat strategii. Jinak se to chova v dobe klidu, jinak pres svatky a veselo byva s vlnami spamu.
2. obcas se stane (neni to pravidlo) ze smtp seznamu snizi tok mailu na nase smtp, tak ze o nich skoro nevime a pak bum, prijde mailova bomba. Otazkou je proc ty vlny (spam, technicky problem, opravuji ?) protoze pak je to nasobne mnozstvi emailu (zrejme aby se jich rychle z tech front zbavily) a logicky zacnou narazet na bezpecnostni limity naseho mailserveru.
Ziskat z nich normalni cestou seznam vsech pouzivanych ip adres pro smtp bylo v dobe kdy jsme se o to pokouseli temer nadlidsky ukol. V podstate jediny zpusob byl filtrovat si je senderbase.org ale to bylo spolehlive jen tak na 70%.
Protoze pak mam sice seznam, ale nevim ktere presne jsou ty spravne smtp a otvirat to na cely rozsah site pro seznam.cz ?
3. on take obcas ty sve odesilajici IP prosmtp meni (logicky, bo se snazi dostat ze spamlistu) a zadne info o tom neni a my nemame kristalovou kouli, abysme na to prisli a zrusily limitovani tim ze si ho honem dame do vyjimek.
Takze reseni na to je, ze proste seznamu povolime, at do nas busi jak se mu zlibi.
Ale az bude ucpavat smtp konexe tak si vy platici zakaznici pockate az bude volno, protoze je zrovna na rade seznam.cz
No a pokud slecna ze zakaznicke podpory tvrdi, ze my mame nejaky limit, tak ma pravdu, musime mit, to je logicke.
Ale nerekla, ze oni maji take nastaveny limity a to cca 500 smtp spojeni / 5 minut a pak smula.
Viz email:
Dobrý den,
uvedené chybové hlášení "421 4.7.1 You have been temporarily banned. Try again later or report" se vrací ve chvíli, kdy Vámi odesílané zprávy naráží na některý z našich provozních limitů na příjem zpráv. Intervaly těchto dočasných blokací jsou pět minut, doporučujeme upravit nastavení Vašeho odchozího serveru tak, aby dodržoval následující hodnoty:
500 spojení na každých 5 minut s max. objemem do 100 000 e-mailů o celkových datech 180 MB
Děkujeme za pochopení
S přáním pěkného dne
---------------------------------------------------------
XXXXXX YYYYYY
Techdesk
Seznam.cz, a.s.
A vysledek je pak:
77.75.76.42 23:58:05 Client session <<< 421 4.7.1 You have been temporarily banned. Try again later or report to .
To je z komunikace s zadosti o odblokovani, kdy odmitli zavest jakykoliv whitelist na nase IP adresy, takze nas takhle blokuji permanente neustale.
A to vlastne treba jen proto ze umoznujeme klientum aby si od nas preposilali kopie na schranky u seznamu.
Je tedy si nutne polozit si otazku, proc se Seznam nedrzi svych vlastnich doporuceni, na davkovani odesilane posty na cizi servery, jak zde v tomto emailu radi jejich pracovnik?
Problem s emaily z free sluzeb jsou obecne pomerne caste, nicmene dobre maskovatelne. Pokdu email nedojde, nikoho to neboli, nebot to nevi, ze mel nejaky dostat. :)
ZAVER:
Kazda sluzba ma a musi mit sve limity a ochrany. Seznam si pro nas lepsi limit odmitl zavest. My musime, protoze "vsichni" maji preci emaily na seznamu.
Ja bych osobne email na seznamu nepouzil na nic vic nez jako registracni email na "odpad" z ruznych jinych stranek.
Ale to berte jako muj osobni nazor.
Je jasne, ze bezny uzivatel tohle neresi a nevnima a mysli si, ze Seznam to ma preci vymakane.
Nerikam ze nema, ale limituje vse, jako ostatni a snazi se svou "pravdu" vnucovat vsem ostatnim.
Za nas ze savana.cz pokud jde o postup jak dal. Predam celou komunikaci s zadosti o napravu primo cloveku, ktery ma na starosti vsechno co se toci okolo serveru a sluzeb aby to cele prosel a zjistil proc ma porad s nama ten seznam.cz takove problemy.
Pozadam jej aby zjistil pripadna "slaba mista" v aktualnim setupu a pokusil se najit reseni, jak to udelat lepe.
Vic ted udelat pro to nemuzu.
Hofy
20. 3. 2018 17:10:09
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532394
Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
20. 3. 2018 20:35:36
Ahoj Hofy,
já to chápu, vysvětli mi, ale proč tento problém má jen savana.cz z těch větších webhostingu, aspoň dle seznamu?
Přece nejsem jediný kdo má u vás tento problém.
Chápu, že Seznam není ideální email, ale bohužel ho používá stále velké množství lidí a když je to nepováženou tak i majitele firem apod.
20. 3. 2018 20:35:36
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/111#reply532393
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit