Zadejte hledaný výraz...

Savana.cz – zkušenosti?

Napsal hofy;1385663
Po zrale uvaze jsem se rozhodl ukoncit zde na foru svou aktivni cinnost. Dekuji za pozornost. A vsem preji hodne uspechu, jak v soukromem, tak i profesnim zivote.
No rozhodně to bylo lepší, když si tu hofy nebyl.
Nešlo by řešit věci přes technickou podporu a neřešit to tady? Nebo alespoň přes PM?
23. 1. 2018 08:35:13
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532422
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 1. 2018 09:01:32
Napsal jvic;1438070
No rozhodně to bylo lepší, když si tu hofy nebyl.
Nešlo by řešit věci přes technickou podporu a neřešit to tady? Nebo alespoň přes PM?
Ahoj, nejak jsme nepochopil oco tu jde :) Samozrejme, ze muzete psat i na nasi technickou podporu. Ale nevidim duvod, proc bych tu byt jen ze slusnosti neodpovedel na neci dotaz, pokud pomu jakkoli pomoci. Me to neobtezuje a pokud tebe to rozciluje, tak toto vlaknou necti. Druha moznost je ta, ze jsem opravdu nepochopil, co tim chtel basnik rici (bez urazky). :)
---------- Příspěvek doplněn 23.01.2018 v 09:03 ----------
Napsal xtcw;1437948
Jinak - čistě ze zvědavosti, whitelist znamená že SPF softfail nespadne do spamu, nebo že dorazí i hardfail a tedy se u nich SPF vůbec nevyhodnocuje?
Kdyz das nekoho na whitelist, tak to nejde vubec pres nase spamfiltry. Proste prijde ti surovy email. Nicmene kolega se dnes jeste pro jistotu presvedci, jake jsou ty mezikroky. Ona to muze mit kazda verze Icewarpu trosku jinak a pokud to dela co ma, tak neni duvod se pokazde divat, co se zmenilo. Nicmene nase nastaveni to stale posloucha.
Dalsi vyborna vec je, ze pokud jednou na nejaky email odpovis, tak ti jiz bude vzdy dorucen. Take jej jiz neprojizdime, neb to je nekdo, s kym jsi komunikoval. Dokud si jej sam nedas na blacklist.
23. 1. 2018 09:01:32
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532421
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 1. 2018 12:23:49
Napsal jvic;1438070
No rozhodně to bylo lepší, když si tu hofy nebyl.
Nešlo by řešit věci přes technickou podporu a neřešit to tady? Nebo alespoň přes PM?
Sorry jako, ale co je to za kecy? Savana je snad jedinej hosting u nás, kde přímo jeho majitel odpovídá a vysvětluje věci, já si tohle vlákno a komunikaci náramně užívám, protože k těmhle informacím nebo detailům se prostě na žádným helpdesku nedostaneš.
Jako ještě pochopím ty bývalé diskuze když Savana píše do vlákna o Wedosu a Wedos sem, ale co je špatnýho na tom, že ve vlákně Savana - zkušenosti se píšou zkušenosti se Savanou a nejpovolanější osoba ze Savany to tu vysvětluje? To mi hlava nebere..
hofy děkuju za info.
23. 1. 2018 12:23:49
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532420
Rodeista
verified
rating uzivatele
31. 1. 2018 22:02:41
Ahojte,
mám otázku z trochu jiného soudku - jak se Savana chystá na blížící se GDPR, nebo jak se k tomu vůbec stavíte? Protože i wordpress weby, kde je možné se registrovat, zpracovávají a uchovávají osobní údaje. A slyšel jsem, že tím pádem to bude i o serverech, kde tato data jsou uchovávána? Prý i kdejaké cloudové služby to ještě nemají dořešené.
Píšu to veřejně, protože jsem o tom nic moc nikde nenašel, ale myslím, že to bude zajímat asi víc lidí než jen mne?
Z dnešní poslední středy v Impact hubu právě na téma GDPR mi vyplývá, že bychom coby správci měli mít zpracovatelské smlouvy i právě s hostingem = se Savanou.
Díky moc
Tom
31. 1. 2018 22:02:41
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532419
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
1. 2. 2018 11:42:58
Ahoj,
jiz od zacatku prosince to resime s nasi pravni kancelari, ktera nas zastupuje. Vse bude v cas pripraveno. Budeme mit prizpusobene veskere obchodni podminky, souhlasy se zpracovanim osobnich udaju atd. Bude toho celkem dost, co pribude. Na kazdou vec musi byt extra souhlas atd.
Vse v cas zverejnime. Zadna "papirova" forma smluv mezi nami a nasimi zakazniky nebude nutna. Vice k tomu sam nemohu napsat, nebot jeste tyto dokumenty nemam "na stole" a neznam tedy vsechny detaily a podrobnosti.
Ale Savana nic nepodcenila a na vse se pripravujeme a vse bude podle platnych zakonu, vcetne GDPR v cas pripraveno.
Mej prima den
Hofy
1. 2. 2018 11:42:58
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532418
Tak už druhý den jsem v řadě na web chatu... Stále 76 v řadě a průměrná doba čekání 1 minuta...
Schválně jsem zkusil ještě anonymní okno a tam jsem 81 v řadě a také průměrná doba čekání 1 minuta....
Nechcete ten chat radši zrušit? Čekat na někoho dva dny je docela masakr :D
4. 2. 2018 14:36:35
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532417
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 2. 2018 00:19:59
Napsal jvic;1441789
Tak už druhý den jsem v řadě na web chatu... Stále 76 v řadě a průměrná doba čekání 1 minuta...
Schválně jsem zkusil ještě anonymní okno a tam jsem 81 v řadě a také průměrná doba čekání 1 minuta....
Nechcete ten chat radši zrušit? Čekat na někoho dva dny je docela masakr :D
Ahoj. Asi se ti nejak “drbli” cookies. Smaz si nase kolacky a bude to ok. A nebo se neco drblo u nas a hned rano to ve firme zjistim. ;-)
Dobrou
5. 2. 2018 00:19:59
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532416
Rodeista
verified
rating uzivatele
5. 2. 2018 12:07:20
Napsal hofy;1440790
Ahoj,
jiz od zacatku prosince to resime s nasi pravni kancelari, ktera nas zastupuje. Vse bude v cas pripraveno. Budeme mit prizpusobene veskere obchodni podminky, souhlasy se zpracovanim osobnich udaju atd. Bude toho celkem dost, co pribude. Na kazdou vec musi byt extra souhlas atd.
Vse v cas zverejnime. Zadna "papirova" forma smluv mezi nami a nasimi zakazniky nebude nutna. Vice k tomu sam nemohu napsat, nebot jeste tyto dokumenty nemam "na stole" a neznam tedy vsechny detaily a podrobnosti.
Ale Savana nic nepodcenila a na vse se pripravujeme a vse bude podle platnych zakonu, vcetne GDPR v cas pripraveno.
Mej prima den
Hofy
Parádní, díky moc za super zprávy
Tom
5. 2. 2018 12:07:20
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532415
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
5. 2. 2018 18:12:03
Napsal jvic;1441789
Tak už druhý den jsem v řadě na web chatu... Stále 76 v řadě a průměrná doba čekání 1 minuta...
Schválně jsem zkusil ještě anonymní okno a tam jsem 81 v řadě a také průměrná doba čekání 1 minuta....
Nechcete ten chat radši zrušit? Čekat na někoho dva dny je docela masakr :D
Tak chyba byla u nas. Uz by to melo byt ok. Omlouvam se.
5. 2. 2018 18:12:03
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532414
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 2. 2018 17:32:26
Hofy ta vaše příšerná bruteforce "ochrana" mi opět shodila pomalu na den celou firmu, tak znovu zkouším jestli to nejde nějak poladit? To prostě není normální, aby si zaměstnanec změnil heslo, v bundě mu zůstal telefon s tím starým a Savana během chvíle komplet killnula maily pro celou firmu na té ip, tj. několik desítek emailů se samozřejmě správným heslem, co se už asi 6 let připojují pořád z té samé české ip...
takhle to probíhá (skutečný případ včetně času):
dopoledne: zaměstnanec se pokouší nastavit mail do ipadu (což zkoušel už den předtím), je to blb tak mu to nejde, a protože si není jistý jestli není špatný heslo a jsou už vystíhovaní že je po pár špatných pokusech savana zase zablokuje, tak si to heslo změní a zkouší tam nacpat to nový, který 100% správně ví. iPad stejně nefunguje, do počítače se zadá to nové, a někde v bundě zůstane iphone se starým heslem. Výsledek je, že po chvíli nefunguje nejen počítač, iphone a ipad, ale komplet celé firma - vedení, info, objednávky.. nevím jak dlouho trvalo, než se to zablokuje.
12:10 - volá zákazník že je průser a nikomu nefungujou maily, zkouším je u sebe a jdou, takže je mi jasný odkud vítr vane
12:20 - píšu na helpdesk savany že je blokují, podpora slíbí že to předá technikům
14:12 - (tedy po bezmála 2 hodinách (!) - firma je komplet odstřihnutá od mailu) - píše podpora, že nás zablokovali (což vím už od 12:10), a vtipně doporučuje, ať si prověříme všechny hesla - nevím jak je prověřit jinak než úspěšným přihlášením, savana ale odmítne jakýkoliv pokus o připojení, takže jsme v kruhu a samozřejmě nic neprověříme.
15:05 - Žádám tedy o odblokování s tím, že následně něchám zákazníka aby prověřil veškerá zařízení, zejména ten od problémového uživatele - od podpory mám potvrzeno který mail to je (přesto ale savana blokuje všechny).
16:06 - Po další hodině píše podpora že je odblokovali, opět mi nezapomene doporučit nejdřív nastavit správná hesla a poté žádat o odblokování - stále nevím jestli to je vtip, heslo můžu ověřit přes webmail, ale jak ověřit že je správně zadané v klientovi aniž se úspěšně přihlásím když savana blokuje vše, to nevím - konkrétně třeba Apple Mail nenechá ani uložit heslo pokud s ním neproběhne úspěšné přihlášení.
Vím, že už jsme si o tom psali a že se vám do toho nechtělo sahat, je mi jasný, že si savana takhle šetří práci resp. prostředky a místo nějaký detailnější ale podstatně náročnější analýzy prostě dropne ip ve firewallu a vyřešeno - ale nešlo by přijmout nějaký kroky jak tomuhle zabránit? I blbej fail2ban má nastavitelnej threshold (ty špatný připojení budou max. v jednotkách za minutu), gmail si pamatuje i starý hesla, úplná paráda by byla pochopit že ten "útok" je pořád jedním a tím samým špatným heslem.. nebo přinejmenším, když už musíte blokovat, tak alespoň ten jeden konkrétní mail, ne celou firmu... Lidi prostě jsou debilní a tohle se stává, tohle není žádnej útok a je to snadno rozlišitelný od nějakých tísícových/sec pokusů o bruteforce. Vzpoměl jsem si na problémy s AOL, který zabanovali celou střední a východní evropu a když jsem s nima řešil proč, tak jim prej přišel spam z Bulharska :-D
A jako bonus - aby to náhodou nešlo vyřešit rychle, tak v největší firemní mailový špičce jsem bez mailů jen 3 hodiny čekal na reakci podpory :-/
Nešlo by s tím fakt něco udělat? I kdyby to bylo furt takhle blbý, ale mohl jsem se třeba aspoň odblokovat sám v administraci apod, abych nemusel 3 hodiny čekat na reakci podpory, nebo to jakkoliv jinak obejít - bylo to tentokrát fakt peklo
16. 2. 2018 17:32:26
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532413
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 2. 2018 19:06:22
Ahoj. Necham si poslat podklady od zakaznicke podpory a jake mame nyni nastaveni. Pak sem napisu reakci.
Osobne si myslim, ze tyto “individualni” problemy je lepsi psat a resit primo se mnou na emailu.
Lidem to moc zde neda, nebot se jedna o jeden konkretni pripad a email mam hned v mobilu. Sem nekdy nemusim i tyden prijit.
Kazda ochrana ma sve opodstatneni a urcite to neni tim, anysme si setrili praci. Je to o tom, ze tak chranime sluzby pro nase klienty a uznavam, ze nekdy jsme velmi prisni a na tom menit moc nebudeme.
Jak jsem psal na zacatku, overim vse a jeste sem napisu.
Ahoj
---------- Příspěvek doplněn 16.02.2018 v 19:34 ----------
Tak bohuzel bez konkretnich informaci neni kolega schopne dohledat o co slo.
Takze ve zkratce.
Z IP te firmy se snazil nekdo "uhodnout" heslo na email. Z tohoto duvodu byla po X pokusech v kratkem case odstrizena cela IP, ze ktere to slo. Proto se nemohla zalogovat cela firma.
Zakaznicka podpora odpovedela po 2 hodinach proto, nebot to musel kolega ze zakaznicke podpory prehodit dotazem na administratory, kteri tam jentak nesedi, necekaji, az jim nekdo napise, ale resi veci, jak k nim prichazi. Podivaji se, do zaznamu mailserveru, co je to za problem. Zjisti, poslou ticket zpet s informaci na lidi ze zakaznicke podpory a ti pak az doresi pripady co resi pro jine klienty, opet prevezmou odpoved a pisi odpoved tobe.
Sam jsi poe reagoval take az za hodinu, takze 2 hod je velmi OK cas, zkus nekdy napsat treba na google :). Ne, promin, nechci to zlehcovat, ale zastavam se nasi zakaznicke podpory, ze cas je ok, ale na druhou stranu chapu, ze pro firmu, ktere nejdou emaily to je velmi vypjaty okamzik a kazda minuta je dlouha jako cely den.
Jak z toho ven? No jedine, aby si lide davali pozor, kdyz meni heslo, aby si jej zmenili ve vsech zarizeni. To zablokovani nebylo hned, ale treba az po hodine.
Nedokazes si ani predstavit, kolik ruznych utoku a pokusu o prolomeni hesla k nam jdou na ruzne emaily a myslim si, ze naopak bys mel byt rad, ze se s nikym nemazeme. Dokud ovsem se to netyka primo dotycneho, pak jsme holt ti spatni. :) Ale my uz jsme taci. Promin.
Takze priste at je dotycny opatrnejsi, i kdyz opet chapu, ze si to clovek nemusi uvedomit.
Hezky vikend
Hofy
16. 2. 2018 19:06:22
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532412
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
16. 2. 2018 20:40:52
No a co udělat příplatkovou službu, která zajistí prioritní odbavení ticketů. Některé zahraniční hostingy to tak mají, možná i někdo u nás. To už netuším. Každopádně si dovedu představit, že pro některé firmy to může být zajímavé.
16. 2. 2018 20:40:52
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532411
Pavel Höfner
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 2. 2018 21:05:19
Napsal Mirek Novotny;1444945
No a co udělat příplatkovou službu, která zajistí prioritní odbavení ticketů. Některé zahraniční hostingy to tak mají, možná i někdo u nás. To už netuším. Každopádně si dovedu představit, že pro některé firmy to může být zajímavé.
Zajimavy napad, ale neuvazujeme nad tim. Sice to par firem potesi, ale drtivou vetsinu to rozlobi, ze si “musi” priplacet, aby nebyli klienti “druhe kategorie”. To by nam uskodilo.
Nektere veci nejde resit ani tak rychleji.
16. 2. 2018 21:05:19
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532410
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
16. 2. 2018 21:10:14
No tak v prvé řadě bych nikdy nenechal firemní maily obsluhovat WEBhosting. Ve vší úctě k Savaně, oni prostě nedělají profesionální emailovou službu, ale webhosting.
Tím neříkám, že to nejde, ale pokud potřebuju fakt zajištěný maily, udělám to třeba přes Gmail, ne přes jakejkoliv webhosting. Nebo počítám s tím, že to prostě občas spadne, nebude fungovat, cokoliv.
16. 2. 2018 21:10:14
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532409
xtcw
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 2. 2018 23:13:46
Napsal hofy;1444924
Ahoj. Necham si poslat podklady od zakaznicke podpory a jake mame nyni nastaveni. Pak sem napisu reakci.
Osobne si myslim, ze tyto “individualni” problemy je lepsi psat a resit primo se mnou na emailu.
Lidem to moc zde neda, nebot se jedna o jeden konkretni pripad a email mam hned v mobilu. Sem nekdy nemusim i tyden prijit.
Kazda ochrana ma sve opodstatneni a urcite to neni tim, anysme si setrili praci. Je to o tom, ze tak chranime sluzby pro nase klienty a uznavam, ze nekdy jsme velmi prisni a na tom menit moc nebudeme.
Jak jsem psal na zacatku, overim vse a jeste sem napisu.
Ahoj
---------- Příspěvek doplněn 16.02.2018 v 19:34 ----------
Tak bohuzel bez konkretnich informaci neni kolega schopne dohledat o co slo.
Takze ve zkratce.
Z IP te firmy se snazil nekdo "uhodnout" heslo na email. Z tohoto duvodu byla po X pokusech v kratkem case odstrizena cela IP, ze ktere to slo. Proto se nemohla zalogovat cela firma.
Zakaznicka podpora odpovedela po 2 hodinach proto, nebot to musel kolega ze zakaznicke podpory prehodit dotazem na administratory, kteri tam jentak nesedi, necekaji, az jim nekdo napise, ale resi veci, jak k nim prichazi. Podivaji se, do zaznamu mailserveru, co je to za problem. Zjisti, poslou ticket zpet s informaci na lidi ze zakaznicke podpory a ti pak az doresi pripady co resi pro jine klienty, opet prevezmou odpoved a pisi odpoved tobe.
Sam jsi poe reagoval take az za hodinu, takze 2 hod je velmi OK cas, zkus nekdy napsat treba na google :). Ne, promin, nechci to zlehcovat, ale zastavam se nasi zakaznicke podpory, ze cas je ok, ale na druhou stranu chapu, ze pro firmu, ktere nejdou emaily to je velmi vypjaty okamzik a kazda minuta je dlouha jako cely den.
Jak z toho ven? No jedine, aby si lide davali pozor, kdyz meni heslo, aby si jej zmenili ve vsech zarizeni. To zablokovani nebylo hned, ale treba az po hodine.
Nedokazes si ani predstavit, kolik ruznych utoku a pokusu o prolomeni hesla k nam jdou na ruzne emaily a myslim si, ze naopak bys mel byt rad, ze se s nikym nemazeme. Dokud ovsem se to netyka primo dotycneho, pak jsme holt ti spatni. :) Ale my uz jsme taci. Promin.
Takze priste at je dotycny opatrnejsi, i kdyz opet chapu, ze si to clovek nemusi uvedomit.
Hezky vikend
Hofy
děkuju za reakci, tohle není individuální problém ale opakuje se to, tak mě zajímalo jestli má někdo podobný problémy, není to poprvé. Jinak já samozřejmě problémy řeším hned a pokud zrovna nečekám x hodin na reakci podpory, tak si nějak snažím poradit. Ale pravda, složitě jsem to nahlašoval z auta přes hotspot a nenapadlo mě, že mi savana v klidu a pohodě odpoví že je opravdu všechny blokujou a přitom je rovnou neodblokuje, proto tam vznikla ta prodleva kdy jsem reagoval za hodinu.
Ale jak jsem psal, ani mi tolik nevadí dlouhá reakce podpory, vadí mi to, že savana nechápe rozdíl mezi tím, když se jednou za minutu připojí mailový klient s neaktualizovaným heslem a útokem, telefon se starým heslem považuje za "hádání" hesel a jako bonus ještě odstřihne celou ip adresu, ze které se ten "napadaný" email x let v pořádku přihlašoval. A nemusí to být jen debilní uživatel (i když často je), při jednom z posledních výpadků si člověk od nich změnil heslo protože mu nefungovaly maily - přes webmail ho to nechalo nastavit nový, ale imap klient se už nepřipojí protože je výpadek, čímž pádem tam ani nezadá nový heslo. Takže jakmile savana naběhne a začne přijímat spojení, tak je pro změnu zablokuje, pokud si toho hned nevšimne a nezmění hesla v zařízeních.. takže já jim tam teď musím hodit mikrotik kterej bude dělat vpn přes anonymní proxy, aby vůbec mohli fungovat kdyby jim savana zase zablokovala ip, a pak to můžu v klidu x hodin řešit s podporou.
Ale jinak jsem se savanou spokojenej je to dobrý hosting, bodlo by teda ještě trochu lepší reportování problémů a výpadků - savana přizná tak 1 z 10, takže musím psát na helpdesk, ten mi řekne že o problému ví a že to řeší, a já nemám žádný info o tom kdy to začne fungovat, takže to musím do zblbnutí zkoušet. Ale to je celkem drobnost, blokování celý ip a z toho vyplývající kompletní odříznutí od mailů mi komplikuje život daleko víc a imo to je věc která funguje vyloženě špatně, tak to občas zkouším jestli třeba nemají zpětnou vazbu od víc lidí, nechce se mi věřit že jsem jedinej na světě kdo zažil neaktualizovaný heslo v klientovi :-)
28. 2. 2018 23:13:46
https://webtrh.cz/diskuse/savana-cz-zkusenosti/strana/110#reply532408
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit