Zadejte hledaný výraz...

Rozložení investice do eshopu

weiss
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 6. 2010 18:10:22
Ahoj,
dnes jsem řešil s kamarádem celkem zajímavé téma. Zakládá si svůj e-shop, který si sám programuje a má vymezený budget 60 tis. Kč. Do grafiky vložil necelých 20 tis. a teď váhá jak rozložit zbylých 40 tis. Kč mezi skladové zásoby a první investice do reklamy.
Zajimalo by mě (nás), jak by jste se rozhodli vy? Disponovat většími skladovými zásobami nebo investovat větší část do nějakých PPC kampaní, apod.? Dodavatel je ze zahraničí.
díky za názory
29. 6. 2010 18:10:22
https://webtrh.cz/diskuse/rozlozeni-investice-do-eshopu/#reply521883
h4tori
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
29. 6. 2010 18:26:41
pokud mate k dispozici v blizkem okoli zdroj vaseho sortimentu, pak investujte rozhodne do reklamy a seo optimalizace(linkbuilding, etc.)
29. 6. 2010 18:26:41
https://webtrh.cz/diskuse/rozlozeni-investice-do-eshopu/#reply521882
weiss
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 6. 2010 18:36:19
Dodavatel je ze zahraničí.
29. 6. 2010 18:36:19
https://webtrh.cz/diskuse/rozlozeni-investice-do-eshopu/#reply521881
sweetree
verified
rating uzivatele
29. 6. 2010 18:39:10
Pokud nenapíšeš nic o analýze trhu, který se rozhodl oslovit, a dohodnuté logistice mezi zahr. (jak "moc" zahraničním z pohledu rychlosti přepravy) dodavatelem, je to o věštění.
Zboží, na které si lidi rádi počkají, protože je jediné svého druhu na domácím trhu, nebo výrazně levnější při zachování ost. parametrů konkurenčního prodeje, snese delší dodací dobu.
Zboží, u kterého neznám trendy vývoje poptávky nebudu nakupovat do zásoby. A když je znát budu, nepotřebuji se na to ptát a nakoupím za odpovídající ekvivalent, zbytek dám do kampaní. Tedy: máme reálnou vstupní analýzu poptávky/trhu?
29. 6. 2010 18:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/rozlozeni-investice-do-eshopu/#reply521880
weiss
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
29. 6. 2010 19:49:02
sweetree: analýza trhu není. Každopádně díky za názor ;-)
29. 6. 2010 19:49:02
https://webtrh.cz/diskuse/rozlozeni-investice-do-eshopu/#reply521879
Michal Haltuf
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
1. 7. 2010 15:40:25
Viděl bych tu dva klíčové faktory:
- velikost marže
- délka dodání (od objednávky u dodavatele skrz celní řízení po dodání koncovému klientovi)
Čím nižší marže je, tím větší blbost je brát zboží na sklad (riskujete, že se Vám nevrátí ani původní investice)
Čím delší je doba dodání, tím víc by naopak něco na skladě být mělo.
Pak záleží samozřejmě na spoustě dalších věcí (cenová hladina, počet různých druhů výrobků - jiné je to, když prodáváte jednu věc, jiné, když jich máte 1000 a nevíte ani, co z toho je bestseller)
Osobně bych investoval spíše do marketingu.
Pokud je zboží alespoň trochu zajímavé (tj. není možné to samé sehnat okamžitě v dalších 10 eshopech), zákazníci si počkají.
Možná budete mít větší % stornovaných objednávek, ale budete pracovat s daleko nižším rizikem. Sklad pak můžete budovat právě ze stornovaných objednávek (pokud zboží někdo objednal, je větší šance, že se pro něj najde jiný zákazník - zvlášť když jej budete mít teď už skladem) a ze zisku.
Nakupovat na sklad "na blint" bez předchozí statistiky prodejů mi přijde zbytečně riskantní.
1. 7. 2010 15:40:25
https://webtrh.cz/diskuse/rozlozeni-investice-do-eshopu/#reply521878
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit