Zadejte hledaný výraz...

Riomedia – přístup k zákazníkovi

Ondrej Rycl
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 7. 2011 10:29:28
Ahoj, mám na vás otázku ohledně Riomedia.cz - poskytovatele datového připojení. Před 2 měsíci jsem si od nich nechal zavést internet do bytu, předcházela tomu tel. objednávka ve které jsem si chtěl objednat službu Data Light (10Mbit). Operátorka mi sdělila, že bohužel v naší lokalitě mi 10Mbit nepůjde, ale jen 4Mbit přes WiFi, přistoupil jsem tedy na 4Mbit za cenu 10Mbit (vím, že již zde je natažená optika a je otázkou času kdy ji spustí). Vše proběhlo podle domluvy, za 2 dny přišel technik a říká "tady to přes WiFi neděláme, jde to přes kabel, ale Vám tady víc jak 2 Mbit nepůjdou kvůli ????kabelům???? (přesně nevím jak to formuloval), takže já Vám to dopíšu tady do Předávacího protokolu a oni Vám sniží podle toho tarif.". Ok tedy, co se dá dělat řekl jsem si a nechal jsem si zprovoznit 2Mbit (podotýkám, že podle rychlost.cz ani ty 2 nedosáhnu, většinou je to 1,7 - 1,8). Tak uběhlo první fak. období a přišla mi faktura na celých 350Kč (tarif 10Mbit), tak čekám, kdy jim přijde sdělení od technika a pošlou mi fakturu opravenou na nižší částku a ono stále nic, na to přišla faktura za celý měsíc další už opět na 350Kč, tak jsem tam volal, proč mám tedy platit celou částku, když s technikem bylo dohodnuto jinak? Pání na fak. oddělení mi sdělila, že od technika tam nic nemají a že jsem byl upozorněn při objednávce, že mi půjdou 4Mbit a ne 10Mbit - DOBRÁ - proč ale platím za 4 Mbit (reálně za necelé 2 Mbit) jako za 10Mbit, které mi sami řekli, že mi tady ani jít nemohou? Po krátké výměně názorů a informací (dokonce i to, že negarantují rychlost - takže si koupíte 10mega a ve finále jelikož negarantují, tak vám posílají necelá 2, jsem tedy zažádal o změnu tarifu "to nemůžete, podepsal jste smlouvu na 2 roky, kde nemůžete měnit tarif" ????????? co to je za blbost???? za 1. smlouvu jsem nepodepsal a neodeslal (na to že prý mají nahraný můj hovor a je to to samé jako bych jí podepsal) a za 2. nezaplatil jsem jim ani jednu fakturu (což v Reklamačním řádu je označeno jako nepřistoupení na smlouvu). - Dobrá tedy....chci odstoupit od smlouvy - "to taky nemůžete jelikož máte smlouvu na 2 roky".
No ve finále (podotýkám, že nikdy jsem neměl problém s jinými operátory např. O2, T-mobile, něco vyřešit a hlavně v KLIDU) mi operátorka tak zvedla tlak, že jsem se slušně rozloučil a zavěsil, protože absolutně nebyla ochotná nějakému jednání, natož alepsoň částčnému vyhovění zákazníkovy.
Můj dotaz spočívá:
1. po přečtení všech jejich dostupných smluv, reklamačních řádu, všeobecných podmínek jsem se nikde nedočetl o tom, že by negarantovali, nebo garantovali rychlost - je tedy možné, že z 10Mbit díky negaranci může být 2Mbit?
2. je možné, že nemohu odstoupit od smlouvy jenom kvůli tel. hovoru?
3. co byste mi doporučili - a prosím rady typu "neměl sis to zřizovat", nebo "tvoje blbost" ani nepište.
Jak jsem psal na začátku, obracím se sem na WT jelikož vím, že je zde spousta zkušených lidí s různými názory na věc.
Ještě se omluvím, pokud jsem zadal špatnou kategorii, ale právo mi přišlo nejblíž mému dotazu.
Všem co mi odpoví, poradí či jinak sdělí svůj názor děkuji.
14. 7. 2011 10:29:28
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655444
1. Ano, to je celkem běžné. Nenaděláte s tím nic. Je to samozřejmě v první řadě "vyčůranost", ale ani technicky není možné 100% rychlost garantovat.
2. Spotřebitel, který uzavřel smlouvu přes telefon, může podle § 53 občanského zákoníku od smlouvy odstoupit bez sankce a bez udání důvodu do 14ti dnů od přijetí plnění.
Vzhledem k tomu co píšete už jste lhůtu zřejmě dávno přesáhl a nezbývá Vám nic jiného, než platit, jelikož smlouva je platná a neplacením se vystavujete sankcím. Smlouvu samozřejmě můžete vypovědět vždy a nemusíte čekat 2 roky, ale počítejte opět s nějakými sankcemi, které by měly být uvedeny ve smlouvě. Pokud nejsou, nic Vám nehrozí. Výpovědní doba bývají 2 měsíce.
14. 7. 2011 10:37:29
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655443
Samozrejme, pokud maji takto nastavene smlouvy, pak muzes platit 10 m/b a mit 300 k/b. Druha vec je "dobre jmeno" spolecnosti (tohle by si nemela dovolit zadna firma..., zvlaste ne internetova). Co znamena ze mas smlouvu na 2 roky? Musis doplatit modem, ci co?
14. 7. 2011 10:40:46
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655442
sysline
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 7. 2011 10:45:13
Tady nic nevyresis. Vem ty papiry a bez za pravnikem. To ze mas smlouvu na 2 roky, rozhodne neznamena, ze od smlouvy nemuzes odstoupit pokud poskytovatel neplni to k cemu se zavazal. Coz ocividne neplni pokud v predavacim protokolu mas jinej tarif nez jakej ti uctujou. Ale znova opakuji, neres to na webtrhu res to s pravnikem. Tady ti akorat lidi zamotaj hlavu.
14. 7. 2011 10:45:13
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655441
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
14. 7. 2011 11:03:28
A když už ty papíry budeš dávat do kupy, zvážil bych jejich odeslání i na ŽÚ a ČOI. Když firma znepřijemňuje život Tobě, proč jí neudělat to samé.
14. 7. 2011 11:03:28
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655440
a nezapomen na CTU :)
14. 7. 2011 11:07:34
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655439
nline
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 7. 2011 11:37:51
- Obchodní podmínky ani informace u jednotlivých tarifních programů na webu riomedia.cz neobsahují definici minimálních datových rychlostí.
- U balíčku Data Light (který zřejmě vlastníš) je přímo uvedeno, že přenosová rychlost dosahuje AŽ 10 Mbps (prakticky tedy může kolísat od 0 - 10 Mbps).
- Uzavření smlouvy nemusí mít nutně papírovou podobu - i uzavření přes telefon se počítá jako závazný obchodní vztah poskytovatele/klienta.
- Změnu tarifu dle obchodních podmínek můžeš provést až po době, po kterou jsi se upsal k využívání konkrétní služby (zajímalo by mě, jak by reagovali na žádost o přechod z nižšího tarifu na vyšší).
- Osobně bych při případném sporu spoléhal na tuto větu, která je uvedena v obchodních podmínkách:
V případě, že zákazník uhradí první platbu, má se za to, že uzavření smlouvy akceptoval a smlouva nabývá platnosti.
14. 7. 2011 11:37:51
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655438
Marek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
14. 7. 2011 13:05:58
Jak píše NLINE. Pokud jsi neuhradil první platbu, neakceptuješ jejich podmínky. Tak jak to mají sami napsané. Odstoupit od smlouvy, pokud jsi ji už podepsal nelze. Zkrátka jim vysvětli, že jsi se ptal na ČOI, což s nimi trochu zahýbe a ukázal jejich podmínky. Tam ti řekli že smlouva je neplatná, pokud jsi ji nepodepsal a nezaplatiul první FA.
14. 7. 2011 13:05:58
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655437
dalamar
verified
rating uzivatele
14. 7. 2011 14:27:29
Jestli to chápu správně, uzavřel jste ústně smlouvu na 4 Mbit přes wifi. Což nejsou schopni splnit a tedy onu smlouvu, na kterou se odvolávají, porušují především oni. Nic bych neplatil a vyžádal bych si onen záznam telefonického hovoru, na jeho základě pak zhodnotil další postup. Což předpokládá že víte také co jste podepsal tomu technikovi.
14. 7. 2011 14:27:29
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655436
vltavin
verified
rating uzivatele
14. 7. 2011 23:23:27
Přeji Vám dobrý den,
Data Light rozlišujeme podle dané technologie a podle nich je také uváděna maximální rychlost. Technologie je také uvedena za pomlčkou v názvu tarifu. V některých lokalitách bohužel nejsme schopni na rádiové technologii uváděnou rychlost doručit, což předpokládám bude Váš případ. V takovém případě, po technickém šetření, které u Vás jistě proběhlo, máte nárok na 50% slevu z ceny služby do doby upgradu sítě -- tedy ve Vašem případě do doby, než Vám budeme schopni doručit až 4 Mbps.
V žádném případě u nás není běžné, že -- byť jste na to byl upozorněn předem, je poloviční dosahovaná rychlost normální. Bohužel odstavec výše jsou jen předpoklady a tedy dohady. Napište mi, prosím, o sobě podrobnosti na ondrej.vltavsky@riomedia.cz, případ nechám prošetřit. Všiml jsem si také, že dokument s rychlostmi zmizel z našich webových stránek, nechám jej tam opět vystavit.
Za způsobené komplikace se omlouvám,
Ondřej Vltavský,
product management Internet, VoIP
RIO Media a.s.
14. 7. 2011 23:23:27
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655435
A pak nema mit clovek radost, ze tu webtrh je ;)
15. 7. 2011 00:13:06
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655434
Ondrej Rycl
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
15. 7. 2011 17:00:45
Všem chci poděkovat za reakce, většina z nich je podobná mému úmyslu, jak celou situaci řešit. Nyní tedy zkusím nejdřív kontaktovat p. Vltavského a dohodnout nějakou formu řešení k oboustranné spokojenosti. O výsledku budu samozřejmě informovat, protože si myslím, že nejsem sám kdo má podobné problémy.
Jinak souhlasím s SGD ;)
15. 7. 2011 17:00:45
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655433
otter
verified
rating uzivatele
6. 3. 2014 20:22:19
Napsal Ondrasimuss;676858
Ahoj, mám na vás otázku ohledně Riomedia.cz - poskytovatele datového připojení. Před 2 měsíci jsem si od nich nechal zavést internet do bytu, předcházela tomu tel. objednávka ve které jsem si chtěl objednat službu Data Light (10Mbit). Operátorka mi sdělila, že bohužel v naší lokalitě mi 10Mbit nepůjde, ale jen 4Mbit přes WiFi, přistoupil jsem tedy na 4Mbit za cenu 10Mbit (vím, že již zde je natažená optika a je otázkou času kdy ji spustí). Vše proběhlo podle domluvy, za 2 dny přišel technik a říká "tady to přes WiFi neděláme, jde to přes kabel, ale Vám tady víc jak 2 Mbit nepůjdou kvůli ????kabelům???? (přesně nevím jak to formuloval), takže já Vám to dopíšu tady do Předávacího protokolu a oni Vám sniží podle toho tarif.". Ok tedy, co se dá dělat řekl jsem si a nechal jsem si zprovoznit 2Mbit (podotýkám, že podle rychlost.cz ani ty 2 nedosáhnu, většinou je to 1,7 - 1,8). Tak uběhlo první fak. období a přišla mi faktura na celých 350Kč (tarif 10Mbit), tak čekám, kdy jim přijde sdělení od technika a pošlou mi fakturu opravenou na nižší částku a ono stále nic, na to přišla faktura za celý měsíc další už opět na 350Kč, tak jsem tam volal, proč mám tedy platit celou částku, když s technikem bylo dohodnuto jinak? Pání na fak. oddělení mi sdělila, že od technika tam nic nemají a že jsem byl upozorněn při objednávce, že mi půjdou 4Mbit a ne 10Mbit - DOBRÁ - proč ale platím za 4 Mbit (reálně za necelé 2 Mbit) jako za 10Mbit, které mi sami řekli, že mi tady ani jít nemohou? Po krátké výměně názorů a informací (dokonce i to, že negarantují rychlost - takže si koupíte 10mega a ve finále jelikož negarantují, tak vám posílají necelá 2, jsem tedy zažádal o změnu tarifu "to nemůžete, podepsal jste smlouvu na 2 roky, kde nemůžete měnit tarif" ????????? co to je za blbost???? za 1. smlouvu jsem nepodepsal a neodeslal (na to že prý mají nahraný můj hovor a je to to samé jako bych jí podepsal) a za 2. nezaplatil jsem jim ani jednu fakturu (což v Reklamačním řádu je označeno jako nepřistoupení na smlouvu). - Dobrá tedy....chci odstoupit od smlouvy - "to taky nemůžete jelikož máte smlouvu na 2 roky".
No ve finále (podotýkám, že nikdy jsem neměl problém s jinými operátory např. O2, T-mobile, něco vyřešit a hlavně v KLIDU) mi operátorka tak zvedla tlak, že jsem se slušně rozloučil a zavěsil, protože absolutně nebyla ochotná nějakému jednání, natož alepsoň částčnému vyhovění zákazníkovy.
Můj dotaz spočívá:
1. po přečtení všech jejich dostupných smluv, reklamačních řádu, všeobecných podmínek jsem se nikde nedočetl o tom, že by negarantovali, nebo garantovali rychlost - je tedy možné, že z 10Mbit díky negaranci může být 2Mbit?
2. je možné, že nemohu odstoupit od smlouvy jenom kvůli tel. hovoru?
3. co byste mi doporučili - a prosím rady typu "neměl sis to zřizovat", nebo "tvoje blbost" ani nepište.
Jak jsem psal na začátku, obracím se sem na WT jelikož vím, že je zde spousta zkušených lidí s různými názory na věc.
Ještě se omluvím, pokud jsem zadal špatnou kategorii, ale právo mi přišlo nejblíž mému dotazu.
Všem co mi odpoví, poradí či jinak sdělí svůj názor děkuji.
nikdo - žádný poskytovatel internetu - neručí za rychlost... přeposílám např. moji komunikaci s O2: všichni jsou stejní - když mají dostatek zákazníků, kašlou na ně, když mají málo, náhle se o ně zajímají a nabízejí jim různý benefity..
Vážená paní ****vá, děkujeme za Váš e-mail.
Na Vaší lince je navedena služba s obchodním názvem O2 Internet ADSL 2048/128 kb/s. Dle obchodních podmínek tato služba může mít rychlost až do 2048kbs dle technických možností.
Omlouváme se, pokud rychlost nedosahuje daným parametrům z již uvedených technických důvodů. Uvedený stav není v rozporu s podmínkami služby a nezakládá nárok na cenové úlevy ze strany poskytovatele. Věříme, že i přesto budete spokojeným uživatelem naši služby vysokorychlostního připojení k internetu - O2 Internet ADSL.
Zrušení Vámi požadované služby je možné řešit telefonicky na bezplatné lince Centra péče o zákazníka 800 123 456, každý pracovní den v době od 8 do 20h.
S pozdravem
Natalie Smolová
Telefónica O2 Czech Republic, a.s.
Centrum péče o zákazníka
-----Originální zpráva-----
Od: i*****@seznam.cz
Odesláno: 31.10.2008 11:44:01
Komu: noreply@ct.cz
Předmět: stiznost | 4****
Telefonní číslo pevné linky: 4********
Adresa:
Kontaktní e-mail :
Kontaktní telefon:
předmět podání: internet
Zpráva zákazníka: Vážená paní - slečno Kohoutková, já tady nemluvím o nemožnosti navýšení rychlosti, ale o NEMOŽNOSTI se připojit, a to hlavně když přijdu v 17 h z práce, většinou až do pozdní noci. Pokud je tam nějaký "technický problém", např. že chcete vybrat co nejvíce peněz a prodáte službu všem v naší vesnici, i když víte, že bude omezena až znemožněna, potom je Vám zřejmě zcela cizí slogan o zákazníku - našem pánu. Nemyslím si, že je to v pořádku, považuji Vaše nabídky za klamavou reklamu. Číslem technické podpory se tu moc neohánějte, volala jsem tam nejméně 30x, než jsem se odhodlala napsat stížnost mailem, bohužel to NIKDY NIKDO nezvedl, ačkoliv jsem vždy několik minut čekala, než budou vyřízeni "klienti, kteří se dovolali" přede mnou. Vzhledem k tomu, že Vámi nabízená a mnou placená služba nepracuje ani z poloviny (zaručujete vůbec zákazníkovi za jeho peníze NĚCO?), žádám o slevu z paušálu nebo o odstoupení ze smlouvy bez jakékoliv pokuty za nedodržení 12 měsíců využívání služby.
Zdravím, V*****á
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od:
> Předmět: RE: stiznost | 4********
> Datum: 31.10.2008 08:29:43
> ----------------------------------------
> Vážená paní ***vá,
>
> reagujeme na váš e-mail.
>
> U pevné linky 4******** je navedena služba O2 Internet ADSL 2048. Služba je
> účtovaná dle platného Ceníku služeb xDSL.
>
> Technické parametry Vaší linky bohužel nedovolují navýšení rychlosti.
>
> Naše společnost stále pracuje na zlepšení kvality poskytovaných služeb, je tedy
> možné, že reálná rychlost Vašeho internetového připojení bude v budoucnosti
> vyšší.
>
> V případě dalších technických dotazů kontaktujte prosím přímo naši technickou
> podporu na bezplatné lince 800 184 084.
> Děkujeme za pochopení.
>
No a tím to zhaslo :( ale aspoň jsem konečně dospěla k výpovědi bez nějakých náhrad - zapomeňte na slušnost a buď
te tvrdý - to je jediná rada, která aspoň podle mých zkušeností funguje:)
6. 3. 2014 20:22:19
https://webtrh.cz/diskuse/riomedia-pristup-k-zakaznikovi/#reply655432
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit