Zadejte hledaný výraz...

Reklamace záměny zboží po dvou měsících od obdržení z E-shopu

vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 10. 2019 10:24:04
Dobrý den,
řeším takovou podivnou situaci. Obrátil se na nás zákazník, který u nás před dvěma a půl měsíci nakupoval určité zboží. Obrátil se na nás s tím, že jsme mu údajně poslali jiný model zboží, než je na faktuře, která slouží jako dodací list a že se jedná o zboží, které je levnější. Požaduje vyplacení rozdílu ceny. Po tomto telefonickém kontaktu nám dokonce začal rozkazovat, že si máme udělat inventuru, že ji požaduje. Kontroval jsem mu, že to není jen tak a že pokud ji zaplatí, že ji pro něj uděláme, což odmítl.
Následně začal něco mrmlat o tom, že zboží pošle na reklamaci. Jak dále postupovat ? Předpokládám, že pošle zboží, na faktuře bude jiné zboží...zboží k reklamaci bude poslané také jiné a tedy jak dál ? Nejsem si jist, zda nezkouší nějaký podvod, zboží prodává více prodejců a rozhodně není vyloučené, že nakoupil jinde a nyní jen prohodil.
Jo a abych nezapomněl, jedná se samozřejmě o spotřebitele.... Záznam kamerové systému na balení, máme pouze 14 dní...tedy je už dávno přemazaný ...
9. 10. 2019 10:24:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419579
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
9. 10. 2019 10:27:10
Tak spočítej stav skladu. Jde přece jenom o 2 produkty. Buď to bude sedět, nebo ne. Že si vzpomněl za 2,5 měsíce nemusí být zvláštní. My při rekonstrukci kupovali nábytek a vybaloval se až 4 měsíce po doručení.
A vyvaroval bych se při komunikaci s ním jakýmkoliv osobním výlevům (když si ji zaplatí...) a zůstal profesionálem.
9. 10. 2019 10:27:10
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419578
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 10. 2019 10:33:02
Upřímně a pokud budu mluvit pravdu, vzhledem k tomu, že se jedná o rychloobrátkové zboží (prodá se cca 200lks/od každého) za rok a průběžně se doplňuje, nejsme schopni se dopočítat s přesností na jednotky kusů (od začátku roku). Samozřejmě stejně tak můžeme alibisticky tvrdit opak a tvrdit, že nám sklad souhlasí a těžko bude zákazník dokazovat opak. Na závěr bych dodal, že se jedná o spotřební elektroniku, tedy žádný nábytek, dlaždice apod., tedy věc, kterou každý po přijetí vybalí, protože se na ni těší a může ji hned využívat.
9. 10. 2019 10:33:02
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419577
uzivatel1
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
9. 10. 2019 10:43:48
Záleží pouze na tvém přístupu. U nás pro takovéhle věci není čas (dohadování se zákazníkem), respektive je v procesu příliš hodně lidí, takže máme jasně daná pravidla. Pokud do 10 dnů zákazník nereklamuje, že mu dorazilo jiné zboží, tak počítáme s tím, že bylo doručeno správně. To, že si někdo koupí zboží a nezkontroluje si že má ve skutečnosti něco jiného, tak je jeho blbost, navíc má i 14 dní pro vrácení. Pokud se ptáš jestli ti z toho něco hrozí, tak ne, jak prodejce, tak i zákazník má své povinnosti (na které často záměrně zapomíná). Maximálně dá oznámení na ČOI, ale to může i kdyby u tebe nikdy nenakoupil. Když dorazí ČOI (neznamená že dorazí), tak z tohohle mít problém nebudeš, ale může rovnou udělat kontrolu něčeho jiného (obchodních podmínek, návodů, atd.).
9. 10. 2019 10:43:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419576
lada1979
verified
rating uzivatele
9. 10. 2019 11:18:20
Napsal vena.vaclav;1548614
Upřímně a pokud budu mluvit pravdu, vzhledem k tomu, že se jedná o rychloobrátkové zboží (prodá se cca 200lks/od každého) za rok a průběžně se doplňuje, nejsme schopni se dopočítat s přesností na jednotky kusů (od začátku roku). Samozřejmě stejně tak můžeme alibisticky tvrdit opak a tvrdit, že nám sklad souhlasí a těžko bude zákazník dokazovat opak. Na závěr bych dodal, že se jedná o spotřební elektroniku, tedy žádný nábytek, dlaždice apod., tedy věc, kterou každý po přijetí vybalí, protože se na ni těší a může ji hned využívat.
Přijde mi trošku úsměvné, že nemůžeš zjistit stav skladu u dvou položek, tak prostě ti to ted sedí a nebo nesedí, skutečným stavem v době prodeje zákazníkovi bych se nezabýval. Jinak nevím co máš v OP,ale zde je v případě, že zákazník má pravdu rozpor s kupní smlouvou a obvyklé je, že zákazník si má zkontrolovat neprodleně či ihned zda má co má na faktuře. Za ihned a neprodleně se v právní praxi bere cca 5 dnů, takže v tomto okamžiku pokud sedí sklad bych mu to zamítl. Musím, ale upozornit, že ČOI v některých případech tady toto nezajímá a tvrdí, že zákazníka nemůžeš nutit, aby zboží rozbalil, ale zatím jsem nikde neviděl, že by toto došlo k soudu.
Jinak nevím o jakou částku se jedná, tak bych mu případně poslal slevový kupon a nazdar.
9. 10. 2019 11:18:20
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419575
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
9. 10. 2019 11:18:34
uzivatel1:Že zboží rozbalím později mi nijak neupírá právo na klasickou reklamaci. A reklamovat můžu i to, že mi bylo doručeno jiné zboží než je v kupní smlouvě.
Viz třeba: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/14375/dorazilo-jine-zbozi-nez-bylo-nabizene-e-shop-nekumunikuje
Bylo-li zasláno jiné zboží, než které bylo předmětem kupní smlouvy, jedná se o vadu a spotřebitel může uplatnit reklamaci...
Nepřijme-li prodávající zboží k reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč...
9. 10. 2019 11:18:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419574
uzivatel1
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
9. 10. 2019 11:31:31
Napsal hampl.david;1548622
uzivatel1: Že zboží rozbalím později mi nijak neupírá právo na klasickou reklamaci. A reklamovat můžu i to, že mi bylo doručeno jiné zboží než je v kupní smlouvě.
Reklamovat můžeš vždy, ale v tomto případě musíš taky dokázat, že ti přišlo něco jiného. Prodejce ti řekne, že mu sedí skladové zásoby + doklady a ty ses po doručení neozval 2 měsíce, takže se podle běžné praxe bere, že pokud se do několika dní neozveš, tak se bere, že souhlasíš se zbožím, které ti bylo doručeno.
A to že nemáš povinnost zkontrolovat zboží při převzetí je pravda (= nikdo tě nenutí to kontrolovat), ale pokud to se toho vzdáš, tak se vzdáváš i toho reklamovat špatně dodané zboží, což je ta nejpodstatnější věc na kterou se rádo zapomíná. Zkus takto reklamovat v Alze nebo zajdi do Tesca, že sis koupil před dvěma měsíci basu piv a někdo jedno pivo v base zaměnil a tys dostal chuť na pivo až teď, takže jsi na to přišel nyní :-)
Nezlob se na mě, ale tento komentář a pohled mi sedí na jednoduchý pohled zákazníka. Nevím jestli je to zrovna tvůj případ, ale často tady někdo kdo provozuje eshop položí otázku na ostatní prodejce, kteří to reálně řešili, a odpoví mu programátoři s grafiky, kteří napíšou pouze svoji domněnku.
#Také doplním svou reakci:
na weby jako Dtest nebo www.vasestiznosti.cz, které žijí z toho, že si na nich lidé stěžují na prodejce bych moc nevycházel. Prodejci jsou na tomto webu vždy za každé situace to nejhorší co existuje, takže asi tak :-))
9. 10. 2019 11:31:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419573
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 10. 2019 11:39:05
reklamacia na vadu je mozna(od toho je zaruka). o to ale v tomto pripade nejde. nehovoriac o tom ze na fakture je tovar A ale zakaznik ti posle na reklamaciu tovar B. takze to nemozes ani prebrat nakolko oficialne nejde o tovar ktory je subjektom reklamacie(inak povedane to ma charakter podvodu). kedze zakaznik tovar prebral a zaplatil, bremeno zodpovednosti za chybu je na nom.
takze momentalne si nemyslim ze ten zakaznik ma v comkolvek navrch naproti tebe. avsak ak je tovar nerozbaleny v povodnom baleni a ty si skontrolujes v sklade ze si naozaj odoslal zly tovar, tak by som ho vymenil. ak je vsak tovar rozbaleny, pripadne pouzity, tak ma zakaznik naprostu smolu. nie len ze ti ho nemoze vyreklamovat(lebo nejde o tovar na fakture) ale ani ti ho nemoze vratit lebo 14 dni uplynulo a tovar bol pouzity a ty takyto tovar uz nepredas ako novy takze by si mal financnu stratu. takze je to podla mna cisto na tebe ako k tomu pristupis. osobne nevidim pravne nic kde by ti zakaznik mohol robit problemy. ale nie som pravnik takze to je len moj osobny nazor.
ak ide o drahy tovar, pripadne o opakujuceho sa zakaznika, tak nevidim dovod nesnazit sa mu vyjst v ustrety, pripadne prijst s nejakym kompromisom kde obaja budete spokojny.
dodatocne vsak vidim problem v tom ze ak sa naozaj odoslal zly tovar a ty o tom ani nevies, tak mas kurevsku dieru v skladovom systeme a takychto problemov sa mohlo v case nazbierat znacne mnozstvo a ani nevies ze si zakaznikom odoslal iny tovar ktory mohol byt drahsi nez objednany(a zakaznici sa neozvali) a mas tak financne straty o ktorych ani nevies. takze na tvojom mieste by som toto videl ako prilezitost napravit chybu vo svojom informancom systeme. ono, kazdy problem je aj prilezitost, ked sa na to pozries z ineho uhla.
9. 10. 2019 11:39:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419572
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
9. 10. 2019 11:39:14
uzivatel1: Nešiř tu bludy. V prvních 6 měsících se předpokládá, že věc měla vadu už v době převzetí a opak musí prokázat prodejce.
Navíc i když bych zboží rozbalil hned, tak nemusím přijít na to, že mi přišlo něco jiného. Třeba spousta modelových řad notebooků má stejný vzhled a liší tím jakou mají RAM, procesor, disk, grafiku... Chápu, že ty to jistě děláš a kontroluješ, ale já notebook vybalím, začnu na něm dělat a že mám něco jiného můžu klidně zjistit i za několik měsíců.
9. 10. 2019 11:39:14
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419571
uzivatel1
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
9. 10. 2019 11:47:16
Napsal hampl.david;1548626
uzivatel1: Nešiř tu bludy. V prvních 6 měsících se předpokládá, že věc měla vadu už v době převzetí a opak musí prokázat prodejce
Tohle je úplně mimo mísu :-), nemá to nic společného s tím co řešíme a to s špatně dodaným zboží. Z toho usuzuji, že jsi jeden z těch o kterých jsem psal a dál už proto nemá smysl reagovat.
9. 10. 2019 11:47:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419570
lada1979
verified
rating uzivatele
9. 10. 2019 12:37:03
Kdepak David má pravdu, špatně dodané zboží neexistuje je jenom zboží co nemá vlastnosti, které byly sjednány, takže pokud se nepoužije berlička co jsem psal výše, tak prvních 6 měsíců s tím prodávající v principu nic neudělá.
9. 10. 2019 12:37:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419569
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 10. 2019 13:25:53
Podle SN se dá lehce zjistit, zda byl tento výrobek odeslán a nebo zda ten, který uvádí jako nesprávný někdy na skladě byl, nebo ne? Jak píše hampl.david do 6 měsíců má zákazník navrch, pokud prodejce neprokáže opak.
9. 10. 2019 13:25:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419568
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
9. 10. 2019 13:51:10
dodávám, že seriová čísla nemáme evidovaná
9. 10. 2019 13:51:10
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419567
o co přesně jde! Jaký je to produkt?
Napadla mě jedna věc. Co váha.Přepravce by mohl zboží vážit?!
9. 10. 2019 19:47:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419566
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 10. 2019 22:02:27
Pokud je rozdílná váha produktů, dalo by se to ověřit ve výkazu od dopravce poměrně snadno.
9. 10. 2019 22:02:27
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-zameny-zbozi-po-dvou-mesicich-od-obdrzeni-z-e-shopu#reply1419565
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit