Zadejte hledaný výraz...

Reklamace tříkolky

Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 9. 2013 00:09:36
Zdravím,chtěl bych se poradit ohledně reklamace motorové tříkolky.
Většina lidí co si to koupí je v pohodě,ale ted jsem chytnul zákazníka ,který si snad myslí že si za 15000kč koupil Ferrari.Pořád si na něco stěžuje.Ted ve finále ,že se mu zda ,že mají zadní ramena vůli a že je to prý již třetí reklamace a že chce odstoupit od smlouvy.Za 5 měsícu tam na tom prorazil nádrž ,tak jsem mu jí spravil,ulomil plasty ...no chova se k tomu hrozně...Ted jestě se mu zdá že mu hlučí zadní ložisko....Je ložisko či vůle v ramenouch tříkolky důvod k uznání reklamace nebo je to spotřební materiál?
14. 9. 2013 00:09:36
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944483
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2013 00:18:15
Pokud jde odmontovat, vyměnit, pak je to spotřebák. Musí se to dát na "běžné provozní" opotřebení. Taky to chce mít v návodu, že tříkolka není pro jízdu v terénu, apod. Asi jako boty jen do postele :-)))
Jestli chcete, hoďte sem odkaz na tu tříkolku, nebo ji pošlete do PM. Docela by mne zajímalo, co to je za tříkolku za 15 tis. Jestli pro dítě, pak je to dost peněz a měla by něco vydržet. Jestli pro dospělého, pak možná stojí za to se zamyslet, jestli nějakou sra-ku z číny má smysl prodávat a kazit si tím renomé. Protože to, že ostatní jsou v pohodě jen znamená, že si řekli, že to je krám a mávli nad tím rukou. Určitě Vás ale nedoporučí.
S reklamací se dá vydrbat a zákazníka poslat do háje - málo který má peníze a nervy se soudit, ale hodně z nich napáchá škodu alespoň tam, kde je to zadarmo - na internetu a toho se pak špatně zbavuje. Neříkám, že si musíte nechat nakálet na hlavu kdejakým vyčuránkem, ale pokud by jich bylo více, asi to stojí za zamyšlení, jestli má takový obchod smysl.
14. 9. 2013 00:18:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944482
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 9. 2013 00:32:29
No snaží se to uhrát právě na takové věci jako ložisko,čep nebo futro v nápravě...Jsou to věci co jsou dost namáhané a záleží dost na stylu používání...když s tím někdo jezdí na pohodu tak to vydrží i po pěti letech...a když stím někdo skáče a blbne v terénu tak je to po 1000km na výměnu (není to žádný sportovní speciál)...Vyměnit se to dá,ale tak vyměnit se dá asi všechno co drží na rámu:-)
14. 9. 2013 00:32:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944481
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2013 00:35:46
Napiš - reklamace neuznána, nejedná se o závadu, ale provozní opotřebení. Navrhována výměna spotřebních dílu za nové. Tečka. Rozhodně bys ale v manuálu a popisu výrobku měl uvádět, že se jedná třeba o hobby tříkolku, nebo cestovní... ne tam psát, že je to terénní tříkolka super profi a pak, když s tím někdo vjede na trávu, se to rozsype. To by neprošlo. Věc musí mít "očekávané vlastnosti".
14. 9. 2013 00:35:46
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944480
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
14. 9. 2013 00:55:13
Poškozenou vinou špatného užívání, které není v souladu s návodem k obsluze, instrukcemi k použití, upozorněním, apod. Záleží, kde se píše, co se tříkolkou smí a nesmí.
14. 9. 2013 00:55:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944479
To, ze vec stala 15tis. neznamena, ze zakaznik ma ocekavat, ze to nic nevydrzi. I spotrebni veci maji zaruku 24 mesicu, nebo dobu zivotnosti (napr. ma-li zarovka zivotnost 100 hodin, tak proste po vysviceni 100 hodin uz ji nejde reklamovat). Takze i spotrebni material - brzdy, loziska, tlumice apod. maji stale ze zakona zaruku 24 mesicu a zalezi cim byla vada zpusobena. Pokud mam napr. auto a za rok najedu 200tkm a sjedou se kotouce, tak to proste na zaruku neni. Najedu-li 5000 km a kotouce jsou na odpis, je neco spatne.
Nicmene vy se muzete te odpovednosti (pokud ubehlo 6 mesicu) proste jednoduse zbavit tim, ze reklamaci zamitnete, napr. z duvodu bezneho opotrebeni. Je uplne jedno co bylo pricinou zavady. Po sestem mesici od zakoupeni je dukazni bremeno na strane zakaznika, tudiz vy to formalne odmitnete, tim jste splnil zakone nalezitosti a pak je na kupujicim aby prokazal opak. Tzn. napr. soudnim znalcem, soudem apod. pokud by vyhral, pak mu tyto naklady uhradite.
Hodne samozrejme bude zalezet na tom, jaky k tomu mate manual apod. kde mohou byt specifikovany podminky pouzivani. Pokud tam bude uvedeno napr. ze nesmi do vody a on v ni jezdil, muze to byt duvod zamitnuti reklamace, ale ne automaticky. I tak by se muselo posoudit, zda to, ze ve vode jel melo souvislost s danou vadou. Napr. pokud by nesmel jezdit ve vode a zlomila se mu packa spojky vlivem vady materialu, tak takovou vadu byste odmitnout nemohl.
14. 9. 2013 11:01:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944478
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 9. 2013 11:34:50
jojo tak tomu rozumím,zákazník má tříkolku asi teprve 5 měsíců,jak to tedy v tomto případě probíhá?
14. 9. 2013 11:34:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944477
v prvni sesti mesicich je trochu jiny rezim a to otoceny, kdy je dukazni bremeno na strane prodejce. Je to tzv. rozpor s kupni smlouvou...
§ 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Jedoduse receno, musite vy prokazat, ze si to zpusobil sam a to jednoznacne a tim neni vase prohlaseni "vec nepouzival jak mel".
14. 9. 2013 12:42:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944476
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2013 13:30:34
věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
To je to, co jsem psal hned na začátku. Nelze prodávat šmejd, deklarovat ho jako terénní čtyřkolku a pak tvrdit, že s tím nesmí do terénu. Pokud je tříkolka ovšem jen silniční a zákazník uvede, že v terénu se ulomilo kolo, jste na koni. Rovněž nikdo nemůže čekat, že když se s novým autem postavím do kopečka a budu držet spojku v záběru 2 minuty, že nepojedu na odtahovce. A je to snad vada výrobku? Prostě opotřebený čep je běžné opotřebení a jak jinak jej chcete prokázat, než prostým prohlášením? O vadu výrobku by se jednalo, pokud by se například čep zlomil. A i tehdy se mohlo stát vinou přetížení. Pokud s tím zákazník nesouhlasí, ať si najme znalce. Je to jako jít reklamovat sjeté gumy.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Mohu tvrdit, že guma měla bublinu již když jsem ji koupil. Těžko ale můžu přijít se sjetou gumou za 5 měsíců a tvrdit, že rozpor s kupní smlouvou byl již v době převzetí, předtím, než jsem na gumách "nadriftoval" 1000km. Pokud by to byla pravda, zajdu si koupit zimní gumy, v lednu z nich na parkovišti udělám cáry a půjdu si pro nové s tvrzením, že ty co mám jsou v rozporu s kupní smlouvou, vždyť v manuálu se nepíše, že s nimi nemůžu "gumovat" ? :-)
14. 9. 2013 13:30:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944475
Martin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 9. 2013 13:34:23
Takže když to jednoduše shrnu,tak si nechám tříkolku přistavit na servis a tak se provede prohlídka nejlépe soudním znalcem,který podrobně popíše každou závadu která je reklamovaná a zanese do protokolu,že zavada vznikla nesprávným užíváním.Nebo jak to myslíte že nestačí prohlášení "věc nepoužíval jak měl" to musí byt nějak do podrobna specifikované...Třeba když hlučí ložisko?
14. 9. 2013 13:34:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944474
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2013 13:46:15
A co takhle přidávat k tříkolce nějaký manuál, kde bude specifikováno, co je údržba. Svého času jsem prodával dost drahé mechanické stroje (cca 100KKč ks), které se daly lehce poškodit. Měl jsem z toho docela hrůzu, že budou reklamace a kdesi cosi, ale byl naprostý klid. Výrobce se bránil tím, že v návodu k obsluze uváděl, že po každém použití se musí stroj rozebrat, promazat, opotřebované díly ihned vyměnit za nové, apod. Je prostě dobré, specifikovat, že ložiska, čepy, řetěz, apod. jsou extrémně namáhané součástky, které se musí po každé jízdě zkontrolovat a v případě vůle se musí okamžitě nechat vyměnit za nové. Nechal bych si tohle poučení o provozu a údržbě podepsat už při převzetí tříkolky, čili kupující MUSEL vědět, že čep, nebo ložisko není na věky.
14. 9. 2013 13:46:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944473
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
14. 9. 2013 13:53:05
Napsal motoshop;998008
Pořád si na něco stěžuje.Ted ve finále ,že se mu zda ,že mají zadní ramena vůli a že je to prý již třetí reklamace a že chce odstoupit od smlouvy.Za 5 měsícu tam na tom prorazil nádrž ,tak jsem mu jí spravil,ulomil plasty ...no chova se k tomu hrozně...Ted jestě se mu zdá že mu hlučí zadní ložisko....Je ložisko či vůle v ramenouch tříkolky důvod k uznání reklamace nebo je to spotřební materiál?
to že je to 3. reklamace, neznamená že má nárok na odstoupení, musí se totiž jednat o stejnou závadu, a jak jsem pochopil vždy reklamuje něco jiného, takže i kdybys mu tu reklamaci uznal, tak nárok na odstoupení mít nebude
PS: co máš za eshop? tříkolku za 15k bach na jaro taky bral :)
14. 9. 2013 13:53:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944472
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2013 13:56:23
No taky by mne to zajímalo, ale se svým stylem jízdy myslím, že bych ji reklamoval už za měsíc a protože jsme teď prodejci poradili, jak se reklamací zbavit, tak do toho nepůjdu :-))))))
14. 9. 2013 13:56:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944471
Napsal darksir;998130
věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
To je to, co jsem psal hned na začátku. Nelze prodávat šmejd, deklarovat ho jako terénní čtyřkolku a pak tvrdit, že s tím nesmí do terénu. Pokud je tříkolka ovšem jen silniční a zákazník uvede, že v terénu se ulomilo kolo, jste na koni. Rovněž nikdo nemůže čekat, že když se s novým autem postavím do kopečka a budu držet spojku v záběru 2 minuty, že nepojedu na odtahovce. A je to snad vada výrobku? Prostě opotřebený čep je běžné opotřebení a jak jinak jej chcete prokázat, než prostým prohlášením? O vadu výrobku by se jednalo, pokud by se například čep zlomil. A i tehdy se mohlo stát vinou přetížení. Pokud s tím zákazník nesouhlasí, ať si najme znalce. Je to jako jít reklamovat sjeté gumy.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Mohu tvrdit, že guma měla bublinu již když jsem ji koupil. Těžko ale můžu přijít se sjetou gumou za 5 měsíců a tvrdit, že rozpor s kupní smlouvou byl již v době převzetí, předtím, než jsem na gumách "nadriftoval" 1000km. Pokud by to byla pravda, zajdu si koupit zimní gumy, v lednu z nich na parkovišti udělám cáry a půjdu si pro nové s tvrzením, že ty co mám jsou v rozporu s kupní smlouvou, vždyť v manuálu se nepíše, že s nimi nemůžu "gumovat" ? :-)
Divejte delat se ve finale muzete jako prodejce co chcete. Klidne lze zakaznikovi poslat dopis, kde bude krasny kosoctverec s uhloprickou. Ale je pak treba byt pripaven, ze takove jednani muze prines treba nejake problemy ze strany statnich organu, ci pripadneho soudu. Cep se nemusi zlomit, aby byl vadny. Ja reklamoval tlumice po 15tkm co jsem s nimi jezdil v beznem provozu a mely asi rok, ztratily pres 70% sve ucinnosti, jezdil jsem jen po silnicich, po prozkoumani tam byly zjisteny vady v tech krouzcich a dali mi nove.
Pokud je to v prvnich sesti mesicich, dokazuje prodejce, ze se nejedna o rozpor (viz. nice jak jsem psal). Je to na prodejci, aby to prokazal, ze ta vada nebyla v dobe prodeje a je na nem jak to prokaze. A opravdu slovem "nebylo to" to nestaci, s tim spatnym zachazenim je to slozitejsi, i to by musel prodejce prokazat, ze s tim bylo zachazeno spatne a jasne definovat jak.
Ve finale napr. u aut se tim, ze se nechodi na pravidelne servisni prohlidky o zaruku neprichazi. Pouze by se muselo v pripade problemu zjistovat, zda neoabsolvovani prislusneho servisu melo souvislost s tou zavadou. Proste ma-li se menit olej v motoru co 10tkm a ja ho nevymenim a upadne mi kolo vadou ramena, tak to souvislost nema a oo zaruku bych neprisel. Pokud bych najel autem treba 30tkm na jeden olej a ma se menit co 10tkm a motor se zadre, tak to uz souvislost mit muze.
Nejvetsi problem vsech moznych reklamaci, rozporu apod. je to, ze stat neni schopny vydat jasne stanovisko, zavazne a jednoznacne, jak postupovat. Jsou tu pak ruzne nazory, pravni rozbory, sem tam nejaky soud, ktery nejak rozhodne v jedne veci, ale jak se realne chovat nikdo poradne nevi. Pak prijde COI, clovek postupuje jak je bezne a jim se to nelibi a ma problem. Stejne tak jedna COI casto neco toleruje a z druheho kraje ne. Kdyby COI ci jiny organ jasne rekl jak postupovat, co se povazuje za jasne prokazani toho, ze o rozpor neslo.
Neco jako v SK, kde musim ve finale posuzovat reklamace odbornik, znalec apod. prodavame produkty, kde zadny takovy znalec neexistuje, ale musime to znalci davat k posouzeni. Pri dotazu na SOI co delat, tak pry to musi byt odborny posudek a ze odbornik na toto neexistuje je nezajima.
14. 9. 2013 14:29:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944470
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 9. 2013 14:36:29
To je super :-) a kdo toho odbornika plati? Pokazde, kdyz prijde zakaznik, ze se mu neco nezda, musite zaplatit odbornika, aby to prozkoumal? V tom pripade, pokud se to nepotvrdi, by mel nest naklady zakaznik, je tak? To zase odporuje ceskemu zakonu, kdy zakaznik nemuze byt nijak sankciovan za to, ze prisel reklamovat. Zajimave, zajimave :-) Osobne se tesim na ten okamzik, az se veskere zaruky zrusi a bude na uvazeni lidi, zda chteji smejdy kupovat, nebo ne. Samozrejme bude moznost to resit soudne. Takhle "ochrana kupujiciho", ktera tady funguje, uz dlouho nema velky smysl.
14. 9. 2013 14:36:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-trikolky/#reply944469
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit