Zadejte hledaný výraz...

Reklamace škrábanců po 4 měsících?

Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 8. 2013 12:58:33
Odkázal bych ho na
§ 599
(1) Vady musí kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu. Práva z odpovědnosti za vady se může kupující domáhat u soudu, jen jestliže vady vytkl nejpozději do šesti měsíců, jde-li o vady krmiv do tří týdnů, a jde-li o vady zvířat, do šesti týdnů po převzetí věci.
13. 8. 2013 12:58:33
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932906
PourFem
verified
rating uzivatele
13. 8. 2013 13:21:10
Napsal ramix;985242
Jasně, a jak dokážeš, že na tom záznamu je zboží, které jsi pak opravdu odeslal zákazníkovi a už nebylo třeba přebaleno? To aby pak byla kamera u každé zásilky a ke každé objednávce vzniknul samostatný dokumentární film:-) Navíc k poškození může dojít i po zabalení.
Pokud došlo k poškození až po zabalení, tak už to těžko dokážeš. Jenže pak už poškození nastalo přepravou a nastává kolečko reklamace u přepravce :-)
A já třeba kameru používám a jsem schopen z toho vyčíst jméno na štítku přepravce, takže pro případný soud by bylo průkazné, že v době odeslání konkrétní zásilky bylo zboží v souladu s kupní smlouvou :-)
13. 8. 2013 13:21:10
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932905
Napsal Fido123;985260
Odkázal bych ho na
a co byste tim ziskal? On vadu uplatnil hned, kdyz ji zjistil. Toto ustanoveni se vyuziva k tomu, aby kdyz se zacne parat bota, tak aby v ni clovek dalsi 3 mesice nechodil, az se rozpara uplne, nez ji jde reklamovat, ale aby vec reklamoval ihned, kdyz se vada projevi. To neznamena, ze ma spotrebitel povinnost po prevzeti vec rozbalit, zacit pouzivat a zjistit, zda vady jsou hned nebo ne. Navic poskrabani jako takove kdyz se projevi, tak nezpusobuje dalsi poskozeni jako napr. u toho parani se boty. Proste to poskrabani tam je a pri nereklamovani ihned se stav nezhorsi.
13. 8. 2013 13:30:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932904
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 8. 2013 14:43:37
Napsal Radek O.;985275
a co byste tim ziskal? On vadu uplatnil hned, kdyz ji zjistil. Toto ustanoveni se vyuziva k tomu, aby kdyz se zacne parat bota, tak aby v ni clovek dalsi 3 mesice nechodil, az se rozpara uplne, nez ji jde reklamovat, ale aby vec reklamoval ihned, kdyz se vada projevi. To neznamena, ze ma spotrebitel povinnost po prevzeti vec rozbalit, zacit pouzivat a zjistit, zda vady jsou hned nebo ne. Navic poskrabani jako takove kdyz se projevi, tak nezpusobuje dalsi poskozeni jako napr. u toho parani se boty. Proste to poskrabani tam je a pri nereklamovani ihned se stav nezhorsi.
Ano, uplatnění toho paragrafu asi předpokláda povinnost kupujícího v nějaké krátké době od převzetí zásilku překontrolovat. A jelikož v občanském zákoníku nic podobného nevidím, buď by se dala použít nějaká pasáž z obchodních podmínek eshopu, nebo máte pravdu a ten § 599 použít nelze.
13. 8. 2013 14:43:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932903
Pokud zakon spotrebiteli nejakou povinnost nestanovi a naopak mu dava nejake pravo, je otazkou, zda to pravo lze omezit tim, ze si to vymynim v obchodnich podminkach. Ma-li pravo upatnit rozpor s kupni smlouvou ze zakona a to bez dalsich zakonych omezeni v prvnich sesti mesicich, tak mu nemohu obchodnimi podminkami toto pravo nejak omezit ci upravit.
13. 8. 2013 15:07:08
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932902
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 8. 2013 15:18:04
Napsal Radek O.;985330
Pokud zakon spotrebiteli nejakou povinnost nestanovi a naopak mu dava nejake pravo, je otazkou, zda to pravo lze omezit tim, ze si to vymynim v obchodnich podminkach. Ma-li pravo upatnit rozpor s kupni smlouvou ze zakona a to bez dalsich zakonych omezeni v prvnich sesti mesicich, tak mu nemohu obchodnimi podminkami toto pravo nejak omezit ci upravit.
Tak zrovna tohle by mohlo být upraveno, viz. ostavec (2)
§ 769
(1) Dopravce odpovídá za škodu, která vznikla na přepravované zásilce v době od převzetí k přepravě až do vydání, ledaže škoda byla způsobena odesílatelem nebo příjemcem, vadností zásilky, jejího obalu nebo balení, zvláštní povahou zásilky, anebo okolností, kterou nemohl dopravce odvrátit.
(2) Přepravní řády mohou stanovit, za jakých podmínek se má za to, že škoda vznikla některou z příčin uvedených v odstavci1.
(3) Na škody vzniklé na přepravovaných zásilkách se nevztahují ustanovení § 427 až 431.
13. 8. 2013 15:18:04
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932901
Dle mého ale spotřebitel smlouvu o přepravě neuzavírá, jen kupní smlouvu. Navíc toto by se dalo použít jen tehdy, pokud byste jako prodejce prokazal, ze jste zbozi poslal v poradku a navic ani tak spotrebitel neni kracen na pravu, aby byla vec v souladu s kupni smlouvu.
13. 8. 2013 15:24:26
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932900
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 8. 2013 15:48:42
Napsal Radek O.;985343
Dle mého ale spotřebitel smlouvu o přepravě neuzavírá, jen kupní smlouvu. Navíc toto by se dalo použít jen tehdy, pokud byste jako prodejce prokazal, ze jste zbozi poslal v poradku a navic ani tak spotrebitel neni kracen na pravu, aby byla vec v souladu s kupni smlouvu.
Myslel jsem to tak, že v přepravním řádu by bylo upraveno, že kupující má tři dny na zkontrolování zásilky a poté se má za to, že škoda vznikla u něj, jako u příjemce.
Nicméně už se v těch svých spekulacích začínám sám ztrácet a OPovi asi nijak nepomohou.
13. 8. 2013 15:48:42
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932899
dle meho by se timto upravil vztah vuci prepravci, nicmene stale tu bude kupni smlouva s prodejcem a vuci nemu uplatnite rozpor. Ale to jsou jiz slozite spekulace jak pisete.
13. 8. 2013 16:08:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932898
bormi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 8. 2013 19:31:38
Napsal Kovboj;985149
No, pokud bych si byl jistý že tam ty škrábance fakt nejsou a klient si jen vymýšlí aby se zbavil nábytku co se mu nehodí: "Odeslané zboží bylo před odesláním kontrolováno a žádné škrábance na něm nebyly. Pokud tam na něm nyní po 4 měsících používání nějaké jsou, tak vznikly běžným používáním a na takové závady se záruka nevztahuje. Nashledanou."
přesně tak si to taky myslím, kdo z Vás dává nové zboží po čtyřech měsících používání, když si ho člověk sám poškodí...
13. 8. 2013 19:31:38
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/strana/2#reply932897
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit