Zadejte hledaný výraz...

Reklamace škrábanců po 4 měsících?

enterescape
verified
rating uzivatele
12. 8. 2013 09:14:03
Zdravím,
zákazník si u nás v dubnu 2013 objednal přes e-shop 6 kusů nábytku. Nyní, po 4 měsících se ozval, že jeden kus je poškrábaný. Dále, že tři další kusy se mu nevejdou do pokoje a chce je vyměnit (to jsem zamítnul hned). Prý měl zboží někde v garáži a vybalil ho až teď..
Jak se k němu zachovat ohledně té reklamace? Má nárok na nějakou slevu/výměnu/vrácení peněz na takovouto vzhledovou vadu, kterou uplatňuje až po 4 měsících od převzetí?
Dokázat, že to od nás nešlo poškrábané, samozřejmě nijak nemůžeme (nikdy se nám to ještě nestalo) a na reklamaci u přepravce už je pozdě.
Díky za rady.
12. 8. 2013 09:14:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932921
V prvnich sesti mesicich muze zakaznik uplatnit tzv. rozpor s kupni smlouvou, kde je dukazni bremeno na prodejci, ze vada nebyla jiz pri prevzeti zbozi. Toto nejste, jak pisete, schopen prokazat. Spotrebitel ma pravo na to, aby byla vec v souladu s kupni smlouvou a tedy bez vad. A je na nem, zda bude souhlasit s opravou, nebo vymenou viz. obcansky zakonik a § 616 Shoda s kupní smlouvou.
Na druhou stranu ten rozpor by musel uplatnit hned a ne to davat reklamovat. Takze ho muzete odmitnout.
12. 8. 2013 09:25:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932920
nabidl bych mu slevu na dalsi nakup ;)
12. 8. 2013 09:38:07
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932919
enterescape
verified
rating uzivatele
12. 8. 2013 09:41:10
Napsal Radek O.;984747
Na druhou stranu ten rozpor by musel uplatnit hned a ne to davat reklamovat. Takze ho muzete odmitnout.
Díky za odpověď. Najdu i toto někde v zákoně, abych ho na něj mohl odkázat?
12. 8. 2013 09:41:10
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932918
Je to proste jiny pravni ukon, ktery je treba proste vykonat jinak, nez dat vec reklamovat, resp. by musel pri podani reklamace uvest, ze vec neni ve shode s kupni smlouvou a tedy ze uplatnuje tzn. rozpor s kupni smlouvou. Neplati proste to, ze by v prvnich sesti mesicich od koupe musel prodejce reklamaci resit jako rozpor automaticky.
12. 8. 2013 09:54:27
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932917
bormi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 8. 2013 15:12:29
chtít reklamovat škrábance po čtyřech měsících je jen drzost kupujícího, poškrábal si to a teď to chce reklamovat, jasná vada způsobená zákazníkem a hotovo, podle těch Vašich rad bych koupil auto, naboural ho a pak šel uplatnit reklamaci a autosalon by měl dokazovat, že auto nebylo nabourané... no tak... raďte jen ti, co k tomu máte co říct doopravdy...
12. 8. 2013 15:12:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932916
Ja340
verified
rating uzivatele
12. 8. 2013 15:21:15
Napsal bormi;984898
chtít reklamovat škrábance po čtyřech měsících je jen drzost kupujícího, poškrábal si to a teď to chce reklamovat, jasná vada způsobená zákazníkem a hotovo, podle těch Vašich rad bych koupil auto, naboural ho a pak šel uplatnit reklamaci a autosalon by měl dokazovat, že auto nebylo nabourané... no tak... raďte jen ti, co k tomu máte co říct doopravdy...
Zákon je v tomto celkem jasný, takže rada od radka je OK.
A musím říct že je jen na prodejci jak se k tomu postaví. U nás se také občas stane že je zboží poškozeno (obvykle při přepravě) a zákazník to zjistí až třeba za 2-3měsíce, ale vyplatí se mi vše řešit kladně. Nikomu jsme nikdy neřekli že má smůlu. Samozřejmě to můžeme dělat pouze proto že nám výrobce vymění naprosto jakýkoliv díl zdarma a na počkání.
Přeba nedávno jeden pán nafoukl kola u kočárku kompresorem tak, že vylomil boky ráfků u velkých kol a laprosto rozerval duše na malých kolech a i toto mi výrobce vyměnil:-)
12. 8. 2013 15:21:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932915
Napsal bormi;984898
chtít reklamovat škrábance po čtyřech měsících je jen drzost kupujícího, poškrábal si to a teď to chce reklamovat, jasná vada způsobená zákazníkem a hotovo, podle těch Vašich rad bych koupil auto, naboural ho a pak šel uplatnit reklamaci a autosalon by měl dokazovat, že auto nebylo nabourané... no tak... raďte jen ti, co k tomu máte co říct doopravdy...
To, ze nekdo odmita prijmout realitu zakonu je mozne, takze...
§ 616 Shoda s kupní smlouvou
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není- -li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
- zde to mate v obcanskem zakoniku jasne popsano. Proste vyskytne-li se neco, co zpusobi, ze vec neni tak, jak mela byt dle smlouvy v prvnich sesti mesicich, bere se to tak, ze toto bylo jiz pri dodani (to mate ten bod 4). A je na prodavajicim, aby dokazal, ze to tak nebylo. A je jedno, zda je to vada funkcnosti ci to, ze je vec poskrabana. Vas priklad s nabouranim je opravdu zcela mimo.
Dukazni bremeno v pripade uplatneni rozporu s kupni smlouvou je na strane prodavajiciho, je to tedy rozdil oproti tomu, kdyz se vec normalne reklamuje, kde je naopak dukazni bremeno na strane kupujicicho.
Muze se vam to zdat jakekoli, ale nic s tim nenadelate. A budte rad, ze nemusite resit reklamace na Slovensku, to je teprv zajimavost...
12. 8. 2013 15:23:21
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932914
PourFem
verified
rating uzivatele
13. 8. 2013 08:33:30
Napsal bormi;984898
chtít reklamovat škrábance po čtyřech měsících je jen drzost kupujícího, poškrábal si to a teď to chce reklamovat, jasná vada způsobená zákazníkem a hotovo, podle těch Vašich rad bych koupil auto, naboural ho a pak šel uplatnit reklamaci a autosalon by měl dokazovat, že auto nebylo nabourané... no tak... raďte jen ti, co k tomu máte co říct doopravdy...
Být tebou, tak se řídím tvojí vlastní větou - je to ta poslední ve tvém příspěvku.
Radek má samozřejmě naprostou pravdu.
13. 8. 2013 08:33:30
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932913
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
13. 8. 2013 09:08:44
Napsal Radek O.;984747
V prvnich sesti mesicich muze zakaznik uplatnit tzv. rozpor s kupni smlouvou, kde je dukazni bremeno na prodejci, ze vada nebyla jiz pri prevzeti zbozi.
No, pokud bych si byl jistý že tam ty škrábance fakt nejsou a klient si jen vymýšlí aby se zbavil nábytku co se mu nehodí: "Odeslané zboží bylo před odesláním kontrolováno a žádné škrábance na něm nebyly. Pokud tam na něm nyní po 4 měsících používání nějaké jsou, tak vznikly běžným používáním a na takové závady se záruka nevztahuje. Nashledanou."
13. 8. 2013 09:08:44
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932912
PourFem
verified
rating uzivatele
13. 8. 2013 09:10:50
Napsal Kovboj;985149
No, pokud bych si byl jistý že tam ty škrábance fakt nejsou a klient si jen vymýšlí aby se zbavil nábytku co se mu nehodí: "Odeslané zboží bylo před odesláním kontrolováno a žádné škrábance na něm nebyly. Pokud tam na něm nyní po 4 měsících používání nějaké jsou, tak vznikly běžným používáním a na takové závady se záruka nevztahuje. Nashledanou."
Nejde o to, jak jseš si jistý, ale jak to dokážeš..
13. 8. 2013 09:10:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932911
Presne tak. U rozporu nejde vec jen tak vyresit nejakym prohlasenim. To neni bezna reklamace, kde by takove reseni slo udelat s tim, ze pote by musel opak dokazovat spotrebitel. Zde musi dokazat prodejce, ze to tam nebylo. A to proste prohlasenim, ze to kontroloval asi moc stacit nebude.
13. 8. 2013 09:20:26
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932910
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
13. 8. 2013 09:39:44
Mě by spíš zajímalo, jak se efektivně vyhnout zneužití tohoto pravidla zákazníky. Jakým způsobem můžu dokázat, že ode mě odcházelo zboží nepoškrábané? Fotit si každou zásilku? Jak potom ale dokážu, že je vyfocené to konkrétní zboží, které zákazníkovi odešlo? Nebo všechny zásilky balit před nějakým svědkem? To je přece taky dost nereálné.
13. 8. 2013 09:39:44
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932909
PourFem
verified
rating uzivatele
13. 8. 2013 10:37:42
Napsal ramix;985160
Mě by spíš zajímalo, jak se efektivně vyhnout zneužití tohoto pravidla zákazníky. Jakým způsobem můžu dokázat, že ode mě odcházelo zboží nepoškrábané? Fotit si každou zásilku? Jak potom ale dokážu, že je vyfocené to konkrétní zboží, které zákazníkovi odešlo? Nebo všechny zásilky balit před nějakým svědkem? To je přece taky dost nereálné.
IP kamera se záznamem při balení.
13. 8. 2013 10:37:42
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932908
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
13. 8. 2013 12:35:56
Napsal PourFem;985186
IP kamera se záznamem při balení.
Jasně, a jak dokážeš, že na tom záznamu je zboží, které jsi pak opravdu odeslal zákazníkovi a už nebylo třeba přebaleno? To aby pak byla kamera u každé zásilky a ke každé objednávce vzniknul samostatný dokumentární film:-) Navíc k poškození může dojít i po zabalení.
13. 8. 2013 12:35:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-skrabancu-po-4-mesicich/#reply932907
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit