Zadejte hledaný výraz...

Reklamace potisku triček

Dobrý den,
nechal jsem si podle návrhu potisknout trička. Dne 3.11.2010 jsem vyzvedl trička na pobočce České pošty. Dne 17.11.2010 (tj. po 14 dnech) jsem poslal emailem nedostatky na tričkách (úplně jiné barvy než v zadání, chybějící háček, posunutí, ...) a žádal jsem vyřízení reklamace (žádal jsem vrácení peněz). Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele začala dnem 17.11.2010 běžet 30 denní lhůta na vyřízení reklamace. Tato lhůta vypršela v polovině prosince. Cituji ze zákona o ochraně spotřebitele, §19 odst.3: "Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.". To podle §622 občanského zákoníku znamená, že nyní mohu požadovat výměnu věci nebo odstoupení od smlouvy (tzn. vrácení peněz). Je to tak správně?
Dotyčný mi už 3x sliboval, že peníze poslal. Dosud nic nedošlo. Částka není nijak závratná, ale pro mě to málo zrovna není. Jak mohu dotyčného "donutit" aby mi vrátil peníze?
Děkuji
19. 1. 2011 22:54:31
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potisku-tricek-2/#reply601448
Lukáš Král
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
19. 1. 2011 23:04:23
Docela často nechávám tisknout, vždy podle města kapely (dělám merchandise)...hoď mi prosím do pm o koho se jedná... Třebas ho budu znát:)
19. 1. 2011 23:04:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potisku-tricek-2/#reply601447
xmas
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
20. 1. 2011 09:38:59
A ty trička k reklamaci jsi mu také poslal? Nebo jen email?
20. 1. 2011 09:38:59
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potisku-tricek-2/#reply601446
Posílal jsem mu emailem ty nedostatky (spolu s fotografií). Poté jsme spolu několikrát hovořili po telefonu. Nabízel mi zaslání nových kusů (s tím, že ty pokažená trička by mu stejně byly k ničemu, ty ať si nechám), já ale chtěl peníze zpět. S tím souhlasil, a tak jsem mu poslal číslo účtu. Když mi po týdnu nic nepřišlo, volal jsem mu. Řekl mi, že musí postupovat podle zákona a že peníze může vrátit až po třetí reklamaci. Tak jsem se s ním domluvil na tom, že místo toho, aby tiskl nová trička, tak by mi poslal peníze, které se rovnají nákladům na potisk nových triček (cca 2/3 původní ceny). S tím souhlasil. Peníze dlouho nepřicházely, snažil jsem se mu dovolat, pak přišla sms je že v cizině a že peníze poslal. Po týdnu (nic nepřišlo) mi poslal email, že peníze byly poukázány na můj účet. Po dalším týdnu (kdy opět nic nepřišlo), mi došla trpělivost a napsal jsem mu email v podobným obsahem jako první příspěvek tohoto vlákna. S tím, že jsem už nepožadoval jen ty 2/3 původní ceny, ale plnou částku za zboží (tzn.bez poštovného).
20. 1. 2011 09:49:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potisku-tricek-2/#reply601445
wader
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
20. 1. 2011 10:32:56
Postraš ho, že to dáš na ČOI a pokud ti ty peníze opravdu nepřijdou do xx.yy.2011, pak bych jim to být tebou opravdu předal. Myslím, že to je běžnej postup. Nejsem sice nějakej velkej odborník nebo právník, ale pokud začneš vyhrožovat ČOI nebo soudem a jsi v právu, pak se ledy obvykle pohnou velmi rychle. :)
20. 1. 2011 10:32:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potisku-tricek-2/#reply601444
cross
verified
rating uzivatele
23. 1. 2011 17:37:00
Já osobně reklamoval notebook (pravda, že je to jiná cenová relace - cca 20.000). Vraceli mi to s tím, že tomu nic není. Nechal jsem si udělat posudek od soudního znalce - to mi pak řekli, že to není autorizovaný HP znalec, takže mi je to k ničemu, radil jsem se zároveň s SOS (Sdružení Obrany Spotřebitelů), poté jsem to předal právníkovi, který jim poslal dopis s tím, že mi mají vrátit peníze do určeného data. Nereagovali. Telefon mi nezvedali (dokonce jednou zvedli a hned položili). Volalo se tam pak z jiného čísla a řekli jsme jim, že na ně podáme žalobu - a až tehdy řekli, že si mám přijít pro peníze.
Jak tu bylo psáno - pokud víš, že jsi v právu, jdi do toho. Já to věděl taky a nenechal jsem se otrávit jejich chováním (uvažoval jsem díky postupu personálu také o nahlášení na ČOI). Celá reklamace trvala půl roku (asi to natahovali, protože mi měla končit za půl roku záruka, poslední měsíc jsem už "jel" na to, že jsem notebook reklamoval již dřív a byl měsíc pryč, takže jsem to měl o tu dobu prodloužené). Dokonce jsem o tom sepsal i článek (v případě zájmu).
Takže jestli ti to za to stojí a víš, že máš pravdu, tak z toho necouvej.
23. 1. 2011 17:37:00
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potisku-tricek-2/#reply601443
Tak nakonec stačil email v podobném znění jako první příspěvek - když jsem tam popsal ty paragrafy, tak jim asi došlo, že by to měli zaplatit :) Díky všem za reakce!
24. 1. 2011 22:34:34
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-potisku-tricek-2/#reply601442
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit