Zadejte hledaný výraz...

Reklamace – poštovné

A) jako vraceni bez udani duvodu, spatna velikost neni duvod k reklamaci
B) bez zbytecnych prutahu
C) neuctuj
28. 8. 2015 09:36:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-postovne/strana/2#reply1136211
saolin
verified
rating uzivatele
28. 8. 2015 09:41:01
Napsal Michal Kubíček;1221188
A) jako vraceni bez udani duvodu, spatna velikost neni duvod k reklamaci
B) bez zbytecnych prutahu
C) neuctuj
Lze nějak zabránit aby si zákazníci nakupovali oblečení jen tak na zkoušku a vrátí co jim není???
28. 8. 2015 09:41:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-postovne/strana/2#reply1136210
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 8. 2015 09:50:14
Napsal saolin;1221169
Já se připojím s podobným dotazem.
Zákaznice si koupila oblečení, objednávka byla větší, takže měla dopravu zdarma. Teď vrací některé zboží z důvodu, že jí nepadne ( u veškerého zboží jsou tabulky velikostí takže nechápu ).
a) Mám zboží které "nepadne" brát jako reklamaci nebo vrácení bez udání důvodu do 14 dní?
b) Jaká je lhůta na vrácení peněz?
c) Lze doůčtovat dopravu pokud tak objednávka spadla pod hranici dopravy zdarma?
Díky za rady
Filip
a) to že uvedla důvod (že jí nepadne) neodporuje vrácení bez udání důvodu ve 14 dnech. Takže vrací ve 14 dnech.
b) lhůta na odstoupení je 14 dnů od převzetí zboží. Stačí do 14 dnů projevit vůli odstoupit od smouvy, zboží může poslat později. Vy musíte peníze vrátit do 14 dnů od odstoupení, jestliže do té doby nemáte zpět zboží můžete vrátit peníze až přijde zboží.
c) já mám přímo vyjádření od ČOI, že nelze. Když vám vrátí vše, také nemůžete chtít doplatit poštovné.
---------- Příspěvek doplněn 28.08.2015 v 09:53 ----------
Napsal saolin;1221192
Lze nějak zabránit aby si zákazníci nakupovali oblečení jen tak na zkoušku a vrátí co jim není???
Ne, klidně si nakoupí 3 různé velikosti a co nesedí tak vrátí. Neuděláte s tím vůbec nic. To je holt riziko shopů.
28. 8. 2015 09:50:14
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-postovne/strana/2#reply1136209
Marek Stebel
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 8. 2015 10:19:27
saolin: taky prodávám oblečení, ale co tě udivuje na tom, že někdy zkrátka nesedne? Každý má jinou postavu. Kolik vyzkoušíš třeba riflí v obchodě než ti nějaké sednou.
Dříve jsem na tom smýšlel podobně, každá vratka mě tak nějak štvala, ale vzal jsem to od opačného konce. Na vrácení zboží dávám místo 14 dnů 60, začínáme nabízet bezplatné výměny velikostí přes kurýra a pokud to časem cashflow dovolí, tak budeme vracet automaticky i poštovné od zákazníka k nám.
28. 8. 2015 10:19:27
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-postovne/strana/2#reply1136208
saolin
verified
rating uzivatele
28. 8. 2015 10:26:29
Napsal Mar_o55;1221201
saolin: taky prodávám oblečení, ale co tě udivuje na tom, že někdy zkrátka nesedne? Každý má jinou postavu. Kolik vyzkoušíš třeba riflí v obchodě než ti nějaké sednou.
Dříve jsem na tom smýšlel podobně, každá vratka mě tak nějak štvala, ale vzal jsem to od opačného konce. Na vrácení zboží dávám místo 14 dnů 60, začínáme nabízet bezplatné výměny velikostí přes kurýra a pokud to časem cashflow dovolí, tak budeme vracet automaticky i poštovné od zákazníka k nám.
Já to chápu, budu se s tím muset popasovat, nejdůležitější je zákazník :-)
---------- Příspěvek doplněn 28.08.2015 v 10:33 ----------
Ještě jedna otázečka, při vrácení zboží do 14 dní bez udání důvodu se musí vrátit peníze nebo lze nahradit "poukazem" na nákup v eshopu?
28. 8. 2015 10:26:29
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-postovne/strana/2#reply1136207
Suke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 8. 2015 10:45:47
Peníze
28. 8. 2015 10:45:47
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-postovne/strana/2#reply1136206
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
28. 8. 2015 11:00:52
Napsal saolin;1221192
Lze nějak zabránit aby si zákazníci nakupovali oblečení jen tak na zkoušku a vrátí co jim není???
ano, stačí přestat prodávat oblečení
Napsal Evelina;1221194
c) já mám přímo vyjádření od ČOI, že nelze. Když vám vrátí vše, také nemůžete chtít doplatit poštovné.
záleží, jak je to stanoveno v obchodních podmínkách. Zákon totiž neřeší "vrácení nevyhovujícího zboží" ale "odstoupení od smlouvy" - teda případ, kdy zákazník vrací kompletně celou objednávku (v tom případě samořejme se poštovné neúčtuje, jelikož se smlouva od počátku ruší a strany si jen vrací vzájemě obdržené plnění.
Vrací-li zákazník pouze část objednávky, nejde o odstoupení od smlouvy dle §1829 ale vše se řeší "domluvou" mezi zákazníkem a prodejcem. Je ale samozřejmě ne uplně prozákaznícké poštovné doúčtovávat (nejedná-li se o problémového zákazníka)
Napsal saolin;1221203
Ještě jedna otázečka, při vrácení zboží do 14 dní bez udání důvodu se musí vrátit peníze nebo lze nahradit "poukazem" na nákup v eshopu?
vrací se peněžné plnění stejným způsobem, jakým ho obchodník přijal. platil-li např. na účet, vrací se na účet. Platil-li zákazník kreditem např. z dárkového poukazu, je možné vrátit dárkový poukaz.
28. 8. 2015 11:00:52
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-postovne/strana/2#reply1136205
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit