Zadejte hledaný výraz...

Reklamace na pobočce, převzetí poštou?

Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
1. 3. 2015 21:10:07
Dobrý den,
mám dotaz na který jsem nenašel (hledal jsem) odpověď.
Řekněme, že 13.2.2015 jsme osobně předal notebook k reklamaci na pobočce v Olomouci. Mám protokol od přijetí reklamace. Notebook jsem reklamoval kvůli vadné základní deska (píská). U modelu který jsem si pořídil to není nic ojedinělého. Mám počítač necelý rok a že bych byl 2x nadšenej, to vůbec.
Zajímavé je, že ačkoli jsem podal reklamaci osobně, Lenovo mi začalo posílat e-maily, že reklamace je přijatá a následně, že je reklamace vyřízená a že je notebook zabalen a odeslán. Zajímavostí však je, že je na 99% poslán nikoli do obchodu, ve kterém jsem reklamaci vyřídil, ale mě domů přes kurýra.
Samotnému prodejci se tento postup nelíbí a je na společnost Lenovo docela naštvaný. Jedná se o jednu z těch větších firem (záměrně nezmiňuji), kterou jistě všichni znáte.
Můj dotaz je následující. Pokud čistě teoreticky chci peníze zpátky (koupit něco lepšího), musím docílit 30 dnů. Pokud balík nepřevezmu, protože jsem žádný takový neočekával (reklamaci jsem podal osobně na pobočce), je velmi pravděpodobné, že ho nestihnou poslat na pobočku (protože to je směřované mě) a tím můžu žádat o vrácení peněz.
Je můj postup (logicky) správný nebo tu reklamaci musím převzít i tímto způsobem?
Proč notebook teoreticky nechci zpátky? Protože neznám status vyřízení reklamace a po zkušenostech ostatních uživatelů je se servisem Lenovo boj...
Díky za Vaše názory :)
1. 3. 2015 21:10:07
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095137
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
1. 3. 2015 22:03:48
pokud obchod ví, jako že určitě ano, že ti notebook byl odeslán rovnou k tobě, tak tím bude oponovat proti nesplnění požadavku 30 dnů... takže pochybuji, že to na tohle u hraje
já osobně bych to převzal... a případně dál řešil, ale je možné že to pískání zamítli jako závadu..., takže těžko říci, jo s notebooky jsou vždycky problémy
prosím pošli mi do pm název obchodu
1. 3. 2015 22:03:48
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095136
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 3. 2015 07:17:49
No pokud ti reklamaci neposílá ten u koho jsi to nereklamoval tak bych to taky nepřevzala. Ty potřebuješ ukončit reklamaci s prodejcem.
Pokud balík odmítneš tak je do dvou dnů na prodejně a pokud to stihnou do 30 dnů nebo ne je už jejich věc.
2. 3. 2015 07:17:49
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095135
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 3. 2015 09:40:07
Já bych řekl, že toto je úplně v pořádku. V záručním listě je určitě napsáno, že případné reklamace řeší servisní středisko výrobce a že může komunikovat se zákazníkem. Reklamace je správně podána u prodejce, který má nějaké smluvené podmínky s výrobcem. Reklamaci předali výrobci a tento dál řeší s Vámi. Navíc pokud Vás vyrozumí (třeba emailem), že reklamace byla vyřízena a bylo tak učiněno do 30 dnů, splnili zákonnou podmínku. Pokud si vyzvednete nebo předmět dostanete zpět, až po 30-ti dnech nic na tom nemění.
Otázka taky je, po jaké době se reklamuje. Chtít vrátit peníze např. po půl roce je docela odvážné. Na jednu stranu Vás jako zákazníka "chápu", ale jako prodejce např. reklamaci neuznám, ale v rámci dobrých vztahů se zákazníkem to s Vašim souhlasem opravím a obešel jsem tím vše, co jsem potřeboval.
2. 3. 2015 09:40:07
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095134
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
2. 3. 2015 14:01:40
Děkuji za vaše názory. Reklamace mi byla uznána a počítač opraven (téměř celý nový vnitřek notebooku), tak snad nebudou další problémy. Jinak Lenovo určitě nepostupuje správně, protože si nedovedu jinak představit, proč je vedoucí servisního "rozčílen" postupem servisu Lenovo. Samozřejmě, pokud bych komunikoval přímo se servisem a nikoli obchodem, ve kterém jsem NTB koupil, pak bych ani nepípl, ale že ho předám schválně na pobočce a vrátil se mi přímo ze servisního centra?
Nicméně když jsem ntb kupoval, dostal jsem ho s prasknutým pantem, takže okamžitá výměna (komunikace s vedoucím servisního, jinak bych čekal 30 dní na reklamaci), pak začal pískat, ale čas jsem měl na reklamaci až nyní, téměř po roce. Ještě 2x se něco dodrbe a můžu jít pro peníze na druhý notebook.
Zítra mi má přijít (dnes jsem mimo domov), tak jsem zvědav na provedení opravy.
Mějte se :)
2. 3. 2015 14:01:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095133
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 3. 2015 14:06:16
hmm tak to se těš, předpokládám že to dělají jako všichni, takže vzali jiné staré ( opravené) díly které dali tobě...
2. 3. 2015 14:06:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095132
vmoravcik
verified
rating uzivatele
2. 3. 2015 14:17:01
Měl jsem taktéž s NTB lenovem problém. 3x ruzná závada, uznáno.
4 tá závada a zaškrtnuto, že chci vrátit peníze a najednou nastal problém u prodejce (CZC). Moje vina, nejde reklamovat atd atd..
Obešel jsem czc a notebook poslal přímo do servisu lenova a peníze za 40 dnů na účtě.. Takže já jsem s jejich německým servisem spokojen.
2. 3. 2015 14:17:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095131
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
2. 3. 2015 14:52:37
Německým? Můj NTB poslali do Velké Británie. Jinak tvůj postup je logický, gratuluji :)
jakanas: pokud budou další problémy, hodím na reklamaci a při 4. různé reklamaci si nechám vrátit peníze, za které si pak koupím novější NTB...
---------- Příspěvek doplněn 03.03.2015 v 19:48 ----------
Mimochodem, zapnu počítač a kromě hvízdání (zvuk ze základní desky bych typoval) mi chrčí ventilátor, který mi dle dokumentu o servisu vyměnili a závada se již neprojevuje :D
Takže další reklamace... JBMNT!
2. 3. 2015 14:52:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095130
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 3. 2015 20:14:21
no prostě klasika. tvoji vadnou desku vyměnili za jinou opravenou. To znamená že třeba opravili chipset, grafiku, zvukovku, USB porty ( který obvykle znova odejde)
U té desky co ti dali nikdo pískající kondenzátor nereklamoval, takže je deska OK a šup s ní do dalšího notebooku.
Když ti po reklamaci vymění desku většinou je v horším stavu než ta původní...
3. 3. 2015 20:14:21
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095129
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
3. 3. 2015 23:10:16
Základní desku neměnili, pouze ventilátor, který nejevil známky nějaké chyby nebo poruchy.
Další postupy můžete sledovat na http://www.u430.cz/
Když jsem blog pár týdnů po koupi zakládal, nějak jsem tušil, že to bude ještě veselé...
3. 3. 2015 23:10:16
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095128
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 3. 2015 07:20:03
No čeká mě to samé. mám lenovo 3 měsíce. První problém je čára přes monitor, druhý zasekávající se tlačítko touchpadu a třetí je display na h....
Nejde seřídit barvy, kontrast a jak tak aby to bylo správně. A tak když upravuju fotky tak to musím dělat na jiném PC:-(
Už se zase na to kolečko reklamací fáákt moc těším.
joo a normálně mi z toho začaly zespodu padat šroubky
Joo a s tou nestabilitou systému. To znám pokaždé když chtějí winy natáhnout novou aktualizaci tak se pc zpomalí, až přestane úplně pracovat, wifina se nepřipojí k síti ... a zasekne se. po restartu se aktualizace dokončí a vše jede zase týden ok, než přijde další aktualizace.
Já naštěstí nemám notebook koupený na ič, takže budu moci požadovat vrácení peněz.
4. 3. 2015 07:20:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095127
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
4. 3. 2015 09:33:02
Jak už si se možná dočetl na uvedeném webu, 1. problém jsem měl hned po doručení notebooku, kdy jsem měl prasklý pant. Zkoušeli na mě klasickou reklamaci, ale to jsem viz. článek doručení poškozeného počítače vyřešil a dostal druhý kus. Teď ten problém (z mého pohledu základní deska) přeustil k výměně ventilátoru, který dělá nechutný bordel viz. přiložené video u článku opravený notebook? kdepak!.
Problém při aktualizacích jsem až tak neměl, ale při upgradu z 8.0 na 8.1 to bylo peklo. Viz.: Windows 8.1 a podpora od Lenova. Nakonec se mi udělala aktualizace bez jakéhokoli dotazu u přítelkyně ve Španělsku (na erasmu) a to už jsem fakt nervil.
Nestabilitu systému bych očekával, pokud bych měl systém nainstalovaný včetně nějakých upgradů a mých aplikací. Ale pokud vrátím systém do původního stavu a výrobce (jeho servis) mi napíše, že je systém nestabilní, pak mi vlastně prodali notebook s již nestabilním systémem!
Notebook mám samozřejmě koupený na IČ a dá se říci, že prodejce postupuje stejně jako u prodeje koncákovi. Čili pokud se nestihne reklamace do 30 dní, vrací peníze a při 3. stejné či 4. různé reklamaci také vrací peníze. Nakupuji v tom obchodě pro sebe i zákazníky za desítky tisíc ročně. Především komunikuji přímo s vedoucím servisního oddělení. Ty paka, kteří sedí na reklamačním jsou z té práce tak vydrbaní, že se s nima raději ani nebavím....
4. 3. 2015 09:33:02
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095126
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 3. 2015 09:50:06
ts bohemia na ič obvykle peníze nevrací, vyměňuje za nové zboží. Když byl šéf reklamací Arely tak jsme se občas dohodli, ale byla to spíš vyjimka.
A vím že v obchodních podmínkách měli že na vyřízení reklamace mají dobu nezbytně nutnou. Takže když jim to nestihne vyreklamovat servis, nebo dodavatel tak máš smůlu.(ale to už je asi deset let ce se nám to stalo)
---------- Příspěvek doplněn 04.03.2015 v 09:50 ----------
ts bohemia na ič obvykle peníze nevrací, vyměňuje za nové zboží. Když byl šéf reklamací Arely tak jsme se občas dohodli, ale byla to spíš vyjimka.
A vím že v obchodních podmínkách měli že na vyřízení reklamace mají dobu nezbytně nutnou. Takže když jim to nestihne vyreklamovat servis, nebo dodavatel tak máš smůlu.(ale to už je asi deset let ce se nám to stalo)
4. 3. 2015 09:50:06
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095125
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
4. 3. 2015 10:23:05
jakanas
Napsal jsem:
Notebook mám samozřejmě koupený na IČ a dá se říci, že prodejce postupuje stejně jako u prodeje koncákovi. Čili pokud se nestihne reklamace do 30 dní, vrací peníze a při 3. stejné či 4. různé reklamaci také vrací peníze. Nakupuji v tom obchodě pro sebe i zákazníky za desítky tisíc ročně. Především komunikuji přímo s vedoucím servisního oddělení. Ty paka, kteří sedí na reklamačním jsou z té práce tak vydrbaní, že se s nima raději ani nebavím....
Takže to tak i platí. Samozřejmě, že to neřeším s obchodníkem, který má právo prodávat, ale s kompetentní osobou. Navíc peníze samozřejmě nepotřebuji, stejně potřebuji notebook, který si u nich klidně koupím znovu, jen už to nebude Lenovo.
Mimochodem možná nebudu muset ani čekat na 3. reklamaci. Mám rád osobní přístup a každá rozumná firma bude spolupracovat.
:)
---------- Příspěvek doplněn 05.03.2015 v 18:34 ----------
Takže díky přístupu pana Arelyho mám už u sebe dobropis. Než přijdou peníze, mám čas na zvolení nového NTB....
4. 3. 2015 10:23:05
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-na-pobocce-prevzeti-postou/#reply1095124
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit