Zadejte hledaný výraz...

Reklamace do 6 měsíců

pezi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 2. 2015 18:15:50
Zákazník reklamuje zboží, který zakoupil v prosinci 2014, a do dopisu napsal, že požaduje vrácení peněz za zboží. Může ihned odstoupit od smlouvy a požadovat peníze, ačkoliv je to první reklamace?
Není prioritou zboží opravit či vyměnit za nové?
Děkuji.
25. 2. 2015 18:15:50
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093997
TL
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
25. 2. 2015 18:30:03
Má právo na odstoupení od KS a vrácení peněz, ale to pouze do 14 dní od zakoupení (pokud není uvedeno jinak). Jinak má právo na reklamaci v případě vady a to až do 2 let.
Pokud vadu reklamuje, vy mu produkt opravíte a zašlete zpět, tak po 3tím totožném problému má také právo na vrácení peněz. Vzhlíží se na to tuším jako na neřešitelnou vadu nebo jak tomu říkají..
Mnoho lidí to neví, ale pokud máte nějaký produkt, kde je potřeba návod a vy jej zákazníkovi nezašlete, tak se právo na vrácení peněz prodlužuje ze 14 dní na 6 měsíců - a to bez udání důvodů. Prodejce je Vám nucen dodat návod v úředním jazyce státu, kde produkt prodává.
Pletu-li se v něčem, opravte mě, ale mělo by to tak být.
25. 2. 2015 18:30:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093996
pezi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 2. 2015 18:40:54
Ano, do 14 dní, bez debat.
Právěže, mě zaskočilo, že mi přišla reklamace, kde zákazník požaduje odstoupení od KS a o navrácení částky (jedná se o první reklamaci, nikoliv o třetí, ale reklamuje do šesti měsíců. Tak jestli není nějaká novinka)...
25. 2. 2015 18:40:54
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093995
TL
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
25. 2. 2015 18:52:03
Není žádná novinka, na peníze má nárok pouze při vrácení zboží a odstoupení od KS do 14 dní nebo pokud se jedná prokazatelně o vadný výrobek a vy mu jej nemůžete / nechcete nahradit. V rámci dobrých vztahů je dotyčný možná zvyklý z jiného eshopu, kde reklamaci řešili refundací peněz.
25. 2. 2015 18:52:03
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093994
Radek
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 2. 2015 19:08:49
Četl jsem před nedávnem na toto téma článek - s novým obč. zákoníkem je to trošku jinak:
Jelikož Malina koupil televizi v obchodě od podnikatele, použijí se na tento vztah ustanovení o prodeji zboží v obchodě a zároveň ustanovení na ochranu spotřebitele (§ 2158 odst. 1).
Nový občanský zákoník stanovuje vyvratitelnou právní domněnku, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí a podnikatel bude ten, kdo musí prokázat, že vada neexistovala v okamžiku převzetí (§ 2161 odst. 2).
Občanský zákoník již nerozlišuje, zda je o vadu odstranitelnou nebo neodstranitelnou, ale rozlišuje jakou intenzitu vada dosáhla a podle toho rozlišuje vady, které způsobují podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy.
Pokud by prodejce neprokázal, že televize neměla vadu v době převzetí, šlo by o podstatné porušení smlouvy, a proto by měl pan Malina právo na výběr, zda si vybere dodání nové televize bez vad nebo zda odstoupil od smlouvy (§ 2106)
více viz článek: http://www.pravnilinka.cz/obcansky-zakonik/reklamace-novy-obcansky-zakonik
25. 2. 2015 19:08:49
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093993
Tak tak, nový OZ to výrazně upravil.
25. 2. 2015 19:24:41
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093992
pezi
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 2. 2015 20:06:27
Takže tedy když reklamuje do 6 měsíců, může okamžitě odstoupit od smlouvy.
25. 2. 2015 20:06:27
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093991
xxxmitschxxx
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 2. 2015 07:22:43
Ahoj, no podle toho co píše například Dtest, nemá zákazník automaticky právo na odstoupení od smlouvy.
V prvních 6 měsících po koupi má spotřebitel výhodnější postavení než prodejce
Proč?
Při nedodržené jakosti zboží při převzetí, ať už tím, že věc nemá dohodnuté či obvyklé vlastnosti, jakost, množství, nebo nevyhovuje právním předpisům na bezpečnost atd., uplatněné do 6 měsíců od převzetí zboží se spotřebitel nachází ve výhodném postavení, neboť ze zákona platí, že věc namítaným nedostatkem trpěla již v okamžiku převzetí. Prodejce by musel prokázat opak. K prokázání opaku ale nestačí pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem.
Spotřebitel má právo na dodání nové věci, příp. jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může odstoupit od smlouvy. Jiná je situace, pokud lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit opravou a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený (např. zapošít malou dírku ve švu), pak má spotřebitel právo na opravu. Právo na slevu náleží spotřebiteli vždy, pokud neuplatnil jiné právo.
Další informace
Reklamaci pro nesplněnou jakost při převzetí je prodejce stejně jako „obyčejnou“ reklamaci povinen vyřídit nejpozději do 30 dnů, po jejich marném uplynutí je spotřebitel oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Nesplnění jakosti zboží při převzetí lze využít i po uplynutí 6 měsíců po převzetí věci, zde by však bylo nutné dokazovat, že daná vada existovala již v době převzetí.
Zákonný podklad:
§ 2161 a § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, § 13, § 19 odst. 3 a § 24 odst. 7 písm. v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
26. 2. 2015 07:22:43
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093990
jan.novak2
verified
rating uzivatele
15. 9. 2015 14:36:13
Přidám i sem svůj dotaz, se zákazníkem jsme se domluvili při reklamaci na vrácení peněz.
1.)Jaký doklad vystavit na vrácení peněz, dobropis ?
2.)Je nutné vystavit i doklad na poštovné (od něho k nám), které jsme mu vrátili nebo stačí podací lístek co nám zaslal ?
15. 9. 2015 14:36:13
https://webtrh.cz/diskuse/reklamace-do-6-mesicu/#reply1093989
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit