Zadejte hledaný výraz...

Reklama v tištěných periodicích?

Michal Byrtus
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
26. 5. 2009 16:02:15
Zdravím,
máte někdo zkušenosti s propagací e-shopů v novinách a časopisech?
Myslím PR články a grafické reklamní bloky.
Jaká je odezva, návratnost investic atd. Samožřejmě chápu, že určitě záleží, kde a v jak cíleném periodiku to bude, ale budu rád za každou zkušenost.
Díky.
26. 5. 2009 16:02:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310384
Odezva žádná, pokud to těm lidem nebudeš předkládat pořád dokola, tak nějaké 1 2 3 opakování nemají smysl. Musel bys mít opravdu oroginální výrobek a propagovat ho v hodně čteném časopise. Rozhodně ne noviny, ty jsou úplně out, časopisy každý bere do ruky vícekrát.
Z vlastních zkušeností vím, že každá tisícovka na netu se mi vrátí několíkrát, než utopené desetitisíce v tištěných periodikách a letácích.
26. 5. 2009 16:20:37
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310383
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 5. 2009 16:53:25
Su to vyhodene peniaze
26. 5. 2009 16:53:25
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310382
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
26. 5. 2009 17:43:12
Taky si myslím,že to nemá smysl.Souhlas s Premek.
26. 5. 2009 17:43:12
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310381
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
26. 5. 2009 18:08:17
Opravdu hrozně záleží na druhu média (jeho náklad, způsob distribuce atd.), na propagovaném produktu/projektu, na zpracování a obsahu reklamního sdělení, na jeho formátu, umístění v médiu atd... a teď to všechno ještě sluč s další skupinou neznámých jako je cílovka daného média, počet čtenářů na výtisk u daného média atd.
V některých případech se nám kampaně v printu osvědčili, ale ne všechny. Ono nelze takhle oddělovat jednotlivé reklamní kanály.
Print má určitě význam v velkém marketingovém média plánu, kam zahrneš online reklamu, rádia, offline print (časopisy + třeba billboardy) a od různých částí plánu pak očekáváš různé věci. Samozřejmě to se bavíme o media plánu v řádech miliónů korun ročně minimálně.
Takže si nemyslím, že by se to dalo takhle jednoznačně odpovědět jestli časopisy/noviny jsou či nejsou špatné reklamní médium, protože je tu hromada neznámých.
Nicméně souhlasím s Přemkem, že pár opakování bez zakomponování do promyšlenějšího dlouhodobého média plánu nemá smysl vůbec, to jsou opravdu vyhozené peníze.
Pokud se nepohybuješ v řádech alespoň statisícu v měsíčním marketingovém budgetu, tak se drž spíše online reklamy - má mnoho výhod, když se nedaří, většinou lze rychleji vyměnit její kreativu nebo pozastavit, lze jednodušše sledovat její návratnost a funguje hlavně i odděleně od ostatních kanálů.
26. 5. 2009 18:08:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310380
Westsideman
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
14. 6. 2009 15:30:23
Propagaci jsem vyzkoušel v nejčtenějších bulváru a pak ještě propagaci v časopisech pro dámy.
Vzhledem k tomu, že noviny jsem neplatil, protože potřebovali něco ode mě, tak za oplátku dali několik mých produktů do PR článku a odezva byla dosti velká po dobu 10 dnů, co to čtenářům zůstalo v podvědomí. Prodej položek se zvýšil o tisíce procent.
Po 4 letech jsem pochopil, že inzerovat web je hloupost. Musí to být vždy produktově na dva až tři TOP produkty, které zaručí prodej i ostatního následně.
Chce to otravovat mediálky a nabízet jim něco zato - dárky, úplatky, nákup zadáčo lidem, kteří PR článek tam dostanou apod. Platit to je hloupost a takto se to doopravdy nedělá.
14. 6. 2009 15:30:23
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310379
Shady
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
14. 6. 2009 15:40:25
Napsal Westsideman;304903
Propagaci jsem...
Rep+
Díky, zaujímavé.
14. 6. 2009 15:40:25
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310378
Nill
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 6. 2009 00:11:53
Tisteny media jsou dobry predevsim na budovani znacky, vecpani se do povedomi spotrebitelu. Pokud je cilem privest lidi na web, tak jsou to vyhozene penize - na webu staci na odkaz kliknout, www adresu v casopisu je nutne prepsat do adresniho radku prohlizece, coz neudela skoro nikdo (vlastni zkusenost).
15. 6. 2009 00:11:53
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310377
Máme dobré zkušenosti s recenzemi a uveřejňováním novinek o konkrétních produktech v oborových časopisech. Zvýšení prodeje daného výrobky bývá docela zajímavé. Jen je problém se do časopisů dostat, obvykle to nebývá placené, ale jde o protislužbu u známých. Do některých časopisů se dostat nedá, protože už je má obsazené konkurence...
Placenou inzerci jsme zatím nezkoušeli. Vzhledem k její běžné ceně nevěříme v její návratnost.
27. 6. 2009 17:12:38
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310376
Shady
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
27. 6. 2009 18:27:15
Napsal Neregistrovaný;312111
Máme dobré zkušenosti s recenzemi a uveřejňováním novinek o konkrétních produktech v oborových časopisech. Zvýšení prodeje daného výrobky bývá docela zajímavé. Jen je problém se do časopisů dostat, obvykle to nebývá placené, ale jde o protislužbu u známých. Do některých časopisů se dostat nedá, protože už je má obsazené konkurence...
Placenou inzerci jsme zatím nezkoušeli. Vzhledem k její běžné ceně nevěříme v její návratnost.
Dosť by ma zaujímalo koho treba "podplácať". Majiteľa, redaktora... ?
27. 6. 2009 18:27:15
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310375
Westsideman
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
28. 6. 2009 00:37:01
Samozřejmě, že redaktory. Musí plnit nějaké měsíční limity ve psaní článků a mají obvykle velké problémy na témata, takže bych jim navrhnul super téma z oblasti, větší pozornost podniku pro toho, kdo to bude psát, poskytnout fotografie, nějaké texty a zato požadovat umístění zdroje třeba pouze dole v jedné větě. Je to zadarmo a doopravdy to má obrovský úspěch. Kupovat to je blbost a nebo prostě se s nimi domluvit na ceně. Když chtějí 50 000 Kč za nějaký 1/4 banner, tak myslí tak 20 000 Kč :) Fakt jde vše a je to pouze o domluvě.
Napsal Shady;312157
Dosť by ma zaujímalo koho treba "podplácať". Majiteľa, redaktora... ?
28. 6. 2009 00:37:01
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310374
Gejzir
verified
rating uzivatele
28. 6. 2009 02:24:56
to: megaloser
tak jsem si zadal svůj shop do tvého katalogu. Není škoda, že nabízíš zpětný - jen textový odkaz a ne i ikonku?
28. 6. 2009 02:24:56
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310373
WuShin
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
30. 6. 2009 13:28:40
To co tu načínáš je prakticky media relations. Neboli, v České republice spíš mediální vlezdoprdelkování.
O tom jak by to mělo fungovat se dočteš zde http://www.m-journal.cz/cs/public-relations/nastroje-PR/vod-do-media-relations__s315x546.html
Skutečnost je ale taková, že je to potažmo o známostech obchodních partnerů, novinářské pravomoci jsou dnes už omezenější (ve věrohodných mediích, besk je něco jiného). Dnes už hodl nepomůže, to že si nabrnkneš komerční novinářku:)
Napsal Westsideman;312281
Samozřejmě, že redaktory. Musí plnit nějaké měsíční limity ve psaní článků a mají obvykle velké problémy na témata, takže bych jim navrhnul super téma z oblasti, větší pozornost podniku pro toho, kdo to bude psát, poskytnout fotografie, nějaké texty a zato požadovat umístění zdroje třeba pouze dole v jedné větě. Je to zadarmo a doopravdy to má obrovský úspěch. Kupovat to je blbost a nebo prostě se s nimi domluvit na ceně. Když chtějí 50 000 Kč za nějaký 1/4 banner, tak myslí tak 20 000 Kč :) Fakt jde vše a je to pouze o domluvě.
30. 6. 2009 13:28:40
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310372
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
30. 6. 2009 20:13:17
Westsideman: ale az takhle snadno to opravdu nefunguje. I kdyz - mozna jak kde... Nicmene ja jako redaktor si nemuzu jen tak sednout a napsat nekomu nejake PR. Pred casem s tim za mnou prisel zrovna jeden profesor a musel jsem vysvetlovat, ze fakt ze mam pomerne dobre kontakty v mnoha redakcich jeste sam o sobe skutecne neznamena, ze mi v mem pripadnem pozadavku na nejaky konkretni tematicky clanek vyhovi. Naopak, prave takovy pozadavek muze byt (podle cloveka) nekdy vniman spise negativne (ve smyslu "on pro nas pracuje, tak si mysli, ze mu i ve vsem hned vyhovime").
Toto si dovedu predstavit snad leda v pripadech, kdy si nekdo muze psat cokoliv chce a nikdo to po nem navic ani nekontroluje...
Viz WuShin.
30. 6. 2009 20:13:17
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310371
Westsideman
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
1. 7. 2009 01:11:19
Napsal _Nightmare_;313920
Westsideman: ale az takhle snadno to opravdu nefunguje...
Hele toto je případ od případu. Já bych to sem nepsal, kdybych s tím neměl zkušenosti. Buď jsem to špatně napsal, nebo si mě špatně pochopil :) Jako přímo PR článek na "jistou firmu" samozřejmě je blbost na druhou. Ale snad každej časák a noviny píšou články dle období, akcí apod... Příklad: Léto je tu, už máte vybavení? ... Mno a kdo prodává letní plavky, tak dotyčný redaktor zmíní jistou firmu :) A toto doopravdy je možný a dvakrát do roka to tak mám grátis za pár píčovinek a poskytnutí fotek v nej časopisech hlavně pro ženy :)
1. 7. 2009 01:11:19
https://webtrh.cz/diskuse/reklama-v-tistenych-periodicich/#reply310370
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit