Zadejte hledaný výraz...

Registr špatných kupujicích

Napsal skranc;675657
Pokud by jsi používal svoje telefonní číslo a ostatní údaje souseda a soused podal podmět prošetření na Policii ČR o tom, že někdo zneužívá jeho osobních údajů a způsobuje tímto zneužitím škodu 3. osobám pak nalezení Tvého telefonu je pro Policii otázka hodin maximálně dnů.
Základní myšlenka není o tom, že daný konkrétní člověk je nesolidní, ale že člověk používající tyto údaje způsobuje škodu. E-shop má plné právo na náhradu této škody. Ovšem vzhledem k tomu, jak správně píšeš je téměř nemožné tuto škodu prokázat na konkrétní osobu a tedy vymáhat je účelné a zákonně možné se bránit proti zneužívaným osobním údajům ať již je používá kdokoliv.
Důkazní prostředek proti těmto údajům je nasnadě a to scan vrácené zásilky. Pokud tímto způsobem někdo zneužil Tvoje data musíš Ty jako zákazník začít dalšímu zneužívání bránit například právě podaným podmětem k prošetření.
Seznam e-shopů zapojených do systému žádným způsobem nekomunikujeme a ani nevidím důvod proč bychom toto měli dělat. Souhlas pro umístění udajů vyplněných do objednávky ze které vznikla škoda nepotřebuješ, protože je předáváš za účelem vymožení této pohledávky což je přípustné. Je to totéž jako pokud Ti někdo dluží a Ty tuto pohledávku prodáš. Taktéž k tomu nepotřebuješ souhlas dlužníka a to předáváš mnohem více údajů.
Mimochodem taktéý nesouhlasím s postupem kdy by měl dlužník dokazovat, že něco nespáchal, protože to není dost dobře možné. Podobný problém jsem však řešil například u dopravního podniku města Brna a točil jsem o tom i reportáž do Občanského Juda. Zde totiž mohou na Vás evidovat pohledávku aniž by měli podepsaný jediný doklad a stačí znalost rodného čísla a čísla OP. S těmito údaji vše projde soudem a pokud se chcete odvolat musíte prokázat, že jste vozidlem DPMB necestovali. Tento postup je zcela v souladu s platnými předpisy. Tuto pohledávku může DPMB prodat aniž by Vás o tomto prodeji nebo o tom, že pohledávku eviduje informoval.
Naším cílem není exekuovat zákazníky nebo sbírat a prodávat pohledávky, naším cílem je dovést zákazníka a e-shop k dohodě a narovnání vztahu.
ano, cilem je nejaka databaze nejakych zakazniku. Zde nejde o to resit realnou skodu na realnem zakaznikovi, protoze to je slozite, tak se zde vytvari imaginarni berlicka, ktera sice vzniklou skodu nenahradi, nezabrani ani pripadnym dalsim skodam, ale zrejme doda pocit, ze tim se mnoho vyresi.
Nicmene dale to jiz nebudu resit, protoze mame na to jiny nazor. Pokud v tom vidite prinos, pak samozrejme proc ne. Je skoda, ze se ingoruje ono riziko zneuziti, ktere proste prehazujete na druhe, ale to je pomerne bezny stav.
11. 7. 2011 21:51:15
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633029
boogey
verified
rating uzivatele
11. 7. 2011 22:32:42
A kde prosímtě riziko zneužití není? Když se tady rád opíráš o banky, jak je možný, že mi v ČSOB vybrali účet na falešnou občanku a z nějakýho mně neznámýho důvodu se trefili i do podpisovýho vzoru, kterej je používanej jen v tý bance? Zrovna tak si na mě ten podvodník mohl vzít nějakej úvěr a nesplácet. A hned bych byl v bankovním registru a neoprávněně. A taky se banka snažila zprostit odpovědnosti, ačkoliv jsem nebyl první, komu se to v tu dobu stalo. Dokonce odmítali přijmout reklamaci po telefonu = porušení smlouvy. Bohužel to bylo na Slovensku, kde nemaj finančního arbitra a ten jejich ombudsman je jen kašpárek bez pravomocí, tak si dělali co chtěli. Dokonce mi ještě naúčtovali výběr na přepážce a následně příchozí platbu, když mi peníze konečně k nelibosti po 40 dnech vrátili.
Na ČSSZ odmítaj přijmout ELDP v elektronicky podepsaným mailu, že prej to není dostatečně důvěryhodný, přitom když jim to přineseš na papíru, tak se tě ani nezeptaj, kdo jseš ...
A o tom, jak se daj zneužít další velký nebo státní organizace bych tu mohl vyprávět ještě dlouho a ty zneužití jsou mnohem závažnější než to, že mně pár obchůdků odmítne poslat dobírku.
Jo, máš pravdu, dá se to zneužít. Riziko je však minimální, s prakticky nulovými následky. Narozdíl od zneužívání, které se děje dnes a denně na mnohem vyšších úrovních.
11. 7. 2011 22:32:42
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633028
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 7. 2011 00:17:23
Napsal boogey;675700
A kde prosímtě riziko zneužití není? Když se tady rád opíráš o banky, jak je možný, že mi v ČSOB vybrali účet na falešnou občanku a z nějakýho mně neznámýho důvodu se trefili i do podpisovýho vzoru, kterej je používanej jen v tý bance? Zrovna tak si na mě ten podvodník mohl vzít nějakej úvěr a nesplácet. A hned bych byl v bankovním registru a neoprávněně. A taky se banka snažila zprostit odpovědnosti, ačkoliv jsem nebyl první, komu se to v tu dobu stalo. Dokonce odmítali přijmout reklamaci po telefonu = porušení smlouvy. Bohužel to bylo na Slovensku, kde nemaj finančního arbitra a ten jejich ombudsman je jen kašpárek bez pravomocí, tak si dělali co chtěli. Dokonce mi ještě naúčtovali výběr na přepážce a následně příchozí platbu, když mi peníze konečně k nelibosti po 40 dnech vrátili.
Na ČSSZ odmítaj přijmout ELDP v elektronicky podepsaným mailu, že prej to není dostatečně důvěryhodný, přitom když jim to přineseš na papíru, tak se tě ani nezeptaj, kdo jseš ...
A o tom, jak se daj zneužít další velký nebo státní organizace bych tu mohl vyprávět ještě dlouho a ty zneužití jsou mnohem závažnější než to, že mně pár obchůdků odmítne poslat dobírku.
Jo, máš pravdu, dá se to zneužít. Riziko je však minimální, s prakticky nulovými následky. Narozdíl od zneužívání, které se děje dnes a denně na mnohem vyšších úrovních.
Řekl bych, že jsi to trefil. V tomto oboru asi není žádná rada ani ochrana 100%. Snažili jsme se spoustě věcí předejít a v systému s nimi počítat, ale 100% určitě nejsme a vždy bude někdo koho neochráníme nebo komu uškodíme.
12. 7. 2011 00:17:23
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633027
L.H.
verified
rating uzivatele
16. 7. 2011 21:12:27
Už dlouho jsem nečetl webtrh ale tohle téma mě opravdu dostalo. Registr lidí co si nevyzvedávají zásilky je jeden z nejblbějších nápadů co jsem za poslední dobu viděl. Není lepší místo toho aby člověk řešil jeho napojení na e-shop atd ... soustředit se na to aby obchod správně provozoval ? Například by nebylo od věci nastavit si marže tak aby mě nevyzvednuté zásilky netrápily ? Příště můžeme mít třeba registr e-shopů co udávají svoje zákazníky co ? Rovnou sem na něj hoďte link ať je legrace :-)
16. 7. 2011 21:12:27
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633026
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 7. 2011 21:19:54
Proč bych měl kvůli těm, co si nepřevezmou zboží zvyšovat cenu těm, co zboží převzali a zaplatili?
Podle tebe je správné, že se dvě strany dohodnou na dodání zboží a jedna dohodu nedodrží?
Tobě by se líbilo, aby jste se s někým na něčem dohodli, ty jsi na tom začal pracovat a on to následně celé stornoval?
16. 7. 2011 21:19:54
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633025
L.H.
verified
rating uzivatele
16. 7. 2011 22:14:06
Protože je to lepší pro tvůj obchod. To je prostě riziko podnikání pokud s tím někdo nepočítá je to jen jeho problém...
To co píšeš dál jsem nenapsal. Samozřejmě že není to fér ale je to realita.
Představ si že máš kamenný obchod a chodí tam lidi krást... prostě počítáš s tím že se někdy něco ukradne a musíš to zohlednit v ceně. Lidé si myslí že když mají eshop tak budou generovat jen čistý zisk ale není to pravda. To je důvod proč je na internetu tak velké množství nekvalitních eshopů lidé si je naivně zakládají a myslí si že budou konkurovat cenou těm větším. Nic jiného nemají jen nízkou cenu která je dlouhodobě neudržitelná. Po čase zjistí že mají mnohem víc nákladů než původně předpokládali...
Nebo si představ že si jako zákazník něco objednáš na eshopu. Ten klasicky ukazuje že je zboží skladem. čekáš tedy doručení do druhého pracovního dne ale ouha. Ty objednáš zboží, následně ho objedná obchodník od dodavatele. Místo do druhého dne je to do druhého týdne nebo déle. Pak zboží dojde ale ty už ho nepotřebuješ tak ho necháš na poště a majitel eshopu tě za to hodí do registru je to podle tebe správné ?
16. 7. 2011 22:14:06
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633024
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 7. 2011 22:28:23
Jasně, že není.
Sám nemám většinu zboží skladem a na rozdíl od hodně konkurentů v mém oboru dostupnost poctivě píšu.
Třeba tady:
http://www.nakupunas.cz/chovatelske-potreby/akvaristika/akvaria/sklenena/
vše skladem, ale když si produkt rozklikneš, tak zjistíž, že skladem u dodavatele a že do 5dnů posílají....
Na zboží.cz tím pádem vystupují jako skladem, na zboží jsem kvůli tomu několikrát psal, ale odpověď nepřišla.... když jsem schválně nezaplatil fakturu psali hned druhý den....
Ale co s člověkem, který u mě dostupnost vidí, objedná 25 různých položek s různou dostupností, ty přesně podle ní pošleš on nepřevezme a na telf. dotaz proč tak činí se ti vysměje a položí telefon?
Čili jsou špatné eshopy, i špatní zákazníci, ALE!!
Na heurece, ted už i na zboží máš hodnocení eshopů, kde tě někdo může pomluvit) co s tím pak lze udělat? Smažou ti to? Budeš jim dokazovat, že u tebe ten člověk nenakoupil?)
Tak proč nemůže být registr lidí, kteří se takhle chovají.
Služba zmiňovaná v tomhle vlákně je uzavřená(banky taky mají svůj registr) a jak tu psal zástupce provozovatele, tak zápisy prověřují a zapsané zákazníky kontaktují a vysvětlí mu co udělal.
Což je podle mě fajn, hodně lidí si podle mě ani neuvědomuje, že způsobili škodu...
16. 7. 2011 22:28:23
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633023
L.H.
verified
rating uzivatele
16. 7. 2011 23:19:49
A co když si u vás produkt koupím ve výpisu zboží a nerozkliknu ho ? Ani se nedozvím že je (Skladem u dodavatele) takže taková menší boudička na zákazníka. Tak se pak nedivte :-)
Myslím že řešení je nasnadě pokud se obchodník tolik bojí že mu zákazníci nezaplatí ať je nechá platit předem kartou ...tím se vyhnete nedorozumění na 100%
Je samozřejmě jen na provozovateli aby do registru šel. Můj názor je že se to nakonec obrátí proti provozovateli eshopu. Je lepší zvýšit marže aby měl obchodník rezervu než práskat zákazníky.
Služba zmiňovaná v tomhle vlákně eviduje zákazníky na základě nepodložených udání tak to můžete těžko srovnávat s bankovním registrem dlužníků. Za službou stojí jakýsi Jan Škranc co o něm víte že mu posíláte osobní údaje Vašich zákazníků, kde je záruka že nebudou zneužity ?
16. 7. 2011 23:19:49
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633022
dave67
verified
rating uzivatele
16. 7. 2011 23:29:04
Eshop nakupunas.cz neni logicky eshopem mamejeradi.cz. To, ze nektery eshopy takhle lzou je znamy a kazdej zakaznik by si to mel pohlidat. Horsi je, kdyz ani v obchodnich podminkach o tom neni zminka. Pak se ten eshop opravdu nemuze divit, ze se mu vraci baliky, a dobre mu tak, nema lhat. Ale tohle neni pripad, kterej se tu resi... A ted si vemte, ze takovej eshop da toho zakaznika do registru.
16. 7. 2011 23:29:04
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633021
boogey
verified
rating uzivatele
16. 7. 2011 23:30:23
Napsal L.H.;677926
prostě počítáš s tím že se někdy něco ukradne a musíš to zohlednit v ceně.
A podle tvý logiky to ani nemá hlásit policii, ať si zloděj krade dál ... Tak nevím, kdo tu píše blbosti. Každej obchod se má snažit o předcházení ztrát. Někdo to dělá interním systémem, někdo přes registr. Kdo to nedělá vůbec, okrádá slušný zákazníky. Ale ono je to jednodušší, co? V cenách máš zohledňovat rizika, kterým se nedá předejít. To bych rovnou mohl zvednout ceny o 100 %, co kdybysme náhodou vyhořeli? Místo toho, abychom zvedli ceny o 0,01 % a nechali se pojistit... Pokud je nějakej shop schopnej posílat pořád dokola na dobírku i člověku, co předtím ještě nic nepřebral, není to znak profesionality, ale debility a ignorace.
16. 7. 2011 23:30:23
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633020
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
16. 7. 2011 23:43:04
Já mám dostupnost uvedenu i v přehledu.
"Služba zmiňovaná v tomhle vlákně eviduje zákazníky na základě nepodložených udání tak to můžete těžko srovnávat s bankovním registrem dlužníků. Za službou stojí jakýsi Jan Škranc co o něm víte že mu posíláte osobní údaje Vašich zákazníků, kde je záruka že nebudou zneužity ? "
Tohle není pravda, psal tu že to prověřují a nelze tam zapsat kohokoliv a že toho kdo se tam dostane kontaktují a radí mu jak se tam odtud dostat.
Já v tom systému nejsem, zákazníky kteří si zboží nepřevzali si označuju jen pro sebe. Ale schvaluji ho. Mě by kolikrát stačilo, kdyby řekli nezlobte se já sem to potřeboval hned, nebo nějakou rozumnou omluvu, ale člověk který mi praští s telefonem to neudělal poprvé.
Ale vážně by mě zajímal názor na to, že zákazníci můžou eshop hodnotit a eshop zákazníky ne, a pokud už nějaký provozovatel eshopu toto činí je špatný, protože si zákazníků neváží?
Vím, že jsou to oni, kdo nás živí, ale je nutné jim za každou cenu vše prominout a svalovat to na riziko podnikání?
16. 7. 2011 23:43:04
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633019
Dokonale shrnul chování těchto "takypodnikatelů" jako je Mamejeradi.cz, boogey a spol. Plaváček ve svém článku. Doporučuji k přečtení ;-)
17. 7. 2011 00:04:54
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633018
boogey
verified
rating uzivatele
17. 7. 2011 00:30:27
Napsal Digimix.cz;677963
Dokonale shrnul chování těchto "takypodnikatelů" jako je Mamejeradi.cz, boogey a spol. Plaváček ve svém článku. Doporučuji k přečtení ;-)
Co ty o mě víš, že si dovoluješ mě urážet, ty chytráku? Vůbec nevíš, jak to chodí u nás a jen na základě toho, že schvaluju tenhle jeden konkrétní registr mě budeš urážet? Zrovna ty?
17. 7. 2011 00:30:27
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633017
Napsal boogey;677966
Co ty o mě víš, že si dovoluješ mě urážet, ty chytráku? Vůbec nevíš, jak to chodí u nás a jen na základě toho, že schvaluju tenhle jeden konkrétní registr mě budeš urážet? Zrovna ty?
Právě to tvé obhajování nesmyslného registru ještě nesmyslnějšími argumenty tě řadí (v mých očích) na úplné dno mezi on-line obchodníky... Ale neboj, je vás tam víc ;-)
17. 7. 2011 02:26:39
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633016
boogey
Prosím, kroť vášně a diskutuj pouze v rovině věcné. Děkuji za kladné vyřízení mé žádosti.
A mimochodem - každý podobný registr je nejkratší cestou do pekel, protože správný obchodník své zákazníky zásadně nelustruje. Ani nevychovává. Tím méně soudí. Obchodník nemá ani moralizovat nebo se snažit spasit svět. Jeho profesí je prodávat každému, kdo má zájem (vzpomínáš na hostinského Palivce?).
Nikdy bych nenakoupil u eshopu, který mě dopředu informuje o tom, že mě zařadí do nějakého pochybného registru vedeného a spravovaného bůhvíkým. Skutečný obchodník totiž, a už to tu bylo řečeno mockrát, ve svém byznys plánu se ztrátami prostě počítá a musí generovat rezervy, kterými případné ztráty nahradí. Musí, protože jinak dříve či později zkrachuje.
17. 7. 2011 08:36:17
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/8#reply633015
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit