Zadejte hledaný výraz...

Registr špatných kupujicích

Vidím obrovský přínos služeb jako pozornanej.cz a dalších. U e-shopů které jsou v nich zapojeny nebudu nakupovat. Takže díky, oddělili jste zrno od plev ;-)
9. 7. 2011 23:18:50
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633059
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 7. 2011 23:22:28
Napsal skranc;674916
ad quinux
Nas system je opravdu vyrazne uzavrenejsi, ale hlavne, pokud chceme poskytovat e-shopum automatickou kontrolu, tak kazdy kontrolovany zakaznik musi k tomuto dat souhlas. Nasim cilem neni zadne sbirani dat zakazniku a asi byste se divili, kdybych zverejnil jak maly je pocet udaju, ktere se v systemu nalezaji oproti registrovanym e-shopum. Snazime se totiz pomoci manualniho administratora banovat e-shopy, ktere se chovaji tak jak vy popisujete a automaticky vyrazujeme i jimi nahlasene zakazniky. To uz se velmi casto pozna podle toho, co uvedou do poznamky k nahlasenemu pripadu. Vetsinou staci pozadat o dolozeni dokladu k tomu co tvrdi a je vyreseno, dostavaji upozorneni, nasledne trvaly ban pro cely e-shop.
Dale vetsinu nahlasenych zakazniku po urcite dobe az emoce na obou stranach vychladnou kontaktujeme s tim, zda nechteji danou vec vyresit ku prospechu obou stran tedy e-shopu i jejich s tim, ze jim budeme slouzit jako prostrednici. Vetsinou se pak ukaze, ze zpusobena skoda je vlastne v radech desetikorun a v posledni dobe treba velmi casto resime celou situaci tim, ze zakaznik udela novou objednavku, kterou prevezme a e-shop tim zrusi i stary dluh a my zákazníka vymazavame.
Takze tech co v systemu trvale zustavaji je opravdu minimum a reknu na rovinu ze zkusenosti jedna se vetsinou o zakazniky, ktere byste opravdu mozna radsi blokovali uz na spam filtru podle sprostych slov a v pristupu ke kosiku ve Vasem e-shopu podle chovani a arogance :))
---------- Příspěvek doplněn 09.07.2011 v 22:55 ----------
Soulasím s tím, že je nutné zakalkulovat vracene dobírky do ceny i s tím, že se jedná o podnikatelské riziko, ale nechapu proč vše házíš na prodejce? Vždyť nemusí být vždy vina na straně prodejce a taky velmi častokrát není. Já jsem třeba jednou měl zákaznici, která si objednala tiskárnu, k této si nechala na zakázku doobjednat barevný kryt a když jí vše 14 dnů leželo na poště tak nám do telefonu oznámila, že si to rozmyslela a že se nám balík vrátí zpátky. Aniž bychom cokoliv řekli nám ještě oznámila, že pokud chceme něco vymáhat tak to stejně objednávala její 14ti ročná dcera na její jméno. Hodil jsem to tenkrát za hlavu, protože jak správně říkáš nemá cenu se tímto zabývat, ale dnes bych ji klidně do podobného registru zadal a ten důvod není o tom, že nyní toto řeším, ale spíš o tom, že před tímto zákazníkem chci ostatní e-shopy varovat.
Přesný paragraf Ti nepošlu musel bych najít v archivu na firmě právní rozbor celé věci, který jsme si nechali udělat na UOOZ před spuštěním portálu, ale pokud si pamatuji správně ani tam žádný nebyl a bylo tam jen uvedeno, že předání osobních údajů dlužníka třetí osobě za účelem vymožení pohledávky zákon na utajování osobních informací nepostihuje.
Našel jsem k tomuto i poměrně zajimavy článek:
http://pravniradce.ihned.cz/c1-30575430-k-ochrane-osobnich-udaju
komu není rady, tomu není pomoci... nezlob se, pokud má e-shop kolem 3-4% remisí, nemůže ho zákazník, který nepřevezme zboží, prostě položit. Pokud má remisí větší procento, měl by začít větřit, kde dělá chybu...
hloupost podobných systémů vyvstává už v okamžiku, kdy si uvědomíš, jak lehce se může člověk dostat do role "nespolehlivého zákazníka" - co když teď objednám v deseti e-shopech na tvoje jméno? Převezmeš něco, cos neobjednal a necháš se tak zapsat do nějakých pochybných registrů?
nemá cenu se dál k tomuhle tématu vyjadřovat.
9. 7. 2011 23:22:28
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633058
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2011 01:05:29
Napsal mat;674927
komu není rady, tomu není pomoci... nezlob se, pokud má e-shop kolem 3-4% remisí, nemůže ho zákazník, který nepřevezme zboží, prostě položit. Pokud má remisí větší procento, měl by začít větřit, kde dělá chybu...
hloupost podobných systémů vyvstává už v okamžiku, kdy si uvědomíš, jak lehce se může člověk dostat do role "nespolehlivého zákazníka" - co když teď objednám v deseti e-shopech na tvoje jméno? Převezmeš něco, cos neobjednal a necháš se tak zapsat do nějakých pochybných registrů?
nemá cenu se dál k tomuhle tématu vyjadřovat.
Nebude to náhodou zneužití osobních údajů???
Nechápu, proč se všichni lidí, kteří si nepřevezmou zboží zastáváte.
Mě osobně by to nikdy nenapadlo, abych si něco objednal a pak nevzal!!
Přenášení odpovědnosti na zákazníka včem proboha?
Já nabízím za určitých podmínek zboží a on s tím souhlasi a objedná nakonec nepřevezme.
Co se mnou udělá velkoobchod, kterému budu tohle dělat??
Taky budou tak špatní jako jsem tu označován já, že si nevážím zákazníků??
Nebudou budou jen chránit svůj majetek!!
Stal se mi případ:
vodopád k jezírku 3000kč kus.
Objednávka na dva kusy.
Volám zákaznici s tím, že je to na objednávku a bude to trvat okolo 14 dní, ano víme počítáme s tím.
Supr.
Poslední den, kdy to leželo na poště jim volám a prosím je aby si to vyzvedli. Ano určitě tam zajdeme.
Nestalo se.
Na email proč si to nevyzvedli přišla odpověď, že nakonec potřebují vodopád jiný, za 9000kč.
Píšu není problém, ale chceme deset procent zálohu, s ohledem na první zásilku.Bez odpovědi.....
Jindy si paní objednala věci na dva psy, za větší obnos.
Objednávku jsme hned telefonicky ověřovali, ano určitě platí.
Zboží bylo hodně ale lehké a systém napočítal jen jedno poštovné. Ale bylo to potřeba rozdělit do dvou balíků, byl tam plastový pelech. Ten je lehký ale neforemnýa do jednoho balíku se s ostatním dát nemohl. Dali jsme to tedy do dvou balíků a druhé poštovné neúčtovali.
Balíky se vrátili, paní neodpověděla na email, nebere telefon.
A já jsem nakonec ten špatnej.
V jiném tématu řeším případ kdy si paní nevyzvedla balík.
Volám jí proč(často se stává, že na to pošťák kašle a nedá oznámení) tak jestli to nebyl tento důvod.
Paní uraženě odpovídá já sem si to koupila jinde, potřebovala jsem to hned(u zboží je dostupnost napsána popravdě)
Na dotaz jestli je to podle ní správné tohle dělat položí telefon.
Takhle se slušně vychovaní lidé nechovají.
V podnikání jistě rizika jsou, například nakoupím velké zásoby a nestihnu je prodat, projde trvanlivost, jsem ve ztrátě. To ano, moje chyba je to riziko.
Nakoupím monitory, padne dolar klesne jejich cena pod nákupku, ano to je riziko.
Ale to, že si zákazník objedná, já to podle dohody dodám a on to nepřijme není moje riziko! Moje riziko je to, že to špatně zabalím a pošta poškodí, ale tohle riziko je pojištěné v ceně dopravy.
Pro informaci.
Za ty tři roky co to dělám se balíků vrátilo do pár desítek.
Zkoušel jsem různé varianty.
Ať už dotaz emailem a telefonem proč se tak stalo až po zaslání faktury na poštovné (jen jednou).
Pokud zákazník odpoví mě o tom pošta nedala vědět, tak to neřešíme zeptáme se zda zboží stále chce a pošleme znova. Samozřejmě jsou i tací, co si to opět nevezmou!!
Pokud na pokus o vysvětlení nereaguje neřešíme to a objednávku stornujeme...
Ale považovat to za normální, nebo za moje riziko, či chybu nikdy nebudu!!
10. 7. 2011 01:05:29
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633057
Když máte problémy s nepřebíráním zboží, tak zrušte dobírku a nebuzerujte kvůli tomu normální zákazníky...
10. 7. 2011 01:17:19
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633056
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2011 01:20:09
A čím je buzeruju? Nejsem si toho vědom.
10. 7. 2011 01:20:09
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633055
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2011 13:20:55
Napsal Digimix.cz;674945
Když máte problémy s nepřebíráním zboží, tak zrušte dobírku a nebuzerujte kvůli tomu normální zákazníky...
Řekl bych, že jsi vubec nepochopil o čem příspěvek nad tebou hovořil. Prostě a jednoduše stejně jako jsou nekvalitní a nepoctiví prodejci tak jsou i nekvalitní a nepoctiví zákazníci. Takto se tu můžeme hádat donekonečna. Tento typ lidí prostě vždy je a bude. Proč bych měl buzerovat 99,9% zákazníků tím, že odstraním dobírku kvůli 0,1% zákazníků, kteří ji nepřevezmou?
Systémů na hodnocení obchodníků (e-shopů) je spousta tak proč je systém na ohodnocení kupujícího takový problém? Žádný z těchto systémů neříká e-shopu tomuto člověku nic neprodej.......ale říká mu u tohoto zákazníka je potenciální riziko. Je poté plně na obchodníkovi, zda zboží na dobírku dodá, nebo zda například bude požadovat zálohu nebo platbu předem.
Pokud na někoho něco 10x objednám jedná se o zneužití osobních údajů a těm, kteří toto tvrdí radíme, aby se obrátili na policii a následně nám zaslali scan tohoto podání s tím, že to sice neznamená jejich vyřazení, ale že o tomto podáme informaci. Nebudete tomu věřit, ale nikdy se nám žádné takové podání do ruk nedostalo :))
---------- Příspěvek doplněn 10.07.2011 v 13:21 ----------
Napsal Digimix.cz;674926
Vidím obrovský přínos služeb jako pozornanej.cz a dalších. U e-shopů které jsou v nich zapojeny nebudu nakupovat. Takže díky, oddělili jste zrno od plev ;-)
Nenakupuj, nikdo Tě k tomu nemůže nutit. Stejně tak já nenakupuju od e-shopu se špatným hodnocením.
10. 7. 2011 13:20:55
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633054
tak ono cloveku z nejakeho registru nemuzete zbozi neprodat, jednalo by se o diskriminacni chovani. Tudiz co tim registrem ziskate? V prvni rade to, ze nevite, zda ti lide tam jsou opravdovi, jejich realnou totoznost si nemate jak overit, ale nekam jej soupnete, odmitnout mu neco prodat taky nemuzete apod. tudiz k cemu to?
A dale, jak se z nejakeho registru muze ten clovek dostat? Ok, neprevezme treba dobirku, bude v nemocnici, telefon nebude zvedat. Vy ho tam soupenete. Za mesic se vrati z nemocnice o tom, ze si neco nekde objednal si nebude pamatovat a co ted? Ale jo, hlavni je nejaky registr, ktery je k nicemu, ale musi byt a musi ho nekteri hajit. Pritom to nema domyslene ani z peti procent.
Je zajimave, ze podobne registry netvori ti opravdu velci, zrejme vedi proc a radeji se venuji tomu, aby jim byznys fungoval i bez zbytecnosti.
10. 7. 2011 13:33:16
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633053
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2011 13:34:45
Napsal skranc;675053
Řekl bych, že jsi vubec nepochopil o čem příspěvek nad tebou hovořil. Prostě a jednoduše stejně jako jsou nekvalitní a nepoctiví prodejci tak jsou i nekvalitní a nepoctiví zákazníci. Takto se tu můžeme hádat donekonečna. Tento typ lidí prostě vždy je a bude. Proč bych měl buzerovat 99,9% zákazníků tím, že odstraním dobírku kvůli 0,1% zákazníků, kteří ji nepřevezmou?
Systémů na hodnocení obchodníků (e-shopů) je spousta tak proč je systém na ohodnocení kupujícího takový problém? Žádný z těchto systémů neříká e-shopu tomuto člověku nic neprodej.......ale říká mu u tohoto zákazníka je potenciální riziko. Je poté plně na obchodníkovi, zda zboží na dobírku dodá, nebo zda například bude požadovat zálohu nebo platbu předem.
Pokud na někoho něco 10x objednám jedná se o zneužití osobních údajů a těm, kteří toto tvrdí radíme, aby se obrátili na policii a následně nám zaslali scan tohoto podání s tím, že to sice neznamená jejich vyřazení, ale že o tomto podáme informaci. Nebudete tomu věřit, ale nikdy se nám žádné takové podání do ruk nedostalo :))
---------- Příspěvek doplněn 10.07.2011 v 13:21 ----------
Nenakupuj, nikdo Tě k tomu nemůže nutit. Stejně tak já nenakupuju od e-shopu se špatným hodnocením.
Váš systém se mě líbí...
Hraje fér na obě strany.
Zákazník který si zboží nepřevezme se slušnou formou dozví, že někoho poškodil(myslím si , že si to dost lidí ani neuvědomí)
a na druhou stranu radí eshopařům jak se zachovat, bez emocí.
Na aukru systém hodnocení kupujícího a prodávajícího funguje od začátku a myslím, že celkem slušně (stejně jako na eshopu kupujícímu píšu dnes posíláme, stejně jako na eshopu tam uvádím, za jak dlouho pošlu a všechno je v pohodě) asi jsou tam jiní nakupující.
Pro mě je tamjedno velké plus. Pokud mě někdo napíše že zboží v pořádku dorazilo vím, že to balíme dobře a že je zákazník spokojený.
Přes eshop se mě málokdy stane že ,mě někdo napíše: dnes vše v pořádku dorazilo, děkuju.
A já pak nevím jestli jsou spokojení nebo ne....
---------- Příspěvek doplněn 10.07.2011 v 13:37 ----------
Napsal Radek O.;675060
tak ono cloveku z nejakeho registru nemuzete zbozi neprodat, jednalo by se o diskriminacni chovani. Tudiz co tim registrem ziskate? V prvni rade to, ze nevite, zda ti lide tam jsou opravdovi, jejich realnou totoznost si nemate jak overit, ale nekam jej soupnete, odmitnout mu neco prodat taky nemuzete apod. tudiz k cemu to?
A dale, jak se z nejakeho registru muze ten clovek dostat? Ok, neprevezme treba dobirku, bude v nemocnici, telefon nebude zvedat. Vy ho tam soupenete. Za mesic se vrati z nemocnice o tom, ze si neco nekde objednal si nebude pamatovat a co ted? Ale jo, hlavni je nejaky registr, ktery je k nicemu, ale musi byt a musi ho nekteri hajit. Pritom to nema domyslene ani z peti procent.
Je zajimave, ze podobne registry netvori ti opravdu velci, zrejme vedi proc a radeji se venuji tomu, aby jim byznys fungoval i bez zbytecnosti.
Ale vždyť tu SKRANC o pár postu výše psal, že člověka který se k nim dostal kontaktují a dělají spostředkovatele sporu a snaží se ho vyřešit...
Od Vás bych nečekal to, že jste si to nepřečetl...
Banky a lesingovky také mají registr dlužníků, je na tom něco špatného??
Když neposkytnou úvěr protože ten člověk neplatí, tak ho diskriminují?
10. 7. 2011 13:34:45
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633052
Napsal Mamejeradi.cz;675061
Ale vždyť tu SKRANC o pár postu výše psal, že člověka který se k nim dostal kontaktují a dělají spostředkovatele sporu a snaží se ho vyřešit...
Od Vás bych nečekal to, že jste si to nepřečetl...
Banky a lesingovky také mají registr dlužníků, je na tom něco špatného??
Když neposkytnou úvěr protože ten člověk neplatí, tak ho diskriminují?
banky a leasingovky si nejdrive overi vasi totoznost a sance, ze se tam dostane nekdo podvodem jineho je blizka nule. Vy navic zadnym zpusobem nejste schopen toho cloveka jasne identifikovat. Co kdyz si to poslu do prace? Kdo tam bude v tom registru? nejaky Franta Novak z firmy XY? To, ze bych si necetl to co psal skrnac nehrozi, nicmene tam jsou ty mezery o kterych pisi.
Diskriminacni chovani je takove, pokud jednomu spotrebiteli neco date a druhemu a pritom oba splni to same. Pokud jsou podminky pro ziskani uveru a vy je nesplnite napr. prijmem, tak proste ho nedostante. Ovsem neprodat nekomu vyrobek jen proto, ze vam o nem nekdo rekl, ze je "spatny" proste nemuzete. Ja vim, ze vy toto nepoberete a nebudete brat vazne, vas vyklad urcitych veci je velmi specificky.
Nicmene ve finale si delejte co chcete. Vim kolik bylo problemu, nez se schvalil bankovni registr dluzniku, nez se ustalily veci ohledne predavanich osobnich udaju, jejich shromazdovani, jejich zpracovani apod. Zde nic takoveho neni, hresi se na to, ze sluzba porusuje zakony a kde neni zalobce neni soudce. Podobne registry nijak neoveruji realitu spotrebitele a ani nemaji jak. Navic spotrebitel dany na danou listinu neni pro jineho obchodnika jakkoli identifikovatelny. Novaku muze byt na jedne ulici deset, stejne tak v jenom byte a baraku. Muze se to lehce obchazet a muze se tam dostat kdokoli a jakkoli.
Takze vy si od toho slibujte to, ze vam priste pani XY prevezme balik a ze vas byznys ma od dnesniho dne vymalovano a bude vzkvetat a mate zabezpecne sve deti a deti jejich deti. Ovsem nikdo vice rozumny neco podobneho ve stavu v jakem to je zde publikovano to nebude pouzivat, protoze pomineme-li prorusovani zakonu s nakladanim osobnich udaju, nema takovy registr bez jasne identifikace spotrebitele po vzoru bankovniho, zadny vyznam.
10. 7. 2011 13:46:38
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633051
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2011 13:55:56
S tím ověřením to je pravda, to nemůžu jinak než souhlasit.
Službu jsem nezkoušel, nevím jak přesně funguje a neslibuju si od ní vymalované zítřky.
Vycházím z toho co tu provozovatel píše, mimo jiné i to, že ověřují zadané údaje a hodně eshopů banují, přijde mi, že to berou vážně a mají to promyšlené.
Vaši rad si velmi vážím, píšete tu velmi roziumně a nestranně, což oceňuju a nechci se dohadovat. Uznávám, že nejde zákazníkům hned nadávat(a přes to, že si to někdo myslí to nedělám).
Ale na druhou stranu si myslím, že s tím chce něco dělat.
Podle mě se jako národ musíme ještě hodně učit, ať už jako provozovatel eshopu, tak nakupující ale i třeba řemeslníci, kteří jsou schopni pomluvit svoji práci navzájem.
10. 7. 2011 13:55:56
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633050
ja nemam nic proti tomu, kdyz se bude neco delat i proti notorickym prudilum ze strany zakazniku, ale proste musi to mit urcity rad a jasna pravidla a musi to spravovat nejaky duveryhodny institut. Nyni toto neexistuje a neumim si predstavit, jak provozovatel overuje identitu tech zakazniku. Uz vidim, jak ho zkontaktuji, reknou mu, ze je zly zakaznik a ze jej chteji dat do registru, ale at si zajde za notarem a posle jim overeny podpis a identifikaci, protoze bez toho to udelat nemohou.
Pak vas do toho registru dam taky jednoduse. Udelam nekde objednavku vasim jmenem a dam tam sve kontaktni udaje, tzn. telefon a email a klidne i nejakou neutralni adresu. Balik se vrati a predaji to dane firme. Ti zavolaji samo na me cislo, ja potvrdim, ze jste vy a co bude dal? Zapisou vas tam?
Nastesti je tento registr pomerne neskodny, tzn. pokud se tam nekdo dostane omylem, na rozdil od bankovniho mu nehrozi nejake potize.
10. 7. 2011 13:59:48
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633049
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2011 14:04:10
S tím naprosto souhlasím.
Je potřeba s tím něco dělat.
Proto jsem založil vlákno co se zákaznicí která si zaslouží dostat za vyučenou.
Bohužel mě nikdo nepochopil.
Chtěl jsem ji slušnou formou dokázat, že i já mám svoje práva a že mi způsobila škodu.
Ona se mě do telefonu vysmála a to mě naštvalo, název tématu jsem asi zvolil nevhodný a proto jsem tu vláčen jako obluda nevážící si zákazníků....
10. 7. 2011 14:04:10
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633048
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
10. 7. 2011 14:35:34
Napsal Mamejeradi.cz;675080
S tím naprosto souhlasím.
Je potřeba s tím něco dělat.
Proto jsem založil vlákno co se zákaznicí která si zaslouží dostat za vyučenou.
Bohužel mě nikdo nepochopil.
Chtěl jsem ji slušnou formou dokázat, že i já mám svoje práva a že mi způsobila škodu.
Ona se mě do telefonu vysmála a to mě naštvalo, název tématu jsem asi zvolil nevhodný a proto jsem tu vláčen jako obluda nevážící si zákazníků....
Ty pořád nechápeš, co ti lidi v tom topicu říkali. Vůbec nejde o to, že si nevážíš zákazníků, ale prostě určité procento lidí to tak dělat bude. Kdybys vynaložil všechen ztracený čas psaním toho samého dookola, mohls třeba vylepšit eshop. Píšou ti lidi, kteří eshopy mají, s tím se prostě musí počítat a nějaká "odveta" na tyto zákazníky se ve většině stejně obrátí jen a jen proti tobě.
10. 7. 2011 14:35:34
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633047
Lukáš Urban
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
10. 7. 2011 14:44:18
To že určité % lidí z nějakého důvodu nepřevezme zásilku je normální. Na druhou stranu registr "zákazníků", kteří si stejné zboží objednají v deseti eshopech a převezmou jen nejrychlejší by nebyl úplně od věci.
10. 7. 2011 14:44:18
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633046
Radek
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
10. 7. 2011 14:48:18
Napsal baryman;675084
Ty pořád nechápeš, co ti lidi v tom topicu říkali. Vůbec nejde o to, že si nevážíš zákazníků, ale prostě určité procento lidí to tak dělat bude. Kdybys vynaložil všechen ztracený čas psaním toho samého dookola, mohls třeba vylepšit eshop. Píšou ti lidi, kteří eshopy mají, s tím se prostě musí počítat a nějaká "odveta" na tyto zákazníky se ve většině stejně obrátí jen a jen proti tobě.
Ale chápu.
10. 7. 2011 14:48:18
https://webtrh.cz/diskuse/registr-spatnych-kupujicich/strana/6/#reply633045
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit