Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Redesign e-shopu kliky-kovani.cz

- Text dole je pro roboty, proto je dole. Aby neobtěžoval zákazníky - nevím jak ty, ale já právě tenhle trend vkládání obsahu, co by jinak lidi obtěžoval, sleduji prakticky všude.
Má to nějaký smysl to tam cpát, když si to nikdo nepřečte a bude se to opakovat na každé stránce?
29. 8. 2012 12:55:51
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801890
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
29. 8. 2012 13:08:33
Neříkám že se to bude opakovat - za tohle nezodpovídám já, jak to přesně bude fungovat nevím, pouze vím, že pokud je na webu nějaký obsah, který je spíš pro roboty než pro lidi, tak patří dolů pod obsah, který zajímá lidi. Zdůrazňuji to proto, že i řada zkušených majitelů e-shopů tohle nechápe a tvrdošíjně cpe texty nad produkty na hlavní straně. Pokud člověk, který má na starosti SEO shledá, že je to zbytečné, tak to tam ani nemusí být.
29. 8. 2012 13:08:33
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801889
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 8. 2012 13:24:44
Petře, určitě to nebyl sarkasmus :-) Upřímně, s tím muselo být šílené práce, klobouk dolů. Ale můj názor trvá - opravdu bych uvažovala o větším zvýraznění (odlišení) těch kategorií především v levém menu. Slívají se mi dole minimálně s doprodejem. Vemte si, že vzhledem obsáhlosti jejich nabídky stráví zákazník na jejich webu prohlížením hodně času. Pro unavené oči podbarvení celého e-shopu v podstatě stejnou barvou tomu pak na přehlednosti nepřidá. Zvýrazněným odlišením kategorií mu prostě orientaci na webu podle mne ulehčíte... A na té hlavní stránce (hned první odkaz), jsem musela kategorie nějakou chvilku hledat. OK, jasně, jsou přímo v hlavičce, ale chvilku mi to trvalo, než jsem si ještě všimla i podkategorií v buňkách pod hlavičkou. Tu část bych možná taky uvítala nějak odlišenou... Ale to jsou drobnosti, pěkná práce !
29. 8. 2012 13:24:44
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801888
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
29. 8. 2012 13:44:24
Díky za shrnutí, uvidím jestli se mi podaří s tím něco udělat, aby byly kategorie víc výrazné (v levém sloupci určitě, na hlavní straně ještě nevím, protože hlavička je graficky výrazná, takže budu muset najít něco mezi tím, co se tam ještě vejde).
Ps. Tykám, protože jsem na to z webtrhu zvyklý, doufám že to nevadí.
29. 8. 2012 13:44:24
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801887
Roni
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
29. 8. 2012 14:01:55
Napsal Petr Široký;837946
Ps. Tykám, protože jsem na to z webtrhu zvyklý, doufám že to nevadí.
právě naopak, jsem ráda. Jak jsem tu pod celým jménem a ne nějakou přezdívkou, tak mám pocit, že mi tu každý spíš vyká... :-)
P.S. naprostý souhlas s tím textem dole. Absolutní většina lidí nic číst nechce, dole nikoho neotravuje a navíc je docela pěkně napsaný, takže pokud by měl i jen trochu z hlediska SEO napomoci, tak proč ne.
29. 8. 2012 14:01:55
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801886
Petre ja bych si za svym zpracovanim stal s tim, ze bych navrhl i reseni, ktere popisuje Táňa a pak prvni i druhou verzi nasadil do testovani a uspesnejsi z nich nechal. Ono muzeme tu diskutovat nad tim co je lepsi mnohokrat, ale nic jineho, nez realni uzivatele to nezhodnoti a nepodaji jasny ortel nad tim, co je lepsi. V dobe, kdy skript pro testovani celeho designu shopu je jednoduchou zalezitosti bych o nicem jinem neuvazoval. A ono opravdu staci postavit test na cilovych konverzich a obratech. Co vyhrava, to nechat.
29. 8. 2012 14:05:53
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801885
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
29. 8. 2012 14:12:26
Pravděpodobně na to dojde :) Ono jde spíš o to, že ještě pořád občas nechávám vyhrát vzhled nad praktičností, když mi přijde že mi to může projít a že nedělám něco vyloženě nevhodného. Táňa mi vypsala co ji dělá problémy, já s tím víceméně souhlasím, víc bych na tom ani řešit nemohl. Rozhodně nezačnu jen tak něco předělávat, aniž bych zhodnotil zda to má cenu.
29. 8. 2012 14:12:26
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801884
HeNe
verified
rating uzivatele
29. 8. 2012 16:31:45
Taky bych napsal par mych bezvyznamnych poznamek co se mi na první pohled nezdá nebo bych udělal jinak:
- "Máte problémy s výběrem?...." Ten rameček docela vypadá jako input, teoreticky to muže někoho zmást.
- Asi bych i zvětšil font, přece jenom na malem FullHD monitoru, který není zas až tak neobvyklý v dnešní době, může být písmo pro starší lidi nečitelně malé.
- Přijde mi, že spusta odkazu se neda rozpoznat jestli to odkazy jsou nebo nejsou, proč neni jednotna barva nebo jednoty styl podle ktereho by se dalo poznat na co se da a na co se neda kliknout?
- V tech formulařich, proč ty inputy nemaji obracene přechody takto to vypada spíše jako tlačítko.
- U toho jednoducheho vyběru u bodů 1,3,4 bych se nebal ten rameček toho co je vybrané více zvýraznit.
- Tlačítko přidat do košíku mi příjde opravdu divné a vůbec mi nepřipomíná tlačítko, proč takové nejednoznačné grafické složitosti? Příjde mi to jako tlačitko uvnitř inputu.
- V košíku moc jsem nepochopil jaký je rozdíl mezi chci ještě nakupovat a zpět do obchodu.
- Košík bych možná udělal i na více kroků, takhle mi to příjde trochu chaos co vlastně ještě mám vyplnit a jestli jsem na neco nezapomel, myslim si že víc kroku ale s jednou ulohou co vybrat/vyplnit je pro uživatele jednoznačnější.
- U toho filtrování mi ty rolovatka nepřijdou jako zrovna nejlepší řešení, když můžu vybrat více veci z toho jednoho rolovátka. To protože se tam nevleze více věcí a řešíš to tím že tam napíšeš Zámek zvolen atd. mi nepříjde moc good. Povede to akorát k nechtěným problémům.
To je pár mých postřehů.
29. 8. 2012 16:31:45
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801883
Petr Široký
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
29. 8. 2012 17:07:07
Napsal HeNe;838031
To je pár mých postřehů.
- K fontům - opravdu jen minimálně používám velikost 12px, většinou 13. To bohatě stačí - jeden pixel navíc už potom moc neznamená. Co se odkazů týče, tak odkazy v obsahu mají vždy jednotnou červenou barvu, jiná barva se používá u nadpisů a kategorií, abych předešel tomu, že bude všechno do červena - tam se ale jasně očekává od uživatele, že ví že může na texty kliknout, nemusím jim to extra vyznačovat. Navíc tam budou hovery, takže se text po najetí změní.
- U formulářů a obecně něčeho, co "vypadá jinak" - nemyslím si že se někdo bude pokoušet klikat na něco, kde má jasně napsáno aby vyplnil e-mail, případně že může kontaktovat podporu. To už by hraničilo se základní internetovou gramotností a s tím nic neudělám, protože takový člověk potom vnímá web úplně jinak a bylo by nutné mu ho přizpůsobovat úplně jiným způsobem než pro většinu návštěvníků.
- Rámeček u vybraných věcí zvážím, určitě by se sneslo ho udělat silnějším.
- 3 kroky jsou naprosto v pořádku, naopak čím víc kroků, tím otravnější to pro uživatele je. Nerozumím logice že víc kroků a rozdělení jednotné aktivity (vyplnění údajů, nutných k zaslání zboží) dělá celek smysluplnnějším a jednoznačnějším. Navíc ti to jasně ukazuje co už jsi vyplnil a máš všechno pěkně pohromadě, jak to může být chaos? Vyplníš údaje, zkontroluješ je a odesíláš - nedokážu si představit jednodušší a jednoznačnější postup.
- U filtrování nerozumím. Pokud vybereš víc věcí (musí to být rozbalovací nabídky, protože zvlášť ty barvy můžou zabírat hodně místa), tak se vypíšou pod tím (což není vidět u té samostatné ukázky filtrování), takže by nemělo dojít k žádným problémům.
29. 8. 2012 17:07:07
https://webtrh.cz/diskuse/redesign-e-shopu-kliky-kovani-cz/strana/2/#reply801882
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit