Zadejte hledaný výraz...

Prosba o radu – zrušení zaplacené objednávky před expedicí a 14 denní lhůta na vrácení

Pavla M.
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 1. 2014 22:24:19
Zákaznice objednala produkt, zaplatila kartou.
Při objednání věděla, že expedice potrvá cca 10 dní. Produkt byl dovezen ze zahraničí. Nyní zákaznice chce vrátit peníze a že odstupuje ve lhůtě 14 dní od kupní smlouvy. Chce vrátit plnou částku, kterou za zboží platila.
Napsali jsme ji, že jí vrátíme plnou částku, ale díky tomu, že neproběhla expedice nemůže logicky odstupovat od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dní. A že ji odečteme bankovní poplatky (platba kartou + převod peněz na její účet). Je to sice málo, ale ...
Můj dotaz zní, zda na objednávku, která ještě nebyla expedována lze aplikovat 14 denní lhůtu odstoupení od kupní smlouvy? Netýká se to zboží, které by zákazník měl nejprve přijmout a rozhodnout se zda jej chce / nechce?
Řešili jste podobný problém? Nechceme se nechat neustále "šikanovat" některými zákazníky, proto bychom se rádi zeptali, zda máte někdo podobný případ. Vím, že se nabízí rada sklapnout paty a sklonit hlavu, ale někdy už je to od zákazníků příliš..:-)
11. 1. 2014 22:24:19
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984524
Orofar
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
11. 1. 2014 22:59:18
Tato situace jistě nepotěší, ale pokud víte, že zákaznice odstoupí od smlouvy, tak to berte jako fakt a neodesílejte jí zboží, ušetříte si alespoň náklady za poštovné.
11. 1. 2014 22:59:18
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984523
Přesně tak.
11. 1. 2014 23:16:48
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984522
GS
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 23:21:06
To by mělo být upraveno v Obchodních podnínkách vašeho e-shopu.
U nás to například máme tak, že jedno ustanovení hovoří, že až do chvíle expedice objednávky (odeslání zboží) může zákazník objednávku zrušit (nikoliv odstoupit od kupní smlouvy). Jiné ustanovení však hovoří, že objedná-li si zákazník specifické zboží právě např. ze zahraničí (tedy speciálně pro něj na objednávku a je o tom informován, např. v potvrzení objednávky, že se jedná o speciální zboží pro něj), můžeme uplatnit na úhradu nákladu ve výši 50% ceny zboží.
11. 1. 2014 23:21:06
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984521
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 1. 2014 23:23:19
Jde o odstoupeni od kupni smlouvy a ta je uzavrena v okamziku, kdy posle objednavku - dle noveho zakoniku. To, zda bylo zbozi dodano, nebo ne v tom nehraje zadnou roli - jen tu, ze Vam nemusi nic vracet a logicky tedy nemuzete odecitat zadne naklady na uvedeni zbozi do puvodniho stavu, apod.
V tomto pripade bych proste vratil plnou castku a v duchu si zanadaval.
---------- Příspěvek doplněn 11.01.2014 v 23:24 ----------
gordion : jo? a co to je specificke zbozi? To je nejaky vas interni pojem ? :-) pokud neni pro zakaznika UPRAVENO, tak je uplne jedno, jestli jste ho vyndali z regalu, nebo dovezli z nepalu. Proste ma pravo ho vratit bez sankce.
11. 1. 2014 23:23:19
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984520
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
11. 1. 2014 23:27:27
Napsal Pavla M.;1042895
Napsali jsme ji, že jí vrátíme plnou částku, ale díky tomu, že neproběhla expedice nemůže logicky odstupovat od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dní. A že ji odečteme bankovní poplatky (platba kartou + převod peněz na její účet). Je to sice málo, ale ...
To že lehota ešte nezačala plynúť neznamená, že zákazníčka nemôže odstúpiť od zmluvy.
Chápem, že situácia je to nepríjemná, ale buďte radi, že zákazníčka Vám to oznámila pred expedíciou a ušetrila vám náklady na dopravu.
11. 1. 2014 23:27:27
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984519
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 1. 2014 23:28:51
Fakt se mi libi, jak posledni dobou by obchodnici nejradeji jenom inkasovali prachy a idealne, aby si to zakaznik i objednal v tom zahranici sam, ne ? Nejak se tady vytraci ten smysl podnikani a ochota nest jakekoliv naklady a riziko. Nebo si myslite, ze treba TESCO ma taky jine podminky pro vraceni zbozi, ktere dovazeji z Brna , versus z Polska? Vratte se na zem a uvedomte si, ze to, ze prodavate zbozi z dovozu je jen Vase vec a zakaznikovi to muze byt sumak. Kdyz na to nemate, nebo se Vam toho 3/4 vraci, tak to nedelejte, ale nesnazte se ohybat si zakony podle toho, jak se Vam to prave hodi.
11. 1. 2014 23:28:51
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984518
GS
verified
rating uzivatele
11. 1. 2014 23:35:58
Napsal darksir;1042904
Jde o odstoupeni od kupni smlouvy a ta je uzavrena v okamziku, kdy posle objednavku - dle noveho zakoniku. To, zda bylo zbozi dodano, nebo ne v tom nehraje zadnou roli - jen tu, ze Vam nemusi nic vracet a logicky tedy nemuzete odecitat zadne naklady na uvedeni zbozi do puvodniho stavu, apod.
V tomto pripade bych proste vratil plnou castku a v duchu si zanadaval.
---------- Příspěvek doplněn 11.01.2014 v 23:24 ----------
gordion : jo? a co to je specificke zbozi? To je nejaky vas interni pojem ? :-) pokud neni pro zakaznika UPRAVENO, tak je uplne jedno, jestli jste ho vyndali z regalu, nebo dovezli z nepalu. Proste ma pravo ho vratit bez sankce.
Napsal jsem to neúplně, odstoupení do smlouvy to samozřejmě je, ale není to "odstoupení od kupní smlouvy v rámci lhůty 14 dnů" ta samozřejmě platí od chvíle, kdy kupující zboží převzal, což není tento případ.
Specifické zboží je to, které není běžně nabízeno v katalogu e-shopu, ale bylo objednáno extra např. e-mailem či písemně (a extra kvůli zákazníkovi přivezeno z Nepálu, ale v e-shopu standardně není uvedeno), či bylo speciálně dle potřeb zákazníka upraveno. Obch. podm. se vztahují i na objednávky přijaté e-mailem, faxem, písemně.
11. 1. 2014 23:35:58
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984517
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 1. 2014 23:50:07
gordion : vykladas si zakon jako slohove cviceni, je videt, ze jsi jeste nemel kontrolu z COI, ti by ti dali skoleni za min 10kkc, jestli uvadis ve svych obch.podminkach takove hlody :-)
11. 1. 2014 23:50:07
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984516
Dominik
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
11. 1. 2014 23:56:31
Na tohle bych se rovnou vykašlal. Dnes jsem bavil se známým, který je prodejce v autosalonu. Zákazníce si navolila jeden z nejlepších modelů, který výrobce nabízí. Model měl opravdu pestrou výbavu s některými extra doplňky. Když po 2 měsících auto dorazilo, tak zákaznice řekla, že zapomněla na vyhřívané sedadla :D. První auto jim tedy několik měsíců stálo na prodejně a zákaznici se objednal druhý kousek.
11. 1. 2014 23:56:31
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984515
Karol Smolík
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
11. 1. 2014 23:57:43
zákazník ti ušetril peniaze, že odstúpil od zmluvu skôr ako si mu tovar odoslal a ty ho chceš za to trestať strhnutím penazí za transakciu?
11. 1. 2014 23:57:43
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984514
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 1. 2014 00:06:00
Premyslel jsem nad tim a zajimalo by mne, pokud je tu nekdo prava znaly, jak je to s tou sankci za odstoupeni od smlouvy, u ktere nedoslo k plneni? Naklady na odstoupeni - cize bankovni poplatky, administrativu, apod. by asi opravdu mohlo jit strhnout, protoze na takove odstoupeni ze zakona zakaznik pravo nema - aspon o zadnem nevim - pokud ano, opravte mne.
Ono nakonec v novem zakoniku je zase spousta novinek... Ten blabol ma ale 680 stranek, takze jsem zvedav, kdy se objevi aspon par jednotlivcu, kteri se v nem orientuji a jsou schopni neco s jistotou potvrdit :-(
12. 1. 2014 00:06:00
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984513
Karol Smolík
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 1. 2014 00:10:37
Neviem či je zákazník v práve alebo nie, ale radšej obetujem tých pár centov ako by ma mal zákazník ohovárať, že som mu ukradol peniaze za transakciu a tak prísť o ďaľších potenciálnych klientov. Radšej mu poďakujem, poprajem príjemný zvyšok dňa a peniaze mu vrátim a mám pokoj.
12. 1. 2014 00:10:37
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984512
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 1. 2014 00:25:29
Samozrejme, taky bych s tim nemel problem. Mne spis nakrknou takovi ti vycuranci, kteri si zbozi evidentne pujci a pak vrati. To, ze si nekdo nakup rozmysli se stat muze a je lepsi, kdyz to rekne narovinu a hned, nez s tim delat takove podfuky. Opravdu by mne ale zajimalo, jestli je to v souladu s pravem, nebo proste druha strana - obchodnik, ma pravo na uhradu nakladu s takovym rozmyslenym nakupem spojenych.
Domnivam se, ze pokud prokaze, ze mu ty naklady vznikly, pak by mohl uspet - pokud to neresi nejaky jiny pragraf s jinou lhutou, kdy muze odstoupit od smlouvy pred zapocetim plneni bez sankci.
EDIT : Umim si opravdu predstavit situaci, kdy budu pozadovat zalohu, protoze objednavam neco, co se bezne neprodava a zakaznik se i pres slozenou zalohu a dodrzeny termin cukne. A nemusime se tady bavit o vecech za 500Kc, ale pres internet (emailem, apod.) se uzaviraji smlouvy i na vetsi castky a nejaka prava nema jen kupujici, ale i prodejce, jinak by asi brzy zkrachoval - nakonec od toho ta zaloha / platba predem jsou - mmj. jako pojistka, ze zbozi nezustane v polici.
12. 1. 2014 00:25:29
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984511
Martin Jaros
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 1. 2014 09:14:04
Taky se nám to stává, máme taky zboží z dovozu. Ale vrátíme peníze a tiše si zanadáváme než poslouchat urážky apod.
12. 1. 2014 09:14:04
https://webtrh.cz/diskuse/prosba-o-radu-zruseni-zaplacene-objednavky-pred-expedici-a-14-denni-lhuta-na-vraceni/#reply984510
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit