Zadejte hledaný výraz...

Pronájem vs. prodej e-shopu

Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
3. 8. 2007 11:16:47
Napsal Souki;9256
Pokud je ve mslouvě definováno, jakým způsobem musí poskytovatel o klienta pečovat, tak se přetrhnout musí.
Spíš jsem to myslel tak, že pokud nejsem spokojen se službami firmy, od které mám e-shop pronajatý, tak mám pro realizaci svých požadavků mnohem nevýhodnější pozici, než kdybych byl nespokojen se službami "jednorázového" dodavatele.
3. 8. 2007 11:16:47
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15451
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2007 11:19:14
Napsal Dan;9259
Spíš jsem to myslel tak, že pokud nejsem spokojen se službami firmy, od které mám e-shop pronajatý, tak mám pro realizaci svých požadavků mnohem nevýhodnější pozici, než kdybych byl nespokojen se službami "jednorázového" dodavatele.
Pokud nejsi spokojen, můžeš odejít a nic jsi neinvestoval. Pokud něco odkoupíš, tak máš za sebou investici třeba 80 000 a nikam se neodvoláš, protože jsi obchod koupil a souhlasil si s jeho podobou.
Nebo jak myslíš služby?
3. 8. 2007 11:19:14
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15450
Pette
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 8. 2007 11:19:42
Ano, ale teraz mas takuto situaciu -
mas produkt. je dobry, lebo sa predava. keby sa predaval viac, zisk by bol vacsi. ako teda dosiahnut vacsi predaj? naklady pri tomto dosiahnuti su irelevantne, kedze prijem bude vacsi, a teda aj zisk.
su dve cesty - vlastna iniciativa, alebo externa.
a pri tej externej sa casto na webe ide stylom affiliate, ppc a pod, kedze na webe sa daju veci merat, co je vyhoda.
klasicka varianta v beznom biznise je ale brat konzultanta ako "zamestnanca", ktory vie viac a svoju pracu na iste obdobie vlozi do tvojho biznisu - a dostane zato zaplatene.
3. 8. 2007 11:19:42
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15449
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
3. 8. 2007 11:32:38
Napsal Souki;9260
Pokud nejsi spokojen, můžeš odejít a nic jsi neinvestoval. Pokud něco odkoupíš, tak máš za sebou investici třeba 80 000 a nikam se neodvoláš, protože jsi obchod koupil a souhlasil si s jeho podobou.
Nebo jak myslíš služby?
Jak to, že neinvestoval? U tebe se snad neplatí měsíční poplatky?:-) Porovnávej spíš TCO a tam ti to už nemusí vyjít tak jasně pro outsourcing. Pokud nějakou informatickou službu (e-shop) kompletně outsourcuji, tak jsem na dodavateli extrémně závislý a změna poskytovatele služby nemusí být snadná záležitost. Z tohoto úhlu pohledu v případě "vlastního" shopu se změny dodavatele služeb dělají v případě nespokojenosti o řád lehčeji a dokonce ani neodcházíš s holým zadkem.
3. 8. 2007 11:32:38
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15448
Napsal Souki;9260
Pokud nejsi spokojen, můžeš odejít a nic jsi neinvestoval. Pokud něco odkoupíš, tak máš za sebou investici třeba 80 000 a nikam se neodvoláš, protože jsi obchod koupil a souhlasil si s jeho podobou.
Nebo jak myslíš služby?
Jistěže investoval. Musíš začínat od nuly, než se člověk rozhoupe k odejití, ztratí pár měsíců času, náskok před konkurencí a kdoví co ještě. Nemluvě o investicích do opuštěného projektu.
3. 8. 2007 11:39:10
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15447
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2007 11:40:09
Napsal Dan;9262
Jak to, že neinvestoval? U tebe se snad neplatí měsíční poplatky?:-) Porovnávej spíš TCO a tam ti to už nemusí vyjít tak jasně pro outsourcing. Pokud nějakou informatickou službu (e-shop) kompletně outsourcuji, tak jsem na dodavateli extrémně závislý a změna poskytovatele služby nemusí být snadná záležitost. Z tohoto úhlu pohledu v případě "vlastního" shopu se změny dodavatele služeb dělají v případě nespokojenosti o řád lehčeji a dokonce ani neodcházíš s holým zadkem.
Investice 2 000Kč za 2 měsíce používání obchodu a investice 80 000Kč za 2 měsíce používání obchodu je trochu rozdíl. Naopak si myslím, že díky tomu je obchod mnohem mobilnější. Když Vám přestane vyhovovat odkoupený obchod, tak si hodně rozmyslíte, než koupíte další. NAvíc pokud v obchodu chybí např možnost dát zboží do více kategorií ( na kterou si vzpomene klient po půlroce provozu), tak je ihned vidět rozdíl - při odkoupení si poskytovatel na účtuje šílenou částku, protože se s takovou zásadní úpravou nepočítalo. Při pronájmu se poskytovalte musí přetrhnout, aby klientovi funkci co nejdříve dodal (a navíc v ceně pronájmu). Jinak mu krom jiného hrozí, že mu klient odejde.
Já bych ten přechod neviděl tak tragicky. Klient si vybere nové řešení, nový poskytovatel si převede data a jedeme dál.
3. 8. 2007 11:40:09
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15446
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2007 11:44:45
Napsal Petra;9263
Jistěže investoval. Musíš začínat od nuly, než se člověk rozhoupe k odejití, ztratí pár měsíců času, náskok před konkurencí a kdoví co ještě. Nemluvě o investicích do opuštěného projektu.
Tady bude záležet na konkrétním důvodu pro odchod. Ale např investice do reklamy apod se přece neztratí. Při přechodu bych očekával, že zůstane grafika a nasadí se jen nový systém. Zákazník teoreticky nic nepozná, kromě pár drobných vylepšení.
3. 8. 2007 11:44:45
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15445
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
3. 8. 2007 11:51:43
Napsal Souki;9264
Investice 2 000Kč za 2 měsíce používání obchodu a investice 80 000Kč za 2 měsíce používání obchodu je trochu rozdíl. Naopak si myslím, že díky tomu je obchod mnohem mobilnější. Když Vám přestane vyhovovat odkoupený obchod, tak si hodně rozmyslíte, než koupíte další. NAvíc pokud v obchodu chybí např možnost dát zboží do více kategorií ( na kterou si vzpomene klient po půlroce provozu), tak je ihned vidět rozdíl - při odkoupení si poskytovatel na účtuje šílenou částku, protože se s takovou zásadní úpravou nepočítalo. Při pronájmu se poskytovalte musí přetrhnout, aby klientovi funkci co nejdříve dodal (a navíc v ceně pronájmu). Jinak mu krom jiného hrozí, že mu klient odejde.
Já bych ten přechod neviděl tak tragicky. Klient si vybere nové řešení, nový poskytovatel si převede data a jedeme dál.
Hájíš si své řešení, což chápu. Porovnávat však TCO po dvou měsících je s prominutím pěkná kravina, buďto ti nic neříká TCO nebo chceš, aby outsourcing byl jasný vítěz. Já se na to prostě dívám opačně. Kompletně outsourcovaná služba je pro mne maximální závislost, z které se obtížně vymaňuješ a jen velmi obtížně měníš poskytovatele (navíc s holým zadkem).
3. 8. 2007 11:51:43
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15444
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2007 13:09:32
Napsal Dan;9266
Hájíš si své řešení, což chápu. Porovnávat však TCO po dvou měsících je s prominutím pěkná kravina, buďto ti nic neříká TCO nebo chceš, aby outsourcing byl jasný vítěz. Já se na to prostě dívám opačně. Kompletně outsourcovaná služba je pro mne maximální závislost, z které se obtížně vymaňuješ a jen velmi obtížně měníš poskytovatele (navíc s holým zadkem).
Uznávám, že jsem zaujatý. Rozhodovali jsme mezi prodejem a pronájmem a pronájem vyhrál. Mě se zkrátka líbí, protože tam mám neustálý kontakt s klientem. Měsíční paušálem je totiž motivován, aby se zajímal o zvyšování efektivity, propagaci atd. Často totiž klienti berou internetové podnikání jako příjem, který občas sám přijde (mluvím o zaběhnutých prodejcích, kteří na internet právě vstupují).
S tím přechodem nesouhlasím. Je tam přece stejná situace jako při přechodu z vlastního obchodu. S rozdílem, že u pronájmu (pokud je tak dáno smlouvou) dostane klient data sbalená na cestu třeba v XML.
Dva měsíce byl příklad. Podíváme se na to v období 5 let.
Při odkoupení obchodu zaplatí klient jednorázově 80 000, za 3 měsíce dostane svůj vytvořený obchod a může prodávat. Každý měsíc zaplatí za hosting 500Kč (ignum.cz - pouze 1.2GB). Po pěti letech tudíž jeho investice bude 80000+5*12*500 = 110 000Kč. Přitom na obchod celých 5 let nesáhne odborná ruka.
Při pronájmu může začít výrazně dřívě, protože místo kompletního obchodu se jenom polotovar upraví podle jeho přání na míru. Počítáme-li stále pronájem 1k/měsíc, tak jsou výdaje 5*12*1000 = 60 000Kč. I v dlouhodobém měřítku tudíž výrazně ušetřil. Navíc ale byl celou dobu opečováván, hostoval na liduprázdném serveru a kdykoliv si na něco vzpomněl, tak to dostal.
Teď ale přichází ten hlavní rozdíl. Po pěti letech provozu je odkoupený obchod jasně zastaralý. Neodpovídá novým trendům a komkurence už je jinde. V případě pronájmu se poskytovatel snaží být stále konkurenceschopný. Takže stále rpovádí různé úpravy a např každé 2 roky vypustí novou verzi obchodu. Původní klienti mají samozřejmě přechod zdarma, protože ani poskytovatel nemá zájem trápit s podporou starší verze.
3. 8. 2007 13:09:32
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15443
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
3. 8. 2007 13:34:33
Souki, je těžké porovnávat ceny takhle naslepo:-) Jen jsem chtěl upozornit na to, že tvé pojetí TCO je navýsost zavádějící (porovnávat po dvou měsících). Jen pro zasmání, vždy jde udělat porovnání tak, aby vyhrál "můj" produkt - třeba
Zoner Inshop 2500*12*5=150 000
Vlastní projekt: 80 000 jednorázově + 5*1000 za webhosting = 85 000 a ještě mám 65 000 na úpravy přesně na míru. A teď kdo vyhrál a co je lepší řešení, že?
S přechodem jsi mne zřejmě nepochopil. Když odejdu od poskytovatele kompletně outsourcovaného shopu, tak dostanu (možná) jen data na cestu (a to ještě vzpomeňme, jak se někdy poskytovatel vehementně brání - viz Zdenda Cendra a jeho Superhosting). Když odejdu od dodavatele e-shopu na míru (tj. v mém vlastnictví je samotný e-shop), tak mi stále zůstanou skripty, které mi nový dodavatel může libovolně upravovat, nikdy nezačínám s holým zadkem. Starost s migrací dat odpadá zcela.
Ale jak říkám, jedná se jen o můj názor, pro mne je kompletní outsourcing provozu e-shopu velmi svazující řešení, do kterého bych nešel.
3. 8. 2007 13:34:33
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15442
toshi
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 8. 2007 13:50:30
Koukám že všichni jsou tu spíš proti, nicméně pokud bych se měl podívat do zahraničí tak třeba yahoo store je perfektním příkladem, že pronájem funguje velice dobře... Osobně si myslím, že normální člověk radši zjistí že nic neprodá za 2kkč než za XXkkč...
3. 8. 2007 13:50:30
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15441
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2007 13:50:51
Zoner Inshop už je trochu něco jiného. To je kompletně krabicové řešení, kde se člověk nějakých úprav těžko dovolá. Sice do toho moc nevidím, ale řekl bych, že tam na jednoho zaměstance (poskytovatele) připadá 200 obchodů. Někomu to ale asi vyhovuje.
Diskutujeme tu asi každý v trochu jiné rovině podnikání. Osobně si myslím, že způsob, který navrhuji já, je vhodný naříklad pro:
- zaběhnutý kammený obchod, který chce vstoupit na internet. Pro malou prodejnu, která je spokojená s tím co má je nepředstavitelné, že by z ničeho nic vydala 80 000Kč a čekala dva roky, zda se jí to vrátí. U pronájmu se vložené náklady vrací výrazně dříve.
- nespokojený e-shop. Pokud klient již obchoduje na internetu, ale se svým řešením není spokojený, nebo už z něj vyrostl a potřebuje větší. Nedávno (rok nebo dva zpátky) koupil obchod a invesice do dalšího by ho bolela. Pronájmem jenom pokračuje ve svém podnikání. Třeba na staré grafice, s původní reklmaní kampaní, ale s rozšířenými funkcemi.
Ještě k přechodu - nemyslím si, že nový poskytovatel bude mít zájem hrabat se ve starém obchodu a znásilňovat ho k novým funkcím.
3. 8. 2007 13:50:51
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15440
toshi
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
3. 8. 2007 13:57:43
Napsal Souki;9270
Ještě k přechodu - nemyslím si, že nový poskytovatel bude mít zájem hrabat se ve starém obchodu a znásilňovat ho k novým funkcím.
Tak tak...ve finále to může vyjít na dvakrát tolik a navíc ne vždy bývá zvykem dodávat shop ve zdrojovém kódu, ale to už je o smlouvě.
3. 8. 2007 13:57:43
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15439
Dan
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
3. 8. 2007 14:02:11
Napsal Souki;9270
- zaběhnutý kammený obchod, který chce vstoupit na internet. Pro malou prodejnu, která je spokojená s tím co má je nepředstavitelné, že by z ničeho nic vydala 80 000Kč a čekala dva roky, zda se jí to vrátí.
Už se prosím neoháněj těmi 80 000, kde je jasné, že se outsourcing pro malou prodejnu může vyplatit:-) Malá prodejna si klidně může nechat udělat kompletní webovky s e-shopem za 15 000 a bude jí to stačit. Ber to tak, že těmito cenami jen zdůrazňuju absurdnost toho, že se na téhle abstraktní rovině diskuze bez popisu funkcionality jakékoliv ceny používají.
Napsal Souki;9270
Ještě k přechodu - nemyslím si, že nový poskytovatel bude mít zájem hrabat se ve starém obchodu a znásilňovat ho k novým funkcím.
Kde je poptávka, tam je nabídka. Trh to vyřeší velmi elegantně.
Jinak z tvého příspěvku jsem usoudil, že chceš funkcionalitu upravovat jednotlivým pronajímatelům na míru. To je podle mne cesta do pekel u řešení, kdy máš vlastně příjmy z rozsahu a snažíš se prodat co nejvíce klientům to samé.
3. 8. 2007 14:02:11
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15438
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2007 14:21:19
Napsal Dan;9273
Už se prosím neoháněj těmi 80 000, kde je jasné, že se outsourcing pro malou prodejnu může vyplatit:-) Malá prodejna si klidně může nechat udělat kompletní webovky s e-shopem za 15 000 a bude jí to stačit. Ber to tak, že těmito cenami jen zdůrazňuju absurdnost toho, že se na téhle abstraktní rovině diskuze bez popisu funkcionality jakékoliv ceny používají.
80k jsem zvolil jako průměrnou cenu za profiobchod. Vždycky je možnost nechat si ho udělat od studenta za výrazně méně. Mát o své výhody i nevýhody.
Napsal Dan;9273
Kde je poptávka, tam je nabídka. Trh to vyřeší velmi elegantně.
Svatá pravda. Když se zaplatí, tak jde všechno
Napsal Dan;9273
Jinak z tvého příspěvku jsem usoudil, že chceš funkcionalitu upravovat jednotlivým pronajímatelům na míru. To je podle mne cesta do pekel u řešení, kdy máš vlastně příjmy z rozsahu a snažíš se prodat co nejvíce klientům to samé.
Chtěl bych. Zatím to vypadá dobře. Každý klient má vlastní šablony. Při každé úpravě se vytvoří modul nebo varianta nastavení. Když si pak další klient vzpomene, že chce něco podobného (např platby kartou, podpora jazykových mutací, ...), tak už to není problém jenom spustit i pro jeho obchod. Je mi jasné, že někde bude strop pro množství klientů, ale nemám ambice mít 200 obchodů. Až jich toli, že by dalším obchodem mohla být omezena podpora, tak raději některé přesvěčím pro rozšíření prodeje do zahraničí a podobně.
Nicméně jsem zatím snažil držet tento topic v obecné rovině.
Tvoje argumenty chápu. Výše jsem popsal pro jaké typy klientů mi přijde forma pronájmu nejvýhodnější. Řekl bych, že i tady se najde pár dobrodruhů, kteří toho využijí. Není totiž až takový problém zajít si do nějakého obchodu v místě bydliště a dohodnout se na "partnerství". Pořídit bez risku takovýto e-shop a brát od obchodu třeba provize z prodeje. IMHO výhodné pro všechny 3 strany.
3. 8. 2007 14:21:19
https://webtrh.cz/diskuse/pronajem-vs-prodej-e-shopu/strana/2#reply15437
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit