Zadejte hledaný výraz...

Produkt na eshopu za nesmyslně nízkou cenu

dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
10. 5. 2013 15:17:24
http://www.pravoit.cz/article/chyba-v-cene-zbozi-internetoveho-obchodu
10. 5. 2013 15:17:24
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899915
Jackob
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 5. 2013 02:17:30
Napsal ndpudo;947497
Před pár lety se to stalo některému velkému shopu (nevím jestli CzC nebo Alza) a co si pamatuju, ani právníci se úplně neshodli. Určitě to půjde dohledat. Klíčovým prvkem bylo tuším to, jestli kupující mohl nebo nemohl vědět, že cena je zcela abnormální na trhu. Což u letenek není - často se opravdu vědomě nabízejí za mizivé zlomky obvyklých cen a zákazníkovi to nemusí být a není divné.
Jinak myslím že justice bude v takovém případě spíš na straně shopu - a tedy pokud se rozhodne plnit, tak jedině s vidinou toho, že možná negativní publicita by mu ublížila víc. U malého shopu bych nic neřešil a nechal zákazníka vyvztekat.
Stalo se to Alze, jednalo se o dva nebo tři lowend telefony, ale už si nevzpomenu jaké. Cena za telefon byla 6Kč, klasická v jiných eshopech se pohybovala okolo 6.000. Koupil jsem jeden kus a ihned jej zaplatil kartou. Věděl jsem, že cena není v pořádku, ale říkal jsem si, že pokud to Alza vezme sportovně, tak alespoň můžu dát telefon přítelkyni. Alza všechny objednávky zrušila, tehdy jsem si říkal, že kdyby si z toho udělali reklamu ve smyslu "co napíšeme, to platí" tak by na tom ještě vydělali, ale pak jsem četl diskuzi, kde se lidé podivovali nad tím, že si koupili 500 telefonů a Alza cenu nedodržela, takže se ani nedivím, že všechny objednávky stornovala.
13. 5. 2013 02:17:30
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899914
psena
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 5. 2013 11:00:22
Koupil jsem v americe nějaký Hobby věci za 3,99USD přitom ceníková cena byla 39,90 USD. Zbývaly tam 3 ks, tak jsme je koupil a normálně to za pár dnů přislo. Ale je fakt , že jsem v tom obchodě byl opakovaným a docela dobrým zákazníkem.
13. 5. 2013 11:00:22
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899913
Belial
verified
rating uzivatele
13. 5. 2013 19:33:30
Dle § 49a občanského zákoníku platí následující: „Právní úkon je neplatný, jestliže jej jednající osoba učinila v omylu, vycházejícím ze skutečnosti, jež je pro jeho uskutečnění rozhodující, a osoba, které byl právní úkon určen, tento omyl vyvolala nebo o něm musela vědět.“
Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím bude tedy zcela neplatná pro zcela zjevný omyl prodávajícího.
Dokonce jsou známé případy, že zákazníkovi zboží odešleš a až později přijdeš na omyl, který zákazníkovi oznámíš a chceš zboží zpět nebo doplatek. Obchod je i v tomto případě v právu a zákazník by měl zboží vrátit nebo doplatit - samozřejmě na náklady toho kdo omyl způsobil.
Vše se posuzuje individuálně a bavíme se o cenách 800,- místo 8000,- ... ne že prodělám 100,- Kč a budu to po zákaznících vymáhat :)
To že T-Mobile (před lety to byl T-Mobile s telefony za 800,- místo 8000,-) plnil své závazky byl spíše marketingový tah než povinnost. Málokdo na to má prachy.
13. 5. 2013 19:33:30
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899912
Ja340
verified
rating uzivatele
13. 5. 2013 20:17:17
Napsal beraniste;947470
Moje obchodní podmínky
... Veškeré nabídky prodeje zboží umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží ... Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky) ... Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího
jakmile potvrdíš objednávku - často jen automatický email tak je to závazné. Sice jsem slyšel nějakého právníka jak vykládal že pokud se stane chyba a je cena nesmyslně nízká je kupní smlouva neplatná, ale nevím jestli by to vysvětlil i čoice.
Když jsem dělal v elektroworldu, tak nám natiskli špatně cenu u GPSky. Cabli se o 1000Kč a přesto že je v letáku napsáno že za tiskové chyby neručí, muselo se to prodávat za tu cenu na letáku a rozdíl požadovali po grafickém studiu které leták připravovalo.
13. 5. 2013 20:17:17
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899911
sh
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
13. 5. 2013 20:22:29
když se jedná o cenu evidentně chybnou (třeba o řád) nemusíš prodat.
13. 5. 2013 20:22:29
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899910
hanx
verified
rating uzivatele
22. 5. 2013 12:01:09
Další informace, pokud se něco podobného stane i vám:
sekli jsme se s cenou stanu - Velký stan jsme místo 15 000 Kč měli na e-shopu za 15 Kč. Několik zákazníků objednalo večer kolem 19 hodiny. Ještě tentýž večer jsme na to přišli a kolem 22 hodiny jsme cenu opravili a zákazníkům poslali omluvný mail. Ihned ráno jsme zákazníkům zaslali ještě vysvětlující mail s více podrobnostmi, omluvou a nabídkou slevy na veškerý sortiment. Jednomu zákazníkovi se to ovšem nelíbilo, na dodání stanu za 15 Kč trval a v podstatě hned v prvním mailu nám rovnou řekl, že na nás posílá ČOI. Zákazníkovi jsme opět podali vysvětlení, znovu se omluvili a přeposlali pár článků a vysvětlení, proč stan dodat nemůžeme.
Nyní nás ČOI opravdu navštívila. Pan inspektor nám dal za pravdu a řekl, že je dobře, že jsme reagovali ihned. Kdybychom reagovali s větším opožděním, bylo by to pro nás trochu horší a zavánělo by to špatným prodejem. Upozornil nás na pár chyb a v míru odjel.
Takže rada na závěr: Pokud se vám stane něco podobného, REAGUJTE IHNED bez zbytečných průtahů. Kontrolujte pravidelně e-shop a kontrolujte objednávky i kvůli ceně.
22. 5. 2013 12:01:09
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899909
Belial
verified
rating uzivatele
22. 5. 2013 12:40:31
No a právě na podobné idioty (budeme je nazývat pravými jmény) si myslím, že by bodnul blacklist zákazníků. Stačila by evidence emailu a např. telefonního čísla. Pokud se najde shoda, idiotovi vyskočí na shopu zpráva. "Dobrý den, jelikož s vaším nákupem ze dne DD.MM.RRRR u nás nebo u partnerského obchodu byly problémy a vaše chování bylo odůvodněno jako neetické, zboží vám nemůžeme prodat. Další možný nákup na vaši osobu bude možný: DD.MM.RRRR"
Mluvím za sebe, ale podobného zákazníku určitě nechci i kdyby to byla objednávka za 50tis.. Vy ano?
22. 5. 2013 12:40:31
https://webtrh.cz/diskuse/produkt-na-eshopu-za-nesmyslne-nizkou-cenu/strana/2#reply899908
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit