Honziceks: Chápu, že při tisících položkách nelze řešit vše manuálně a je potřeba zvolit vhodné softwarové řešení. Rád bych vám nějaké doporučil, ale přiznám se, že o žádném veřejném nevím. Velké firmy, které skutečně prodávají tisíce položek, si často vyvíjejí řešení vlastní.
Je ale velký rozdíl nabízet tisíce položek a reálně prodávat tisíce položek. Možná to není váš případ, ale znám české e-shopy, které také na Amazonu nabízejí spoustu produktů, ale reálně se jich prodává třeba jen 5 %. A to jsem optimistou. Pak je z mého pohledu zcela nemorální, když vám nějaká agentura na Amazonu zalistuje všechny produkty a pěkně si to naúčtuje. Pokud to pro klienta udělá, tak ho buď vědomě okrádá a nebo tomu zkrátka nerozumí.
Ale zpět k věci. Tisíce položek vlastních produktů na Amazonu prodávají pouze značky jako Adidas atd. Pokud se snad vaše firma řadí k takovýmto velikánům, tak pak je vhodné vybudovat si interní tým pouze pro Amazon a asi skutečně v ČR nenajdete nikoho, kdo by vám ve vaší situaci pomohl. Pokud tomu tak ale není, tak je mnohem lepší si dle paretova pravidla zhodnotit, které produkty za to opravdu stojí a o ty se starat a nabízet je. Nebo vám to může dělat někdo jiný, přesně jak popisujete vaší win win situaci.
Já chtěl svým prvotním komentářem pouze upozornit na mýtus, se kterým se v ČR setkávám. A tedy, že buď budu prodávat přes Vendor, kde mne amazon "oškube" (to je pravda) nebo si to na Amazonu prodám sám, což je spojeno s potřebou vyřizovat reklamace, vratky, pozdní dodání a další věci, které jste uvedl (to už pravda není). V případě, že využíváte FBA, tak se o vše uvedené stará Amazon. Vy maté na starosti marketing a na toho si můžete někoho najmout. Z pohledu náročnosti a finančního výsledku (i cashflow) bývá toto nejvýhodnější volbou. Ovšem pouze za předpokladu, který jsem uvedl. Tedy, že na Amazonu nabízíte jen ty produkty, které dokážete prodávat ve vámi uspokojivém množství.
10. 10. 2018 21:44:26