Zadejte hledaný výraz...

Proč 70% zákazníků opustí pokladnu v mém e-shopu? Prosím o tipy a návrhy ke zlepšení.

O názorech "IT pracovníků" si můžeš myslet co chceš, vycházejí ale ze zkušeností z péče o eshopy klientů. Jestli ten eshop vedeš, nebo dohlížíš na vedení, je to samé. Platba kartou je jeden z MOŽNÝCH problémů. Může jich být celá řada dalších, včetně těch tvých. Takže bych názory ostatních tolik neshazoval. Smartlook, Hotjar a další ti řeknou, kde je problém v aktuálním UX, ne v tom, co nemáš nasazené. Takže musíš řešit i tyhle potenciální, nenasazené, fičury.
3. 10. 2020 15:47:37
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464920
lada1979
verified
rating uzivatele
3. 10. 2020 17:12:04
Tomáš Maňhal: Tak ono taky záleží nakolik jsi zásadový. Nejdrsnější recenzi jsme dostali od juniora v jedné nadnárodní IT firmy sídlící i v Ostravě a to nejslušnější bylo, že ten shop by se měl ukazovat jak to nemá vypadat, ale stejně koupil, jelikož jinde neměli. Samozřejmě u eshopů, kterých je milion s podobným zbožím může odejít. Na druhou stranu jeden z eshopu, kde něco dělám, zavedl platbu kartou v lednu a důvodem byli především zahraniční zákazníci. Do Covid to nepřineslo na obratu nic, podíl platby 2%. Za Covidu, nárůst obratu o 30%, platba kartou se dostala na podíl 3% a tam je to doteď. Vliv karty prakticky žádný, ani si to nevydělalo na měsíční poplatky. Měnit bránu kolega za levnější nechce.
Největší problém je, že kolega tady napsal 70% opuštěných a dále to nerozpitval. Pokud se podívám do jednoho mého eshopů, máme třeba u registrovaných zákazníků třeba ted v září cca 300 opuštěných košíků, což je míra opuštění 90%, ale je to jen od 80 lidí z nichž 76 nakoupilo posléze. Ten nejlepší v opuštění jich tu má 23, dělá i tři denně se stejným zbožím asi v jiném pořadí. Zde mohu vliv karty vyloučit.
U neregistrovaných cca 400 opuštěných košíků, po srovnání to vypadá, že 250 je od stejných lidí, jelikož se opakují min. 2x stejné položky. Košík se stejnými 8 položkami tu mám 13. Kolik jich posléze nakoupilo dá dost práce, tak to neřeším. Dá se předpokládat, že u těch opakovaných taky nemá vliv platby nebo dopravy vliv, jelikož se o nich dozvěděli při prvním pokusu.
Co jsem tím chtěl říci, většina doporučuje kartu a kurýra, ale pokud toto nerozpitvá, může se stát, že u karty nevydělá na zavedení a poplatky a spedice dnes zrovna taky nechtějí nové klienty a ještě jim dávat nějakou dobrou cenu. Navíc asi opravdu záleží na cílovce, jelikož v Lidlu jsou "skoro stejné" legíny za polovinu a reklama v televizi každý měsíc, takže přijdu, vidím cenu a odcházím.
A samozřejmě jsem značně ovlivněn svým předdůchodovým věkem a leností cokoliv zaběhnuté měnit, lakotou to dělat za současné hodinové sazby i když už menší nebudou, pokud mi to vydělává na vodu a chleba.:)
3. 10. 2020 17:12:04
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464919
altman.lukas
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 10. 2020 20:26:53
Jasně, nabídni důchodci slevu a utrhne ti ruku. Protože na ničem jiném nezáleží.
Pochybuji, že legíny nakupují důchodci. Naopak to vidím na mladé a mladší, co jdou s dobou a převod na účet už je pro ně dnes spíše ojedinělý (sám ho používám asi jenom na placení záloh).
Ale shazuj dál názory všech, evidentně toku (ne)rozumíš nejlépe.
3. 10. 2020 20:26:53
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464918
Boomer13
verified
rating uzivatele
3. 10. 2020 22:11:24
Máš to drahý, takže to lidi dají do košíku, protože se jim to líbí, ale velice rychle si to rozmyslí ještě než objednají, přestože by si to rádi koupili. Karta ani dopravní metoda na tom nic nezmění. ...jen můj názor
3. 10. 2020 22:11:24
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464917
lada1979
verified
rating uzivatele
3. 10. 2020 22:48:16
Napsal altman.lukas;1599273
Jasně, nabídni důchodci slevu a utrhne ti ruku. Protože na ničem jiném nezáleží.
Pochybuji, že legíny nakupují důchodci. Naopak to vidím na mladé a mladší, co jdou s dobou a převod na účet už je pro ně dnes spíše ojedinělý (sám ho používám asi jenom na placení záloh).
Ale shazuj dál názory všech, evidentně toku (ne)rozumíš nejlépe.
co tu meleš o důchodcích, že kupují legíny, to jsem nikde nepsal. Stejně tak, že ty platíš jen kartou jsou i ti co kartou neplatí, nebot ji někteří ani nemají z mnoha důvodů a proto platí dobírkou a nosí také legíny. Tak mi taky nevnucuj svůj názor jako jediný správný.
3. 10. 2020 22:48:16
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464916
Chamri
verified
rating uzivatele
4. 10. 2020 03:03:54
Jste si jist (a vy ostatni), ze zakaznik tusi, jaky je rozdil mezi Doporucene a Balik? A proc je jedno dvakrat tak drahe, jako druhe?
Pisete, ze podrobneji to zakaznik uvidi po pridani do kosiku ... tak tam zbozi hodi ... ale i tam mu zobrazite kulovy...
4. 10. 2020 03:03:54
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464915
lada1979
verified
rating uzivatele
4. 10. 2020 09:56:37
---------- Příspěvek doplněn 04.10.2020 v 09:56 ----------
Tak na to tam mám to i, kde se byt kostrbatě vysvětluje. Nevím proč ceny doprav jsou seřazeny od nejdražších, navíc u balíkovny pošta na zvýhodněnou cenou požaduje ji mít na prvním místě.
Ještě jsem to trochu projel a docela mě zarazilo, že se nejede asi žádná reklama ani remarketing a že není ani na Heuréce. Skvělá doména se zobrazuje až na 3-5 straně. Heuréka možná dala odpověď pro odchody, kdy pár zadaných položek byly dost často o 10-50% dražší než jinde i když chápu, že pokud většina dává 489-490, tak že 340 je nějaký výprodej.
4. 10. 2020 09:56:37
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464914
MonD
verified
rating uzivatele
5. 10. 2020 06:05:51
U mě je to na eshopu asi podobné,ale za sebe můžu říct že taky takhle nakupuji/nenakupuji.Něco vložím do košíku a za pár dnů se k tomu vrátím až se rozhodnu,nebo nenakoupím vůbec.Určitě se to zlepší když si dáš platební bránu,pak mě zarazilo že za zásilkovnu chceš 39kč dobírku,propočítej to a dej tam reálné ceny těch dobírek.Pak bych zrušil balík do ruky (je to prostě drahé) a místo toho dal DPD,přes zásilkovnu jde taky posílat za celkem pěknou cenu tu dopravu hd.V posledním kroku bych zrušil to políčko chci se zároveň registrovat,na co to komu je.Ale to je celé můj pohled,někdo může mít jiný názor.Hlavně tu platební bránu a cenu dobírky.
5. 10. 2020 06:05:51
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464913
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 10. 2020 20:33:42
mě se líbí jak všichni flušou na českou poštu, já jsem se po 5 letech zkoušení její "báječné" konkurence uchýlil k tomu, že nabízím jen českou poštu, nemám s nima žádnej problém, doručujou, lidi si nestěžujou, většina volí balík na poštu....myslím že jsou o dost lepší než jakou mají pověst, nopak PPL, DPD a podobní polobozi co když přijde reklamace nebo nějaký problém nejsou schopni řešit a nechávají vyhnít balík klidně 14 dní někde na depu a nikdo neví kde je a proč tam je, to se mi u pošty nestalo, tam když je problém tak ho apoň někdo řeší...
tím jsem chtěl říct, že 70% odchodu určitě nebude, tím že holky v legínách chtěj jenom "kurýra", spíš bych problém u tohodle zboží viděl v zákaznicích z takzvaný skupiny "16-letí snílci", případně vyhraje zdravý rozum a holky si řeknou "legíny za 600 a budu v tom stejná slonice jako v těch co mají u nás ve městě za 200"
5. 10. 2020 20:33:42
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464912
mikrojoby.cz
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
5. 10. 2020 20:44:28
absence levnějšího druhu dopravy. Dát za balík české poště 110,- v horším případě za dobírku 39,- tedy skoro 150,- aby mi to prskla na nejbližší poštu fakt nechci. Takže čtvrtina platby je jen doprava. Navíc nepřijde mi že ty legíny jsou nějaké levné.
5. 10. 2020 20:44:28
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464911
Sonya
verified
rating uzivatele
11. 2. 2021 17:44:04
Já vím, že už to píšu trochu s křížkem po funuse, diskuze je dost stará. Ale třeba si to zakladatel ještě přečte. Já jako cílovka (žena, má ráda legíny, sportuje) říkám, že bych v eshopu nenakoupila. Především vypadá dost nedůvěryhodně. Když jdu do obchodu leginy.cz, tak nečekám, že hned na úvodní stránce uvidím na prvních pozicích peněženky a kabelky. Už to by mě okamžitě odradilo. Ale ok, zkusím přeci jen nakoupit. Chci legíny, takže jdu do kategorie Legíny. A už jsem znovu naštvaná, protože není žádná možnost si vybrat podlé délky + rozřazení do kategorií je dost zvláštní. Proč jsou kategorie "barevné" a "sportovní"? Když hledám barevné sportovní, tak kde je najdu?  Nebo co když chci luxusní a barevné? Džínové legíny, hm, to neznám, jdu se podívat. A hned první jsou normální tmavě-šedé a druhé kytíčkované... V čem jdou teda džínové legíny džínové? dobře, džínové tedy nechci. Chci bavlněné. Kde je filtr na materiál?  Není. Názvy produktů jsou nicneříkající - mě nezajímá, že legíny jsou "mystické" (mimochodem, na fotce to nevypadá jako legíny s tílkem, ale jako takový přiléhavý jednodílná overal), ale že to jsou třeba legíny s potiskem, dlouhé, s vysokým pasem. 
Ale tak dobře, nějakým zázrakem jsem našla, co jsem hledala, a vybírám velikost. A teprve po přidání velikosti do košíku mi najednou blikne hláška, že tahle velikost není k dispozici. To přece musím vidět ještě předtím, než tu velikost vyberu, a ne až poté, co je přidávám do košíku! 
Špatné fotky a špatné popisky zboží. Zrovna u legín chci zvětšení, protože mě zajímají detaily - jak je udělaný pás, jak jsou zakončené, u nějakých to vypadá, že mají poutka na pasu - tohle všechno vidět zblízka a na jedno kliknutí, ne na 4, po kterých se mi stejně nezobrazí dostatečný detail, ale jen zvětšená fotka. 
Popisky a celkově jazykový projev - za mě hrozné. Chci Fitness Push-up Super Legíny Enegrgy, které podle zařazení i fotek patří do sportovních, a já je taky chci nosit do fitka. Do fitka cvičit, ne fotit v nich svůj zadek na Instagram. No a v popisu čtu, že tyhle legíny ze mě udělají netradiční dračici ,nejvíce si s nimi vyhraju v těžkých podmínkách a ještě mi slibuje, že dostanu slabost pro okolí zadečku. Pardon, ale kupuju si legíny do fitka, nebo speciální bičík do BDSM salónu?!  Celkově jazyk na celé stránce působí... slizce a neupřímně. Někde je přehnaně zdvořilý a slušný, někde píšete o tom, jak bude můj zadek vypadat v super-druper legínách, někde používáte rádoby vtipné fráze jako "Radu nad zlato?". Jakoby to psal nějaký fetišista přes holky v legínách. A ještě ke svému telefonnímu číslu dáte svoji polotmavou fotku a napíšete "Ozvěte se mi :) ", ano, takhle se smajlíkem - to už fakt vypadá, že celý eshop je jen sbírání telefonních čísel holekm, které nosí legíny. 
No a poslední věc: doprava. Zásilkovna za 99 Kč a Balíkovna za 89 je blbost. Každý idiot ví, kolik stojí Zásilkovna a Balíkovna, a tolik to rozhodně není. Plus nemáte žádnou možnost kurýra - nechápu, proč, když kurýry nabízí už i Zásilkovna, nemuíste sjednávat ani jiného dopravce. 
11. 2. 2021 17:44:04
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/strana/2#reply1464910
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit