Zadejte hledaný výraz...

Proč 70% zákazníků opustí pokladnu v mém e-shopu? Prosím o tipy a návrhy ke zlepšení.

filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 10. 2020 18:21:03
Dobrý den,
mám jednoduchou a přitom záludnou otázku, se kterou si nevím rady.
Proč 70% zákazníků opustí pokladnu v mém e-shopu? Odkaz https://www.leginy.cz/
Nákupní proces mi připadá maximálně jednoduchý, bez překážek. Tu šablonu taky dělal někdo, kdo věděl co dělá.
Prosím o tipy a návrhy ke zlepšení. Jakékoliv. Vážím si každého názoru.
Děkuji.
2. 10. 2020 18:21:03
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464935
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 10. 2020 18:36:54
jak koukám je to široký pojem, na jaké stránce a s jak vyplněnými údaji ti návštěvník upustí nákup? Osobně mě tam trochu matou souhlasy, ale jinak to na první pohled vypadá průchozí.
2. 10. 2020 18:36:54
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464934
altman.lukas
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2020 18:46:31
Záleží, na jaké stránce. Typuji, že na druhé "Platba a doprava", kde mi prostě schází alternativa k doručení na adresu. U nás jelo naprosto nejvíce DPD, jinde je to zase PPL (my ho neměli). Změnil bych také výchozí dopravu na tu za 55 Kč, to vypadá mnohem lépe než za dvojnásobek. A obecně Česká pošta je dlouhodobý odpad, často nedoručuje ...takže než se s ní trápit, radši to člověk nakoupí jinde. V tom vidím na první pohled jediný a největší problém (také bych to přes ČP nechtěl). Alternativu s uložením na nějaké pobočce nechce každý. Zásilkovna DPD zrušila, to jo, ale pokud máte objemy, lze domluvit i jiného dopravce na svoz. Případně využít jiné služby, které sbírají zásilky pro všechny dopravce.
Další nedostatek může být absence platební brány, za mě naprostý základ, jinak už skoro neplatím. Na stránce https://www.leginy.cz/doprava-platba o ní přitom zmínka je, v košíku už nikoliv. A zvážil bych rovněž napojení Twisto nebo Mall Pay (nebo obojího), má to celkem pozitivní ohlasy, protože pak nakoupí i zákazník, který zrovna nemá peníze (ale vy je dostanete).
2. 10. 2020 18:46:31
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464933
Absence platby kartou online. To je prostě dneska nutnost. Na převod nikdo čekat nechce a dobírka lidi otravuje.
2. 10. 2020 19:12:05
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464932
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 10. 2020 19:24:02
Opravdu může mít třeba u 30% zákazníků vliv absence platby kartou?
Další tedy přidat PPL či DPD dopravce s doručením na adresu a to je tak vše, co bych měl udělat? Děkuji.
2. 10. 2020 19:24:02
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464931
altman.lukas
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2020 19:26:46
Napsal filihole;1599213
Opravdu může mít třeba u 30% zákazníků vliv absence platby kartou?
Další tedy přidat PPL či DPD dopravce s doručením na adresu a to je tak vše, co bych měl udělat? Děkuji.
Já tam jiné problémy nevidím. E-shop je na krabici, ale to myslím nikdo tolik neřeší. Za mě tam opravdu chybí jenom tohle, je to zkrátka nutný standard. U nás třeba využívalo 99 % lidí při doručení na adresu DPD, alternativou byla Zásilkovna na adresu a Česká pošta. Platbu kartou volilo asi 55 % zákazníků, zbytek dobírky a převody na účet.
2. 10. 2020 19:26:46
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464930
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 10. 2020 19:37:42
chybějící karty jsem si nevšiml, ale všude se % zvedá a opravdu to může mít obrovský vliv, nepodceňoval bych to, dobírka umírá lidé zjistili, že nezabrání příjmutí prázdné krabice, reklamace u banky je zase poměrně spolehlivá a banky jdou často na ruku, mají dobré páky na prodejce, osobně to také považuji za bezpečnější.
2. 10. 2020 19:37:42
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464929
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 10. 2020 19:55:38
Děkuji - má ještě někdo jiný postřeh?
2. 10. 2020 19:55:38
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464928
lada1979
verified
rating uzivatele
2. 10. 2020 19:56:14
Výše jsou i dost nepodložené spekulace, každý to může mít jinak, nikdy nedáme stejný reprezentativní vzorek. Nám třeba pošta od doby balíku na poštu docela dost roste na úkor přepravních služeb. Se zavedením balíkovny to ještě zrychlilo. Já bych nejprve nasadil Smartlook, trochu se tomu věnoval a něco tam třeba uvidíš.
2. 10. 2020 19:56:14
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464927
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 10. 2020 21:18:21
jasně, nemusí být tady ty platby důvodem, to chce změřit a odzkoušet. 70 % opuštění je ale dost a zaslouží si to podrobněji to číslo rozebrat.
2. 10. 2020 21:18:21
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464926
altman.lukas
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2020 21:34:01
Jasně, proč nestravit možná i desítky hodin ve SmartLooku, když může situaci vyřešit jednoduše a rychle. Raději bych zavedl platbu kartou online a dál druhého dopravce na adresu (ne InTime) a pozoroval výsledky.
2. 10. 2020 21:34:01
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464925
Matúš
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
3. 10. 2020 01:14:51
Poznámka - User story
1. Balík do ruky je v mnohých lokalitách veľký "oje*". - Takže vy ma nutíte ísť na poštu alebo do Zásielkovne.. To ešte aby som si plánovala den kvůli vám...
2. Chýba vám kuriér. - Takže rychle ke mě domů nic? Já na to pospícham když to máte skladem. Hmm, oni nemaji kuriéra, to je asi nějaký začínajíci shop, nebudu riskovat.
3. Nedával by som najdrahšiu dopravu ako predvolenú (je najpoužívanejšia?) - Hmm, ty vole to je cena za poštu, dojem začína u prvního řádku.
4. Karta. - Bože já to chci do pátku, v sobotu si už budu fotit prdel na Insta! Nemají kartu ani kuriéra, to nestihnou, jdu jinam.
3. 10. 2020 01:14:51
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464924
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
3. 10. 2020 02:09:39
Co to znamená pokladnu? Myslíš objednávkový proces? Asi nemáš nějaké nástroje na měření v jakém kroku (1,2,3) to opustí že?
Ale dám klidně ruku do ohně i bez dat, že je problém v 2 kroku. Můj subjektivní odhad vycucaný z prstu je, že 10% opustí, protože se tam dostali náhodou a nechtějí nakoupit. 30% kvůli absenci normálního dodavatele (ČP mezi ně nepatří) a 60% kvůli nemožnosti platit kartou.
Když si tady dovolím vycucat z prstu ještě personu majority tvých zákazníků, tak to bude. Žena, 18-30 let a v zálibě popíjení latté ze Starbucks. Takže je to prostě někdo, kdo platí jenom kartou :D
Ale jako doména celkem raketa. To by mohl ledajaký čokoládový domainer závidět.
3. 10. 2020 02:09:39
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464923
filihole
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 10. 2020 12:54:06
Děkuji všem za rady. Změny provedu a dám zpětnou vazbu, co na to míra opuštění (uvedu i čísla i v jednotlivých krocích nákupního košíku).
3. 10. 2020 12:54:06
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464922
lada1979
verified
rating uzivatele
3. 10. 2020 15:42:03
Já bych ještě zkusil zapomenutý košík, pokud máš registrované klienty.
Možná by bylo dobré, kdyby se vyjadřovali skuteční provozovatelé eshopů a ne tyhle názory některých IT pracovníků nemáš platbu kartou odcházím, nemáš respozivní odcházím, máš starou grafiku odcházím, takže bud nekupujete naše zboží a nebo kecáte, tady jste možná v převaze, ale v globálu vás bude minimum, jinak by nás tu už plno nebylo.
Pokud jste si nevšimli, tak dopravu má v menu, což výrazně eliminuje zákazníky co vkládají zboží do košíku aby zjistili cenu dopravy, takže to v opuštění košíku moc roli hrát nebude ani to, že nemá kurýra. A platba kartou, byt u cílené věkové skupiny, zase neudělá tolik. Mám eshop s hadry i s jiným zboží a mohu klidně říci, že chování na hadrách se poměrně razantně změnilo a souvislosti se znásilňování trhu Zootem a dalšími. Na hadrách se registruje 3x více zákazníků aniž by měli zboží v košíku a z toho polovina si ani neprohlédla zboží, přisuzuji tomu, že očekávají slevový kupon za registraci. Ve Smartloku je vidět, že opakovaně odjíždí s myší mimo stránky a po několika sekundách se vracejí - konkurence dává kupon "opouštíte nás, co kdybychom vám dali slevu". Spousta odchází mimo a shop nechává puštěný a několika minutách se vrací asi porovnává s jiným. A nad tímto nemusím sedět hodiny. Ono těch 70% opuštěných košíků v principu je sice dost, ale může to být i normální.
streetcz: 10 % náhodných příchodů nevkládá do košíku, tvoje byt vycucaná cílovka nebude většina návštěvníků. Ale u těch kavárenských povaleček bych to i bral.:)
3. 10. 2020 15:42:03
https://webtrh.cz/diskuse/proc-70-zakazniku-opusti-pokladnu-v-mem-e-shopu-prosim-o-tipy-a-navrhy-ke-zlepseni/#reply1464921
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit