Zadejte hledaný výraz...

Problematický dodavatel.

Adam Svačina
verified
rating uzivatele
9. 6. 2011 15:27:58
Dobrý den,
cca před třemi měsíci jsem zde na webtrhu sháněl člověka, který by pro našeho zákazníka zprostředkoval napojení grafiky webu a dalších prací na novém webu. Po získání několika nabídek, jsme vybrali a začali práce na webu, zprostředkovaně přes nás. S tím že došlo k velice nemilé skutečnosti, kdy tato osoba 4 dni před zadaným termínem dokončení zakázky přestala komunikovat, a to jak telefonicky tak mailem, z webu bylo dokončeno cca 65% zadané práce (samozřejmě v průběhu tvorby webu docházelo k drobným změnám dle požadavků klienta, s tím že pracovníkem vždy bylo přijato, to znamená že ve výsledku bylo o něco více práce než bylo poptáváno v inzerátu, ale s tím se také posouval termín dodání). Naše společnost musela velice na rychlo sehnat někoho jiného, kdo práce dodělá a opraví chyby v předchozím provedení. Tím vzniklo to, že zakázka nebyla doručena včas a tím pádem samozřejmě sankce plynoucí ze smlouvy s naším zákazníkem. Bohužel jsme neměli sepsanou smlouvu s tím kdo to pro nás dělal a termíny i finanční ohodnocení byli uvedené jen v mailové korespondenci. Teď se na nás tento pracovník obrátil po 2 měsících, že chce peníze za jeho práci i když byla neúplná, ohrazuje se tím že chce jen to co udělal on. Ale vzhledem ke vzniklým škodám s nedodržením termínu ( vinou pracovníka - ozval se až 2 dni po termínu odevzdání) a najmutím další osoby, která díky expresnímu vyřízení samozřejmě chtěla víc než v co by tato práce stála v normálním termínu dodání. Druhý pracovník dostal zaplaceno ihned po dokončení práce bez jediného problému.
Otázkou je, kdo je v právu? Protože se nám tato situace nikdy před tím nestala nejsou žádné smlouvy a škody, které vznikli jsou větší než samotná hodnota jeho práce. (a to nechceme, aby nám je kompenzoval) Rád bych věděl, kdo je v právu.
Děkuji
9. 6. 2011 15:27:58
https://webtrh.cz/diskuse/problematicky-dodavatel/#reply644212
jiri.konecny
verified
rating uzivatele
10. 6. 2011 18:03:58
Dobrý den,
toto je docela častý problém, který se dost špatně řeší.
Pokud chce zhotovitel něco zaplatit, měl by prokázat, na čem jste se dohodli a že to splnil - s tím bude mít asi trochu problém.
Pokud chcete Vy po zhotoviteli náhradu škody, měli byste prokázat Vy, na čem jste se dohodli, že on to porušil a že Vám v důsledku toho vznikla škoda. S tím může být taky problém.
Jedná se tedy pohříchu o důkazní otázku - prokazování, co kdo kdy komu napsal a řekl, co kdo kdy odpověděl, co kdo kdy udělal. Nejvíc tedy bude záležet na obsahu těch Vašich mailů. Na vzniku nároku na odměnu anebo na náhradu škody v tomto případě nic nemění to, že dohoda byla jen mailová a ne písemná - problém je v tom, co přesně je v mailech psáno a jak si to vyhodnotí ten který čtenář (např. soudce).
Je potřeba počítat s tím, že pokud nakonec nedojde k nějaké kompromisní dohodě a pokud se protistrana aktivně brání, bývá soudní spor o takovéto věci dlouhý a nevypočitatelný. I proto, pokud nejsou doklady jednoznačné, končí velká část takovýchto sporů nulovou variantou, tj. že všichni než aby se soudili raději zatnou zuby a jedou dál - zvlášť když jde o malé částky. Tím ale neříkám, že to tak má být i u Vás - pokud se cítíte být v právu, není asi problém obrátit se na právníka a škodu vymáhat.
Zdraví,
JK
10. 6. 2011 18:03:58
https://webtrh.cz/diskuse/problematicky-dodavatel/#reply644211
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit