Zadejte hledaný výraz...

Problém s aukrem, údajně nedorazila zásilka

xname
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 12. 2011 13:28:25
Zdravím,
rád bych se zeptal na Váš názor jak postupovat.
Na aukru jsem prodal bundu s peněženkou, jako obyčejnou zásilku, tzn. bez dodacího lístku, kupující svým příhozem tedy souhlasil s podmínkami. Peníze dorazily, zboží sem poslal i s dalšími balíky. Všechny došly až na jeden. Paní mi pořád vyhrožuje,že podá trestní oznámení na Policii ČR. Aukro se zase ohání jejich ob. podmínkami a bodem
6.1.2
Předává-li prodávající zboží prostřednictvím pošty či jiného dopravce, po celou dobu přepravy nese nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení věci prodávající.
Mně však příjde divné, že jedinej balík, který putoval asi 150 Km, nedošel. Je možné aby dotyčná dostala zboží a tvrdila mi,že jí nic nedošlo, když jako obyčejnou zásilku při dodání její převzetí adresát nestvrzuje. Takhle by měla zboží i peníze.
Jak to tedy řešit, zásilka měla hodnotu asi 710 Kč.
Díky moc.
14. 12. 2011 13:28:25
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707333
Jan Menšík
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 12. 2011 13:37:36
Prodáváte zboží v hodnotě 710 Kč a pošlete ho obyčejnou zásilkou? To je velmi zvláštví. Záleží na smluvních podmínkách, ale pokud zákazníkovi zboží nedošlo, nesplnil jste smlouvu. Musíte tedy zaslat zboží ještě jednou (tentokrát včetně možnosti sledování a pojištění), nebo vrátit plnění kupujícího (peníze).
14. 12. 2011 13:37:36
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707332
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
14. 12. 2011 13:44:09
Pokud se nepletu, tak pošta jako obyčejné psaní přijímá zásilky o maximální velikosti 35,3 x 25 x 2 cm - což je o pár cm více, než list papíru A4. Nedovedu si představit jak by se do něčeho takového mohla vejít bunda.
14. 12. 2011 13:44:09
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707331
Jiří
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
14. 12. 2011 13:45:03
No, právě proto se dražší (v obchodě lépe všechny) věci posílají alespoň doporučeně nebo jako cenné psaní / balík / obchodní balík ap.
U obyčejné zásilky není dohledatelné vůbec nic a stejně jako její příjem může zapřít příjemce, stejně tak je možné že opravdu nikdy nedorazila a hraje si s ní nějaký pošťák. Tvrzení proti tvrzení a tady má problém spíše prodávající (vy), protože z podstaty věci kupující nemá jak doložit že mu nic nedošlo, dokazovat byste měl vy, že jste zboží dodal podle dohodnutých podmínek.
Ad hampl.david: Ještě existuje obyčejný balík.
14. 12. 2011 13:45:03
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707330
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
14. 12. 2011 13:49:04
Aha, omlouvám se, to jsem nevěděl. Beru zpět.
Edit: Tak to ještě studuji na stránkách pošty.
Obyčejný balík vyjde na 52 Kč
Doporučený balíček (součet rozměrů max. 90cm) vyjde dle hmotnosti na 59 - 69 Kč. Včetně automatického pojištění do 500Kč.
14. 12. 2011 13:49:04
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707329
xname
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 12. 2011 13:50:22
Jasně, byl to obyčejný balík samozřejmě, akorát mám svědka, že jsem to poslal, asi mi nic jiného nezbyde, než zaplatit a příště vše s dokladem.
14. 12. 2011 13:50:22
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707328
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
14. 12. 2011 13:54:18
posilani jako cenny balik stoji vyslovene o par korun navic... nemam nejmensi poneti jak jsi to vubec mohl poslat jako nepojistenou nesledovanou zasilku :) to jsi vazne nevychytal, nicmene pokud to nedoslo, je to tvuj problem, takze vratit penize ;) pouceni me kolikrat stalo i vic takze bud rad ze te to stalo jen 700
14. 12. 2011 13:54:18
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707327
xname
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
14. 12. 2011 14:04:05
jj, příště jako cenný balíček.
14. 12. 2011 14:04:05
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707326
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 12. 2011 15:28:20
Napsal ninja;733401
Prodáváte zboží v hodnotě 710 Kč a pošlete ho obyčejnou zásilkou? To je velmi zvláštví.
Zdánlivě ano, ale lidi jsou různí... My třeba máme z důvodu minimálního poštovného na menší zboží na shopu možnost poslat si zboží jako obyčejnou zásilku s platbou předem. Výrazně varujeme že tato zásilka není nijak pojištěná a je jen na zákazníkovo riziko zvolit si tuto dopravu a ne třeba pojištěný obchodní balík nebo PPL... Stejně si jednou za čas někdo takovou přepravu někdo vybere i na křehké zboží v hodnotě třeba 2000. Takové lidi člověk prostě nepochopí. Takže něco v hodnotě 700 poslané jako obyčejný balíček opravdu není nic mimořádného a zvláštního.
---------- Příspěvek doplněn 14.12.2011 v 15:29 ----------
Napsal hampl.david;733405
Obyčejný balík vyjde na 52 Kč
Doporučený balíček (součet rozměrů max. 90cm) vyjde dle hmotnosti na 59 - 69 Kč. Včetně automatického pojištění do 500Kč.
Doporučený balíček má kromě velikostního i hmotnostní limit. Bunda včetně krabice by se do toho nejspíš už nevešla.
14. 12. 2011 15:28:20
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707325
Napsal xname;733406
Jasně, byl to obyčejný balík samozřejmě, akorát mám svědka, že jsem to poslal, asi mi nic jiného nezbyde, než zaplatit a příště vše s dokladem.
svědek vám pomůže maximálně ve vztahu vůči poště, kdy byste uplatňoval reklamaci. Případně budete mít nějaký doklad o zaplacení na přepážce, ale to vás nezprostí povinnosti dodat věc kupujícímu, nebo se domluvit na zrušení smlouvy pro nemožnost plnění. A také je u takového balíku možné, že to má doma a zkouší to, což ji asi nedokážete.
14. 12. 2011 15:33:02
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707324
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 12. 2011 15:34:56
Napsal Aleš Jiříček;733410
to jsi vazne nevychytal, nicmene pokud to nedoslo, je to tvuj problem, takze vratit penize ;) pouceni me kolikrat stalo i vic takze bud rad ze te to stalo jen 700
Pokud měl kupující možnost volby dražšího balíku s pojištěním a levnějšího bez pojištění, tak to jeho problém IMHO není. Volbou nejlevnějšího balíku bez pojištění na sebe vzal klient to riziko sám.
Podmínky Aukra na tom nic změnit nemůžou, nelze přece adresátovi na své riziko ručit za něco, čeho se sám dobrovolně zřekl. Samo Aukro při vložení nové aukce nabízí jako jednu z variant voleb Obyčejný balík a musí tedy respektovat podmínky které na tuto službu Pošta má.
14. 12. 2011 15:34:56
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707323
na druhou stranu OZ v casti o kupnich smlouvach uvadi:
§ 594
Má-li prodávající předmět koupě odeslat na místo splnění nebo určení, platí, že věc byla předána v době, kdy byla předána k přepravě, pokud nebylo dohodnuto jinak.
V tomto pripade predpokladam, ze prodavajici nebyla firma, tudiz by se na nej ustanoveni spotrebitelskych smluv netykaly...
Nicmene je tu ten bod 6.1.2 ktery lze vykladat "pokud nebylo dohodnuto jinak" a to temi OP co jsou na aukru asi bude.
---------- Příspěvek doplněn 14.12.2011 v 15:40 ----------
Napsal Kovboj;733440
Pokud měl kupující možnost volby dražšího balíku s pojištěním a levnějšího bez pojištění, tak to jeho problém IMHO není. Volbou nejlevnějšího balíku bez pojištění na sebe vzal klient to riziko sám.
Podmínky Aukra na tom nic změnit nemůžou, nelze přece adresátovi na své riziko ručit za něco, čeho se sám dobrovolně zřekl. Samo Aukro při vložení nové aukce nabízí jako jednu z variant voleb Obyčejný balík a musí tedy respektovat podmínky které na tuto službu Pošta má.
pokud jednate v ramci podnikatelske cinnosti, pak jsou ta pravidla pro vas mirne nevyhodan a zreknuti se odpovednosti za predani koupene veci dle meho nepujde at si napisete do OP co chcete. Stejne jako se nelze vyvazat ze zaruky apod. i kdyz by to spotrebitel 100x podepsal. Ale to poradi nekdo spise nekdo z pravni praxe.
14. 12. 2011 15:39:14
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707322
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
14. 12. 2011 15:50:08
Napsal Radek O.;733441
pokud jednate v ramci podnikatelske cinnosti, pak jsou ta pravidla pro vas mirne nevyhodan a zreknuti se odpovednosti za predani koupene veci dle meho nepujde at si napisete do OP co chcete. Stejne jako se nelze vyvazat ze zaruky apod. i kdyz by to spotrebitel 100x podepsal. Ale to poradi nekdo spise nekdo z pravni praxe.
Vyvázání se ze záruky je něco zcela jiného, o to zde vůbec nejde. Nikdo se zde nesnaží klienta "natáhnout" nebo omezit v jeho právěch.
Ale pokud si klient zvolí jistý typ služby, tak ho má též obdržet. Nemůže počítat s tím, že "automaticky" získá služby které si neobjednal! Součástí služby Obyčejný balík (stejně jako třeba u obyčejného dopisu) je že Pošta nijak neručí za rychlost doručení, případné poškození nebo dokonce ztrátu. Takže pokud se dvě strany dohodnou na využití této služby, tak musí brát riziko na sebe.
Zcela jiná situace by samozřejmě byla, pokud by prodávající neupozornil že jde o zásilku Obyčejný balík a adresát by předpokládal že jde o pojištěnou zásilku. Pak by to samozřejmě byl problém na straně odesilatele a adresát by měl právo žádat kompenzaci.
14. 12. 2011 15:50:08
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707321
Kovboj: jenze on uzavira kupni smlouvu s vami a i dopravu resi pres vas. Pokud by si sam naptal napr. PPL to k vam prijelo a odvezli to, je za to odpovedny on, jinak ho vubec nezajima cim to k nemu dostanete. On smlouvu s postou neuzavira, tu mate vy. To, ze se z casti prenasi povinnosti na lidi a ti to akceptuji je vice mene jejich dobra vule. Proste to zbozi k nemu musite dodat vy a to bez vad. Pokud se tak nestane z jakehokoli duvodu, je to vas problem, ne jeho. Kdyz k nemu prijde zasilka poskozena vubec to nemusi ani nikde reklamovat, staci ze pouzije rozpor a vy budete plnit/vymenovat/opravovat znovu. Samozrejme obchodnici radi posilaji lidi na postu/ppl apod. aby si to vyreklamovali, ale to delat nemusi. Takze pokud to poslete a k nemu to neprijdete mate vy starost, ne spotrebitel.
14. 12. 2011 16:10:39
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707320
Je to postavený na hlavu, logický samozřejmě je, že je za to odpovědný kupující, když tu možnost (obyčejný balík) zvolil.
Funguje to tak i když prodám předmět jako nepodnikatel? Také jsem za předmět celou dobu zodpovědný já?
14. 12. 2011 17:24:51
https://webtrh.cz/diskuse/problem-s-aukrem-udajne-nedorazila-zasilka/#reply707319
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit