Zadejte hledaný výraz...

Pro eshopáře – vracející se zásilky

on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
30. 10. 2009 15:53:22
Napsal Azu;387007
Zrovna nedávno měl náš jeden známý objednávku za 35tis na nějaký již výprodejový model elektroniky, který mu dokázal ještě pracně sehant v zahraničí, do 3 dnů mu to zaslal a zákanzík zboží nevyzvedl a teď mu toto neprodjené zboží zůstalo. Má snad dle tvé teorie rozpustit těch 30tis co ho to stálo do ceny zboží které si objednají další lidé? to by asi nešlo, že protože by to zboží bylo následně neprodejné za tu cenu.
jo, tohle mě trápí taky mnohem víc než nějaká nevyzvednutá zásilka. zboží (atyp držák tv) na objednávku za cca 5 tisíc, nepříliš prodávané (tak jednou za půl roku), člověk se ještě snaží, aby to zákazník měl co nejdřív, ušetří mu dost peněz, protože ho měl objednané přímo u dodavatele o 30 % dráž, sežene ho do druhého dne. v den doručení na mobilu sms, že "manžel zboží sehnal jinde" a tohle zůstává úplně zbytečně skladem. jak to řešit? žádat zálohu mi přijde zcestné, ale asi je to jediný způsob. nebo si chce někdo další atyp prohlédnout, že si ho možná vezme. vím, že se někdy zboží prodá, ale je to stejný případ. vyhovět zákazníkovi, nebo se na něj vykašlat? babo raď.
30. 10. 2009 15:53:22
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22868
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
30. 10. 2009 21:45:28
Napsal on.la;387044
jo, tohle mě trápí taky mnohem víc než nějaká nevyzvednutá zásilka. zboží (atyp držák tv) na objednávku za cca 5 tisíc, nepříliš prodávané (tak jednou za půl roku), člověk se ještě snaží, aby to zákazník měl co nejdřív, ušetří mu dost peněz, protože ho měl objednané přímo u dodavatele o 30 % dráž, sežene ho do druhého dne. v den doručení na mobilu sms, že "manžel zboží sehnal jinde" a tohle zůstává úplně zbytečně skladem. jak to řešit? žádat zálohu mi přijde zcestné, ale asi je to jediný způsob. nebo si chce někdo další atyp prohlédnout, že si ho možná vezme. vím, že se někdy zboží prodá, ale je to stejný případ. vyhovět zákazníkovi, nebo se na něj vykašlat? babo raď.
Nam zas chodia denne dotazy typu:
"Nevyrobili by ste mi takyto strieborny polkilovy privesok ako ma
HIPHOPKING (obrazok je prilozeny), ale tak aby stal tak do 200 korun? :D
Nuz co - nevyrobili, bohuzial.
30. 10. 2009 21:45:28
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22867
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
28. 11. 2009 20:12:42
Poslední dobou nad tím zase dost přemýšlím a došel jsem k názoru, že na to jdeme špatně. Pořád se snažíme zákaznikovi "vnutit" dobírku a to je právě ta chyba. Problém je v dobírce jako takové a také v tom, že češi spatně akceptují platby předem (dobírka je prostě pohodlnější), také neakceptují platební karty (dobírka je opět pohodlnější) ... a co hlavně - bezpečnější. Přece, kdo nekrade, okrádá svou rodinu. A to si obecně lidé o nás e-shopech myslí. Prostě nevěří a bojí se, že pošlou peníze a nic jim nepřijde.
Vysvětlete mi tedy co je ty Černé ovce a podobné hovadiny učí, že mají oporu támhle a támhle ten zákon, který je chrání, když ty zákony stejně nevyužívají a "podělávají" drobné podnikatele o tisíce korun na nevyzvednutých zásilkách.
Kladu si tedy otázku jak mohou e-shopy z tohoto začarovaného kruhu ven a jediné co mě napadá jako opravdové řešení je prostě dobírku pomalu vytlačovat a to asi takto:
1) zaveďte platby kartou ... jasně nikdo ji nezavede protože si všichni řeknou: "Češi přece kartami platit nechtějí ..." Jasně zřízení platební brány něco stojí, ale kolik Vás za tu dobu stály nevyzvednuté zásilky? ... Mě cenu brány určitě ...
2) zvýhodněte platby předem - a to výrazně. Téměř každý průměrný český člověk má své bankovní konto a tudíž možnost zadávat bezhotovostní bankovní převody v bance nebo přes IB
3) znevýhodněte dobírku - chápu, že to není jednoduché, že si spousta z Vás řekne - no ale přijdu o zákazníky. Jo přijdete, ale většinou právě o ty o které byste přišli rádi.
Prostě to vidím jako jediné možné řešení, tedy pokud Vás to taky sere. Když nejde hora k mohamedovi, musí on k ní a nebo můžeme dál "dobírkovat" a krmit začarovaný kruh a vyhazovat naše zisky do kanálu. Snažil jsem se tu v Anglii najít něco jako dobírku ... a nic ... myslíte si, že by se to lidem nelíbilo naobjednat si zboží a pak si vybrat to co třeba přijde dříve? ... Jasně .... tak proč si prostě zákazníky nepřevychovat ... a klidně začnu na svém e-shopu ...
28. 11. 2009 20:12:42
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22866
Petr
verified
rating uzivatele
(132 hodnocení)
28. 11. 2009 20:26:20
Začni a dej vědět, nápad dobrý, ale prostě tě převálcují jiné eshopy na výrobky Avon, kterým na dobírka zase nevadí a typický čech půjde po té dobírce, jelikož jsi myslí, že v tom má jistotu.
28. 11. 2009 20:26:20
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22865
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
28. 11. 2009 21:04:05
No nevim, nevyzvednutou dobirku nevymaham. Proste mam ceny za ni nastavene tak, ze mi kryji ztraty u tech par nevyzvednutych. Myslim, ze neco vymahat je zbytecne, ti lide stejne vetsinou nekomunikuji. Jako perlicku bych rekl, ze mi prisla objednavka od cloveka, ktery bydli podle adresy temer vedle me. Dal si dobirku, tak jsem si rekl, udela dobrej skutek a nabidnu mu osobni prevzeti at to ma levnejsi. Na mail neodpovidal, telefon nebral, uz jsem si rikal, ze na to kaslu, ale nakonec jsem mu to na tu dobirku poslal. A on to okamzite vyzvedl. A na druhou stranu zase vymluvy nekterych, ze nedostali oznameni a ze mi dekuji za upozorneni. No a nakonec se to vrati zpet. :)
28. 11. 2009 21:04:05
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22864
Shady
verified
rating uzivatele
(24 hodnocení)
28. 11. 2009 21:33:02
Napsal JerryBestie;404888
No nevim, nevyzvednutou dobirku nevymaham. Proste mam ceny za ni nastavene tak, ze mi kryji ztraty u tech par nevyzvednutych. Myslim, ze neco vymahat je zbytecne, ti lide stejne vetsinou nekomunikuji. Jako perlicku bych rekl, ze mi prisla objednavka od cloveka, ktery bydli podle adresy temer vedle me. Dal si dobirku, tak jsem si rekl, udela dobrej skutek a nabidnu mu osobni prevzeti at to ma levnejsi. Na mail neodpovidal, telefon nebral, uz jsem si rikal, ze na to kaslu, ale nakonec jsem mu to na tu dobirku poslal. A on to okamzite vyzvedl. A na druhou stranu zase vymluvy nekterych, ze nedostali oznameni a ze mi dekuji za upozorneni. No a nakonec se to vrati zpet. :)
To poznám, v poslednej dobe sa mi často stáva že si objedná niekto kto býva kúsok odomňa a samozrejme, dobierka :) Väčšinou zavolám a dohodneme sa na osobnom prevzatí.
28. 11. 2009 21:33:02
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22863
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
28. 11. 2009 21:59:23
Napsal back1;404860
Začni a dej vědět, nápad dobrý, ale prostě tě převálcují jiné eshopy na výrobky Avon, kterým na dobírka zase nevadí a typický čech půjde po té dobírce, jelikož jsi myslí, že v tom má jistotu.
jasně chápu. Nejde mi o to zlikvidovat sám sebe :D Spíš mi jde o to, přinutit lidi přemýšlet. Proč nedat člověku, který mi udělá 100% business při platbě kartou předem poštovné třeba za 20,- Kč a dobírkářovi standardně 100. Možná o tom pak člověk aspoň popřemýšlí a třeba zavolá do své banky, co obnáší získat int. platební kartu.
Jako dávat ztráty do cen pro ostatní slušné zákazníky je luxus, který si může dovolit jen obchod, který nemá moc silnou, hlavně cenovou konkurenci ... :rolleyes:
28. 11. 2009 21:59:23
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22862
karinna3
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 11. 2009 22:39:54
Napsal tomas262;404928
jasně chápu. Nejde mi o to zlikvidovat sám sebe :D Spíš mi jde o to, přinutit lidi přemýšlet. Proč nedat člověku, který mi udělá 100% business při platbě kartou předem poštovné třeba za 20,- Kč a dobírkářovi standardně 100. Možná o tom pak člověk aspoň popřemýšlí a třeba zavolá do své banky, co obnáší získat int. platební kartu.
Jako dávat ztráty do cen pro ostatní slušné zákazníky je luxus, který si může dovolit jen obchod, který nemá moc silnou, hlavně cenovou konkurenci ... :rolleyes:
Už jsem to zkoušela. Poštovné při platbě předem bylo 35 kč a nad 500 zdarma.
Velmi se mi to nevyplatilo, přibyly pouze objednávky v hodnotě cca 150 kč
28. 11. 2009 22:39:54
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22861
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
28. 11. 2009 23:08:34
Napsal tomas262;404928
Jako dávat ztráty do cen pro ostatní slušné zákazníky je luxus, který si může dovolit jen obchod, který nemá moc silnou, hlavně cenovou konkurenci ... :rolleyes:
Nemas pravdu. A je to jako ve vsem. Musis mit neco co kryje naklady. A pokud davas sluzbu nevic, tak nemusis resit cenu postovneho.
28. 11. 2009 23:08:34
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22860
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
29. 11. 2009 14:30:11
u jednoho dodavatele mám domluvu, že když mi zákazník zaplatí zboží předem, pošle stolek na vlastní náklady a zákazník má tak poštovné zdarma (takže v podstatě dropshipping). u stolku třeba za 10 tisíc poštovné 300 korun už nehraje velkou roli, ale stějně úspora potěší. z 10 lidí ji využije tak jeden :) prostě dobírka tu je, byla a bude, češi jsou na ní naučení a nic s tím nikdo nenadělá. mám dobírku schválně o něco dražší (39 kč) a tak 80-85 % zákazníků stejně volí ji.
29. 11. 2009 14:30:11
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22859
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 4. 2014 23:55:53
Teď mi vratky velmi klesly ... a vedlo k tomu následující
1) zdražení pošty u malých objednávek na 150Kč
2) při vráceném emailu před odesláním voláme
3) posíláme den předem email a ráno v den doručení sms
... zásilky se již skoro nevrací, ale jinak byly čísla podobná
12. 4. 2014 23:55:53
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky/strana/10#reply22858
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit