Zadejte hledaný výraz...

Pro eshopáře – vracející se zásilky

Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2007 18:32:31
Jako provozovatel eshopu se potýkám (jako jiní e-prodejci) se určitým procentem vracejících se zásilek - nevyzvednutých, odmítnutých nebo zaslaných na vymyšlenou nebo neúplnou adresu (je ale fakt, že v našem případě jde tak o 3-4% zásilek, což je ještě snesitelné).
Rád bych v tomto threadu podiskutoval o tom, jak se jako provozovatelé eshopů s tímto "fenoménem" vyrovnáváte? Kontaktujete zákazníka s dotazem, zda má být zboží vyexpedováno opakovaně? Dáte mu zprávu, že příště mu vyexpedujete zboží pouze po platbě předem? Nebo mu (tak jako my) pouze oznámíte, že se zásilka vrátila a necháte případné rozhodnutí o opakovaném vyexpedování na něm? A co děláte proto, aby se zásilka zpět vůbec nemusela vracet?
Proč mě zajímají vaše názory? Protože i já, jako provozovatel eshopu, jsem zároveň spotřebitelem, který v eshopech nakupuje a někdy mě udivují obchodní podmínky mnohých z nich - v jednom eshopu dokonce vyhrožují při nepřevzetí zásilky pokuta ve výši 500,- Kč, kterou pro ně bude vymáhat vymahatelská firma Aleše Slabého... prostě nesmysl na nesmysl...
Jak postupujete vy?
2. 10. 2007 18:32:31
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply23003
Ivan L.
verified
rating uzivatele
2. 10. 2007 19:09:36
Jestli si dobře pamatuju tak jsi psal v jiném vlákně, že nemáš smlouvu s poštou a tak nemůžeš sledovat stav dodání zásilky. Což já mohu a pakliže leží balík na poště už moc dlouho zavolám zákazníkovi a připomenu mu, že je nejvyšší čas si ho vyzvednout. Když se mi přesto balík vrátí, už nikoho nekontaktuju.
2. 10. 2007 19:09:36
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply23002
Teo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 10. 2007 19:12:50
No já klasicky volám, abych zjistil co se děje..
Procento vrácených zásilek mám hodně mizivé ( ťuk ťuk ), vše posílám obchodním balíkem a zpět mi přišlo jen pár kousku :) Většinou stačí tel a domluva jestli to poslat znovu. Párkrát se mi stalo, že lidi nebyli doma takže pošta nechala message ve schránce a s reklamními letáky ten lístek lidé vyhodili. Pak na to samozřejmě zapomněli a přišlo mi to back. Naštestí jsem se ještě nesetkal s nějakým bystroněm co by si to nechal posílat jen pro fun..
2. 10. 2007 19:12:50
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply23001
Teo
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 10. 2007 19:26:12
Napsal Ivan L.;15299
Jestli si dobře pamatuju tak jsi psal v jiném vlákně, že nemáš smlouvu s poštou a tak nemůžeš sledovat stav dodání zásilky. Což já mohu a pakliže leží balík na poště už moc dlouho zavolám zákazníkovi a připomenu mu, že je nejvyšší čas si ho vyzvednout. Když se mi přesto balík vrátí, už nikoho nekontaktuju.
Ano přesně, tak to dělám někdy také. Sledování zásilek je pro toto dobré, ale zákazník mi někdy neuvede tel kontakt..
2. 10. 2007 19:26:12
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply23000
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2007 19:32:41
Napsal Ivan L.;15299
Jestli si dobře pamatuju tak jsi psal v jiném vlákně, že nemáš smlouvu s poštou a tak nemůžeš sledovat stav dodání zásilky. Což já mohu a pakliže leží balík na poště už moc dlouho zavolám zákazníkovi a připomenu mu, že je nejvyšší čas si ho vyzvednout. Když se mi přesto balík vrátí, už nikoho nekontaktuju.
Ad sledování zásilek - já to řeším jinak - vydané nespárované faktury bez platby patnáct dní nazpět (úložná doba doporučených dopisů a cenných balíků) a vidím, kdo se ještě nevydal na poštu... mimochodem - umožňuje pošta sledovat i něco jiného než obchoďáky a profi balíky? Těch my máme slabé procento (obchoďáků) a navíc, jejich úložná doba je týden, což je někdy velmi krátký čas...:)
A co když přijde zákazník, který si zboží nevyzvedl ani nijak nezareagoval na pokus o kontakt, nakoupit znovu? Je obsloužen? K nám chodí zákazníci po nevyzvednutí běžně znova, zkusíme to s nimi ještě jednou, až pak je pošleme k šípku...
2. 10. 2007 19:32:41
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22999
Petr Silon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 10. 2007 20:55:59
Nejjednodušší řešení, je nenechat dojít k nepřevzetí zásilky.
Protože posíláme zboží a děláme to přes PPL, tak zákazníkovi v den odeslání zásilky odejde od nás e-mail, kde ho informujeme, že zboží bylo odesláno, jde balíkem číslo xxx, příp. dobírka je xxx Kč a bude doručeno následující pracovní den. Zákazník má možnost cestu balíku sledovat na http://www.xtel.cz/sledovani-zasilek/
Zákazník tak ví co mu jde, může se nachystat (peníze na dobírku, souseda pro převzetí :smoking:, ve firmách upozornit recepční, nebo vrátné apod.)
Výhodu systému PPL je dobrý tracking, kde vidíte vše podstatné:
např. údaje z jedné zásilky:
Datum vstupu 01.10.07 14:32
Datum vážení 01.10.07 16:19
Datum centrála 02.10.07 03:28
Datum výstupní depo 02.10.07 07:09
Datum rozvozu 02.10.07 08:23
Datum nepředání
Důvod nepředání
Datum předání 02.10.07 12:49
Převzal VESELY
Dobírka Částka 4 298.00 CZK
Převzetí peněz od adresáta 02.10.07
Vystavení plat. příkazu
Odvedeno zákazníkovi
U PPL, DPD apod je dobré, že se sami ve vlastním zájmu snaží v případě nezastižení adresáta volat na telefon, který je na štítku a člověka uhnat, ať se pak nemusí trmácet na místo znovu.
Pokud přesto vídím v systému sledování, že balík někde zkysnul, stačí poslat mail na příslušné doručovací depo a popohnat je, nebo poslat mail či cinknout zákaníkovi a optat se, zdali je všechno OK., jestli se třeba s PPL nedohodnul na nějakém termínu doručení nebo si to nechce vyzvednout na depu.
2. 10. 2007 20:55:59
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22998
Petr Silon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 10. 2007 21:11:17
Napsal mat;15307
A co když přijde zákazník, který si zboží nevyzvedl ani nijak nezareagoval na pokus o kontakt, nakoupit znovu? Je obsloužen? K nám chodí zákazníci po nevyzvednutí běžně znova, zkusíme to s nimi ještě jednou, až pak je pošleme k šípku...
U nás se to stává málo, ale u takovýchto zákazníků a těch co dělali problémy (arogantní, trouble makeři, stěžovatelé) máme v našem systému záznam (de facto black list) a pokud je od nich nějaký požadavek, objednávka tak hned obchodník vidí s kým má tu čest. A může se podle toho zachovat.
Ověřit telefonicky, vyžádat platbu předem, apod.
----
Důrazně doporučuji všem zejména začínajícím obchodníkům, pořidtě si hned od počátku nějaký ekonomický systém (Pohoda, Money,...), vedtě si poctivě adresář zákazníků, pracujte s ním, evidujte výrobní čísla, veďte histori u zákazníků...
S rostoucími objemy není jiné cesty.
A spokojenost zákazníků = $$ ve vaší peněžence. ;)
2. 10. 2007 21:11:17
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22997
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2007 21:33:42
Desp:
Malý dotaz k PPL - pokud si zákazník zásilku nevyzvedne, jak je to s jejím vrácením tobě jako obchodníkovi? Přiveze to PPL k tobě? Nebo musíš na depo?
2. 10. 2007 21:33:42
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22996
Petr Silon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
2. 10. 2007 21:44:59
Napsal mat;15319
Malý dotaz k PPL - pokud si zákazník zásilku nevyzvedne, jak je to s jejím vrácením tobě jako obchodníkovi? Přiveze to PPL k tobě? Nebo musíš na depo?
Převeze.
----
K nám ale jezdí 2x denně :smoking:
Dopoledne dovezou zboží, odpoledne svoz zásilek.
2. 10. 2007 21:44:59
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22995
Acci
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2007 21:46:39
Omlouvám se, že vám skáču do tématu, ale jak třeba řešíte vrácené zásilky ve 14 denní zákonné lhůtě na vrácení? Třeba matovo knihkupectví by se tak dala použít jako skvělá knihovna s obrovským sortimentem zboží zdarma (za tu dobu se knížka dá přečíst). Jsou vůbec takový lidé, kteří by něčeho takového byli schopni? Bojujete proti tomu nějak?
2. 10. 2007 21:46:39
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22994
Fandor
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
2. 10. 2007 22:01:49
Tohle je velmi zajimave tema. Vraci se nam cca 1-3 procenta baliku a to ze dvou duvodu:
a) problem s adresou - zakaznice si neco objedna, ale zije treba nove u pritele, nema jmeno na schrance (posta o ni nevi), zatoula se vyzva od posty (pouzivame klasicky balik, protoze v nasem pripade je vyse postovneho - teda spis nize - dost zasadni)
b) zakaznici, kteri si objednaji zbozi, zpravidla za 1500+ czk, pak si to rozmysli/nemaji penize/whatever a nevyzvednou si to i pres nase upominky (nemame tracking, ale plati tech 14 dni, kdy je balik na poste ulozen) - tohle nas dycinky nasere a demotivuje. mame vysledovany konkretni archetyp problemoveho zakaznika, dokazeme to predikovat i z typu objednaneho zbozi. kdyz mame podezreni, telefonicky objednavku overujeme, prochazime spolecne adresu a ujistujeme se, ze zakaznik zbozi skutecne chce, zvysuje to sice naklady na vyrizeni objednavky, na druhou stranu neprevzata objednavka je ztrata ve vysi 50-100czk, takze se to snazime eliminovat.
2. 10. 2007 22:01:49
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22993
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2007 22:43:22
Acci
V letošním roce se nám při cca 8 tisících zásilkách stalo 4x, že zákazník vrátil zboží ve 14denní lhůtě, pochybuju, že si někdo objedná třeba zrovna tu knížku (nebo třeba konvici na čaj), přečte si ji (uvaří si dvakrát čaj) a pošle zpátky, to problém není, problémem jsou s odpuštěním hovada, která zásilku nevyzvednou, pak se vymluví na to, že neměli "lísteček" z pošty (po expedici od nás dostává zákazník email s instrukcemi, co dělat, když zásilka do dvou dnů nedorazí včetně podacího čísla, ale lidi to prostě nečtou), nechají si zboží poslat ještě jednou a zase jej nevyzvednou...
A obecně - určité procento zásilek se vždycky vrátí zpět, nemá smysl se tomu nějak extrémně bránit, hlavní věcí je pak vrácené zboží, pokud nejde zrovna o trhák, rychle zase prodat, sklady jsou malé a peníze ve zboží pak chybí jinde:)
a jemné OT pro fandora: když se tak dívám na tvoji fotografii v profilu - nemáš sestru? a nerozváděla se nedávno? a nejste dvojčata?:)
2. 10. 2007 22:43:22
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22992
dysmusax
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
2. 10. 2007 22:44:50
Napsal Acci;15321
Omlouvám se, že vám skáču do tématu, ale jak třeba řešíte vrácené zásilky ve 14 denní zákonné lhůtě na vrácení? Třeba matovo knihkupectví by se tak dala použít jako skvělá knihovna s obrovským sortimentem zboží zdarma (za tu dobu se knížka dá přečíst). Jsou vůbec takový lidé, kteří by něčeho takového byli schopni? Bojujete proti tomu nějak?
Knihy se musej vrátit bez známek užívání/poškození. To by musel bejt hodně šetrnej vykuk, aby vrátil přečtenou knížku ve 100% stavu :-).
2. 10. 2007 22:44:50
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22991
Fandore, co objednává problémový zákazník? Co jste vypozorovali? Dá se problematičnost skutečně poznat podle struktury objednávky?
2. 10. 2007 22:58:43
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22990
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
2. 10. 2007 23:18:39
Retal
Ač nejsem fandor, odpovím též:
Ono často nejde o problémové zákazníky, ale problémové zboží - stačí, aby v televizních novinách, v rádie, v celostátním deníku provařili nějaký jinak špatně prodejný výrobek (zrovna před týdnem to v mojí branži byly Paměti Edvarda Beneše za bratru 900,- Kč - titul, o který nebyl předtím žádný zájem, jsme prodali za jediný večer 8 kusů - za dva týdny budu vědět, kolik se jich vrátí nazpět, návratnost bude větší než u titulů jiných. Proč? Protože nakoupit přišli sváteční zákazníci, kteří viděli titul v televizi, zkusili pohledat na internetu, viděli slevu a objednali... když se vyspí, nákup si rozmyslí, ale vědět už nám nedají...
2. 10. 2007 23:18:39
https://webtrh.cz/diskuse/pro-eshopare-vracejici-se-zasilky#reply22989
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit