Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Připojte se k trestnímu oznámení na podvodníky s doménami

Napsal Michal Kubíček;1072695
Situace je následující. V pondělí ti zavolají, že by ti zaregistrovali doménu za X peněz. Že ji právě u nich chce registrovat tvůj konkurent. Ty s tím souhlasíš. Ok, registrujte ji. Za hodinu dvě se podíváš do whoisu a zjistíš, že je stále volná. A že její cena není X, ale 0,X. Tak zvedneš telefon, svěříš se známému. On, protože se v odvětví pohybuje, ji koupí. Pro tebe. A druhý den (v úterý) ti přijde faktura, na které je napsáno: "Fakturujeme ti registraci domény od pondělí (od včerejška) na rok. Zaplať."
Co to je za situaci? Kdo se pokouší prodat něco, co není jeho? Službu, kterou v reálu nerealizoval?
A co ty tisice eshopu, co prodavaji neco, co ma jejich dodavatel teprve na skladu (nejsou majiteli te veci) a objednaji to od nej do sveho vlastnictvi az pote, co to u nej objednate? Jaky je v tom rozdil?
Ja chapu o co v tomto konkretnim pripade jde s temi domenami, ale proc bych nemohl prodavat domeny, ktere jsou volne a zaregistruji/koupim je pro vas az v okamziku kdy o to projevite zajem, nebo v okamziku kdy mi od vas dorazi penize. Pokud to delam s cistym svedomim a bohuzel v dobe mezi tou objednavkou by tu domenu nekdo zaregistroval (obdoba toho, ze si objednam v eshopu to, co oni musi nejdrive objednat a mezi tim to nekdo vykoupi a ja jako prodavajici to nemam jak dodat). Proste zrusi se smlouva, protoze ji nejsem schopen plnit a vraci se plneni. Jine by to bylo, pokud by vam tu domenu nedodali, nebo v pripade nemoznosti jejiho dodani by vam odmitli vratit penize.
Pokud ale vezmu tu situaci, ze s tim souhlasim, uzavru smlouvu a sam si ji objednam, tak z meho pohledu je to minimalne stejna prasarna, jako bych objednal v eshopu zbozi co neni skladem, vedome a umyslne. A mezi tim si to objednal kde to skladem je. A od pocatku bych takovy zamer mel. To je proste slusne receno v nejlepsim neeticke.
Tim se nijak nezastavam tech firem, co nabizi domeny timto zpusobem. Na druhou stranu nikoho k nicemu nenuti, ze si vymysli ten pribeh to je spise otazkou neklaych obchodnich praktik, nez podvodu. Ten by dle meho vznikl, kdyby do toho sli od pocatku s tim, ze vam tu domenu pak nedodaji. Ale ze vam ji nabidnou za 1000, kdyz ji jako volnou lze mit za 100 na tom neni nic spatneho. Za nakupku dle meho nepodnika nikdo.
27. 3. 2014 14:10:19
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010068
korwin
verified
rating uzivatele
(25 hodnocení)
27. 3. 2014 14:10:27
To už je jedno co chtějí dělat po uhrazení. Nemůže ti nikdo prodat něco, co už prodat nejde.
Například chci někomu prodat auto, ale mezitím ho prodám jinému klientovi. Musí mí ten první něco platit? No asi těžko, když už na něj nemohu dané auto převést, jelikož jsem ho prodal. Pokud mezitím předmět dohody změní stav tak, že je prodej nerealizovatelný, proč bych měl danou fakturu platit, když vím, že mi danou službu poskytnout již nejde?
27. 3. 2014 14:10:27
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010067
Napsal webdomena;1072704
Ja myslim ze je problem spis v te eticke casti nez v tom vlastnim procesu - vlastni registrace domeny probiha po uhrazeni vyzvy k platbe ne drive. Takze hypoteticky vzato
kdyz si ji objednas a nezaplatis on-line kartou je klidne mozne ze v mezidobi si klidne muze registrovat kdokoliv jiny v cem by tady byl ten podvod ze si za to uctuji 4999 a ne cenu standartni nebo resp. obvyklou...v tom urcite ne...
Pokud ji zaplatis zaregistruji si ji v mezidobi nekdo jiny a penize ti vrati - nemas sanci uspet ale to by jsi asi mel uz vedet
za a) nejednalo se o výzvu k platbě, ale ostrou fakturu
za b) ve faktuře fakturovali registraci od určitého data, kdy již bylo jasné, že doménu nelze regsitrovat
za c) i když fakturu nezaplatíš, předává tato firma vše vymahačské agentuře a ta vymáhá částky násobně vyšší, než je ve faktuře (mj. jsem docela zvědav a těším se, zda to udělají i v případě našeho klienta, o kterém příšu v článku...). to by bylo skutečně pikantní.
27. 3. 2014 14:10:50
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010066
Napsal Plaváček;1072708
webdomena
Ach jo, právní povědomí webtržníků je, zdá se, téměř nulové.
Tak ještě jednou - podvod je v tom, že tě uvedou v omyl (mám poptávku po registraci), kterého využijí ke svému obohacení.
kdyz budu tvrdit, ze mam posledni kus skladem, takze si to musite hned koupit, protoze uz to nebude a budu o tom vedet, ze to neni pravda, ze mam dalsich 20 kusu, jedna se o podvod? Dle meho je to jenom nekala obchodni praktika, nez podvod. Ale nejsem pravnik, ani soudce.
27. 3. 2014 14:11:41
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010065
bof
verified
rating uzivatele
27. 3. 2014 14:11:41
Michale nejdříve dlužím omluvu za rozpoutání diskuze ( jak jinak na webtrhu je hodně lidí kteří se rádi hádají. )
Pánové a dámy, chtěl jsem pouze poukázat na špatně podaný Michalův popis, který dovysvětlil, v jeho posledním příspěvku. Nechtěl jsem bouřit diskuzi aby se zde hádali lidi, o tom zdali je to podvod nebo nikoli, Michal uvedl že se o podvod v obou případech jedná, není o čem dál diskutovat. Pokud nejste tedy oběti.
Situace je následující. V pondělí ti zavolají, že by ti zaregistrovali doménu za X peněz. Že ji právě u nich chce registrovat tvůj konkurent. Ty s tím souhlasíš. Ok, registrujte ji. Za hodinu dvě se podíváš do whoisu a zjistíš, že je stále volná. A že její cena není X, ale 0,X. Tak zvedneš telefon, svěříš se známému. On, protože se v odvětví pohybuje, ji koupí. Pro tebe. A druhý den (v úterý) ti přijde faktura, na které je napsáno: "Fakturujeme ti registraci domény od pondělí (od včerejška) na rok. Zaplať."
27. 3. 2014 14:11:41
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010064
Napsal Radek O.;1072710
A co ty tisice eshopu, co prodavaji neco, co ma jejich dodavatel teprve na skladu (nejsou majiteli te veci) a objednaji to od nej do sveho vlastnictvi az pote, co to u nej objednate? Jaky je v tom rozdil?
Podstatný. Pokud takovou fakturu (obvykle zálohovku) neuhradím, svět se točí dál, eshop zboží neobjedná a je to. Tato firma ale vezme nahrávku hovoru a fakturu, předá ji vymahačům a ti po tobě chtějí peníze ze doménu vč. příslušenství. Tolik k jejich způsobu podnikání.
A k tomu, že si klient registroval doménu někde jinde? Vždyť i to je běžné. V eshopu si člověk něco objedná a pak zjistí, že jinde je to levnější. Objednávku zruší, fakturu nezaplatí a jde koupit jinde. A první eshop ho nežene do exekuce za neuprovedení objednávky....
27. 3. 2014 14:15:43
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010063
Radek O.
kdyz budu tvrdit, ze mam posledni kus skladem, takze si to musite hned koupit, protoze uz to nebude a budu o tom vedet, ze to neni pravda, ze mam dalsich 20 kusu, jedna se o podvod?
Důležitý při kvalifikaci činu podvodu je úmysl a z toho vzniklé obohacení - respektive vznik škody nikoliv nepatrné. Což je takový právnický termín, o který se lze opřít. Přeloženo - jsi bezskrupulozní obchodník, který zákazníkovi lže, aby prodal, nicméně zboží dodá - dáváš protihodnotu a nezpůsobil jsi škodu nikoliv nepatrnou. Nebo ještě jinak řečeno - je to napřesdržku, ale nikoliv trestné jednání podle platného Trestního zákona. :)
27. 3. 2014 14:18:07
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010062
Mj. to o exekucích není z mé hlavy: http://blog.nic.cz/2010/11/19/ceska-domenova-centrala-%E2%80%93-jak-se-da-take-vydelavat-na-domenach-iii/
27. 3. 2014 14:18:30
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010061
webdomena
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
27. 3. 2014 14:29:43
Napsal Plaváček;1072708
webdomena
Ach jo, právní povědomí webtržníků je, zdá se, téměř nulové.
Tak ještě jednou - podvod je v tom, že tě uvedou v omyl (mám poptávku po registraci), kterého využijí ke svému obohacení.
Čist doufám ještě umíš
Vážení spolupoškození,
před pár dny jsme obdrželi usnesení Policie ČR, která danou věc odložila pro nenaplnění skutkové podstaty trestného činu. Mimo jiné usnesení obsahuje informaci, že je v podstatě neprokazatelné, že by společnost Registrace internetových domén užila lži při prodeji domén (tj. že domény chce registrovat třetí subjekt s cílem vás poškodit).
http://blog.nic.cz/2010/02/25/o-ceske-domenove-centrale-podruhe/
Bohužel i já si myslím že to podvod není, tady pomůže jen osvěta.....
27. 3. 2014 14:29:43
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010060
Napsal Michal Kubíček;1072715
Podstatný. Pokud takovou fakturu (obvykle zálohovku) neuhradím, svět se točí dál, eshop zboží neobjedná a je to. Tato firma ale vezme nahrávku hovoru a fakturu, předá ji vymahačům a ti po tobě chtějí peníze ze doménu vč. příslušenství. Tolik k jejich způsobu podnikání.
A k tomu, že si klient registroval doménu někde jinde? Vždyť i to je běžné. V eshopu si člověk něco objedná a pak zjistí, že jinde je to levnější. Objednávku zruší, fakturu nezaplatí a jde koupit jinde. A první eshop ho nežene do exekuce za neuprovedení objednávky....
no pokud uzavru smlouvu a nezaplatim ji, je normalni, ze to predaji k vymahani. Nebo oni to vymahaji i v pripade, kdy domenu nejsou schopni pro mne ziskat? Pokud to druhe, pak vase nastvani chapu, pokud to prvni, pak na tom nevidim nic spatneho.
A rada eshopu po zakaznicich chce ruzne storno poplatky, pokud zasilku neprevezmou apod.
27. 3. 2014 14:30:25
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010059
bof
verified
rating uzivatele
27. 3. 2014 14:34:35
Napsal webdomena;1072726
Čist doufám ještě umíš
Vážení spolupoškození,
před pár dny jsme obdrželi usnesení Policie ČR, která danou věc odložila pro nenaplnění skutkové podstaty trestného činu. Mimo jiné usnesení obsahuje informaci, že je v podstatě neprokazatelné, že by společnost Registrace internetových domén užila lži při prodeji domén (tj. že domény chce registrovat třetí subjekt s cílem vás poškodit).
Bohužel i já si myslím že to podvod není, tady pomůže jen osvěta.....
Vážený ale Michal uvedl naprosto jinou situaci. Po mém vyžádání uvedl situaci tak jak se skutečně má a ta již podvodná je.
Fakturace za nevykonané služby.
Tzn. Koupili jste si doménu po upozornění touto firmou a nabídkou od této firmy. Nesouhlasili jste ale doménu jste si zaregistrovali ihned po ukončení rozhovoru s touto firmou. Tato firma zjistila skutečnost že doména byla zaregistrována, tak následně vystavila fakturu za "registraci domény" kterou neprovedla ( což je podvod ). Následně tuto neprovedenou "službu" vymáhá pro její neuhrazení. Což je také podvod.
Doufám že jste už pochopili.
27. 3. 2014 14:34:35
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010058
Jo, a aby bylo úplně jasno, než zase začnete obhajovat jednoznačně podvodnou praktiku, tak vám řeknu, jak to celé prakticky funguje. Protože se to stalo mému klientovi a mám tedy informace z první ruky.
1. Zavolá vám milá slečna s tím, že zjistila, že má někdo zájem o registraci domény s koncovkou .eu. A že je tak hodná a našla si vás na internetu, aby toto nebezpečí odvrátila. Byla velmi výmluvná a tlačila na rychlé rozhodnutí.
2. Klient podlehl, aniž by se někoho zeptal, nechal si zaslat fakturu a uhradil 3 999 Kč.
3. O pár týdnů později se mi svěřil, jenže to už bylo pozdě. Prachy v čudu.
4. A ona doména, o kterou šlo? Byla skutečně zaregistrovaná, v tom dáma nelhala, jenže ne na jeho jméno, ale na firmu Česká doménová centrála s.r.o.
5. O dvanáct měsíců později přišla další faktura, už bez řečí - prodloužení doménového jména na další rok - 3 999 Kč.
6. To už klient na mou radu nezaplatil, načež začaly chodit výhružky. Nejdříve e-mailem, posléze dopisem s pruhem.
7. Následovala konzultace s právníkem, vyrobení líbesbrífu s jednoznačným vyjádřením, že klient žádnou takovou službu nechce a že byl uveden v omyl.
8. Nastal klid a ticho po pěšině. Protože kavka, která se brání, je bezcenná a přináší náklady navíc.
Takhle to funguje. Jde o perfektně vymyšlený a zrealizovaný podvodný byznysplán, který nevymysleli žádní nazdárci, ale renomovaní právníci. I proto je obrana tak těžká - a proto se Policie ČR do vyšetřování moc nehrne.
A diskutující prosím, aby přestali s jejich obhajobou a nedělali ze sebe kašpárky a naivy. Děkuji.
27. 3. 2014 14:35:00
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010057
bof
verified
rating uzivatele
27. 3. 2014 14:38:04
Napsal Plaváček;1072729
Jo, a aby bylo úplně jasno, než zase začnete obhajovat jednoznačně podvodnou praktiku, tak vám řeknu, jak to celé prakticky funguje. Protože se to stalo mému klientovi a mám tedy informace z první ruky.
1. Zavolá vám milá slečna s tím, že zjistila, že má někdo zájem o registraci domény s koncovkou .eu. A že je tak hodná a našla si vás na internetu, aby toto nebezpečí odvrátila. Byla velmi výmluvná a tlačila na rychlé rozhodnutí.
2. Klient podlehl, aniž by se někoho zeptal, nechal si zaslat fakturu a uhradil 3 999 Kč.
3. O pár týdnů později se mi svěřil, jenže to už bylo pozdě. Prachy v čudu.
4. A ona doména, o kterou šlo? Byla skutečně zaregistrovaná, v tom dáma nelhala, jenže ne na jeho jméno, ale na firmu Česká doménová centrála s.r.o.
5. O dvanáct měsíců později přišla další faktura, už bez řečí - prodloužení doménového jména na další rok - 3 999 Kč.
6. To už klient na mou radu nezaplatil, načež začaly chodit výhružky. Nejdříve e-mailem, posléze dopisem s pruhem.
7. Následovala konzultace s právníkem, vyrobení líbesbrífu s jednoznačným vyjádřením, že klient žádnou takovou službu nechce a že byl uveden v omyl.
8. Nastal klid a ticho po pěšině. Protože kavka, která se brání, je bezcenná a přináší náklady navíc.
Takhle to funguje. Jde o perfektně vymyšlený a zrealizovaný podvodný byznysplán, který nevymysleli žádní nazdárci, ale renomovaní právníci. I proto je obrana tak těžká - a proto se Policie ČR do vyšetřování moc nehrne.
A diskutující prosím, aby přestali s jejich obhajobou a nedělali ze sebe kašpárky a naivy. Děkuji.
Tvoje popisovaná situace s Michalovou nemá téměř nic společného tak mi dovol poprosit tě, nedělej kašpárka ze sebe. Jedná se sice o podobný případ ale zcela jiný postup a jinou firmu...
27. 3. 2014 14:38:04
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010056
Napsal webdomena;1072726
Čist doufám ještě umíš
Vážení spolupoškození,
před pár dny jsme obdrželi usnesení Policie ČR, která danou věc odložila pro nenaplnění skutkové podstaty trestného činu. Mimo jiné usnesení obsahuje informaci, že je v podstatě neprokazatelné, že by společnost Registrace internetových domén užila lži při prodeji domén (tj. že domény chce registrovat třetí subjekt s cílem vás poškodit).
http://blog.nic.cz/2010/02/25/o-ceske-domenove-centrale-podruhe/
Bohužel i já si myslím že to podvod není, tady pomůže jen osvěta.....
Ano, číst umím a právě proto zde hovoří o zcela jiné situaci. Neřeším předražený prodej domény. Řeším prodej domény, která není jejich.
27. 3. 2014 14:38:26
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010055
bof
Je to stejná firma, dej si tu práci a provětrej si vlastnické vztahy. Princip je stejný, jen Michal měl kliku, že zareagoval dřív. Já bych tenkrát udělal totéž, co on.
A tím tady končím.
27. 3. 2014 14:39:41
https://webtrh.cz/diskuse/pripojte-se-k-trestnimu-oznameni-na-podvodniky-s-domenami/strana/3/#reply1010054
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit