Zadejte hledaný výraz...

Přínos PR článků

tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
31. 8. 2010 00:51:12
ahoj, měřil někdo opravdový přínos placených (nebo i free) PR článků? Myslím z hlediska posunu v žebříčku vyhledávače a hlavně z hlediska návratnosti vydaných investic. Nejde mi o konkrétní čísla, spíš jestli by někdo podložil tu davovou psychózu kolem PR článku a jejich "velkého" vlivu na výkonnost cíle kam směřují nějakými vlastními závěry.
Díky za sdílení poznatků
31. 8. 2010 00:51:12
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551022
kveek
verified
rating uzivatele
31. 8. 2010 08:16:10
- není mi jasné, jak by se to dalo "měřit"
- free--- všechno FFA má obecně minimální až žádný přínos
- Když dáš článek na kvalitní servery, nebo blogy, tak to skutečně pomůže. Navíc je tam druhotný efekt - reklama.
- Články dávat POUZE na tématicky příbuzné weby/blogy
31. 8. 2010 08:16:10
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551021
tomas262
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
31. 8. 2010 09:19:57
Měřit třeba tak, jestli to po publikování 10 PR článků na kvalitních webech pohlo s počtem návštěv a počtem konverzí oproti dlouhodobému průměru. Takto je to všechno jenom dogma.
31. 8. 2010 09:19:57
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551020
Cube
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 8. 2010 15:51:00
free - téměř nulová přínosnost - měřena návštěvnost a konverze.
placené na netématickém portálu - přínosnost v návštěvnosti lepší v konverzích jak kdy
placené na tématickém portálu - návratnost i přínosnost byla hodně odlišná, záleželo na tématu článku i jeho umístění. - každopádně v tom budu pokračovat.
Neberte to prosím jako dogma, jsou to jen mé zkušenosti. :-) Třeba jsem něco dělal špatně :-)
31. 8. 2010 15:51:00
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551019
MGPJohny
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
31. 8. 2010 20:37:44
Ako tu už predo mnou uviedli, dôležité je umiestnenie PR článku. Dokonca si dovolím tvrdiť, že niekedy je umiestnenie článku omnoho dôležitejšie ako kvalita samotného článku.
Predsa len kvalitný článok na free webe je menej hodnotný ako slabý článok na webe/blogu, ktorý obsahuje cieľovú skupinu.
31. 8. 2010 20:37:44
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551018
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
31. 8. 2010 20:49:12
Podle mě se vyplatí dávat i na free weby. Nemyslím z důvodu přilákání zákazníků, ale vzestupu v serpu.
31. 8. 2010 20:49:12
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551017
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
1. 9. 2010 23:18:58
Pokud máš čas nebo finance na to, aby jsi měl pořád nové články, tak se je vyplatí dávat všude (i free). Každý odkaz dobrý. Ale je nesmysl dát jeden článek na 20 PR webů.
1. 9. 2010 23:18:58
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551016
Záleží, zdalipak ti jde o PR článek z hlediska brandingu jako takového, anebo o PR článek z hlediska seo - serpu. Z hlediska brandingu nevím, ale z hlediska seo doporučuji i na free weby. Je to kvalitní základ, navíc ten článek sám o sebe udělá tématické odkazy..
LV
2. 9. 2010 15:25:10
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551015
Jan Vašík
verified
rating uzivatele
2. 9. 2010 16:37:19
Zdravím, rád bych zde přispěl táké se svojí troškou do mlýna...
Nejprve musím předeslat, že jsem efekt PR článků (prakticky vše vloženo na free PR-weby) testoval na 3 nových microsites, které měly za úkol posilovat kmenový web (ranky, brand, pozice na konkretni keywords v SERPu). Každá z microsites byla zaměřena na 1-3 keywords a každá měla cca 5 podstránek, při čemž každá podstránka webu byla optimalizována (title, meta, SEO text) na konkrétní KW a toto KW bylo i v anchor textu odkazů vedoucích na kmenový web a většinou i v URL domény.
Myslím, že nejbíže byl Lukáš Valenta, tedy, rozdělení efektu z PR článků na 2 hlediska:
Branding
Z hlediska brandingu byl výsledek celkem solidní, dle analytics narostl objem vyhledávacích dotazů obsahujících název společnosti nebo názvy jejich služeb o 1/3 - 1/2.
SEO a SERP
Co se týče SERPu - výsledek mě opravdu ohromil, některé PR se objevily (a stabilně stále jsou) na 1. straně seznamu (musím říci, že podle dosavadních pokusů seznam reaguje na PR víc/rychleji, než google).
Text na všech microsites byl vždy optimalizovaný na hustotu 5-10 daného KW.
Některé PR-články jsou nyní v SERPu dokonce před kmenovým webem (musím podotknout, že se jedná o velice konkurenční slova) a tedy je-li problém dostat hlavní web na 1.stranu vyhledávání pro některá vysoce konkurenční KW, jsem velice rád, že tam mám alespoň 3 PR články (3 pozice z 10 na 1. straně seznamu je, myslím, celkem fajn) :-)
Co se statistik pro jednotlivé KW a pozice v Google a Seznamu týče, 2 microsites se skoro na včechna KW objevují na 1. straně seznamu / 1. - 2. straně googlu.
Díky propojení microsites a kmenového webu také vzrostly pozice i pro kmenový web na daná KW, ale myslím že to bylo také trochu ovlivněno i dalšímy SEO faktory a optimalizací kmenového webu.
Každopádně, sečteno podtrženo, PR-články jsou dle mého opravdu kvalitní technikou pro BRAND a SEO optimalizaci.
Do jisté míry jimi lze nahradit nemožnost dosáhnout lepších pozic v SERPu s kmenovým webem.
Toliko mé poznatky, budu se těšit na podobné info od dalších "SEO testerů". :-)
2. 9. 2010 16:37:19
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551014
wtpd
verified
rating uzivatele
(19 hodnocení)
4. 9. 2010 23:56:05
Já mám dost pozitivní zkušenost s PR články, zvláště rankové PR weby docela výrazně vylepší pozici tvého webu ve výsledcích hledání. Lepší než jen textové výměnné odkazy. Dobré i z důvodu přímo návštěvníků z těch PR článků.
4. 9. 2010 23:56:05
https://webtrh.cz/diskuse/prinos-pr-clanku/#reply551013
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit