Zadejte hledaný výraz...

Převzetí balíků

Jan Řeha
verified
rating uzivatele
20. 6. 2012 12:02:19
Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda je zákonná povinnost přebírat všechny balíky a dopisy, které jsou k nám na firmu doručeny. Chodí k nám i nevyžádané balíky a dopisy a těžko rozlišíme např. reklamaci zákazníka od nevyžádaného reklamního balíku se zbožím. Mohu si do obchodních podmínek uvést podmínku, že nás má zákazník před odesláním balíku informovat, jinak balík nebude z naší strany převzat?
20. 6. 2012 12:02:19
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777137
Přemek
verified
rating uzivatele
20. 6. 2012 12:48:01
poštu přebírat musíš, jinak tě můžou udat na živnostenský úřad a dostaneš pokutu. Dobírku převzít, jen pokud o ní víš, tam už jde o prachy.
20. 6. 2012 12:48:01
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777136
Jan Řeha
verified
rating uzivatele
20. 6. 2012 13:25:53
Proč má potom např. kasa.cz v obchodních podmínkách napsáno: "Zásilky ze kterých není patrné, proč k nám byli zaslány budou vráceny odesilateli"?. Pokud je tedy nutné všechny balíky přebírat, prosím o paragraf zákona. Děkuji.
20. 6. 2012 13:25:53
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777135
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 6. 2012 14:01:56
Do prkynka chlape, to jsi nesvepravnej, ze si dopisy a baliky prebirat nechces?
Tak si je neprebirej jako alza, jednoduche reseni, pravo na to mas, ale musis pocitat s tim, ze i druha strana ma sva prava, kdyz ti posila at uz reklamu nebo reklamaci. Pak se ale nediv, ze ti zakaznik poslal zbozi v zakonne lhute a k tomu pripojil dopis o odstoupeni od smlouvy a nechal si to potvrdit na poste a jeste pojistit na kupni castku a ted te dava k soudu, abys mu vratil penize i se vsim, co ho to stalo. Ani te vlastne nemusi pravnik upominat. Zakaznik muze odstoupit jakkoliv.
Zakon je asi takovy, ze velka firma, vic si dovoli ukecat nastvaneho zakaznika pro neprevzatou reklamaci nebo vymenu zbozi, aby jim poslal jenom emailem listek o zaslani atd.
Za tu dobu, co to tu resis pitomosti se oni naucili neprebirat zbytecne baliky a problemy se naucili resit pres vnitrni smernice spol. zavazne pro kazdeho zamestnance. Kdyz je nejaky problem, svaluji vinu na jednotlivce a ne na system, ktery tlaci na manazery.
20. 6. 2012 14:01:56
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777134
Jan Řeha
verified
rating uzivatele
20. 6. 2012 15:11:57
Nevím, co to má dočinění s nesvéprávností, ale chodí nám tady několik balíků za měsíc s údajně objednaným zbožím s vymyšlenými fakturami na naše jméno apod. a už nás to začíná obtěžovat. Takže pokud nemusím přebírat vše, co mi pošťačka strčí do ruky, tak potom nechápu, jak mě může dát k soudu zákazník, který odstoupil od smlouvy, ale já se o tom nedověděl do 14 dnů, protože nemám povinnost přebírat všechny balíky a zákazník měl podle uzavřených obchodních podmínek povinnost mě kontaktovat před odesláním. Což nesplnil, proto nebyl balík, který nemám povinnost převzít převzat. Přeci se nebude zákazník soudit, když je jeho chyba, že si podmínky nepřečetl. Chyba přece není na mé straně, pokud mi přebírat balíky nenařizuje zákon. Pokud vím, tak 14 dnů se nepočítá od odeslání balíku (potvrzení na poště) zákazníkem s odstoupením od smlouvy, ale od doručení vůle zákazníka prodejci odstoupit od smlouvy.
Tohle neberte jako, že bych se chtěl něčemu vyhnout, ale rád bych si některé věci ujasnil.
20. 6. 2012 15:11:57
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777133
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
20. 6. 2012 15:25:43
I když ti to zákazník oznámí předem, jak poznáš který balík je skutečně od něho? Chci tím říct, že adresa na objednávce nemusí vždy souhlasit s jménem a adresou toho, kdo zásilku odesílá k reklamaci.
20. 6. 2012 15:25:43
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777132
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
20. 6. 2012 15:46:59
Tak proc takove informace neuvedete rovnou a radeji si date praci s tim, aby jste si precetli obchodni podminky alzy a aby jste zde nazorum a hned prvnimu(ktery navic vsechnu problematiku shrnuje) mohli oponovat. I kdyz budete mit v obchodnich podminkach, aby se reklamace resili only na nejakempochybnemmailumaloznamemprozakazniky@firma.com, porad nemuzete opomijet standardni zpusoby dorucovani a vraceni zbozi obchodnim nebo cennym balikem a kdyz to pojisti, tak mate na krku i pojistovnu.
Tim jsem naznacoval to, ze budto si nedovedete poradit a baliky musi za vas prebirat nekdo jiny s pravni subjektivitou nebo si s tim poradite jednodusse jako alza. Vymezite to v obchodnich podminkach a vnitrnich smernicich a nakonec se naucite i to, jak dat za vyucenou temhle ...ani nevim jak to nazvat.
Dorucenim zbozi bez objednavky, at uz na dalku, nevznika kupni smlouva. Faktura bez objednavky nebo smlouvy, ustni dohody neni ani splatna. Zahazoval bych je.
Neni lepsi napsat udajne domnelemu dodavateli email, ze zbozi jste prijali, ale protoze jste neucinili objednavku, tak at si pro zbozi osobne prijede, nebo at si najme kuryrni sluzbu, protoze na to nemate financni prostredky posilat vsechno zbozi zpatky a ze vam tady lezi bez nejake ochrany v obchodnich prostorech na hromade vyrazeneho zbozi. Tyhle spol. riskuji zbozi denodenne, ale pro priste si to u Vas rozmysli.
20. 6. 2012 15:46:59
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777131
Luboš
verified
rating uzivatele
25. 6. 2012 00:23:21
Souhlasim s Bluemoon,
nic bych nepsal,nevolal jelikož, pokud poskytuje dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění ani vracet, ani jej o odmítnutí plnění vyrozumět.
Osobně volím protiútok a zboží si nechám v idálním případě spotřebuji. Samozřejmě to vše v "dobré víře", že když jsem si nic neobjednal, nemohl jsem přece předpokládat že někdo po mě bude chtít platbu. Pokud by došlo na lámání chleba, museli by mi prokázat, že jsem nejednal v dobré víře a to je trochu problém. Je to prostě jejich riziko a bič za to, že tě obtěžují. Zatím nikdy mě ani nikoho z mých známých nežalovali. V jednom případě hrotili dokud jsme jim neposlali vyúčtování za náklady vanaložené na údržbu a skladování s tím, že ke zboží uplatňujeme zadržovací právo do jejich úplného zaplacení.
s pozdravem
Lubbos
25. 6. 2012 00:23:21
https://webtrh.cz/diskuse/prevzeti-baliku/#reply777130
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit