Zadejte hledaný výraz...

Pragocentrismus, aneb v Praze nejsou byty

Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
30. 9. 2017 14:25:09
Strašně mě sere (jako rodilého pražáka), když čtu o tom, že v Praze nejsou byty a měly by se stavět další. Vážně mě to jako štve.
Víte proč? Protože problém není v tom, že v Praze nejsou byty (v Praze je bytů 3 prdele, v Praze jedete 30km a furt vidíte byty a byty, tak jaképak nejsou), problém v zásadě je, že tato, i předchozí vlády prostě serou na venkov a menší města a celá ČR/SR má potřebu se přestěhovat do Prahy.
Do prčic, to je pro vládu tak těžké pochopit, že nemusí celá ČR bydlet v Praze? Že kdyby na spoustě vesnicích nejezdili 2 autobusy za den do města, kde se dá sehnat práce jen v místní fabrice, že ty lidi fakt nebudou mít důvod stěhovat se do Prahy?
30. 9. 2017 14:25:09
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303789
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
30. 9. 2017 14:43:18
Londyn, New York, Los Angeles, San Francisco, Sydney, Hong Kong....jasne, len Cesi budu zit na dedinach a dobbe zarabat.
30. 9. 2017 14:43:18
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303788
arsenik1
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
30. 9. 2017 14:48:13
presne tak, problem je že:
1. nie sú mestské obecné družstevné byty , ak aj sú musis mat tb v meste a podanú žiadosť losovanie...
Nájomné byty | Nájomné byty Bratislava Košice Prešov Žilina
2. banky dávajú hypo aj na staré byty domy, mali by dávať len na nové, keby prestali davat hypo ceny by padli na realne sumy, viac ludi by dosiahlo na byvanie
poistenie cez internet online 2017 2018 | Hypotéka
3. regionalne rozdiely v platoch zamestnanosti ludia idu tam kde je praca,a lepší plat praha,blava,krajske mesta
Inzercia práce Žilina Bratislava inzerce práce Brno Praha | Inzercia práce…
30. 9. 2017 14:48:13
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303787
Michal Pěňkava
verified
rating uzivatele
30. 9. 2017 14:48:52
Napsal node;1414422
Londyn, New York, Los Angeles, San Francisco, Sydney, Hong Kong....jasne, len Cesi budu zit na dedinach a dobbe zarabat.
Nemáš pravdu, žil jsem v Anglii, a menší města tam fungují. Stejně tak Německo nebo třeba Švýcarsko, bezvadné dopravní spojení, a práce i mimo hlavní aglomerace. Neříkám, že je to ideální, ale vždyť v ČR je problém se dostat skoro i z Prahy do Brna po D1,...
30. 9. 2017 14:48:52
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303786
cargopro
verified
rating uzivatele
30. 9. 2017 16:23:20
Napsal bart28;1414424
Nemáš pravdu, žil jsem v Anglii, a menší města tam fungují. Stejně tak Německo nebo třeba Švýcarsko, bezvadné dopravní spojení, a práce i mimo hlavní aglomerace. Neříkám, že je to ideální, ale vždyť v ČR je problém se dostat skoro i z Prahy do Brna po D1,...
přestěhují se do Prahy a pak jezdí hodinu denně do Amazonu. Ale je fakt, že chybí dopravní infrastruktura, kde by se člověk dostal rychlodráhou z Dolní Němčí do CT parku v Brně Černovicích. Na venkově je rozhodně líp, ale ne z důvodu práce, ta už tam nikdy pořádná nebude.
30. 9. 2017 16:23:20
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303785
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
30. 9. 2017 20:55:40
Co s tim má proboha společného vláda? Nespletl sis trochu dobu?
Když už tak kraje, města... ale mladí se přirozeně stěhují do větších měst. V praze byty nejsou. Nový bytový dům trvá na povoleních v průměru 7 let. Nejdéle z celé EU. Proměrná cena bytu je tu kolem 50k/m2. V praze je nehorší bytová situace v eu. Ne, v praze fakt nejsou byty. Zjisti si fakta.
30. 9. 2017 20:55:40
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303784
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
1. 10. 2017 10:59:56
Napsal protected;1414481
Co s tim má proboha společného vláda? Nespletl sis trochu dobu?
Když už tak kraje, města... ale mladí se přirozeně stěhují do větších měst. V praze byty nejsou. Nový bytový dům trvá na povoleních v průměru 7 let. Nejdéle z celé EU. Proměrná cena bytu je tu kolem 50k/m2. V praze je nehorší bytová situace v eu. Ne, v praze fakt nejsou byty. Zjisti si fakta.
Myslím že to není tak, že byty v Praze nejsou a není to ani tak, že tu jsou. Myslím, že nabídka je pořád dostatečná. Problém je, že většinu těch bytů neskupují rodiny za účelem bydlení, ale skupují to movití lidé jako majetek. Vidím to u nás v oblasti Stodůlek, kde až 65% nových bytů je koupeno právě za účelem nabídnout byt do pronájmu jiné osobě. A to se tady toho za posledních 5 let postavilo fakt mraky.
1. 10. 2017 10:59:56
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303783
cargopro
verified
rating uzivatele
1. 10. 2017 12:39:36
@musil.david: z toho plyne, že dokud bude mít v Praze "nájemník" dostatetečný příjem, aby nájem kopíroval minimální zhodnocení investice do nemovitosti bude stavová rovnice v rovnováze, čili ideální stav. Ovšem pokud poklesnou příjmy nebo se zvýší nezaměstnanost (a máme tu další proměnnou), může nastat prudká reakce trhu, kdy poklesnou nájmy a pokud to bude trvat dlouhodobě, začnou se hroutit "hypoteční" vlastníci. Zatím vidím v horizontu 5 let, že bude další růst.
1. 10. 2017 12:39:36
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303782
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 10. 2017 12:40:05
To je nesmysl. Jaký máš zdroj?
i kdyby, tak nerozumím, co je v tom za spojitost v ohledu na (ne)dostatek bytů.
1. 10. 2017 12:40:05
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303781
cargopro
verified
rating uzivatele
1. 10. 2017 12:57:06
Napsal protected;1414529
To je nesmysl. Jaký máš zdroj?
i kdyby, tak nerozumím, co je v tom za spojitost v ohledu na (ne)dostatek bytů.
co je to "nedostatek bytů"? Znáte někoho kdo v Praze pracuje a bydlí v maringotce nebo pod mostem? Znáte někoho kdo vlastní v Praze byt a prodělává na nájmu? Prostě je to v rovnováze.
1. 10. 2017 12:57:06
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303780
Tvrzení, že celá ČR má potřebu se přestěhovat do Prahy, je přinejmenším zavádějící. Z vývoje podílu počtu obyvatel dle velikosti města či obce vyplývá, že za posledních cca 20 let podíl počtu obyvatel ve městech klesá (cca o 3 procenta), zatímco v obcích o stejná 3 procenta stoupá.
Podíl počtu obyvatel v Praze na celkovém počtu obyvatel v ČR je za uvedené období praktické stále stejný.
1. 10. 2017 13:09:39
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303779
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 10. 2017 13:37:17
@cargo: ne, znám plno lidí, co si chtějí koupit byt za 5-12mega, ale prostě nemají co. nic není. Nestaví se, protože stavební povolení na bytový dům trvá v průměru 7 let - nejdéle v celé EU, protože přijde banda dementů, kteří stavbu zastaví. V tower se staví asi 10 let. To je celý problém. Lidé mají jako sport prudit a bojkotovat stavby.
1. 10. 2017 13:37:17
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303778
cargopro
verified
rating uzivatele
1. 10. 2017 14:59:55
Napsal protected;1414543
@cargo: ne, znám plno lidí, co si chtějí koupit byt za 5-12mega, ale prostě nemají co. nic není. Nestaví se, protože stavební povolení na bytový dům trvá v průměru 7 let - nejdéle v celé EU, protože přijde banda dementů, kteří stavbu zastaví. V tower se staví asi 10 let. To je celý problém. Lidé mají jako sport prudit a bojkotovat stavby.
to bys mohl říct, že šejci nemůžou sehnat v Praze odpovídající bydlení s výhledem na Hradčany, protože zkrátka nikdo není schopen v Praze postavit pořádný mrakodrap, kde by apartmán stál aspoň milion USD. Prostě developerům v Praze odzvonilo, není kde stavět, proto staví i naši developeři v Berlíně. Praha chce zůstat stověžatou Prahou, ne sídlištěm, to je celé.
1. 10. 2017 14:59:55
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303777
protected
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
1. 10. 2017 15:43:47
Napsal cargopro;1414548
to bys mohl říct, že šejci nemůžou sehnat v Praze odpovídající bydlení s výhledem na Hradčany, protože zkrátka nikdo není schopen v Praze postavit pořádný mrakodrap, kde by apartmán stál aspoň milion USD. Prostě developerům v Praze odzvonilo, není kde stavět, proto staví i naši developeři v Berlíně. Praha chce zůstat stověžatou Prahou, ne sídlištěm, to je celé.
Nevim o čem mluvíš, ale vim, že to nikam nevede.
1. 10. 2017 15:43:47
https://webtrh.cz/diskuse/pragocentrismus-aneb-v-praze-nejsou-byty/#reply1303776
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit