Zadejte hledaný výraz...

PR články – umístění na weby?

Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
11. 12. 2010 13:02:53
Ahoj,
hledám radu od zkušených lidí v oblasti PR článků. Potřebuji někde umístit mé PR články na mé e-shopy. Weby musí být užitečné pro ranky e-shopů i pro budoucí zákazníky. Kde umístit tyto články zadarmo, nebo za velice malou cenu? Jaké máte zkušenosti? Jak propagujete svůj e-shop pomocí PR článků? Děkuji vám za všechny reakce, náměty a připomínky, které do tohoto vlákna napíšete.
Kde umístit PR články?
Díky!
11. 12. 2010 13:02:53
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590935
Battleforce.cz
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 12. 2010 18:22:38
Na bezplatné PR weby nikdo nechodí, samostatná stránky z článkem má převážně nulový PR i SR - tudy cesta nevede. Chce to tématicky zaměřené weby a tam umístit PR, PR je však od toho aby čtenáře zaujal a on tak chctěl přejít na stránku eshopu a nakoupit. Takže i když bude na nějakém navštěvovaném webu, ale článek bude odpad, tak stejně bude feedback mizerný až nulový. Pokud máš zájem o placené uveřenění na tématických webech, napiš mi PM s infem a já bych Ti moh nabídnout umístění na dvou webech - záleží však na relevanci, tématičnosti a cílové skupině
11. 12. 2010 18:22:38
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590934
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
11. 12. 2010 18:25:14
viz projekt na kterem jsem se podilel jako programator a bezi snad od roku 2008 mozna 7 http://ranky.cz/ranky/kvalitni.cz
11. 12. 2010 18:25:14
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590933
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
11. 12. 2010 19:01:39
Maple: pokud to nekdo mysli s podnikanim vazne, tak investuje do vlastni publikace PR clanku mnohem vic penez nez ja dostanu za jeho napsani. Ja osobne kdyz pro nekoho delam PR clanek, obvykle soucasne vypracuju i jakesi review tematickych portalu na kterych je teoreticky mozne ho uverejnit (je to soucasti ceny). Zjistim pozadovanou cenu, ranky, navstevnost (PR clanky primo v nabidce reklamy spousta webu nema, takze minimalne na cenu pozadovanou za "otisteni" je obvykle nutne se ptat). Jen tak pro tvoji predstavu - jestli ja beru za PR clanek obvykle 1000 Kc, pak za uverejneni klienti vesmes plati dalsich 5-10 000 Kc. Jestli se ti do toho nechce investovat, tak PR clanky radeji vubec neres - opravdu ti to krome dobreho pocitu (a mozna vyssiho S-ranku) nic moc neprinese, rozhodne ne platici zakazniky.
11. 12. 2010 19:01:39
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590932
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
11. 12. 2010 19:31:36
Díky za odpovědi. Chci rozjet některé e-shopy na systému přeposílání objednávek. České katalogy na PR články umí docela dobře zvednou S-rank na 6/10; u Page-Ranku se musí publikovat na zahraniční weby. To funguje docela dobře. Mě však zajímá nějaká možnost umístění PR článku zadarmo, popř. za úplně minimální cenu (5 000 Kč opravdu ne) na nějaké stránce pro získání zákazníků. Kdybyste o nějaké takové zajímavé možnosti věděli, tak mi dejte vědět.
11. 12. 2010 19:31:36
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590931
Battleforce.cz
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 12. 2010 19:46:31
200 za tématický, 500 za OS
11. 12. 2010 19:46:31
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590930
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
11. 12. 2010 19:59:18
Maple: nechci rypat, ale tohle je typicky priklad kdy nekdo neco sice chce, ale soucasne se mu do toho nechce investovat. Platici zakaznici zadarmo/skoro zadarmo? Uf. Ja obvykle davam od potencialnich klientu s podobnym pristupem rychle ruce pryc. Kdyby nic jineho, mam pocit ze svemu zameru vlastne sami neveri a to rozhodne neni my cup of tea. Mel by sis sam umet spocitat zda (a jak) se ti kvalitni PR clanek na kvalitnim webu vyplati.
11. 12. 2010 19:59:18
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590929
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
11. 12. 2010 20:47:55
Napsal _Nightmare_;604906
Maple: nechci rypat, ale tohle je typicky priklad kdy nekdo neco sice chce, ale soucasne se mu do toho nechce investovat. Platici zakaznici zadarmo/skoro zadarmo? Uf. Ja obvykle davam od potencialnich klientu s podobnym pristupem rychle ruce pryc. Kdyby nic jineho, mam pocit ze svemu zameru vlastne sami neveri a to rozhodne neni my cup of tea. Mel by sis sam umet spocitat zda (a jak) se ti kvalitni PR clanek na kvalitnim webu vyplati.
Díky za tip. Jsem prostě výkuk.
---------- Příspěvek doplněn 11.12.2010 v 20:50 ----------
Dobře, nebavme se teď o ceně, ale o efektivitě. Když už jste si na svůj web umístili PR články, tak jste také jistě sledovali jejich efektivitu (alespoň zadavatel by to měl nějak sledovat). O tom tady zatím nepadla ani zmínka. Takže má tuto kalkulaci někdo v rukávu?
11. 12. 2010 20:47:55
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590928
Rhodancz
verified
rating uzivatele
(28 hodnocení)
11. 12. 2010 22:57:11
Ahoj,
nejlépe pro tebe - když využiješ tento system :
http://placla.cz/
Přihlásíš se jako inzerent. Pak vložíš do systému peníze a napíšeš jaký článek chceš zveřejnit a co v něm má přesně být a také kolik peněz za něj dáš.
Nemusíš nabízet moc - třeba méně než 200 Kč.
Pak čekáš. Blogeři kteří jsou v systému (patřím mezi ně) si přečtou nabídku a odpoví na ni - no a ty si jen vybíráš, který blog, nebo webovou stránku chceš pro svůj článek. Když si některý vybereš - odouhlasíš ho a peníze se ti udečtou z účtu.
Jsou však na neutrálním účtu.
Bloger článek napíše a zveřejní (má na to 7 dní) a napíše do systému URL článku.
Ty článek zkontroluješ. Pokud je něco špatně, napíšeš připomínky.
Pokud je vše OK - odsouhlasíš vyplacení provize. Článek zůstane na webu nejméně 1 rok, jinak musí majitel stránek vrátit peníze.
Tak máš třeba jen za 170 Kč napsaný článek a ještě zveřejněný na webu.
Zajistíš si tak, že každý článek bude originál. Není dobré napsat jeden článek a dávat ho na více webů.
11. 12. 2010 22:57:11
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590927
Battleforce.cz
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 12. 2010 04:01:31
a taky máš zajištěno, že článek nemusí být v odpovídající kvalitě a lidi nezaujme, na článek za dvě stovky se ti každý rozumný textař vyprdne ;) osobně tam jsem taky jako publisher a z toho braku co tam poptávají (podhodnocené poptávky) jsem za celou dobu reagoval na jedinou poptávku. Cenová relevance je neadekvátní a články tak končí na osobních blocích co nikdo nečte :) Nemám samozřejmně nic proti systému Placla, mám vše proti inzerentům co chtějí za dvě stovky článek napsat a uveřejnit :) to je jak kdybyste si chtěli koupit superbo za cenu stopětky :)
---------- Příspěvek doplněn 12.12.2010 v 04:04 ----------
samozřejmě pokud je článek už sepsaný a nabídnou se ty dvě stovky jen za uveřejnění, tak je to relevantní ohodnocení, aspoň pro mé eziny (teda pro jeden) :) pokud však je to cena za sepsání i publikování, tak je neadekvátní. Jinak co již Rhodan napsal, tak je pravda že je blbost jeden stejný článek postovat na více webů - utváříš tak duplicitní obsah který je penalizován vyhledávači
12. 12. 2010 04:01:31
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590926
Pavel Chodil
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
12. 12. 2010 09:06:11
Napsal Rhodancz;604999
Ahoj,
nejlépe pro tebe - když využiješ tento system :
http://placla.cz/
Přihlásíš se jako inzerent. Pak vložíš do systému peníze a napíšeš jaký článek chceš zveřejnit a co v něm má přesně být a také kolik peněz za něj dáš.
Nemusíš nabízet moc - třeba méně než 200 Kč.
Pak čekáš. Blogeři kteří jsou v systému (patřím mezi ně) si přečtou nabídku a odpoví na ni - no a ty si jen vybíráš, který blog, nebo webovou stránku chceš pro svůj článek. Když si některý vybereš - odouhlasíš ho a peníze se ti udečtou z účtu.
Jsou však na neutrálním účtu.
Bloger článek napíše a zveřejní (má na to 7 dní) a napíše do systému URL článku.
Ty článek zkontroluješ. Pokud je něco špatně, napíšeš připomínky.
Pokud je vše OK - odsouhlasíš vyplacení provize. Článek zůstane na webu nejméně 1 rok, jinak musí majitel stránek vrátit peníze.
Tak máš třeba jen za 170 Kč napsaný článek a ještě zveřejněný na webu.
Zajistíš si tak, že každý článek bude originál. Není dobré napsat jeden článek a dávat ho na více webů.
Ahoj, děkuji. Já systém Placla znám. Už jsem si také četl výslednou efektivitu tohoto systému u různých zkušených uživatelů (a o to mi v tomto vlákně právě jde). Hodně levných blogů za 200 Kč nikomu zákazníky nepřináší. Blogy za 1 000 Kč jsou na tom možná jinak, ale o tom jsem ještě moc nečetl. Vyplatila se někomu propagace e-shopu za 1 000 Kč na nějakém blogu?
Mimochodem já jsem copywriter (alespoň si to myslím) a články psát umím. Jde mi především o tipy.
---------- Příspěvek doplněn 12.12.2010 v 09:10 ----------
Napsal Battleforce.cz;605040
a taky máš zajištěno, že článek nemusí být v odpovídající kvalitě a lidi nezaujme, na článek za dvě stovky se ti každý rozumný textař vyprdne ;) osobně tam jsem taky jako publisher a z toho braku co tam poptávají (podhodnocené poptávky) jsem za celou dobu reagoval na jedinou poptávku. Cenová relevance je neadekvátní a články tak končí na osobních blocích co nikdo nečte :) Nemám samozřejmně nic proti systému Placla, mám vše proti inzerentům co chtějí za dvě stovky článek napsat a uveřejnit :) to je jak kdybyste si chtěli koupit superbo za cenu stopětky :)
---------- Příspěvek doplněn 12.12.2010 v 04:04 ----------
samozřejmě pokud je článek už sepsaný a nabídnou se ty dvě stovky jen za uveřejnění, tak je to relevantní ohodnocení, aspoň pro mé eziny (teda pro jeden) :) pokud však je to cena za sepsání i publikování, tak je neadekvátní. Jinak co již Rhodan napsal, tak je pravda že je blbost jeden stejný článek postovat na více webů - utváříš tak duplicitní obsah který je penalizován vyhledávači
Jestli tě to nebude obtěžovat, tak bych tě chtěl požádat o nějakou statistiku tvých ezinů. Jaká je tvá cenová hranice? Jaké máš poměry návštěvník blogu: návštěvník e-shopu; návštěvník e-shopu:zákazník apod.? Jaké jsou reference zadavatelů? Vyplatilo se jim to? Díky!
12. 12. 2010 09:06:11
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590925
Battleforce.cz
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 12. 2010 22:08:29
Jde především o to jaký produkt v PR vyzdvihuješ a jak ho vyzdvihuješ :) Na PR samotného eshopu se ti každý vypr :) Obtěžovat mě to nebude, optám se inzerentů na statistiky.
---------- Příspěvek doplněn 12.12.2010 v 22:09 ----------
Záleží však co přesně prodáváš a jaká je cílovka.
12. 12. 2010 22:08:29
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590924
Jersák Martin
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
13. 12. 2010 02:01:15
Tvé závěry považuji za mylné, to že se ti nelíbí situace na trhu neznamená, že probíhající trh je špatný. Zkus více používat odkaz "projevit zájem za vyšší cenu" a navrhnout inzerentům vlastní cenu. Pokud tvé nabídky budou konkurenceschopné (nabídneš dobrý poměr cena/výkon vůči ostatním třem stovkám blogů), tak ti je inzerenti zaplatí.
Cena za propagační článek s odkazem za cenu 200-250 Kč je tržní cena, která se ustálila po 1,5 roce fungování služby. Tuto cenu mohu doporučit i blogerům mimo Placla.cz jako tržní základ pro jejich hodnocení nabídek. Za uvedenou cenu se minulý měsíc napsalo několik stovek článků s odkazem (95% v rozmezí 200-300 Kč). Většinu obratu (poptávek) tvoří 5 největších českých internetových marketignových agentur, které sledují efektivitu vynaložených prostředků. Myslíš, že někdo kdo má úspěšně otestovaný efekt na desítkách kampaní (stovky článků) přestane investovat do článků přivádějích čtenáře? Ale k tomu by se měli spíše vyjádřit inzerenti.
disclaimer1: příspěvek není osobní, ale technický,jsem provozovatel Placla.cz
Napsal Battleforce.cz;605040
a taky máš zajištěno, že článek nemusí být v odpovídající kvalitě a lidi nezaujme, na článek za dvě stovky se ti každý rozumný textař vyprdne ;) osobně tam jsem taky jako publisher a z toho braku co tam poptávají (podhodnocené poptávky) jsem za celou dobu reagoval na jedinou poptávku. Cenová relevance je neadekvátní a články tak končí na osobních blocích co nikdo nečte :) Nemám samozřejmně nic proti systému Placla, mám vše proti inzerentům co chtějí za dvě stovky článek napsat a uveřejnit :) to je jak kdybyste si chtěli koupit superbo za cenu stopětky :)
---------- Příspěvek doplněn 12.12.2010 v 04:04 ----------
samozřejmě pokud je článek už sepsaný a nabídnou se ty dvě stovky jen za uveřejnění, tak je to relevantní ohodnocení, aspoň pro mé eziny (teda pro jeden) :) pokud však je to cena za sepsání i publikování, tak je neadekvátní. Jinak co již Rhodan napsal, tak je pravda že je blbost jeden stejný článek postovat na více webů - utváříš tak duplicitní obsah který je penalizován vyhledávači
13. 12. 2010 02:01:15
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590923
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
13. 12. 2010 09:04:51
jersywoo: ale tohle co pises se tyka vyhradne blogu. Ja ti za 250 Kc PR clanek ani nenapisu, natoz bych ho jeste nekde publikoval (jakoze ani nemam kde). Pokud je o ty texty zajem primarne kvuli odkazum, tak fajn, nic proti tomu (a nepopiram, ze to napr. S-rank muze ovlivnit) - ale to s pojmem "PR clanek" proste ma spolecneho hodne, hodne malo. Jak uz jsem psal nekolikrat a to i ve svem zdejsim blogu: http://webtrh.cz/entries/83-cem-clanky
Opravdu by me zajimalo jake ty texty maji jiny efekt (prinos) a take co by se s Placla.cz stalo ve chvili, kdy bys odkazy vypustil uplne. :)
13. 12. 2010 09:04:51
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590922
Battleforce.cz
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
13. 12. 2010 09:31:33
Jak už Najty zmínil, kupují to jen k vůli SR, PRrank to ani nezvyšuje.
Co se týče reakce na mě, tak ano, dostrkát jsem reagoval na adekvátní - tématické poptávky po článcích u kterých jsem si myslel že budou naši čtenáři vhodná cílová skupina pro web a nabídl jsem vyšší cenu - za celou tu dobu, to přijal jen jeden inzerent. Nechápu na co je tam reakce za nižší cenu, když pak nemohu na ni dále reagovat nebo ji nějak odkomunikovat. Placla nemá s PR nic společného, neboť tam chybí ten nejduležitější faktor z PR - komunikace. Pla cla je jen nákup či prodej zajíců v pytli. A proč to ti megalomanští inzerenti kupují? K vůli levným zpětným odkazům ;) Pokud je tak strašně velký efekt za low cost "PR" tak kde jsou ty megalomanské reference a statistiky jak moc z daných PR čtenáři navštěvovali lidi web ? :)
13. 12. 2010 09:31:33
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-umisteni-na-weby#reply590921
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit