Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

"PR články" – nepřítel vztahů s veřejností

David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
14. 3. 2014 14:46:36
Napsal _Nightmare_;1067458
jenze ja bych rekl, ze vetsina lidi co tu nabizi "profesionalni copywriting od 100 Kc" atd. se tim vlastne ani zivit nechce - jinak receno, nechteji v tom oboru udelat karieru, jen jim to proste prijde lepsi, nez chodit nekam na brigadu.
Tak to budu asi vyjímka potvrzující pravidlo. A to píši za polovinu tvého příkladu.
Ostatně stačí se podívat na nedávno zveřejněnou infografiku PlaCly, za kolik se píše průměrný článek. A jelikož pro většinu blogerů píší externisté jako já, tak se v podstatě ani nedá jít na vyšší cenu, než je oněch 50 - 70 Kč/NS.
Zvláště, pokud je v ceně takového článku i blogerova práce s vložením, a také částka za zpětné odkazy. A co si budeme nalhávat, právě odkazy jsou hlavním cílem inzerentů. Takže ve svém principu vlastně článek požadovaný účel splní.
14. 3. 2014 14:46:36
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005417
Fio mělo na Novinkách.cz celkem přesvědčivý a kvalitní PR články.
Ale jinak se PR články dělají hlavně pro zpětný odkazy a pro oblbnutí Googlu, takže 99% z nich kvalitní nejsou.
14. 3. 2014 14:48:21
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005416
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
14. 3. 2014 14:59:09
Vtip je v tom,že "PR článek pro zpětné odkazy" Google neoblbne... Seznam.cz je sežere, ale Google právě pozná, že je to reklamní šunt a odkaz si můžete strčit za klobouk.
---------- Příspěvek doplněn 14.03.2014 v 15:00 ----------
Jen tak pro ukázku:
BONBÓNY ZE ZELENÉHO ČAJE MATCHA – jen ze 4 ingrediencí. Aneb zakousni se do…
http://paleoblog1.wordpress.com/2014/02/16/bonbony-ze-zeleneho-caje-matcha-jen-ze-4-ingredienci-aneb-zakousni-se-do-caje/ -> takto vypadá článek, který vydělává prachy :)
14. 3. 2014 14:59:09
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005415
Napsal siva01;1067473
Vtip je v tom,že "PR článek pro zpětné odkazy" Google neoblbne... Seznam.cz je sežere, ale Google právě pozná, že je to reklamní šunt a odkaz si můžete strčit za klobouk.
a jak to prosim ten google pozna? Jak pozna, kdyz si koupim PR clanek na novinkach jenom proto, abych ziskal odkaz, ze je to jen pro nej?
14. 3. 2014 15:00:12
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005414
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
14. 3. 2014 15:01:18
Napsal siva01;1067473
Vtip je v tom,že "PR článek pro zpětné odkazy" Google neoblbne... Seznam.cz je sežere, ale Google právě pozná, že je to reklamní šunt a odkaz si můžete strčit za klobouk.
Ale to přece už není můj problém. A pokud je správně zvolený blog, a článek vypadá opravdu normálně, tak si myslím, že to nepozná.
14. 3. 2014 15:01:18
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005413
Napsal _Nightmare_;1067458
siva01: dobry PR clanek by v idealnim pripade nemel byt zarazen v rubrice typu "komercni clanky" nebo takto oznacen... to ten clanek pak dost "zabiji".
má pak článek v té rubrice vůbec nějaký smysl? :)
14. 3. 2014 15:06:21
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005412
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
14. 3. 2014 15:18:55
Google opravdu nepozná, jestli byl daný článek zaplacen nebo publikován ze strany majitele webu jen tak, nebo protože je to zajímavé téma. Proto pracujte s tím co je pravdivé, a ne s tím "jak byste si přáli aby to bylo". Doporučuji občas sledovat black hat komunitu, abyste pochopili druhou stránku věci a jak to prochází i těm největším cheaterům. Potom zjistíte mimo jiné i fakt, že Google má k dokonalosti stále daleko, a co se týče vyhodnocování kvality obsahu nebo zpětných odkazů - má s tím neustále problém. A to hlavně z toho důvodu, že jen těžko lze hledat ukazatele, které to dokážou hodnotit dokonale.
Např. článek, který nemá žádné sdílení. Má to Google chápat jako špatný článek, nebo tam prostě jen majitel zapomněl dát like button? Nebo to je prostě téma takové, že ho nikdo sdílet nechce, ale obsahově stále dokonalé? Tyhle často i dost subjektivní hodnocení přece nelze implementovat do algoritmu, protože by to vždycky postihlo některé kvalitní weby.
14. 3. 2014 15:18:55
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005411
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 3. 2014 15:20:55
hampl.david: no tak pro tuhle diskusi mi nejaka PlaCla prijde dost nepodstatna, sorry. Ze pro vetsinu blogeru pisou najati externiste mi taky neni znamo, ale kdyz se nad tim trochu zamyslim, tak nevim jestli bych pak vubec mluvil o "blogerech". :)
Zpetny odkaz je u PR clanku dosti nepodstatna vec - na Internetu by samozrejme byla skoda ho tam nedat, ale to je asi tak vsechno. Pokud jsou hlavnim cilem inzerentu prave zpetne odkazy, tak jsou inzerenti dost mimo - hlavnim cilem inzerentu ma byt vydelat co nejvic penez a na to zpetny odkaz opravdu nepotrebujou, to by nemohli vubec inzerovat v zadnych offline mediich s timhle pristupem. :)
14. 3. 2014 15:20:55
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005410
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
14. 3. 2014 15:24:46
Napsal Radek O.;1067475
a jak to prosim ten google pozna? Jak pozna, kdyz si koupim PR clanek na novinkach jenom proto, abych ziskal odkaz, ze je to jen pro nej?
Na Novinky.cz v reklamních článcích nejsou odkazy, ale jen citace ;)
14. 3. 2014 15:24:46
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005409
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
14. 3. 2014 15:28:45
Mirator: na tech opravdu velkych portalech typu Novinky.cz to jiste smysl mit muze, ale presto si myslim, ze si to pak precte min lidi, nez kolik by teoreticky mohlo. Jina vec je, ze rada PR clanku je psanych tak, ze to v podstate v jine rubrice ani zverejnit nejde. :)
14. 3. 2014 15:28:45
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005408
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
14. 3. 2014 15:34:28
Jinak už se tu dostáváme k podstatě problému "PR článků". Jak vtipně poznamenal Linki, tak to PR neznamená Public relations, ale PageRank :D. Skutečné PR se fakt nedělá kvůli odkazům.
Problém "PR článků pro odkaz" vidím právě v tom, že jsou dělané pro odkazy. Nečeká se, že je bude někdo číst a už vůbec nejde čekat, že by to někdo sdílel. Ani vám na takový článek nikdo nebude odkazovat. Přesto když udělám skutečný PR článek, tak to lidi budou i sdílet a budou na to i odkazovat. Proč? Protože to nebude vypadat jako bezduchá reklama. Bude to mít přidanou hodnotu. Bude to prostě více, jak "článek pro odkaz". Odkaz z takového článku pak dokonce vydělává.
Takže problém ani není v přítomnosti odkazu, ale ve smyslu takového článku. Když píšete "jen pro odkaz", tak právě z toho vznikají takové texty na blití. Takový "PR článek pro odkaz" tedy není žádné PR. Efekt takového odkazu pro SEO je pak minimální. On to ani Google poznat nemusí, ale poznají to lidi. Když to lidi nezajímá, tak vyhledávače nemají důvod takový článek považovat za autoritativní.
14. 3. 2014 15:34:28
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005407
Napsal siva01;1067484
Na Novinky.cz v reklamních článcích nejsou odkazy, ale jen citace ;)
musite dostudovat ;) Hledáte kvalitní dekorativní kosmetiku, která vydrží opravdu po celý den? –…
http://www.novinky.cz/komercni-clanky/285414-hledate-kvalitni-dekorativni-kosmetiku-ktera-vydrzi-opravdu-po-cely-den.html
bylo to prvni dva dny na HP novinek, pak to postupne slo dolu.
---------- Příspěvek doplněn 14.03.2014 v 15:47 ----------
Jinak mesicne publikujeme desitky clanku "PR clanku" na ruznych blozich, webech apod. jsou zamereny na podporu naseho webu. Typicke "SEO texty" apod. vsechny placene. Kupodivu je ma google rad. Indexuje je. Na ruzne zraze jsou tam kde maji byt. Maji traffic, jsou z nich i prime konverze (byt to neni primarnim cilem), tak si rikam, kde delame chybu, ze je google ma rad.
14. 3. 2014 15:45:50
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005406
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
14. 3. 2014 15:48:48
Napsal Radek O.;1067490
musite dostudovat ;) Hledáte kvalitní dekorativní kosmetiku, která vydrží opravdu po celý den? –…
http://www.novinky.cz/komercni-clanky/285414-hledate-kvalitni-dekorativni-kosmetiku-ktera-vydrzi-opravdu-po-cely-den.html
bylo to prvni dva dny na HP novinek, pak to postupne slo dolu.
Sekce komerční články :D. Kdo to čte? Já měl na mysli jiné články. Třeba spravuju facebook pro firmu, která dělá stavební rekonstrukce. Takže čtu i články, které o tom píšou média. A tak jsem si všiml, že v těch článcích se vyskytují citace určité firmy a určitých odborníků s velkou pravidelností.
---------- Příspěvek doplněn 14.03.2014 v 15:50 ----------
Navíc je ten odkaz přesměrovaný, takže vliv na ranky je více než sporný...
14. 3. 2014 15:48:48
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005405
Napsal siva01;1067494
Sekce komerční články :D. Kdo to čte? Já měl na mysli jiné články. Třeba spravuju facebook pro firmu, která dělá stavební rekonstrukce. Takže čtu i články, které o tom píšou média. A tak jsem si všiml, že v těch článcích se vyskytují citace určité firmy a určitých odborníků s velkou pravidelností.
Opet doporucuji dostudovat a navic ctete co pisu. V sekci komercni clanky je to nyni. Po vydani to bylo jako hlavni tema na novinky.cz v prislusne nekomercni sekci, byt oznaceno jako komercni. Pote to v ramci dane sekce postupovalo pomalu dolu jak pribyvaly clanky. Jinak ten clanek mel peknou ctenost a i nyni nema zrovna nulovou.
14. 3. 2014 15:50:49
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005404
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
14. 3. 2014 15:54:13
Napsal Radek O.;1067496
Opet doporucuji dostudovat a navic ctete co pisu. V sekci komercni clanky je to nyni. Po vydani to bylo jako hlavni tema na novinky.cz v prislusne nekomercni sekci, byt oznaceno jako komercni. Pote to v ramci dane sekce postupovalo pomalu dolu jak pribyvaly clanky. Jinak ten clanek mel peknou ctenost a i nyni nema zrovna nulovou.
A co za knihy byste mi doporučil? Rád se nechám poučit, která kniha je nejlepší.
Mně se děsně líbila třeba kniha Jak účinně oslovit média. Dost praktická kniha o PR, ale rád si přečtu další.
14. 3. 2014 15:54:13
https://webtrh.cz/diskuse/pr-clanky-nepritel-vztahu-s-verejnosti/strana/2/#reply1005403
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit