Zadejte hledaný výraz...

PPC a ti další.

Matej Slavik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 3. 2014 15:43:12
Děkuji moc všem za postřehy a zkušenosti! :) Ještě jedna otázka: Jak prozatím zpracovat efektivně výsledky z kampaně. U google vidím například u jednotlivých klíčových slov "skóre kvality" u většiny mám 8/10 a jsou to zrovna klíčová slova na druhy zboží, které se kupují všeobecně nejvíce i u nás. Bylo by řešením například nechat jen ty klíčová slova co mají 8/10 a všechny pod (který se vážou k sortimentu který se všeobecně tolik neprodává) vypnout ? Znamenalo by to pro mě menší náklady a větší efektivitu to takto cílit ? Nebo je to "skóre kvality" naprosto nicneříkající ? A můžu takto nějak nastavit i sklik ? Nic takovýho jsem tam zatím totiž neobjevil.
Skóre kvality neříká nic o tom, jestli z toho slova máte objednávky - je to pouze ukazatel, jestli Google to slovo považuje za relevantní k Vašim stránkám. Sklik nic takového nezveřejňuje.
Radil bych Vám spíše se obrátit na někoho, kdo PPC dělá a kampaně Vám bude spravovat. Radit takto "naslepo" moc nejde.
17. 3. 2014 15:43:12
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006243
pavelhus
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 15:43:17
Rouballik: Zatím jsem neobjevil někoho, kdo by mi zaručil nějaký přesný výsledek. Vy by jste mi byl schopen říct, že když vám dám tolik a tolik za nastavení + tolik a tolik do kampaně, že moje zisky budou minimálně tolik a tolik ? :)
17. 3. 2014 15:43:17
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006242
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 3. 2014 18:28:57
Pavelhus: pokud to takto zjednodušíme tak ano.
17. 3. 2014 18:28:57
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006241
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 3. 2014 19:05:02
Napsal pavelhus;1068456
Rouballik: Zatím jsem neobjevil někoho, kdo by mi zaručil nějaký přesný výsledek. Vy by jste mi byl schopen říct, že když vám dám tolik a tolik za nastavení + tolik a tolik do kampaně, že moje zisky budou minimálně tolik a tolik ? :)
patrik štefko mi to řekl:-)
17. 3. 2014 19:05:02
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006240
sireffa
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 3. 2014 17:49:53
Tak jestli Google nastavuje kampaně stejně dobře jako seznam, kde začínají na ceně za klik 30 Kč a do sestav dávají pouze a výhradně slova, která nejsou longtail, tak bych věřil tomu, že vám to nevydělává :). Přebírali jsme už pár kampaní pro "odbornících" ze seznamu a nestačili jsme se divit.
18. 3. 2014 17:49:53
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006239
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
19. 3. 2014 08:25:17
...
19. 3. 2014 08:25:17
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006238
Matej Slavik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 3. 2014 08:36:56
Napsal sireffa;1069162
Tak jestli Google nastavuje kampaně stejně dobře jako seznam, kde začínají na ceně za klik 30 Kč a do sestav dávají pouze a výhradně slova, která nejsou longtail, tak bych věřil tomu, že vám to nevydělává :). Přebírali jsme už pár kampaní pro "odbornících" ze seznamu a nestačili jsme se divit.
Rád bych se seznamáků zastal - a nejen proto, že jsem tam sám dělal ;) Ono těžko můžete za tu cenu chtít nějak extra služby. Za tu tisícovku (nebo kolik si teď berou) prostě dostanete základní nastavení. A to ještě kolikrát sám klient má požadavek na nesmyslná klíčová slova, texty inzerátů apod.
Navíc Seznam tlačí na útraty...oni si tu správu kampaní musí zaplatit jinak, než napřímo :)
Jako nedávno tady byl člověk, který si nechal PPC udělat za 300 Kč a divil se výsledku...pokud chcete kvalitu, tak musíte připlatit. Je to tak se vším - od služeb až po výrobky z Číny.
19. 3. 2014 08:36:56
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006237
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
19. 3. 2014 09:17:05
Napsal Matěj Slavík;1069398
...pokud chcete kvalitu, tak musíte připlatit. Je to tak se vším - od služeb až po výrobky z Číny.
Vysoka cena v ziadnom pripade nezarucuje kvalitu. A naopak nizka cena nezarucuje nekvalitu. Som zvedavy, kedy toto uz konecne ludom dojde...
19. 3. 2014 09:17:05
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006236
Tomáš
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
19. 3. 2014 13:48:16
@Matěj - ano, na jednu stranu je ta správa "za pusu", ale když tam člověk utratí x tisíc, tak by to pak mohlo i vypadat trochu líp, ne? To se bohužel neděje i při větší útratě a to se holt pak blbě vysvětluje, že to někdo udělá líp, když ani samotný sklik to nenastavil dobře:)
@pavelhus - zkus reklamy udělat víc relevantní. Skóre kvality může být jedno z vodítek, ale není to spásná metrika. I kw s horším skóre kvality generují objednávky. Směřuj klíčová slova na relevantnější stránky a hlavně využij všechno, co Adwords nabízí - rozšíření, nákupy, dynamický remarketing apod...to stejné u Skliku. Říct, že práce bude stát tolik a tolik a budeš z toho mít tolik a tolik nejde. Kampaně můžou být skvěle nastaveny, ale samotný web může mít pár much, které ten proces prostě můžou zabít. Hlavně jak už tady někdo psal - sleduj asistované konverze, protože GA ti nepřiřadí všechno co šlo z PPC jako konverzní kanál.
19. 3. 2014 13:48:16
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006235
Michal Motl
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
19. 3. 2014 15:56:48
Napsal Matěj Slavík;1069398
Rád bych se seznamáků zastal - a nejen proto, že jsem tam sám dělal ;) Ono těžko můžete za tu cenu chtít nějak extra služby. Za tu tisícovku (nebo kolik si teď berou) prostě dostanete základní nastavení. A to ještě kolikrát sám klient má požadavek na nesmyslná klíčová slova, texty inzerátů apod.
Navíc Seznam tlačí na útraty...oni si tu správu kampaní musí zaplatit jinak, než napřímo :)
Jako nedávno tady byl člověk, který si nechal PPC udělat za 300 Kč a divil se výsledku...pokud chcete kvalitu, tak musíte připlatit. Je to tak se vším - od služeb až po výrobky z Číny.
Tak seznamu bych se právě proto, jak to dělají strojově vůbec nezastával. Akorát kazí tímto přístupem pohled na PPC lidí, co si jejich služby objednaní. Tito lidé Vám pak budou tvrdit, že PPC nefunguje, že Seznam si platí lidi, co klikají na reklamy a další nesmysly. Já jsem byl z výsledky nastavení od seznamu docela zděšen, když jsem viděl, jak to dělají - možná by to mohl dělat i nějaký stroj a výsledek by byl stejný - nula zapojení mozku a nula snaha kampaně dále nějak optimalizovat. Jenom zapnout, dokud nedojde k vyčerpání kreditu klienta. Jestli někdo uvažujete nad PPC, tak seznam za 1000 Kč určitě ne - jsou to vyhozené peníze. Určitě se na začátku ptejte, jak bude kampaň vytvořena, na jaká slovní spojení a proč, jak často bude optimalizována na základě výsledků, kolik času nad ní ten co ji tvořil stráví. Pokud už někdo má s PPC reálné zkušenosti, může odhadnout přibližnou částku za konverzi, které budou kampaně dosahovat. A výsledky dobře nastavené kampaně čekejte až tak po 2 měsících - první měsíc vůbec nic nedokládá - teprve na základě těch dat se dá něco dělat..
19. 3. 2014 15:56:48
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006234
Martin Balko
verified
rating uzivatele
19. 3. 2014 16:38:27
k nastaveniu reklamy samotným googlom- keď mi nastavil reklamy google podľa jeho odporúčaní, za pár dní mi zožral celý kredit a objednávka neprišla žiadna. Keďže som nemal s takotou reklamou žiadne skúsenosti, už som zvažoval, že google zabalím. Ale našťastie som sa rozhodol, že to skúsim sám (pretože kto pozná lepšie môj tovar ja alebo google?) ceny za preklik som hneď nastavil na všetky slovíčka na minimum (aj keď google odporúčal mnohonásobne vyššie ceny) a postupne som si ich sledoval a kde bolo treba zvyšoval som cenu/ prípadne zas znížil a takto sa mi to podarilo pekne rozbehnúť (samozrejme pomohli rôzne online návody, alebo aj knižka o google adwors, ale ceny si jednoznačne nastavujem sám, google je schopný minúť za klik aj niekoľko eur a pritom bezvýsledku)
19. 3. 2014 16:38:27
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006233
Tereza Ezrová | Terinka1984
verified
rating uzivatele
11. 5. 2014 00:20:32
Je pravda, že si reklamy opravdu musí "sednout" a nejde jednoznačně říct, jestli to má trvat týden nebo měsíc. Ač ze zkušeností mi přijde měsíc už celkem dost. Pokud je váš e-shop nový, tak když neproděláváte, v inzerci bych pokračovala. Doporučuji ale s kampaněmi pracovat, např. mít v reklamách relevantní URL (tedy u e-shopu na produkt, ne na hlavní stránku), přidávejte negativní klíčová slova, "rozkouskujte" kampaně na více sestav, připište co nejrelevantnější reklamy a doporučuji nezapomenout na brand. Určitě je i dobré vyzkoušet reklamy v Google Nákupech, dynamický remarketing apod. O přechodu z PLA na kampaně Google Nákupy jsem psala, postup je totožný i pro nové založení kampaně jen s tím, že vynecháte bod jedna: Pozastavte kampaň PLA... http://blog.etenim.cz/prechod-reklam-produktovymi-informaceni-reklamy-nakupech-google/
Je pravda, že když začínáte, soustřeďte se na vyhledávání, pokud vám Google nenastavil i reklamní síť. Co každopádně doporučuji je mít rozdělenou zvlášť kampaně s vyhledáváním a zvlášť s reklamní sítí. Mnohem snáz a lépe se to optimalizuje.
11. 5. 2014 00:20:32
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006232
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 5. 2014 13:58:16
no nedávno mi udělali u seznamu kontrolu mojeho skliku . prej to mám celý špatně a výšku ceny za klik mám zvýšit minimálně 8x oproti nynějšku....
11. 5. 2014 13:58:16
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006231
Tereza Ezrová | Terinka1984
verified
rating uzivatele
11. 5. 2014 15:09:25
To Já: Výšku ceny, tím je myšleno max. CPC nebo denní rozpočet? Předpokládám, že cena za proklik. Nelze říct, že by to bylo špatně, ale je to ranec. Dost záleží, čeho všeho se to týká. Troufám si říct, že na longtail nachytáš za velmi zajímavou (nízkou) cenu dobré konverze a zvýšení tam nebude třeba. Často je potřeba zvýšení CPC u hodně obecných výrazů, např. slovo oblečení, které se hodně hledají (je velká konkurence), ale nevedou tak často ke konverzi a výsledná cena za konverzi bývá dost vysoká.
Longtail = výraz, který nevede tak často k objednávkám či jiným konverzím, jeho cena za proklik bývá zpravidla velmi nízká; konkrétní long tail se hledá mnohem méně než obecný výraz; příkladem může být přesný název produktu). Součet všech longtailových výrazů dává ale nízkou cenu za konverzi, i když jeden longtail může konvertovat třeba jen jednou za půl roku.
11. 5. 2014 15:09:25
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006230
Ja340
verified
rating uzivatele
11. 5. 2014 15:40:24
Napsal Terinka1984;1086725
To Já: Výšku ceny, tím je myšleno max. CPC nebo denní rozpočet? Předpokládám, že cena za proklik. Nelze říct, že by to bylo špatně, ale je to ranec. Dost záleží, čeho všeho se to týká. Troufám si říct, že na longtail nachytáš za velmi zajímavou (nízkou) cenu dobré konverze a zvýšení tam nebude třeba. Často je potřeba zvýšení CPC u hodně obecných výrazů, např. slovo oblečení, které se hodně hledají (je velká konkurence), ale nevedou tak často ke konverzi a výsledná cena za konverzi bývá dost vysoká.
Longtail = výraz, který nevede tak často k objednávkám či jiným konverzím, jeho cena za proklik bývá zpravidla velmi nízká; konkrétní long tail se hledá mnohem méně než obecný výraz; příkladem může být přesný název produktu). Součet všech longtailových výrazů dává ale nízkou cenu za konverzi, i když jeden longtail může konvertovat třeba jen jednou za půl roku.
byla to cena za jeden proklik.
Jako když mám svou cenu tak jsem vždy v top zobrazení, pokud dám cenu 8x vyšší tak budu v top pozici na prvním místě, ale naprosto nic mi to nepřinese a pohádka o tom že budu platit pouze tolik kolik je nutné pro udržení té první pozice je tak pro malé děti.
11. 5. 2014 15:40:24
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/strana/2#reply1006229
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit