Zadejte hledaný výraz...

PPC a ti další.

pavelhus
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 13:44:30
Zdravim,
rád bych se zeptal na vcelku asi dost časté téma nejen v oblasti e-shopu. Nicméně aktuální stav reklamy mě začal dost trápit a chci se ujistit, zda je to opravdu mnou a nastavením kampaní a nebo prostě už dneska je to trošku jinak.
Máme e-shop s kvalitním až luxusním rychlobrátkovým zboží (nejedná se o kosmetiku, oblečení ani elektroniku :D). V našem oboru je dosud málo hráčů a jen 2 vcelku velký, který však netvoří žádný monopol v tomto oboru na trhu zatím.
Nehrajeme na ceny (držíme je zhruba v cenovém průměru na trhu), o to víc se snažíme dávat do reklamy a budovat si značku a spokojený a vracející se zákazníky. Teďka ale k dotazu, za poslední měsíc jsme investovali do googlu přes 6000,- skliku přes 4000 a facebooku přes 1500 (+ porovnávače které nepočítám, jelikož se nám vyplácí) a výsledek je celkem žalostný, z googlu a skliku zisk necelých 5000,-. Google kampaň nám nastavovali přímo v googlu, kde říkali, že trvá zhruba tak měsíc dva, než si reklama "sedne" a přinese výsledek. Je to pravda ? Máme se spoléhat na to, že reklama i když v prvním měsíci nepokryla ani náklady, funguje tak, že se začne vydělávat až na několikátém nákupu zákazníka ? Nebo řešíte výsledek reklamní kampaní okamžitě jakmile nejste v zisku ? Co by jste mi doporučili ?
17. 3. 2014 13:44:30
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006258
unabombe
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
17. 3. 2014 13:49:15
Ahoj,
dost záleží na ceně zboží a marži, jaká to jsou čísla?
17. 3. 2014 13:49:15
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006257
pavelhus
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 13:55:17
Unabombe: sortiment se pohybuje od +/- 300 - 5000,-. Průměrná objednávka je 1700. Marže jsou vcelku nízké, vzhledem k tomu, že se jedná o kvalitní zboží z importu a ne věci z číny apod., nepřipadají marže 30% a více vůbec v úvahu pro nikoho na trhu. Navíc průměrná cena prokliku na google byla okolo 13,-, což je pěkná rána už. :D
17. 3. 2014 13:55:17
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006256
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 3. 2014 14:19:22
Mě taky tvrdí jeden markeťák že 1 měsíc je ztrátový než se vyladí co je nejvíce konverzní atd.......... druhej prej šul nul a vydělává to od 3....ale vyhodit první měsíc 15 000 a doufat že nekecá se mi zatím moc nechce.......
17. 3. 2014 14:19:22
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006255
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 3. 2014 14:25:51
Aktuální trend je, že cena za nového zákazníka může být i několikanásobkem zisku z první objednávky. Proto je potřeba dělat "skutečný" marketing - tzn. pracovat se zákazníkem dál nebo si počínat tak, aby ho nákup oslovil natolik, že příště půjde k vám sám. Nedávno jsem zde četl informaci, že např. u psích krmiv se cena za konverzi splatí až s pátou (!!) objednávkou téhož zákazníka.
Takto funguje hodně velkých e-shopů (vč. jednoho našeho) - už se ví, jak na zákazníky, a tedy cena za nového zákazníka už není tak důležitým měřítkem.
Jinak co píše dkoudela, můžu potvrdit - při auditu našich kampaní se zjistilo, že zbytečně přeplácíme na zboží, kde nekonvertujeme tolik a naopak je podhodnoceno to, z kterého je největší zisk.
17. 3. 2014 14:25:51
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006254
pavelhus
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 14:26:25
dkoudela: a to říkal někdo z google nebo nezávislý ? Já jestli to tam nemají v návodu totiž. Osobně tomu tak nějak ale věřím že to trvá. Když se otevře kamenná prodejna taky trvá minimálně několik měsíců než se zavede a začne vydělávat. Chtěl jsem tady ale požádat zkušenější, jestli nejsem s tím pohledem na reklamu úplně mimo.
17. 3. 2014 14:26:25
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006253
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 3. 2014 14:30:37
Napsal pavelhus;1068405
dkoudela: a to říkal někdo z google nebo nezávislý ? Já jestli to tam nemají v návodu totiž. Osobně tomu tak nějak ale věřím že to trvá. Když se otevře kamenná prodejna taky trvá minimálně několik měsíců než se zavede a začne vydělávat. Chtěl jsem tady ale požádat zkušenější, jestli nejsem s tím pohledem na reklamu úplně mimo.
To mi říkal někdo jiný - nezávislý - ale nevím moc se mi tomu nechce věřit, momentálně testuji PPC na FB a mám cenu za konverzi asi 30 kaček.... ale zatím to jen tak hodně šolichám s pár kačkama a testuju co to umí či neumí
17. 3. 2014 14:30:37
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006252
pavelhus
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 14:35:59
init.22: Děkuji za info. :) Tou prací se zákazníkem se myslí například follow-up emaily, kupony na slevu, různé dárečky k objednávkám atd. ? Snažíme se to tak dělat. Zákazníkům věnujeme maximální možný servis. I tak mě ale nenapadají další možnosti jak zákazníka motivovat k dalším nákupům. Vracejících se zákazníků (podle google analytics máme 23%), i tak ale nějaký progres vidět moc není. Chápal bych to, kdyby v tomhle segmentu byli hráči jako je alza, czc nebo mall v elektronice, ale servis, dodací podmínky, sortiment i web máme kvalitou o hodně vyšší než ostatní a přesto progres v objednávkách moc není.
17. 3. 2014 14:35:59
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006251
asd
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 14:38:07
Já dávám měsíčně například na sklik cca 15 tisíc (500 denně) a celkový měsíční výsledek je vždy cca nula od nuly. Facebook mám na tom podobně tak, a lehce v plusu je google. Kdybych bral jen příjem z ppc, nekoupím si za to obrazně řečeno ani mattonku. Je to hodně o přímých nákupech a je to běh na dlouhou trat. Pokud začínáš, tak nejdůležitější je dostat se v reklamních nákladech na zákazníka nad nulu (neprodělávat) a mít dlouhou trpělivost. Pak se to eshopové podnikání přehoupne tak nějak samo. Pokud jsi opravdu kvalitní, určité procento koupených zákazníků přes ppc se ti bude vracet a budeš se přehupovat rychleji.
17. 3. 2014 14:38:07
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006250
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 3. 2014 14:38:29
Nechte si nastavit kampaň někým kdo to umí. Už jen "sedání" kampaně bych považoval za okamžitý pokyn k ukončení kampaně.
Sedá si Vaše peněženka.
17. 3. 2014 14:38:29
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006249
Matej Slavik
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 3. 2014 14:52:02
No ono se to zdá jako blbost, ale kampaně si opravdu musí "sednout". Jde o to, že nový účet a nové kampaně ještě nemají žádnou historii statistik a tu si musí teprve vybudovat. Chvíli tedy trvá, než se kampaně dostanou na dobré pozice.
Další věc - je potřeba brát v potaz délku nákupního procesu. Některé zboží se prostě vybírá docela dlouho a není výjimkou, že konverze (objednávka) je třeba až 20 dní po prokliku. Pak jsou statistiky zkreslené. I u "vysokoobrátkového zboží" může být délka konverze až 30 dní...
Rozhodně bych nedělal zbrklé kroky, jako ukončení kampaně, ale spíše se snažil přijít na to proč to jede jak to jede...
17. 3. 2014 14:52:02
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006248
init.22
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
17. 3. 2014 14:58:54
Jinak zkoumal jste i asistované konverze? Jak už bylo řečeno, člověk se mohl dostat na web přes PPC, ale pak ho našel ve vyhledávači, přišel přes jinou reklamu, link a už to nesedí.. U nás první interakce přes PPC dělá docela hodně, ale už se to nedá úplně 100% připsat tomuhle kanálu..
Co se týče dárečků, slevových kuponů - obávám se, že to už je dnes spíše standard. Chce to být kreativnější - dnes se např. rozjíždí služba, že si člověk objedná více kusů zboží či v různých velikostech a to, co se mu nebude líbit, jednoduše vrátí na nějakém odběrném místě. Například mně osobně to přijde super a odpadne tak opodstatněný strach ze špatného výběru. Určitě lze vymyslet další věci - a o tom to je..
Ad. poměr vracejících se návštěvníků: 23% si myslím, že je málo - pro srovnání (i když to nebude úplně odpovídající) máme 56% vracejících se a ti dělají 72% tržeb! Takže je to i z hlediska konverze úplně něco jiného.
17. 3. 2014 14:58:54
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006247
Pokud je kampaň ztrátová, tak se sama od sebe působením času do zisku nepřehoupne. Je úplně normální, že má kampaň v prvním měsíci, dvou, třech mizerný výkon, přecijenom to funguje na principu "začneme inzerovat na všechna relevantní slova a uvidí se, jak které konvertuje". To, co nabízí Google je nějaké základní nastavení kampaně. Je ale potřeba s kampaní dál pracovat, vyhodnocovat data a zařídit se podle toho. Spíš bych ten jeden až dva měsíce viděla v tom, že je potřeba zjistit, co z toho nastavení funguje a co ne a následně optimalizovat. Jestli je ale CPC 13 Kč (škoda že je tajný obor, protože tohle může být přestřel), tak těch dat kampaň bohužel ani za měsíc moc nenasbírá.
17. 3. 2014 15:17:26
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006246
Martin Hajna
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 3. 2014 15:28:01
Napsal Matěj Slavík;1068423
No ono se to zdá jako blbost, ale kampaně si opravdu musí "sednout". Jde o to, že nový účet a nové kampaně ještě nemají žádnou historii statistik a tu si musí teprve vybudovat. Chvíli tedy trvá, než se kampaně dostanou na dobré pozice.
Další věc - je potřeba brát v potaz délku nákupního procesu. Některé zboží se prostě vybírá docela dlouho a není výjimkou, že konverze (objednávka) je třeba až 20 dní po prokliku. Pak jsou statistiky zkreslené. I u "vysokoobrátkového zboží" může být délka konverze až 30 dní...
Rozhodně bych nedělal zbrklé kroky, jako ukončení kampaně, ale spíše se snažil přijít na to proč to jede jak to jede...
No dělám kampaně nějaký čas a už předem dle analýz je víceméně jasné jak to bude vypadat. Není potřeba plnit kbelík vodou, abych zjistil kolik se do něj vejde vody. To je vždy ta nejhorší cesta, že tam narvu prachy a za měsíc koukám jako veka z tašky co to udělalo.
17. 3. 2014 15:28:01
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006245
pavelhus
verified
rating uzivatele
17. 3. 2014 15:37:59
Děkuji moc všem za postřehy a zkušenosti! :) Ještě jedna otázka: Jak prozatím zpracovat efektivně výsledky z kampaně. U google vidím například u jednotlivých klíčových slov "skóre kvality" u většiny mám 8/10 a jsou to zrovna klíčová slova na druhy zboží, které se kupují všeobecně nejvíce i u nás. Bylo by řešením například nechat jen ty klíčová slova co mají 8/10 a všechny pod (který se vážou k sortimentu který se všeobecně tolik neprodává) vypnout ? Znamenalo by to pro mě menší náklady a větší efektivitu to takto cílit ? Nebo je to "skóre kvality" naprosto nicneříkající ? A můžu takto nějak nastavit i sklik ? Nic takovýho jsem tam zatím totiž neobjevil.
17. 3. 2014 15:37:59
https://webtrh.cz/diskuse/ppc-a-ti-dalsi/#reply1006244
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit