Zadejte hledaný výraz...

Potřebuji to ještě dnes a samozřejmě zadarmo

McFly
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 8. 2019 20:15:35
zajímavé čtení :)
15. 8. 2019 20:15:35
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411968
Starry_girl
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2019 20:28:59
Napsal Whispere;1539781
Moje první placená zakázka:
3 měsíce jsem se drbal s webem za 7 000,-. Klientka neustále prodlužovala dobu zaplacení, neustále vymýšlela další a další věci. Složité věci. Po letech jsem se dozvěděl, že mi to ani nechtěla zaplatit, nebýt společného známého. Po dokončení chtěla pokračovat ve spolupráci, odmítl jsem a šel si svou cestou.
Pár let zpátky:
Upravoval jsem klientovi fórum, aktualizace systému. Chtěl tam nahrát i modifikaci jednoho malého rozšíření, práce na 5-10 minut, řekl jsem si o 100 Kč. Klient se ozval po více než 2 letech, že to "z ničeho nic" přestalo fungovat a ať to v rámci záruky opravím. Řekl jsem mu, že pokud není ochoten zaplatit za diagnostiku problému (a vzhledem ke komunikaci požaduji platbu předem) nebo ať si najde někoho jiného. Evidentně se dokázal obejít i bez toho.
Jedné klientce jsem dělala web za 10 tisíc. Kromě toho jsem zdarma zhodnotila eshop, který měla v pronájmu za strašný prachy a neměl ani základní funkce. Pomohla jsem jí vybrat nového poskytovatele služeb za zlomek ceny, že jí s tím pomůžu a eshop přetáhneme do konce měsíce. Domluvila jsem se s ní na postupu a NĚKOLIKRÁT a zcela jasně jsem jí řekla, ať hlavně stávajícímu poskytovateli neříká nic o záměru od něj odejít, že o tom nemusí nic vědět, připravíme to, přetáhneme to a až to bude hotové, tak mu pošle výpověď smlouvy a nazdar bazar. Za dva dny mi volá celá vyděšená v půl desáté večer, že má vypnutý eshop, protože mu samozřejmě řekla, že bude odcházet pryč a on jí to okamžitě vypnul a já jsem ještě v noci řešila zprovoznění nového eshopu, aby na tom chudinka nebyla tratná a nic jsem si za to neřekla. Pak ze mě ještě tahala rozumy ohledně reklamy na Facebooku, kterou chtěla udělat od někoho jiného. Tak jsem jí slušně řekla, že se marketingem zabývám a pokud chce reklamu udělat od někoho jiného, tak že to je samozřejmě její volba, ale v tom případě ode mě nemůže chtít rady zdarma, když pak zaplatí někomu jinému. Tak že prý abych jí tu reklamu udělala já, tak jsem jí řekla, že reklama nemá smysl, dokud bude mít na hlavní straně eshopu Velikonoce (byl konec května). No reklamu samozřejmě zadala někomu jinému a já jsem na zaplacení těch ušmudlaných 10 tisíc čekala rok. Faktura už byla po splatnosti a stejně ještě zkoušela, jestli bych neudělala ještě tohle a tamto ...
Jinak to je na tom všem nejvtipnější, že je něco strašně důležité, ale když za to mají zaplatit, tak už to vlastně tak důležité není a nějak si poradí nebo se obejdou bez toho :D
15. 8. 2019 20:28:59
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411967
ShopCompany
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 8. 2019 20:35:49
Malé a levné zakázky jsou cesta do syndromu vyhoření. Děláte s lidmi, kteří nemají jasnou představu, často chtěji to co nepotřebují. Co je nehrojší je to, že nechápou danou problematiku. Zadají zakázku a když je hotová, zjistí, že to vlastně chtěli jinak. Nic neví, neumí si předtavit, nechápou a co jim navhnete je drahé. Pokud začínáte, berete to! Bohužel dnešní doba je taková, že pokud nevyhovíte a rozhodně to není váš problém, tak ihned může nastat nátlak (recenze, právníci). Chce to mít jasně postavené smlouvy a raději s debilem nejdenat!
15. 8. 2019 20:35:49
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411966
Tomáš Marek
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
15. 8. 2019 20:45:36
Přesně to popsal Doctore97 v první větě. Je to tím, že děláš pro lowbudget klienty, kteří nemají ani podvědomí o cenách v IT a vědomostech, které pro tu profesi musíš mít. Pokud se toho chceš zbavit, tak se musíš postupně soustředit na zlepšení kvality, vědomostí, budovat si kontakty/brand a postupem času budeš mít serióznější a edukovanější klientelu.
Pokud bych začínal a neměl tolik práce, tak bych to paní zdarma pošéfil. Pokud máš práce dost a čas má pro tebe velkou hodnotu, vyžaduj peníze za každou úpravu nad rámec smlouvy/prvotní domluvy. Vím, že je to pro řadu lidí problém, ale věř mi, že pokud se naučíš říkat NE, tak profesně porosteš ;)
15. 8. 2019 20:45:36
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411965
Napsal Starry_girl;1539785
Jinak to je na tom všem nejvtipnější, že je něco strašně důležité, ale když za to mají zaplatit, tak už to vlastně tak důležité není a nějak si poradí nebo se obejdou bez toho :D
Jj, o tomto to je. Já si z těch případů vždy bral poučení, takže další a další potenciální vysírače jsem vždy odpálkoval. Navíc v tomto mám dobrou intuici a tak jsem dokázal problémové lidi vyfiltrovat nebo si požádat o zálohu dopředu (byť to běžně nedělám).
15. 8. 2019 20:47:15
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411964
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 8. 2019 21:01:17
Napsal Starry_girl;1539785
Jedné klientce jsem dělala web za 10 tisíc. Kromě toho jsem zdarma zhodnotila eshop, který měla v pronájmu za strašný prachy a neměl ani základní funkce. Pomohla jsem jí vybrat nového poskytovatele služeb za zlomek ceny, že jí s tím pomůžu a eshop přetáhneme do konce měsíce. Domluvila jsem se s ní na postupu a NĚKOLIKRÁT a zcela jasně jsem jí řekla, ať hlavně stávajícímu poskytovateli neříká nic o záměru od něj odejít, že o tom nemusí nic vědět, připravíme to, přetáhneme to a až to bude hotové, tak mu pošle výpověď smlouvy a nazdar bazar. Za dva dny mi volá celá vyděšená v půl desáté večer, že má vypnutý eshop, protože mu samozřejmě řekla, že bude odcházet pryč a on jí to okamžitě vypnul a já jsem ještě v noci řešila zprovoznění nového eshopu, aby na tom chudinka nebyla tratná a nic jsem si za to neřekla. Pak ze mě ještě tahala rozumy ohledně reklamy na Facebooku, kterou chtěla udělat od někoho jiného. Tak jsem jí slušně řekla, že se marketingem zabývám a pokud chce reklamu udělat od někoho jiného, tak že to je samozřejmě její volba, ale v tom případě ode mě nemůže chtít rady zdarma, když pak zaplatí někomu jinému. Tak že prý abych jí tu reklamu udělala já, tak jsem jí řekla, že reklama nemá smysl, dokud bude mít na hlavní straně eshopu Velikonoce (byl konec května). No reklamu samozřejmě zadala někomu jinému a já jsem na zaplacení těch ušmudlaných 10 tisíc čekala rok. Faktura už byla po splatnosti a stejně ještě zkoušela, jestli bych neudělala ještě tohle a tamto ...
Jinak to je na tom všem nejvtipnější, že je něco strašně důležité, ale když za to mají zaplatit, tak už to vlastně tak důležité není a nějak si poradí nebo se obejdou bez toho :D
Já ti nevím a není problém spíše ve špatně formulovaných právech a povinnostech ve smlouvě o dílo, pokud tedy vůbec existuje a ceníku prací? Mě třeba taky na druhou stranu štve, když náš dodavatel eshopového řešení zničeho nic změní VOP a nově zavede, že veškeré moduly a zákaznické úpravy nově podléhají 2 leté záruční době a pokud nastane po záruce problém, tak ho opraví za peníze a nikdo mi není schopen vysvětlit jak já jsem nějak ovlivnil fungování eshopu, který běží na serverech poskytovatele bez našeho přístupu ke kodu a navíc si platím postimplementační podporu.
Jinak to, že chce hodně lidí něco zdarma je jen následek doby a toho jak jsme si zákazníky vychovali. I po eshopech chtějí zákazníci nadstandartní služby zdarma a taky nemohou pochopit, že to nejde dělat zadarmo, ale taková je už doba. Já třeba neberu telefony po pracovní době a ani v autě, což tady někteří nechápou a na nějaké nadstandartní dotazy a žádosti o poradenství používám větu, že dotaz je nad rámec odpovědi zdarma a zda můžu poslat zálohovou fakturu na poradenství se sazbou 3000 Kč za hodinu.
15. 8. 2019 21:01:17
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411963
ShopCompany
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 8. 2019 21:01:57
Můj asi nejvíce podivující se případ byl od mladé mgr. Né megery, ale magistry. Psal jsem jí, že e-shop má hotový, tak jak bylo zadáno. Odpověď byla, že né. Že prý tomu stále něco chybí. Po xxx mailech a chytání se za hlavu se zjistilo jedno. A to, že tomu něco chybí bylo napsáno ve slideru v banneru, protože se jednalo o shop na prodej tapet na stěnu a byl tam prostě banner kde bylá holá stěna a nějaký nábytek a dodáno stále tomu něco chybí. Tak pojďte mě trumfnout! Tento člověk učí naše děti...
15. 8. 2019 21:01:57
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411962
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 8. 2019 21:37:46
Napsal ShopCompany;1539793
Můj asi nejvíce podivující se případ byl od mladé mgr. Né megery, ale magistry. Psal jsem jí, že e-shop má hotový, tak jak bylo zadáno. Odpověď byla, že né. Že prý tomu stále něco chybí. Po xxx mailech a chytání se za hlavu se zjistilo jedno. A to, že tomu něco chybí bylo napsáno ve slideru v banneru, protože se jednalo o shop na prodej tapet na stěnu a byl tam prostě banner kde bylá holá stěna a nějaký nábytek a dodáno stále tomu něco chybí. Tak pojďte mě trumfnout! Tento člověk učí naše děti...
a to ještě počkej až jim dají 45 tisíc měsíčně. Začíná škola a už je zase běžný požadavek na sešity formátu A3 a kreslící karton A6 a papíru do šedé tiskárny:)
15. 8. 2019 21:37:46
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411961
ShopCompany
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 8. 2019 21:44:33
Napsal láďa1979;1539799
a to ještě počkej až jim dají 45 tisíc měsíčně. Začíná škola a už je zase běžný požadavek na sešity formátu A3 a kreslící karton A6 a papíru do šedé tiskárny:)
A k tomu klovatinu ještě :)
15. 8. 2019 21:44:33
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411960
Spouter
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 8. 2019 22:04:00
Takové posílám k šípku okamžitě. Od určité doby nezvedám ani telefony. Pokud je zákazník slušný a má obyč. web a pravidelně odebírá nějaké služby, tak samozřejmě takovému zákazníkovi sem tam pár menších úprav / aktualizací webu provedu zdarma. V začátcích jsem takové zákazníky také měl. Práce bylo málo, odmítnout jsem je nemohl.
Před nedávnem jsem měl zákazníka, který požadoval vytvořit B2B systém. Sepsala se tedy smlouva ve které bylo podrobné zadání s tím, že na designu systému zcela nezáleží. Celý projekt se zasekl u registrační formuláře pro nové partnery. Kde bylo asi 10 políček k vyplnění. Týden jsem dělal jen tento registrační formulář, neboť pán se neustále nedokázal rozhodnout, jak daná políčka budou pojmenována a vybarvena. Každý den se to překopávalo znovu a znovu. Jednou byla políčka moc široká a popisky malým písmem. Podruhé zase byla políčka moc u sebe a místo názvu pole ABCD chce nyní BACD a jestli je možné podbarvit políčka modrou barvou... A neustále dokola i když jsem pokaždé jak blbec vysvětloval, že na tom nyní nezáleží, že je to vedlejší, že vše včetně přesných názvů polí, velikosti písma atd. se vyřeší až bude systém funkční, že je nutné odzkoušet jiné věci. Po týdnu jsem se s ním rozloučil, že bohužel nejspíše nedokáži zhotovit, to co si představuje a požádal o úhradu X hodin strávených na neustálých změnách registračního formuláře. Samozřejmě se mu platit nechtělo, že prý je to moje povinnost to zhotovit podle jeho představ. Naštěstí byla podepsána smlouva s přesným zadáním a s tím kdo ji jakým způsobem může vypovědět... Nakonec zaplatil a že si bude stěžovat. Kde, to nesdělil. Celý projekt neustále sleduji a již na tom dělá nějaký třetí freelancer a nikdy se nedostal dále než k registračnímu formuláři!
Z mých osobních statistik vyplývá, že perla nad perlou a zákazníci k pohledání jsou většinou absolventi VŠ ve věku kolem +- 25 let. Vysvětlovat může člověk co chce, radit taktéž. 100x lze opakovat proč a z jakých důvodů nemůže být v nadpise h1 na úvodní stránce "Vítejte na našich stránkách..." Po půl roce jsou tyto osoby ještě schopny se ozvat, že prý mají v ruce SEO audit za XXX tisíc, co vše se musí na stránkách předělat. Jestli se na to podívám. Zkrátka komu není shůry dáno v apatyce nekoupí.
15. 8. 2019 22:04:00
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411959
ShopCompany
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
15. 8. 2019 22:29:24
Napsal ShopCompany;1539800
A k tomu klovatinu ještě :)
Jo no, kur*a práce s *ebilem. Kdo to nezná? Jakože tady můžeme diskutovat nad tím, že už mám jiné zákazníky a jak je to super, protože jsem dražší. Práce s lidma je vždy spojená s velkým problémem. Pro útěchu je to v každým odvětví a vždy bude. Nebuďme ovšem laksní, každý se někdy chováme jako debi-love.webtrh.cz
---------- Příspěvek doplněn 15.08.2019 v 22:31 ----------
Napsal ShopCompany;1539803
Jo no, kur*a práce s *ebilem. Kdo to nezná? Jakože tady můžeme diskutovat nad tím, že už mám jiné zákazníky a jak je to super, protože jsem dražší. Práce s lidma je vždy spojená s velkým problémem. Pro útěchu je to v každým odvětví a vždy bude. Nebuďme ovšem laksní, každý se někdy chováme jako debi-love.webtrh.cz
Sorry kometuji omylem vlastní příspěvek. Debi* no
15. 8. 2019 22:29:24
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411958
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
15. 8. 2019 22:59:24
Vsichni klienti jsou kreteni a vydriduchove a proto zenska matfyzak dela weby na WP a rozdone to ted hned je nutne se postezovat v obsahle diskuzi.
Nebud mekka, rekni, ze prace navic je za penize.
A vetsinou i laika je treba zaskolit pri praci s WP, toto skoleni je zapocitano v cene dila, ze. Nebo alespon zdarma, protoze klient a ty poskytujea kvalitni sluzby.
15. 8. 2019 22:59:24
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411957
Starry_girl
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
15. 8. 2019 23:55:30
Napsal Oleg;1539805
Vsichni klienti jsou kreteni a vydriduchove a proto zenska matfyzak dela weby na WP a rozdone to ted hned je nutne se postezovat v obsahle diskuzi.
Nebud mekka, rekni, ze prace navic je za penize.
A vetsinou i laika je treba zaskolit pri praci s WP, toto skoleni je zapocitano v cene dila, ze. Nebo alespon zdarma, protoze klient a ty poskytujea kvalitni sluzby.
Ano, je to o tom, že jsem ženská a proto se na mě bohužel obracejí ženské, které jsou úplně mimo realitu ... Vypráví mi, co komu a za co zaplatily, já se na to podívám a jdu do kolen, protože někdo využívá jejich nevědomosti a tahá z nich nehorázné prachy za web, který kvalitou, zjevem a funkcemi odpovídá něčemu, co jsem se učila na střední před 17 lety :) Tak si je vezmu pod křídla, chci jim pomoci a pak si připadám jak Alenka v říši divů ... Proto jsem si chtěla postěžovat zde, protože normální lidi tohle nepochopí. Pracovala jsem pro velkou firmu, ale byl to děs běs, na mé práci vydělávaly stovky tisíc za měsíc, ale investovat do webu a do fotek třeba 500,- kč, tak to bylo dohadování na dlouhé měsíce. Když jsem jim řekla, že je projekt do budoucna neúnosný a v řádu roku či dvou přestane fungovat, tak na to dlabali, protože teď to přece funguje, tak co se budou zaobírat budoucností ... No ujel jim vlak, co si budeme povídat, najednou mi slibovali hory doly, abych se vrátila, ale nechtěla jsem, protože mě nebaví práce, která nemá smysl. Tak jsem začala dělat s normálníma lidma, kteří začínají a chtějí si plnit sny, pomáhala jsem jim s rozjezdem podnikání, měla jsem radost z klientů, kteří mi řekli, tak jsme udělali vše tak, jak jste nám poradila a už vidíme výsledky, neuvěřitelné a děkujeme. Ale poslední dobou mi připadá, že si ze mě někteří lidé dělají srandu a že snad spadli z Marsu, ale jak už tu kolegové napsali, jsou to lidi, kteří nemají žádný přehled o IT a myslí si, že můžeme dělat za cenu pokladní v Lídlu - ne beru zpět, že můžeme dělat zadarmo, protože to je jen chvilka ... Ano, je moje chyba, že jsem byla měkká, ale k tomu musí asi každý jednou dospět a po špatných zkušenostech si říct a dost *****.
Klienta ve WordPressu klidně zaškolím, mám na to připravené 3 verze celodenního školení podle typu projektu a samozřejmě můžu školení upravit na míru, stačí si vybrat a zaplatit. Problém je, pokud někdo za školení zaplatit nechce, ale pak neustále otravuje, ptá se jak udělat tohle, jak udělat tamto a jestli bych tohle náhodou nemohla udělat za něj A TEĎ HNED OKAMŽITĚ a když si po desáté službě zadarmo řeknu o blbé tři stovky za to, že je pět večer a klient to chce mít teď hned hotové, tak má ještě tu drzost napsat, že se jí to zdá moc peněz za dvě kliknutí - tak ať není líná veš, udělá si to sama, nic po mně nechce a má to zadarmo. A to je podstata problému. Lidi rádi úkolují a vymýšlí si kraviny, ale když za to mají zaplatit, tak už to tak důležité najednou není a ještě se cítí dotčeni, že si někdo za práci dovolí naúčtovat peníze. Chápeme se ;)
---------- Příspěvek doplněn 16.08.2019 v 00:04 ----------
Napsal ShopCompany;1539803
Jo no, kur*a práce s *ebilem. Kdo to nezná? Jakože tady můžeme diskutovat nad tím, že už mám jiné zákazníky a jak je to super, protože jsem dražší. Práce s lidma je vždy spojená s velkým problémem. Pro útěchu je to v každým odvětví a vždy bude. Nebuďme ovšem laksní, každý se někdy chováme jako debi-love.webtrh.cz
---------- Příspěvek doplněn 15.08.2019 v 22:31 ----------
Sorry kometuji omylem vlastní příspěvek. Debi* no
To je přesně ten problém. Byla jsem ráda, že jsem skončila s velkou korporací, protože to bylo naprosté utrpení. Chvíli jsem měla radost, že pracuji s malými klienty, kdy je přímo v jejich vlastním zájmu poslouchat mé rady a nedělat blbosti, protože ty peníze nejdou z kapsy šéfa, ale z jejich kapsy a když nevydělají, tak přijdou o peníze oni a ne nějaká firma. Ale jak říkáš, práce s lidma je prostě práce s lidma a asi si nevybereš ...
15. 8. 2019 23:55:30
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411956
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
16. 8. 2019 08:24:03
To je normální, pro dobrotu na žebrotu. V minulosti jsem udělal hodně vyjímek a ústupků a vždy se to ve špatném proti mě obrátilo. Teď už to téměř nedělám, vyjma nějakých stálých klientů. To je jak zákazníci z Heureky, kteří nakupují za 2 stovky, říkají tomu velké objednávky a chtějí množstevní slevu a dopravu zdarma, protože ji nabízejí všichni. Někteří by po vás chtěli abyste jim to dovezl, protože bydlíte za rohem. Jednou za pět let uděláte výjimku a opravdu po cestě z práce něco vezmete a někomu něco dáte ... nakonec vám ještě vynadá, že to trvalo dlouho apod. Tohle už je dávno za mnou.
Jak to řeším? Vždy se omluvím a řeknu pravdu
- malé objednávky neumíme a neděláme, doporučím vám ale konkurenci ...
- tuto práci lze odvézt za hodinovou taxu 2000Kč bez DPH
A je to vyřešené
16. 8. 2019 08:24:03
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411955
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
16. 8. 2019 09:43:25
Já jsem s tím zatím problém neměl. Weby už moc nedělám, ale tu a tam se ozve starý zákazník s nějakou úpravou. Pokud je to drobnost, tak to neřeším, pokud je to déle než na 15 minut tak současně s úpravou zasílám fakturu...
Měl jsem taky zajímavého zákazníka, za asi 5 let od vytvoření webu jsem mu také zdarma udělal asi 10 úprav v celkovém času něco přes dvě hodiny i s čtením emailů. Nikdy se ani neptal jestli by neměl něco platit. Pak mi další email s požadavkem, ten jsem nějak přehlédl, nebo na něj zapoměl a za pár dnů mi psal druhý email, kde připsal že pokud bude úprava něco stát, tak mám poslat FA....takže někdy se vyplatí jednou neodpovědět na email a zájem o placení se vivine sám :-)
Jinak s tou opravou pravopisných chyb jsem měl taky podobnou zakázku. Klientka mi ve wordu poslala z asi 6ti podstránek 4, že web potřebuje rychle spustit. Když jsem ho spustil, tak mi za dva dny večer volala jaktože tam chybí jedna podstránka a seznam kontaktů...tak jsem jí slušně vysvětlil že věštecké služby opravdu neposkytuji :-)
16. 8. 2019 09:43:25
https://webtrh.cz/diskuse/potrebuji-to-jeste-dnes-a-samozrejme-zadarmo/strana/2#reply1411954
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit