Zadejte hledaný výraz...

Poskytování emailových adres

Azu
verified
rating uzivatele
17. 7. 2008 16:21:35
Zajímalo by mně jak dalece je legální poskytovat emailové adresy zákazníků firmě jako je Miton, která projektem Heureka následně zasílá těmto lidem emailové dotazníky pro vyjádření spokojenosti zákazníka s nákupem. Mně to totiž zcela v pořádku nepřijde pokud to obchod nemá nějak odsouhlaseno zákazníkem. Jaký je Váš názor.
17. 7. 2008 16:21:35
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95957
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 7. 2008 16:23:12
Napsal Azu;84195
Zajímalo by mně jak dalece je legální poskytovat emailové adresy zákazníků firmě jako je Miton.
Jak tuhle větu myslíš? Kdo Mitonu ty adresy poskytuje?
17. 7. 2008 16:23:12
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95956
Harwen
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 7. 2008 18:37:25
Pokud Mitonu ty mailové adresy svěřuje někdo komu jsi ji poskytnul ty tak záleží na podmínkách.
Např. na titulky.com v pravidlech najdeš
Veškeré informace získané registrací mohou být dále komerčně využívány provozovatelem serveru či třetí stranou
Pokud nesouhlasíš, registraci samozřejmě můžeš zrušit.
Tady je taky jádro pudla.
Jistej si nejsem, ale pokud ty údaje poskytnou tak by ve zprávě mělo být uvedeno v souladu s jakým tvým souhlasem ti to posílaj a zároveň tam musí být možnost na vyškrtnutí svého souhlasu -)
17. 7. 2008 18:37:25
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95955
Pokud někdo poskytuje třetí straně osobní údaje zákazníků (pokud k tomu např. při registraci nedal zákazník souhlas), je to podle mě trestný čin :)
17. 7. 2008 18:39:47
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95954
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 7. 2008 20:47:46
Zřejmě reaguješ na ten Newsletter, co dneska přišel. Heuréku moc nesleduji, tak mě tam zaujalo víc věcí - jak vůbec zjistí, že ten dotyčný nakoupil? To byh jim já musel ty informace poskytnout, ne?
17. 7. 2008 20:47:46
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95953
Azu
verified
rating uzivatele
17. 7. 2008 22:07:25
Nabádají nás ať se do toho zapojíme, že stačí jen odesílat požadované informace k nim, ale nebýt toho že semse trochu optal, tak bych nezjistil, že toto nestačí a je potřeba sepsat vzájemně smlouvu, která tohle právě řeší a dle vyjádření ÚOOÚ je to v pořádku když poskytnu email za tímto účelem, ale jen v případě, že zákazník souhlasil se zasíláním informačních emailů. Stejně tak mají skvělé, že mam odsouhlasit obchodní podmínky kde je zmíňka že souhlasím s platným ceníkem, který je ovšem dostupný až po odsouhlasení těchto podmínek. Při bádání v heurece sem zjistil, že ze zboží které vyjeden ze srovnanicen nejde vstoupit do obchodů, takže je to k ničemu a našli se i dost další nedostatky při hledání, které z toho dělají nepoužitlenou věc.
17. 7. 2008 22:07:25
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95952
Zdravím,
k emailům: Heureka v tomto vztahu zajišťuje pouze technickou stránku dotazování svých zákazníků - pro technického člověka je to určitě na zamyšlenou, jak daleko je toto obeslání od toho, když to obchod odešle přes Gmail všech shopům. Fakticky mu také předá emailovou adresu zákazníka a to s ním ani nemá smlouvu, my pro toto máme připravenu smlouvu, která by měla všechny apekty řešit - předání emailu i samotného jeho obeslání.
Pro pořádek tento email po odeslání ihned znehodnotíme, abychom ani omylem nemohli tento email využít jinak.
Příjemce emailu se může snadno odhlásit od jakéhokoliv dalšího zasílání tohoto dotazníku jednou pro vždy, tedy vůči zákazníkům obchodu by to mělo být naprosto v pořádku. Jinak vycházíme z toho, že obchod by se dokonce měl ptát svých zákazníků, jestli byli spokojeni.
K ceníku a registraci: to je stoprocentně chyba - bude napravena nejpozději do pondělí. Zatím by ovšem nemělo dojít k žádné škodě, protože jednak obchod může kdykoliv z Heuréky data stáhnout a druhak mají všechny obchody do začátku kredit, tedy jej to nic nestojí. Ale rozhodně je to chybka, kterou dám ihned napravit.
Uff, omlouvám se za rozepsání, ale není to jednoduché dostatečně vysvětlit, dotazům jsem naprosto otevřen.
MJ
18. 7. 2008 17:56:27
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95951
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
18. 7. 2008 18:43:02
Jen několik reakcí:
Jinak vycházíme z toho, že obchod by se dokonce měl ptát svých zákazníků, jestli byli spokojeni.
o tom žádná, ale k tomu obchod přece nepotřebuje Heuréku...
Heureka v tomto vztahu zajišťuje pouze technickou stránku dotazování svých zákazníků - pro technického člověka je to určitě na zamyšlenou, jak daleko je toto obeslání od toho, když to obchod odešle přes Gmail všech shopům.
ještě jednou a česky - tahle věta nemá hlavu ani patu
A dodatek - s Heurékou mohu mít já jako obchod smlouvu jakoukoli, ale podstatné je to, zda mě jako obchodu dává zákazník právo předávat jeho osobní údaje (email) třetí straně ke zpracování - a to právo mi ještě musí posvětit úooú, kde je na to v registračním formuláři jedna kolonka...
18. 7. 2008 18:43:02
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95950
Azu
verified
rating uzivatele
18. 7. 2008 21:25:06
Vzhledem k tomu že to heureka posílá jménem provozovatele obchodu pro kterého zajišťuje smluvně tento průzkum a zákazník souhlasil se zasíláním obchodních sdělení, tak by to asi mělo být OK, ovšem o čem mam pochybnost tak to jsou získané informace od zákazníků, u kterých si myslím, že by zákazník musel vyslovit při jejich vyplnění souhlas s jejich předáním Mitonu a zvěřejní právě na heurece. Stejně tak je úplně špatně že na heurece je odkaz a návod na to jak zprovoznit a zasílat jim data o zákaznících pro tento průzkumový účel aniž by kdekoliv byla jakákoliv zmíňka o tom, že je nejprve podtřeba před tím s mitonem uzavřít smlouvu, to si mylsím je hodně velký nedostatek. Když sem obdržel tu smlouvu a to co vidím na heurece, tak se nemůžu zbavit dojmu, že krom zkupování firem různé kvality, by měl miton konečně zamstnat také nějakého právníka, protože mně přijde, že vše jen vymyslí manažeři projektů, kteří své poznatky jen konzultují s úřady a nemají to vůbec právně podložené.
Čím víc sem heureku probádal, tím větší mam důvod k odstranění obchodů otamtud, protože je vidět, že svěřená data zneužívají ke službám, které jsou poskytovatelům obchodů na škodu a nemají o ně zájem, tím myslím například poskytování informací o cenách mého zboží konkurenci. Předávání informací o tom co si kdo objednal za zboží to je také myslím hodně na pováženou, protože tak bude mít Miton přehled o tom jaké zboží frčí a kolik toho kdo prodá a podle toho se může zařídit, obzvlášť když sami provozují vlastní internetové obchody, to je hodně nebezpečné. Umim si docela živě představit i k čemu může miton dále svěřená data o zboží používat mimo vlastní hledání zboží, které jim mimochodem skoro nefunguej, protože na hledané názvy zboží to nahodí zcela jiné zboží s tím že je to nejlepší schoda a přitom zboží přesně hledaného názvu v databázi mají, stejně tak nejde vstoupit do obbchodů z nalezeného zboží, takže mně trochu zaráží k čemu ty data vůbec schrožďují když je to celé polofunkční betaverze.
18. 7. 2008 21:25:06
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95949
krteq
verified
rating uzivatele
18. 7. 2008 21:57:07
Napsal Azu;84837
hledání zboží, které jim mimochodem skoro nefunguej, protože na hledané názvy zboží to nahodí zcela jiné zboží s tím že je to nejlepší schoda a přitom zboží přesně hledaného názvu v databázi mají, stejně tak nejde vstoupit do obbchodů z nalezeného zboží, takže mně trochu zaráží k čemu ty data vůbec schrožďují když je to celé polofunkční betaverze.
Diky za postrehy, muzes prosim podrobneji specifikovat ty chyby hledani? Heureka je stale betaverze a tyto veci bychom chteli co nejlepe odladit. Diky!
18. 7. 2008 21:57:07
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95948
Petr456
verified
rating uzivatele
19. 7. 2008 07:48:31
Napsal Azu;84195
Zajímalo by mně jak dalece je legální poskytovat emailové adresy zákazníků firmě jako je Miton, která projektem Heureka následně zasílá těmto lidem emailové dotazníky pro vyjádření spokojenosti zákazníka s nákupem. Mně to totiž zcela v pořádku nepřijde pokud to obchod nemá nějak odsouhlaseno zákazníkem. Jaký je Váš názor.
Můj názor je ten, že mě Heuréka nezajímá. Nikdo z BFU ji prakticky nezná, navíc když už tam někdo přijde tak to stejně neumí hledat. Ohledně reálného přivedení kupce má smysl prakticky jenom www.Zbozi.cz.
Zkuste si na Heurece vyhledat třeba 'wifi kniha'. Nabízí to nějaký wifi hardware nebo knížky o egypťanech, opravdu hodně relevantní výsledky. Když zkusíte hledat 'wifi knihy', tak to sice na prvních dvou pozicích zobrazí nějaké knížky o wifi, ale pak už zase hardware nebo třeba CD s divadlem od Cimrmanů.
Prostě ohledně hledání je to zmetek, takže ať si klidně dělají takovéhle selfpromo jaké chtějí, ale v reálném používání je jejich produkt nepoužitelný...
19. 7. 2008 07:48:31
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95947
Pokusím se alespoň stručně, podrobnosti by opravdu byly na delší text :(
1) o tom co zákazník vyplní do formuláře je informován, že to bude publikováno zároveň na Heurece jako jeho názor - zcela anonymně, pokud si nepřeje se podepsat (budete se divit, ale i tací jsou, kterým nevadí svůj názor veřejně napsat)
2) nevím jaké služby obchodům škodí, zatím jsme žádné takové reakce neměli - co se týká ukazování Vaší konkurenci ceny Vašeho zboží, to děláte také ve Vašem eShopu přeci? Informace o tom, co si Vaši zákazníci kupují po Vás nežádáme, pro žádnou službu Heuréky to není potřeba.
3) problémy s full-textem Heuréka určitě trochu má, i když na hlavní zboží, na které se aktuálně soustředíme, funguje. Dodatkové zboží ještě dosti dolaďujeme. Velkým rozdílem oproti Zbozi.cz je ovšem fakt, že by Heureka měla pomoci také vybrat CO si koupit, nikoliv jen najít nejlevnější cenu.
Neřekl bych, že je pro obchody Heureka zanedbatelná, i když nyní dělá jen cca 10% návštěvnosti Zbozi.cz.
19. 7. 2008 09:53:21
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95946
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
19. 7. 2008 09:57:31
Napsal Michal Jirák - Heureka;84936
Pokusím se alespoň stručně, podrobnosti by opravdu byly na delší text :(
1) o tom co zákazník vyplní do formuláře je informován, že to bude publikováno zároveň na Heurece jako jeho názor - zcela anonymně, pokud si nepřeje se podepsat (budete se divit, ale i tací jsou, kterým nevadí svůj názor veřejně napsat)
2) nevím jaké služby obchodům škodí, zatím jsme žádné takové reakce neměli - co se týká ukazování Vaší konkurenci ceny Vašeho zboží, to děláte také ve Vašem eShopu přeci? Informace o tom, co si Vaši zákazníci kupují po Vás nežádáme, pro žádnou službu Heuréky to není potřeba.
3) problémy s full-textem Heuréka určitě trochu má, i když na hlavní zboží, na které se aktuálně soustředíme, funguje. Dodatkové zboží ještě dosti dolaďujeme. Velkým rozdílem oproti Zbozi.cz je ovšem fakt, že by Heureka měla pomoci také vybrat CO si koupit, nikoliv jen najít nejlevnější cenu.
Neřekl bych, že je pro obchody Heureka zanedbatelná, i když nyní dělá jen cca 10% návštěvnosti Zbozi.cz.
A dodatek - s Heurékou mohu mít já jako obchod smlouvu jakoukoli, ale podstatné je to, zda mě jako obchodu dává zákazník právo předávat jeho osobní údaje (email) třetí straně ke zpracování - a to právo mi ještě musí posvětit úooú, kde je na to v registračním formuláři jedna kolonka...
na toto je možné zareagovat?
19. 7. 2008 09:57:31
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95945
Azu
verified
rating uzivatele
19. 7. 2008 11:58:26
2) ano škodí, protože konkurence si s tím musí dát práci a prohledat všechno mé zboží na stránkách aby zjistila na co mam jaké ceny, kdežto tady jim to šoupnete automaticky, díky čemuž mohou i zautomatizovat aktualizaci cen pod ceny mé o orčitá procenta a vůbec bych se nedivil tomu, že s tímto záměrem to i Miton schválně udělal a případně to využívá sám pro své obchody.
3) Nefunkční věci záměrně neuvedu, protože by to bylo v mém případě kontraproduktivní z konkurenčních důvodů :-)
19. 7. 2008 11:58:26
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95944
Napsal Azu;84968
2) ano škodí, protože konkurence si s tím musí dát práci a prohledat všechno mé zboží na stránkách aby zjistila na co mam jaké ceny, kdežto tady jim to šoupnete automaticky, díky čemuž mohou i zautomatizovat aktualizaci cen pod ceny mé o orčitá procenta a vůbec bych se nedivil tomu, že s tímto záměrem to i Miton schválně udělal a případně to využívá sám pro své obchody.
3) Nefunkční věci záměrně neuvedu, protože by to bylo v mém případě kontraproduktivní z konkurenčních důvodů :-)
Snad jen k té 2) doplnění, že sledování ceny je směřováno na "tržní" cenu, nikoliv cenu konkrétního konkurenta, proto si také musíte vybrat minimálně 3 obchody, jejichž průměrnou cenu poté dostáváte a to pouze pro produkty, které sám prodáváte. Jinak pro pořádek provozujeme jediný eShop - a to velmi úzce specializovaný SW.cz na prodej software, opravdu si nemyslím, že by nařkávání, že to zneužijeme pro vlastní obchody bylo na místě.
Jinak Vám jako konkurenci držíme palce, jestli nás tak berete a pomlouvat Vás nebudeme ;)
19. 7. 2008 18:21:36
https://webtrh.cz/diskuse/poskytovani-emailovych-adres/#reply95943
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit