Zadejte hledaný výraz...

Poraďte prosím co si eshop může dovolit a co ne

Migelie
verified
rating uzivatele
31. 10. 2013 08:46:46
Ahoj, mám menší problem s eshopem který prodává parfémy,
objednala jsem si z oficielní stránky parfémů vzorky , ketré mi přišly a voněly mi tak jsem si na jejich základě objednala parfém zde v českém eshopu , ovšem parfém voní zcela jinak, má méně procent alkoholu než daný vzorek, tak jsem psala eshopu že mi parfém nevoní že voní odlišzě nežli vzorek a že bych si ho přála do 14 ti denní lhůty vrátit.
Pán z eshopu mi odepsal, že mi peníze nevrátěji, že ho pošlou na reklamaci a že pochybuje že uspěju,
že jsou oficielní distributoři těchto parfémů z UK, tak mu píšu jak je možné že ve vzorku je o 2% alkoholu více než v tom samém parfému co mi poslali, na to mi odepsal že to není možné že tento parfém se nevyrábí s tolika procenty, nato jsem mu oskenovala daný vzorek, a odepsal mi že to pošle jakémusi manažerovi co má zastoupení v čr pro tyto parfémy , ten mi však odepsal že jsem popletená a že nemám nárok na vrácení peněz.. takže vzorky vůní se vyráběji intenzivnější nežli ve skutečnosti parfémy jsou, aby nalákaly spotřebitele? nebo jak to vidíte vy?
Nikdy jsem neměla takovýhle problém, vždy mi zboží vyměnili nebo vrátily utracené peníze když bylo zboží v nepořádku, a navíc mi ještě pán z eshopu poslal email, že pokud je parfém rozbalený , a odstříknuto, nemám žádné právo na vrácení peněz, jenže jsem se dočetla že mám , a že si může strhnout nanejvýš peníze vynaložené za obal a odstřik.
Mám nervy, protože si myslím že esho nepostupuje dle zákona a budu ráda za každou radu.
Děkuju
31. 10. 2013 08:46:46
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960762
Neco malinko o parfemech vim, tak si dovolim odpovedet:
1. narok na vraceni parfemu ve lhute 14 dnu mate i pote, co jej vyzkousite a je jedno proc jej vracite, zda proto, ze vam nevoni, nebo si to proste rozmyslite. Pokud neubehla lhuta 14 dnu, odstupte od smlovuy a zadny duvod neuvadejte. Prodejce si muze uctovat opravnene naklady, ktere mu vznikly v souvislosti s vracenim zbozi. Poslete jim email, to uplne staci a pak maji 30 dnu na to, aby vam vratili penize.
2. vzorky, testery a vune v klasickem obalu se vyrabi ve stejnem slozeni. vzorky a testery nemivaji jine slozeni. Toto plati pro klasicke znacky parfemu (CK, Hugo Boss, Dior, Lacoste...), co znate z parfumerii. Pokud je to nejaka specialni znacka vuni, tak je teoreticky mozne, ze vzorek je silnejsi, byt o tom pochybuji.
3. vzorky vuni pomerne rychle degraduji, na rozdil od parfemu, ktere hrave vydrzi 3-7 let pred pouzitim, tzn. jejich nachylnost na to, ze se vune zmeni je vyrazne vetsi a to diky tomu, ze jsou male, nejsou tak chraneny jako parfemy, je tam vetsi sance pristupu vzuchu apod.
4. vyrobci obcas mirne upravuji vuni dle regionu pro ktery je vyraben. Jsou to velmi jemne rozdily, ale mohou byt znat. Proto muze vune napr. koupena v USA, EU a napr. Asii vonet mirne jinak.
5. vyrobci vune, ktere jsou na trhu dlouho obcas tzv. reformuluji, tzn. parfem se jmenuje stale stejne, ma stale stejny obal, jenom mirne upravi slozeni a nikomu o tom ani nereknou. Takze pak se muze stat, ze mate doma dva kusy a kazdy voni mirne jinak a pritom jsou to oba originaly a zakaznik ma pocit, ze jeden z nich neni.
PS - muzete sdelit o jakou vuni, pripadne eshop se jedna?
31. 10. 2013 09:13:27
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960761
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 10. 2013 09:22:52
K vrácení takto koupeného zboží nemusíte mít "legitimní" důvod (voní/ nevoní - to je jedno), pohlídejte si 14ti denní lhůtu, aby Vám mezi dopisováním si s manažery neproběhla. Eshop si může odečíst část z ceny produktu za jeho uvedení do původního stavu - tj. roztrhnutý obal, atd.
S neseriózním eshopem můžete narazit a přes veškeré racionální argumenty nedostat to, na co máte právo. Někdy funguje zveřejnění konkrétního prodejce v diskuzích tohoto typu, na heuréce nebo podobných, hrozba ČOI (i když nevím, nevím).. Je to nepříjemná situace, ale stůjte si za svým. Ještě jeden malý tip - při dopisování si s eshopem si dávejte pozor na gramatiku, na některé typy lidí tohle hodně působí.
31. 10. 2013 09:22:52
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960760
Migelie
verified
rating uzivatele
31. 10. 2013 09:23:16
Děkuji za info.
Jedná se o eshop parfumeries.cz
a přímo o novou vůni Escada delicate notes, vzorky vůní jsem si objednávala z této stránky http://www.escada-fragrances.com/ od nich mi přišel vzorek této vůně kde jsem si všimla složení s 81% alkoholu, moc krásně voněl a proto jsem si našla eshop (vyhledávala jsem na heuréce, takže popravdě nejlevnější a asi to byla chyba)kde jsem tu samou toaletku koupila.Ano je to sice toaletní voda jsem neupřesnila, ale na obalu je pouze 79%VOL , vůní jsem odstříkla, a ani ne za hodinku už nebyla cítit.
Na to jsem napsala email prodejci , jak je možné že vzorek vůně co jsem si objednala z přímo oficielní stránky ESCADA má o dvě procenta alkoholu více, a on mi odepsal že to není možné, jak jsem již psala oskenovala jsem vzorek a poslala načež mi odepsal že je to divné a že to posílá manažerovi.
Manažer dnes odepsal , že se můžu bránit jak chci ale že neuspěji, že jsem popletená, a že jestli mi vůně nevoní je jen můj problém, že to zašlou na reklamaci, ale že pochybuje že uspěju.
myslím si že ani nevědí co prodávají, nebo to vědí moc dobře a proto jsou tak levní,
jen mě dostává že mi ještě napsal emai cituji "nic vám vracet nebudeme a tim jsem skončil, hádejte se jak chcete"vůni jste rozbalila a použila.
což mi nepříjde uplně normální...
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2013 v 09:25 ----------
na heuréku jsem již do diskuze psala , protože nevím proč ale recenzi přidat nemohu,
Na čoi jsem se obrátila také, mají toho ale co si myslím hodně, takže odepíšou za delší čas.
Nicméně dnes jdu vůni poslat zpět , napíši průvodní dopis že odsutupuji od smlouvy, a jsem zvědavá jak to dopadne.
Co je nejhorší,tato parfumerie mi ani nezaslala doklad o koupi nic, tak mám strach že neuspěji ..
ale mám zase emaily o potvrzení objednávky, tak nevím jaké mám šance
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2013 v 09:33 ----------
ještě chci dodat že jsem na to eshopu psala email, že nechci zboží reklamovat ale vrátit bez udání důvodu ve 14 ti denní lhůtě.
Na to mi napsali že vůni odešlou k reklamaci s důvodem tím že má o dvě procenta méně než nějaký vzorek co ani neni od nich, že mám prostě smůlu,
nikdy jsem se opravdu nesetkala s takovým arogantním chováním..
31. 10. 2013 09:23:16
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960759
Proste poslete jim emailem odstoupeni od smlouvy, tim splnite to, co mate a muzete se o to opriat pripadne dale. Je uplne jedno co vam pise. Neuvadejte zadny duvod, ale jen
"Odstoupuji od smlouvy XY ze dne XY na produkt XY. Zaplacenou sumu, spolu s dopravnym, ktere jsem hradila za doruceni ke mne prosim poukazte v zakonne lhute 30 dnu na ucet XY"
tim mate splneno.
Vubec vec nereklamujte apod. Nepiste si s nimi o tom, ze vune neni jak ma byt apod. Nicmene ty rozdily ve vuni by nemely byt dany tim obsahem alkoholu. 80 % alkoholu mivaji toaletni vody a v nem jsou rozpusteny vonne esence. Zda je to 79 nebo 81 % uz nehraje roli.
A pro priste mate pouceni, ze neni vhodne nakupovat tam, kde je to nejlevnejsi, ale spise u proverenych obchodniku. A ten obchodnik je kdo?
31. 10. 2013 09:37:07
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960758
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 10. 2013 09:38:37
Radku, paní psala parfumeries.cz :-)
31. 10. 2013 09:38:37
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960757
jj uz jsem si vsiml :) no dale to nebudu komentovat :)
31. 10. 2013 09:39:48
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960756
Migelie
verified
rating uzivatele
31. 10. 2013 09:41:00
ano parfumeries.cz
Děkuji za každé info. Odstoupím od smlouvy, jelikož ale nemám doklad o koupi tím pádem číslo té smlouvy nemám, mám jen potvrzovací email a číslo obejdnávky,
snad to bude stačit.
Moc díky
31. 10. 2013 09:41:00
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960755
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 10. 2013 09:41:07
Zdá se mi to, nebo dneska každý druhý prodává na netu dětské věci a parfémy?
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2013 v 09:42 ----------
Napsal Migelie;1015792
ano parfumeries.cz
Děkuji za každé info. Odstoupím od smlouvy, jelikož ale nemám doklad o koupi tím pádem číslo té smlouvy nemám, mám jen potvrzovací email a číslo obejdnávky,
snad to bude stačit.
Moc díky
Hlavně si schovejte veškeré podací lístky, emaily s objednávkou - cokoliv souvisejícího s Vaším nákupem. To, že nemáte účtenku nebo fakturu nehraje roli.
31. 10. 2013 09:41:07
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960754
Napsal Migelie;1015792
ano parfumeries.cz
Děkuji za každé info. Odstoupím od smlouvy, jelikož ale nemám doklad o koupi tím pádem číslo té smlouvy nemám, mám jen potvrzovací email a číslo obejdnávky,
snad to bude stačit.
Moc díky
staci cislo objednavky a posalt email
31. 10. 2013 09:42:19
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960753
Migelie
verified
rating uzivatele
31. 10. 2013 09:43:47
super díky moc ! jdu na to hned
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2013 v 09:53 ----------
Odstoupení od smlouvy odesláno, když to někoho bude zajímat , budu informovat jak vše dopadlo.
Všem moc díky
31. 10. 2013 09:43:47
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960752
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 10. 2013 09:54:35
Napsal xzaje01;1015793
Hlavně si schovejte veškeré podací lístky, emaily s objednávkou - cokoliv souvisejícího s Vaším nákupem. To, že nemáte účtenku nebo fakturu nehraje roli.
Naopak, to hraje roli. Co by na to řekl daňový úřad, prodej zboží bez dokladu?
31. 10. 2013 09:54:35
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960751
Napsal dusivk;1015806
Naopak, to hraje roli. Co by na to řekl daňový úřad, prodej zboží bez dokladu?
nerekl by nic, prodejce nema automatickou povinnost vydavat doklad..
Zivnostesnky zakon
§ 31 Povinnosti podnikatele
(14) Podnikatel je povinen vydat na žádost zákazníka doklady o prodeji zboží a o poskytnutí služby. Na dokladu musí být uvedeno označení podnikatele obchodní firmou, popřípadě názvem nebo jménem a příjmením, a identifikačním číslem, datum prodeje zboží nebo poskytnutí služby, druh zboží nebo služby a cena, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
31. 10. 2013 10:01:38
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960750
Migelie
verified
rating uzivatele
31. 10. 2013 10:05:58
Oni mi doklad neposlali ani emailem, jen potvrzení objednávky.
Nyní jsem psala email s odstoupením od smlouvy a přišlo mi od nich toto " Do reklamačního protokolu by bylo vhodné uvést DŮVOD.
Děkujeme."
nato jsem odepsala, nereklamuji, odstupuji od smlouvy ve 14 ti denní lhůtě nacož mám právo.
Snad to takto bude stačit.
31. 10. 2013 10:05:58
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960749
dusivk
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 10. 2013 10:06:08
To teda máte v Čechách dost benevolentní oproti Slovensku ;)
Tady se doklady o zaplacení zboží nebo služby neřeší zákonem živnostenským, nýbrž zákony daňovými.
31. 10. 2013 10:06:08
https://webtrh.cz/diskuse/poradte-prosim-co-si-eshop-muze-dovolit-a-co-ne/#reply960748
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit