Zadejte hledaný výraz...

Pořadí ve vyhledávačích – jiný počítač, jiný výsledek?

PeopleCom
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 10. 2015 10:57:46
Možná je to amatérský dotaz, ale nevím, kam jinam se obrátit.
Potřebuji si zmapovat vývoj pozice ve vyhledávačích při určitých KW. Seznam i Google. Nechala jsem to zpracovat brigádníka a pokaždé mu vyjde jiný výsledek. A když to kontroluji, tak mně taky.
Určitě jsou na to nějaké nástroje, ale potřebuju prostě zmapovat vývoj v čase a nevím, jak to nějak elegantně a přitom objektivně vyřešit.
A to, že měření vyjde pokaždé jinak, mě zaskočilo. (Cookies o nás mají asi tak stejně, jinak tam moc nechodíme a jejich témata se nás - mně ani brigádníka - nijak netýkají. Web marketing navíc mají minimální a aktivních jiných forem komunikace také moc nemají.)
Prosím o rady. Jak jinak poznám, jestli články na webech mají vliv nebo ne? (Měření konverzí zmíněný web nemá nastaven a firma toto nehodlá měnit).
12. 10. 2015 10:57:46
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145889
robrobin
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 10. 2015 11:00:46
Ahoj skus použít http://www.collabim.cz/ pro jeden web je zdarma
12. 10. 2015 11:00:46
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145888
Jan
verified
rating uzivatele
12. 10. 2015 11:03:04
Mě na to funguje se před každým takovým "měřením" odhlásit z e-mailu (pokud máte Gmail). Vždy když se přihlásím výsledky jsou jiné
12. 10. 2015 11:03:04
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145887
David Musil
verified
rating uzivatele
(69 hodnocení)
12. 10. 2015 11:17:00
Reknu Vam to asi takhle: Vykaslete se na nejake mereni pozic na klicova slova. Je to temer nezmeritelny vysledek a to prave proto, ze Google tzv. "personalizuje" vysledky. A hlavne Vam takovy vysledek nic nerekne.
Pokud jsem prihlasen v nejake Google sluzbe, snazi se mi vyhledavac dat nejrelevantnejsi vysledek. Vi na co se casto koukam, apod. Po prihlaseni ma tech dat pomerne velke mnozstvi.
Ja mam dokonce treba jine vysledky, pokud jsem doma v Praze, nebo na venkove v Beroune - prosta lokalizace. Kdyz jsem v Praze a chci najit autoservis, proc by mi ukazal ty co jsou treba v Brne.
Takze to co Vy chcete vlastne nikdy nezmerite :) Mozna tak pro jeden svuj PC a to jeste odhadem...
12. 10. 2015 11:17:00
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145886
PeopleCom
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 10. 2015 11:18:19
WSE - Gmail mám, ale při ověření jsem to pak vyřešila jiným prohlížečem, kde jsem přihlášená nebyla. Výsledky byly stejné, tzn. stejný ntb, stejné výsledky. Ale v řádu dní velké ovlivnosti, např. str. 30 vs. str. 10...
---------- Příspěvek doplněn 12.10.2015 v 11:28 ----------
Davide - toho jsem se obávala.
Ale jak jinak změřit pro někoho, že moje činnost má nějaký vliv na jejich pozici ve vyhledávačích?
Jedna věc je přímo počet návštěv z daného článku, ale protože jde spíše o generování relevantních zpětných odkazů, tak by to mělo ovlivňovat SEO celkově. Samotný počet návštěv z článků nebyl důvodem, proč články chtěli.
(Dokonce oni původně chtěli provozovat blog po dobu půl roku. Ale pak zjistili, že aktivní a dynamické odkazy mohou mít větší vliv za menší náklady. Teď ale jak tohle změřit).
12. 10. 2015 11:18:19
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145885
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
12. 10. 2015 12:11:49
Já používám Collabim. Pak tu je ještě Semor.cz. Základní funkce mají stejné. SEMor má navíc i měření pozic v PPC, což také dost bodne.
---------- Příspěvek doplněn 12.10.2015 v 12:13 ----------
Ad články na webech: když nechtějí měřit konverze ( WTF? :D ), tak aspoň počítejte počet návštěv z toho zdroje. Ale fakt nechápu, proč někdo nechce měřit konverze. Podle mě vůbec netuší, co to je, a tak to rezolutně nechtějí :D
12. 10. 2015 12:11:49
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145884
Co je to aktivni a dynamicke odkazy?
Mam takovy pocit, ze se tady plete pate pres devate... Pokud delate nejake "SEO" aktivity, pak musite videt vysledky v navstevnosti a zdrojich navstevnosti... Ne v pozicich.
12. 10. 2015 12:30:15
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145883
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 10. 2015 18:37:56
Napsal Michal Kubíček;1232532
Co je to aktivni a dynamicke odkazy?
Mam takovy pocit, ze se tady plete pate pres devate... Pokud delate nejake "SEO" aktivity, pak musite videt vysledky v navstevnosti a zdrojich navstevnosti... Ne v pozicich.
Neviem či ste to presne vystihli, Čo môžete reálne zmeniť? Iba pozíciu, nie klikanosť. Ľudí nedonútite kliknúť. SEO znamená dostať sa hore, vyššie, čo predpokladá vyššiu klikanosť.
12. 10. 2015 18:37:56
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145882
Pravdepodobne chapete SEO jako boj o pozice na konkretni klicove slovo. Tak to vsak neni SEO je jen prostredek, jak na svuj web ziskat vice navstevniku z vyhledavacu.
12. 10. 2015 19:55:43
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145881
PeopleCom
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 10. 2015 13:15:33
@Gabonátor - přesně tak to myslím. Jde o to, že když je někdo na straně 3, tak nemusí být vůbec...
Když jste na straně 1, tak existuje šance, že někdo klikne... Vzhledem k tomu, že mám v této věci velmi omezené pravomoci a zadání, tak zkrátka jen chci mít v rámci možností co nejlepší výstupy.
13. 10. 2015 13:15:33
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145880
Tak jeste jednou SEO neni o tom, ze se po zadani dotazu zobrazite na nejake pozici, ale o tom, kolik lidi realne dovedete z vyhledavaci na vase stranky. Jste si jisti, ze dany dotaz, na ktery se web zobrazuje, je te spravny, ktery vam prinese i zakazniky? Napr. nas eshop je na Seznamu na prvni misto pri dotazu "marcipan". Super, rekne si meric pozici. Nicmene je to takove terno i obchodne? Jsou naklady spojene s umistenim na dane spojeni odpravedlnitelne z obchodniho hlediska? Proste ciste pozice vubec o nicem nevypovidaji...
Nekteri nasi konkurenti maji vetsi pokryti na dotazy v SERP nez my a presto maji mene objednavek. Jak si to vysvetlujete ve svetle vasi teorie?
13. 10. 2015 13:28:51
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145879
PeopleCom
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 10. 2015 13:51:18
@Michal Kubíček - to si přece neodporuje. Máte jistě pravdu, ale pokud na téměř každé KW/vyhledávací dotaz s výjimkou názvu firmy je firma ve vyhledávači daleko, znamená to, že ji najdou jen ti, kteří jí znají a vědí, že dělá, co dělá. A to je málo, to jistě chápete.
A druhak - jak jsem psala, když mám zakázku X, mohu jí dělat dobře nebo špatně. Ale nemůžu hned na začátku klientovi vysvětlit, že jde na všechno špatně. To jistě chápete. Tzn. v rámci možností hledám cesty, jak změřit, co dělám. Pak se mi snad podaří doporučit víc aktivit, protože jedna aktivita SEO obvykle nespasí...
Kromě toho SEO musí být celkově navázáno na marketingové a PR aktivity klienta. Ale řada klientů si toto nějak nechce připustit a výsledky podle toho vypadají.
13. 10. 2015 13:51:18
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145878
Napsal Michal Kubíček;1232793
Tak jeste jednou SEO neni o tom, ze se po zadani dotazu zobrazite na nejake pozici, ale o tom, kolik lidi realne dovedete z vyhledavaci na vase stranky. Jste si jisti, ze dany dotaz, na ktery se web zobrazuje, je te spravny, ktery vam prinese i zakazniky? Napr. nas eshop je na Seznamu na prvni misto pri dotazu "marcipan". Super, rekne si meric pozici. Nicmene je to takove terno i obchodne? Jsou naklady spojene s umistenim na dane spojeni odpravedlnitelne z obchodniho hlediska? Proste ciste pozice vubec o nicem nevypovidaji...
Nekteri nasi konkurenti maji vetsi pokryti na dotazy v SERP nez my a presto maji mene objednavek. Jak si to vysvetlujete ve svetle vasi teorie?
V drtive vetsine pripadu jde ruku v ruce navstevnost ze SERPu s tim, jak se webu dari umistovat ve vysledcich. Pokud bude na cokoli nekde na x-te strance, vykon to nebude mit takovy, jako kdyby na dotazy byl na 1. strance, nebo pozici. Zaroven pokud se budu dobre umistovat na smysluplne vyrazy, ktere jdou ruku v ruce s tim co nabizim, pak je docela dobre odvoditelne to, ze tyto dotazy pokladaji ti, co maji o produkt/sluzbu zajem a pokud je ziskam, je velka sance, ze nakoupi.
Samozrejme jsou pak slova, ktera maji vice vyznamu. Treba zmineny marcipan - to budou hledat ti, co ho chteji koupit, ale taky ti, co si ho chteji sami doma vyrobit a hledaji recept. Takze super pozice pak znamena, ze spousta lidi hned odejde, protoze vubec nemaji o produkt zajem, jen o recept.
Kazdopadne pokud je nekdo obchodnik, tak by ho melo zajimat jak dostat z 1 koruny co nejvice obratu, marze, zisku. A zda to bude na 57. miste nebo na 1. je do znacne miry jedno. Urcite bych vylozene nedbal na konkretnich pozicich, ale na tom, aby obraty ze sepru rostly. Je pak otazkou, pri jakych cinnostech by mohly rust vice, zda tomu pomuze nejaky tlak na lepsi pozice, nebo treba lepsi dohledatelnost na jine kw a fraze.
13. 10. 2015 14:01:21
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145877
storyboard
verified
rating uzivatele
31. 10. 2015 08:32:31
Pozice ve vyhledávači závisí na počítači, jeho poloze, uživateli, denní době... a spoustě jiných věcí. Takže teto údaj de facto neexistuje (i když by to bylo fajn).
Pokud to chce klient jako míru úspěšnosti odvedené SEO práce, tak je možno použít buď Google Analytics nebo Webmaster tools - tam se je údaj o pozici jednotlivých frází které byly vyhledávány a nalezeny. To je asi neobjektivnější ukazatel.
Existují weby, které to "nějak" měří (collabim, seonastroje... a bude jich víc), ale jejich výsledek je závislý na použité metodice. Pro klienta se to dá použít taky, ale úplně se na to spolehnout nedá. Já používám SEOnástroje.cz, ale občas mi to tvrdí, že jsem se neumístil ani na prvních 10 stránkách (což podle Googlu není pravda).
31. 10. 2015 08:32:31
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145876
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
1. 11. 2015 10:27:57
...
1. 11. 2015 10:27:57
https://webtrh.cz/diskuse/poradi-ve-vyhledavacich-jiny-pocitac-jiny-vysledek/#reply1145875
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit