Zadejte hledaný výraz...

Poptávky (Důvod častého zklamání zadavatelů)

acidclick
verified
rating uzivatele
30. 5. 2014 10:02:37
haha tam ten je dobrej :)
pro podprumerneho programatora hodina prace, ale nema na to cas... To zname :D
30. 5. 2014 10:02:37
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027972
asd
verified
rating uzivatele
30. 5. 2014 10:13:38
Tak pokud poptává v oboru technický laik, co by asi měl do poptávky psát ...
Když přijdu například do autoservisu, taky řeknu "chci to opravit, něco tam někde bouchá". A nebudu jim složitě rozebírat postup co konkrétně mají dělat, protože nevím o čem je řeč. Od toho je ten, co se tím zabývá a službu poskytuje.
30. 5. 2014 10:13:38
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027971
Když budu mít web na wordpressu, a něco se posere, tak si taky zadám poptávku "něco se pokazilo, potřebuju to opravit". Poptávky zadávají obyčejní lidé, ne programátoři, proto byste se měli nad sebou zamyslet... :)
A k tomu, že někdo ví, jak dlouho bude práce trvat - knedlo, vepřo, zelo neumím udělat, ale vím že to je otázka max. jednoho dopoledne :)
30. 5. 2014 10:16:22
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027970
Napsal OndrejDyrka;1093341
Já tomuhle říkám „proces sebefiltrace”. Má hypotéza říká, že neschopnost pořádného zadání vypovídá o celkové úrovni klienta a ani není v zájmu schopnějších freelancerů do takových vztahů vstupovat.
... hodně štěstí v životě s takovou úrovní paranoii.
Dakujem, 7-8 projektov dopadlo podla mojich ocakavani... A vsetkych som riesil tou istou formou.
30. 5. 2014 10:20:02
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027969
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
30. 5. 2014 10:20:36
...
30. 5. 2014 10:20:36
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027968
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 5. 2014 10:38:20
Napsal Mirator;1093397
Když budu mít web na wordpressu, a něco se posere, tak si taky zadám poptávku "něco se pokazilo, potřebuju to opravit". Poptávky zadávají obyčejní lidé, ne programátoři, proto byste se měli nad sebou zamyslet... :)
A k tomu, že někdo ví, jak dlouho bude práce trvat - knedlo, vepřo, zelo neumím udělat, ale vím že to je otázka max. jednoho dopoledne :)
Pokud se něco pokazí, nevíte co, tak zadáte poptávku, že se něco pokazilo a chcete to opravit, zadáte, že požadujete kvalitu. Pokud současně ale zadáte, že to určitě bude na chviličku a že to určitě nebude stát víc něž X a že to potřebujete nejlépe včera, tak tím se připravíte o reakci od těch, kteří by vám mohli skutečně pomoct.
Pokud neumíte uvařit knedlo zelo vepřo, tak neznáte potřebný postup a tedy nemůžete diktovat, kolik to zabere času. Z vaše pohledu to je hodit maso do hrnce, realita je ale asi trochu složitější. A nebo si diktujte, ale místo špičkového oběda dostanete rozmraženou šlichtu z obchoďáku odpovídající nadiktovanému času a ceně.
30. 5. 2014 10:38:20
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027967
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
30. 5. 2014 11:01:56
Napsal Jiří Šubr;1093402
Přesně z tohoto důvodu spousta firem a freelancerů využívá projekťáka, který je schopen mezi klientem a programátorem sjednotit myšlenky a zadání. Ono klienti vždycky nejsou znalý IT, opravdu netuší co je HTML a nemají ponětí o tom jak sepsat poptávku, co všechno je třeba zadat, jak náročné to bude (finančně i časově) apod.
PM je zbytečně drahej, na to stačí konzultant. PM jde akorát na začátku a pak na podpis smlouvy o supportu. (v ideálním případě).
30. 5. 2014 11:01:56
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027966
qwertr
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
30. 5. 2014 14:42:58
Napsal asd;1093393
Tak pokud poptává v oboru technický laik, co by asi měl do poptávky psát ...
Když přijdu například do autoservisu, taky řeknu "chci to opravit, něco tam někde bouchá". A nebudu jim složitě rozebírat postup co konkrétně mají dělat, protože nevím o čem je řeč. Od toho je ten, co se tím zabývá a službu poskytuje.
Ked to prevediem na servis. Asi vasa poziadavka opravu auta nevyzera takto. Pristavil som auto, nieco mi tam bucha urobte mi to do dvoch hodim a za opravu Vam dam maximalne 500 kc. Ved to nemoze trvat vaciej ako 2 hodiny.
Alebo druhy pripad. Zavolate do 4 servisov a poviete im, ze mi na aute nieco bucha. Povedzte mi cenu a za ako rychlo mi to viete urobit. Beriem toho najlacnejsieho.
Takto vyzera dost poptavok na programatora.
Pri servisoch elektroniky som sa stretol, ze si uctovali nieco ako zistenie zavady. Doniesol sa spotrebic na opravu. Pozreli sa na to a povedali oprava bude stat tolko a tolko. Ta diagnostika sa hradila samostatne, pokial zakaznik sa rozhodol neopravovat spotrebic alebo bola zahrnuta do ceny opravy.
Tu tu diagnostiku problemu nik nerobit. Zakaznik preto lebo sa tomu nerozumie a nie je ochotny za nu platit. Programator tiez nie, lebo zakaznik mu ju nezaplati a tak sa ceny a casove odhady len tak nastreluju.
30. 5. 2014 14:42:58
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027965
intehos
verified
rating uzivatele
(35 hodnocení)
30. 5. 2014 18:13:04
On je zakopaný pes úplně někde jinde, jen to napovrch vypadá, že je to možná ve špatně napsané poptávce.
Samozřejmě znění poptávky má vliv na nabídky, ale spíše bych to viděl tak, že jsou to "sračky" a nikomu schopnému se do toho nechce a na druhé straně jsou samozřejmě finance, jednoduše to poptávající chce co nejlevněji. Beru to podle sebe - malá poptávka = ozývají se většinou amatéři, poptávka s velkým rozsahem a vyšším rozpočtem = méně nabídek a převažují schopní lidé.
Na druhou stranu se mi několikrát stalo, že jsem opravdu detailně a velice podrobně sepsal, co potřebuji naprogramovat a přišlo mi několik nabídek se zněním "Prosím o bližší info, měl bych zájem". Pak se taky ozve programátor, který hned naprosto přesně ví, co je potřeba a hlavně mu to pálí, neudělá jen tupě věci, které dostane sepsané, ale udělá i věci, které tam prostě musí být (např. při špatně vyplněném formuláři se zobrazí hláška atd...) a které musí znát programátor a logicky vycházejí z celé věci. Nebudu přeci psát, že kontaktní formulář se má odeslat :).
Čili na úspěchu závisí několik faktorů...
30. 5. 2014 18:13:04
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027964
upcom
verified
rating uzivatele
29. 6. 2014 02:50:42
To je klasický rozdíl mezi tím, co je ideální a realitou. Už jsem to vzdal. Neočekávám od zákazníka poptávku, jíž bych opravdu rozuměl, chápu že mluví svým jazykem a zapojím své zkušenosti a představivost, abych si ujasnil že toto je práce pro mě. Neexistuje kvalitně provedený projekt bez dobré analýzy a architektury. Tu vám zákazník nedodá, nemá pro to dispozice. Takže chápu i tu poptávku ve stylu: "Potřebuji intranet", aniž bych byl schopen odhadnout, co vlastně potřebuje. Výsadou opravdového odborníka na jakoukoliv problematiku je pochopení myšlení jeho potenciálních zákazníků. Oni se nebudou ohýbat podle nás, mají na výběr ...........
29. 6. 2014 02:50:42
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027963
Wilhelmos
verified
rating uzivatele
1. 7. 2014 14:00:12
To je kus od kusu,pokud by měli konzultace placené,tak by se zajisté vyjadřovali líp a bylo by to výchovné......
1. 7. 2014 14:00:12
https://webtrh.cz/diskuse/poptavky-duvod-casteho-zklamani-zadavatelu/strana/2#reply1027962
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit