Zadejte hledaný výraz...

Poplatek při vrácení zboží ve 14ti denní lhůtě

Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
16. 7. 2013 23:56:51
Všechny zdravím.
Manželka si objednávala u jedné obchodnice na mimibazaru nějaké oblečení a ve všeobecných podmínkách mě zaujala jedna věc. Jáký na to máte názor. Mě to přijde hodně, že si paní vykládá zákony jak se jí zachce.
Citace části OP
Zákazníkovi bude zaslána částka odpovídající kupní ceně zaplacené za zboží a cena přepravného-poštovného účtované při objednání zboží.
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, má dodavatel dle § 53, odst. 10 Občanského zákoníku právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Částka je paušálně stanovena na 80.-Kč ( jedná se o náklady spojené se znovunaskladněním zboží, administrativní a bankovní poplatky, poplatky spojené s uvedením zboží do bezvadného stavu ). Vrácení výrobku prodávajícímu provádí spotřebitel na vlastní náklady.
A ještě k tomu v emailu na přímý dotaz psala, že poštovné nevrací.
Díky za Váš názor.
Martin Kejzlar
16. 7. 2013 23:56:51
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923529
Macecha
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
17. 7. 2013 00:08:33
každý si vykládá zákon jinak :) mě ten mimibazar příjde jak nějaká tržnice s volnějšími pravidly... je hodně lidí co tam prodává jen tak bez žl , pak se člověk ničemu nediví, něco jiného kdyby to byl samostatný internetový obchod
hold tyhlety ochrany kupujících někteří zneuživají, já jsem vracel ve 14 denní době pouze jednou za život (mobilní telefon) a ještě jsem se cítil trapně
17. 7. 2013 00:08:33
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923528
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
17. 7. 2013 00:20:08
Napsal Macecha;974256
každý si vykládá zákon jinak :) mě ten mimibazar příjde jak nějaká tržnice s volnějšími pravidly... je hodně lidí co tam prodává jen tak bez žl , pak se člověk ničemu nediví, něco jiného kdyby to byl samostatný internetový obchod
Dle mě je úplně jedno, jestli je to na MB nebo v eshopu. Ta paní tam má placený profil obchodníka a nabízí přes 300 kusů nového oblečení.
17. 7. 2013 00:20:08
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923527
---
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 7. 2013 00:35:06
Ten kontrast je vtipný.
"skutečně vynaložených nákladů" vs "paušálně stanovena"
17. 7. 2013 00:35:06
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923526
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 7. 2013 00:43:43
No nejsem právník, ale obchodník má právo naúčtovat kupujicímu uvedení do původního stavu. Pokud musím pro to zajít na poštu, tam vystát řadu, zboží zkontrolovat, vrátit do skladu ( systémově) a znova zabalit nebo přebalit protože zákazníci nikdy nepošlou zboží pořádně zabalené, vystavit storno FA, poslat prachy..... ted jak to píšu mi příjde těch 80 kč ještě málo :-)
Nicméně bych si nedovolil tvrdit, že to je zcela protizákoné. Umím si představit že by tohle u soudu každý obchodník obhájil. Ale třeba jsem mimo :)
17. 7. 2013 00:43:43
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923525
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
17. 7. 2013 02:07:31
Napsal Martin Kejzlar;974253
Všechny zdravím.
Manželka si objednávala u jedné obchodnice na mimibazaru nějaké oblečení a ve všeobecných podmínkách mě zaujala jedna věc. Jáký na to máte názor. Mě to přijde hodně, že si paní vykládá zákony jak se jí zachce.
Citace části OP
Zákazníkovi bude zaslána částka odpovídající kupní ceně zaplacené za zboží a cena přepravného-poštovného účtované při objednání zboží.
Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy, má dodavatel dle § 53, odst. 10 Občanského zákoníku právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Částka je paušálně stanovena na 80.-Kč ( jedná se o náklady spojené se znovunaskladněním zboží, administrativní a bankovní poplatky, poplatky spojené s uvedením zboží do bezvadného stavu ). Vrácení výrobku prodávajícímu provádí spotřebitel na vlastní náklady.
A ještě k tomu v emailu na přímý dotaz psala, že poštovné nevrací.
Díky za Váš názor.
Martin Kejzlar
Skutečně vynaložené náklady jsou např. když ti někdo vrátí něco co bylo původně v obale ale vrátí ti to bez něj. Takže ty máš náklady spjaté s vrácením takové že musíš znovu někde koupit obal a tím to vrátíš v podstatě do stavu "jako nové". Paní si píše zákony jak se jí hodí a jediný záměr je odradit lidi vracet balíčky. Každopádně toto je tak hloupý zákon celkově že mnohdy musí dojít až k soudu aby ten rozhodl zda obchodník zneužil výklad zákona a nebo měl opravdu takové náklady. Jak pak bude paní dokládat na kolik a hlavně proč jí vyšlo zvonunaskladnění to nevím ale je jasný že takový kraviny u soudu nekončí protože každý nad tím mávne rukou. A rozhodně nelze říct paušálně 80kč protože co prodej to jiný náklad. Poštovné samozřejmě vracet musí také.
Sám jsem prodejce a vrácení zboží do 14dnů je hroznej zákon a proklínám vraceče a půjčkaře. Mělo by to být aspoň tak že poštu bysme vracet neměli leč musíme i to.
Ale závěrem k té paní. Pokud má IČO tak tímto stylem nebude dlouho trvat než jí rozdupe ČOIka. Kórt na mimibazaru tam jí slípky roznesou na pařátech :) (to neber jako urážku tvojí manželky moje tam chodí občas taky a jdou na mě vždycky mrákoty z toho co mi čte co se tam taky řeší).
17. 7. 2013 02:07:31
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923524
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
17. 7. 2013 03:00:18
IMHO se toto řídí občanským zákoníkem, který je samozřejmě nadřazený jakýmkoliv "osobním" podmínkám prodeje, a veškeré obchody se řídí tímto zákoníkem, prodejce si tedy do obchodních podmínek může napsat co chce, je-li to proti příslušnému zákonu, je zákon stejně nadřazený. Z toho vyplývá (alespoň pro mne), že na uvedených 80 Kč nemá prodejce nárok a je to pouze past pro hloupé (resp. ty méně vyčůrané) zákazníky.
17. 7. 2013 03:00:18
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923523
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 7. 2013 06:07:40
mě by zajímalo, když je poštovné uvedeno na faktuře jako samostatná položka, zda se nedá argumentovat tím, že mi jej nevrátila, ale vrátila jen zboží??
17. 7. 2013 06:07:40
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923522
- zadny pausal strhnout nejde, vyklady dozorovych organu jsou na to jasne, lze jenom strhnout skutecne vynalozene naklady, ktere musi ve finale prodejce byt schopen individualne jasne vycislit
---------- Příspěvek doplněn 17.07.2013 v 07:03 ----------
Napsal obchodniuspech;974278
mě by zajímalo, když je poštovné uvedeno na faktuře jako samostatná položka, zda se nedá argumentovat tím, že mi jej nevrátila, ale vrátila jen zboží??
No jste-li prodejce a zakaznik vam nevrati postovne na fakture uvedene, tak je to v poradku a odstupit od smlouvy muze. A vy jako prodejce mu vratite cenu zbozi a taky to postovne co je na fakture uvedeno.
Odstoupit by dle meho nazoru neslo (a je to jen dobra vule prodejce) pokud by mel na fakture dve polozky a chtel vratit jen jednu. Odstupuje se od smlouvy a ta se od pocatku rusi, tudiz by spravne mel odstoupit od cele smlouvy, ne jen od casti.
17. 7. 2013 07:01:54
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923521
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
17. 7. 2013 07:48:20
beru to z pohledu prodejce, jinak samozřejmě lze odstoupit i jen od části smlouvy, zákon s tím nemá problém, z pohledu prodejce (řeším pro klienty) mě zajímá, když mu na fakturu napíšeme zvlášť položku dopravy, tak mi ji přeci nemůže vrátit a tím od ní odstoupit... je to vykonaná věc :) a hmotně mi ji taky nevrátí, já bych tím asi argumentoval, protože by to podle mě bylo selským rozumem, nerozumím tomu, proč by obchod měl platit dopravu, když z toho pak nic nemá a je ve ztrátě...
17. 7. 2013 07:48:20
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923520
Napsal obchodniuspech;974287
beru to z pohledu prodejce, jinak samozřejmě lze odstoupit i jen od části smlouvy, zákon s tím nemá problém, z pohledu prodejce (řeším pro klienty) mě zajímá, když mu na fakturu napíšeme zvlášť položku dopravy, tak mi ji přeci nemůže vrátit a tím od ní odstoupit... je to vykonaná věc :) a hmotně mi ji taky nevrátí, já bych tím asi argumentoval, protože by to podle mě bylo selským rozumem, nerozumím tomu, proč by obchod měl platit dopravu, když z toho pak nic nemá a je ve ztrátě...
od casti smlouvy samozrejme odstoupit lze, ale ne rozdil od odstuopeni od smlouvy na nejake dilci odstoupeni nema zakony narok a v tom je zasadni rozdil. To, ze to tak prodejci delaji je veci druhou. Proste bud smlouvu zrusit a vrati se plneni, nebo ji nechate platnou. Nejake polovicni zruseni preci fakticky neexistuje.
Jinak vas argument ma do znacne miry logiku. Sluzba byla spotrebovana. Nicmene dle meho je problem v tom, ze jste uzavrel se zakaznikem kupni smlouvu na produkt. Zadnou kupni smlouvu na postovne s nim uzavrenou nemate. Ale muzete vznest dotaz na nejake organy, treba se k tomu vyjadri.
17. 7. 2013 07:53:11
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923519
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 7. 2013 09:52:09
Mam za sebou nekolik kontrol z COI. Na jedne firme 2, druhe jednu. Resili jsme i tohle. Bez problemu nevracejte postovne. Vratte celou castku i s postovnym a od toho si strhnete treba prave ten pausal 200Kc :-) Myslim, ze takovou smesnou sumu si obhajite vzdycky. Taky bych tam tuhle formulaci neuvadel, ale i tak... Ze jste si stanovili pausal? No a co? Proste skutecne vynalozene naklady se u vsech Vasich polozek pohybuji ve vysi 300-500Kc a vy jen cinite zakaznikovi dobre, cili Vas za to nikdo nemuze karat.
Takze ja rikam, ze pani to ma spravne. Osobne bych ale pausal neuvadel, strhaval bych vice a resil to "podle xichtu". Najdou se totiz "zakaznici", kterym bych s klidem strhnul i tech 500 Kc a klauzule o pausalu by mne limitovala :-)
17. 7. 2013 09:52:09
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923518
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 7. 2013 13:30:03
Já jsem sice většinou na té druhé straně, ale jeden náš klient měl jeden čas problémy s vráceným zbožím v době dovolených (lidé použili a po dovolené vrátili) a vyřešil to podobně jako už na Webtrhu jednou někdo psal. Spojil se zákazníkem a řekl mu, že si např. z navigace za 8000 Kč strhne 1000 Kč. Zákazník se samozřejmě kroutil, i když zboží viditelně používal. Klient mu řekl, že ok, že to pošle výrobci na zabalení s náklady 3500 Kč a bylo vymalováno. Ptal jsem se klienta, jaký to mělo dopad a říkal, že žádný. Čekal, že se objeví někde v médiích, ale nic se nestalo. Patrně zákazníkovi docvaklo, že obchod není půjčovna.
---------- Příspěvek doplněn 17.07.2013 v 13:33 ----------
Takže se domnívám, že jakýkoliv poplatek, který je nižší nebo stejný než za zaslání výrobci a jeho službu uvedení do výchozího stavu, je oprávněný.
17. 7. 2013 13:30:03
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923517
darksir
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
17. 7. 2013 14:24:26
Jistě, dá se s tím tak kouzlit... a už vidím, jak někdo kvůli trika za dvě stovky půjde za právníkem, ať mu sepíše žalobu, když má mizivou šanci spor vyhrát :-) Úřednice na ČOI mi výslovně řekla, že "zákaznící jsou dneska neskutečně vych-ní, tak se s tím taky nemažte". (šlo o to, že jsem z dobré vůle vyjít vstříc při reklamaci se neprůkazně dohodl s kupujícím na způsobu řešení, který si pak rozmyslel a díky tomu jsem prošvihl lhůtu - no milý zákazník mne za odměnu ještě nabonzoval ČOI).
17. 7. 2013 14:24:26
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923516
logistik
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
23. 7. 2013 09:47:26
skutečně vynaložené náklady nelze uplatňovat paušálem, ČOI za toto pokárá nebo rovnou uloží blokovku.
23. 7. 2013 09:47:26
https://webtrh.cz/diskuse/poplatek-pri-vraceni-zbozi-ve-14ti-denni-lhute/#reply923515
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit