Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Plaváčkův seznam pijar webů aneb konec jedné éry

weby
Postupně:
- katalogy jsou mrtvé. Ano, jsou zbytečné, až na pár nepodstatných výjimek.
- PR weby také. PR weby jsou náhražka, asi jako umělá ňadra. Vypadají pěkně, ale polaskat se s nimi je nuda bez užitku.
- kupovat odkazy je špatné. Ne tak docela, vzato kolem a kolem je každý odkaz zaplacený. Minimálně prací na obsahu webu, na který chcete, aby někdo odkázal. Ale nemusí jít přímo o peníze.
- přirozené odkazy prakticky neexistují. Jistě, že existují. Vlastně převažují a je jich drtivá většina. Lidé odkazují, protože chtějí. Jenže spousta "SEO optimalizátorů" to prostě nevidí nebo ignoruje.
- odborné servery typu lupa.cz se drží jen startupů, nebo již provařených značek Na to nemám názor, redakční politika Lupy je jiná věc.
- v diskuzích se odkazy ven přiliš nevedou, a pokud ano, je často jejich vkladatel osočen že spamuje či vkládat odkazy za peníze (často navíc nofollow) Diskusní fóra slouží k diskusi. Nofollow je jejich způsob sebeobrany, který popravdě řečeno moc nechápu. Ostatně celý princip "nofollow" je mi proti srsti a považuji ho za šlápnutí vedle.
Příklady dodám, píšu článeček. Možná vyjde na Lupě :)
---------- Příspěvek doplněn 31.03.2012 v 11:35 ----------
Jiří Šubr
Děláte SEO v praxi?
Ano. Dělám. A mám poslední dobou čím dál větší pocit, že celý obor SEO je tak trochu šlápnutím vedle. Ale to je na delší debatu.
31. 3. 2012 11:31:51
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745417
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
31. 3. 2012 12:37:35
Plaváček: Rozumím, avšak neházejte všechny do jednoho pytle. Těžko přesvědčovat někoho, že to dělá špatně, když má výborné výsledky.
31. 3. 2012 12:37:35
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745416
Pepa Ovocák
verified
rating uzivatele
31. 3. 2012 17:22:17
Napsal weby;778603
- přirozené odkazy prakticky neexistují
- odborné servery typu lupa.cz se drží jen startupů, nebo již provařených značek
Tyhle dvě věci mají dost společného. Pokud máte zajímavý projekt, tak na něj vznikají přirozené odkazy a lze přesvědčit provozovatele větších webů aby o vás napsali - o zajímavém a užitečném webu se dá napsat zajímavý článek ;)
Na to chce ale myslet ještě před vymýšlením projektu (pokud děláte seo tak klientovi předem vysvětlit že jeho web není nic nového pod sluncem spís než z něj tahat peníze se snažit ho donutit zkvalitnit informační hodnotu či služby nabízené na webu). Tipickej příklad je dropshipping, s ním můžete pochytat longtail, ale těžko s ním trumfnete největší konkurenty kteří jsou x-let na trhu.
Doporučuju se podívat o jakých webech se píše. Projekty které jsou inspirovány projektem který se inspiroval od jinud a je to už desátá kopie nikoho nezajímá. Teda alespoň pokud nepřinesete nějaký převratný vylepšení. Ale to je princip nejen online bizu, můžete se s konkurencí předhánět pr článkama, katalogama ale stejně vás to nespasí.
Podle mě je problém že se pletou online pojmy. Pracovat vlastně neznamená pracovat, ale zkoušet nové věci. Kvalitní se nerovná kvalitní ale hodnotný atd...
31. 3. 2012 17:22:17
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745415
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
31. 3. 2012 18:49:07
Ovocák: Zajímavý projekt je dost relativní pojem. Kdyby se uvažovalo Vaši metodou, pak by nevzniknul eshop v oblasti, kde je dalších 5 eshopů konkurence. Prostě by vznikaly jen unikátní věci, takhle to fungovat nemůže. Máte money a konkurence má velké díry v SEO? No problemo. Vytvoříte eshop a můžete být první a je úplně jedno jestli konkurence existuje 5 nebo 10 let, prostě jste první a nachytáte nějaký traffic a máte konverze, kdybyste neinvestovali do SEO, neštěknul by po Vás ani pes, pokud byste tedy nezvolili jinou cestu marketingu. Tohle je na tom úplně to nejužasnější, jinak by tu byly ve všech odvětvích monopoly jako prase.
Tipickej příklad je dropshipping, s ním můžete pochytat longtail, ale těžko s ním trumfnete největší konkurenty kteří jsou x-let na trhu.
Myslíte? Docela dost dropshipů se probojovalo na první příčky a mají měsíční revenue bez námahy, prostě nemusí hnout ani prstem a eshop, na který cílí, by bez nich neměl obrat a veškerou zodpovědnost bere na sebe, včetně vyřizování reklamací a posílání a objednávání zboží. To je přesně úplně krásný příklad toho, jak dokáže web s trafficem generovat zisky aniž by splňoval hlavní roli nebo byl něčím výjimečný. Všechny eshopy jsou na jedno brdo jen vždycky nabízí jiný druh sortimentu, takže tam unikátní projekt hledáte těžko. A z hlediska SEO je právě nejvíce zakázek na optimalizaci shopů.
Added: Trošku mi přijde, že moc čtete zahraniční magazíny, které vlastně pořád píší o čistém získávání zpětných odkazů. Jasně, pokud vytvoříte unikátní službu jako FaceBook nebo LinkedIn, pak opravdu nemusíte registrovat do katalogů, psát PR články nebo kupovat zpětné odkazy, tento typ projektů se rozšíří sám a později získáte desetitisíce backlinků aniž byste něco platili, jde o přirozené odkazy o kterých tu furt mluvíte. Ale kolik takových unikátních projektů je? Řešte problémy reálného světa, nejvíce optimalizací se provádí pro eshopy a ty unikátní nejsou a jestli na ně někdo za 5 let působení hodí backlink sám od sebe, tak se můžou pohladit po tváři, ale to je celé.
31. 3. 2012 18:49:07
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745414
Pavel Ungr
verified
rating uzivatele
1. 4. 2012 10:14:36
Napsal Plaváček;778608
- katalogy jsou mrtvé. Ano, jsou zbytečné, až na pár nepodstatných výjimek.
Nesmysl. Promiň, že to říkám, ale považovat Firmy.cz, Najisto.cz nebo Google Places za nepodstatné výjimky stejně jako například některé oborové nebo regionální katalogy je podle mne vážně chyba.
Napsal Plaváček;778608
- PR weby také. PR weby jsou náhražka, asi jako umělá ňadra. Vypadají pěkně, ale polaskat se s nimi je nuda bez užitku.
Ano, tak jak je to většinově vnímáno v Čechách, ano. Nicméně publikace tiskové zprávy na kvalitní tématický zpravodajský server je skvělé využití jedné linkbuildingové metody.
Napsal Plaváček;778608
- kupovat odkazy je špatné. Ne tak docela, vzato kolem a kolem je každý odkaz zaplacený. Minimálně prací na obsahu webu, na který chcete, aby někdo odkázal. Ale nemusí jít přímo o peníze.
To je otázka čistě filosofická a možná etická nikoliv věcná stran efektivity. Z čistě striktního pohledu výkladu pokynů vyhledávačů je špatný jakýkoliv linkbuilding a můžeme ho označit jako black hat seo, protože se jedná o umělou a nepřirozenou manipulaci s rankem (hodnocením) vyhledávačů.
1. 4. 2012 10:14:36
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745413
Martin_H
verified
rating uzivatele
(91 hodnocení)
1. 4. 2012 12:15:57
Napsal Michal Kubíček;774336
........... Zjednodušeně: Seznam má upozornit na obsahové farmy bez obsahu (rozumného) a dá se očekávat, že se to projeví na jejich "důvěryhodnosti" jako odkazového média. Plaváček, jak jste si jistě všimli, dlouhodobě upozorňuje na to, že tento způsob linkbuildingu je třeba "potírat".
Řekl bych, že se to začalo týkat i webů na Placla.cz. Soudím tak podle posledních výsledků SERPu :(
1. 4. 2012 12:15:57
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745412
zcasti s tematem souvisi: http://michalkubicek.cz/prichozi-odkazy-poskodi-web/
2. 4. 2012 20:18:29
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745411
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
2. 4. 2012 22:32:35
Michal Kubíček: Zatím to není 100% podložená informace, ale co Google zaznamená je vysoky nárust zpětných odkazů v krátkém časovém intervalu. Dle mého nerozpoznává kvalitu, ale pokud ze dne na den na stránce přibude 5 000 zpětných odkazů ať už kvalitních nebo ne, pak to může být problém.
2. 4. 2012 22:32:35
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745410
Napsal Jiří Šubr;779527
Michal Kubíček: Zatím to není 100% podložená informace, ale co Google zaznamená je vysoky nárust zpětných odkazů v krátkém časovém intervalu. Dle mého nerozpoznává kvalitu, ale pokud ze dne na den na stránce přibude 5 000 zpětných odkazů ať už kvalitních nebo ne, pak to může být problém.
Samozřejmě, že 5000 odkazů může během dne přibýt snadno. Stačí vložit odkaz do patičky nějakého středně velkého eshopu...
2. 4. 2012 22:38:30
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745409
Pepa Ovocák
verified
rating uzivatele
2. 4. 2012 23:58:31
Jiří Šubr: Ano, zajímavý projekt je dost relativní pojem. Je pravda že u eshopů se něco novýho těžko vymýšlí. To nejednodušší čím eshopu můžete pomoci je přehlednost, tedy maximálně usnadnit výběr a orientaci v celé nabídce eshopu. Aplikace zjednodušující výběr, video návody, komentáře, hodnocení produktů.
Zahraniční magazíny se číst snažim, ale ne seo - tam si snažim ponechávat čistou hlavu. Přirozené odkazy opravdu vznikají, v těch méně konkurenčních oblastech je samozřejmě jednodušší je získat, ale v minulosti jsem získával i odkazy na eshop (právě díky přehlednosti a snadné oritentaci) z facebooku lidi odkazují na mfa weby apod. Prostě se stačí na věc podívat očima zákazníka, zamyslet se co opravdu hledá - většinou nehledá obchod kde produkt koupí, ale informace o zboží (zkušenosti, diskuse, recenze, videa, obrázky od uživatelů atd.) Pokud ty informace budete dodávat, máte na získání odkazů mnohem větší šanci.
Seo registrace neodsuzuju, ale tu si může udělat i konkurence. Chce to přemýšlet dlouhodoběji než rok dopředu kdy se "síla" odkazů z registrace ztratí. Ale asi v seo nejste nováček takže tu o tom nemá cenu víc debatovat. Jen jsem chtěl nastínit jiný pohled na věc, a věřte že není ze zahraničních časopisů či školení.
2. 4. 2012 23:58:31
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745408
U jednoho mého webu Google indexuje 115k+ podstránek, v tom případě nasazení odkazu se rovná sebevražda (podle vaší teorie) :D
3. 4. 2012 00:07:28
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745407
Pepa Ovocák
verified
rating uzivatele
3. 4. 2012 00:16:00
Napsal Lukáš Valenta;779583
U jednoho mého webu Google indexuje 115k+ podstránek, v tom případě nasazení odkazu se rovná sebevražda (podle vaší teorie) :D
Já bych to nazval spíš pomalá seo smrt odkazovanýho webu ;) Ale samozřejmě záleží na jeho aktuálním linkprofilu (když odkážete na idnes.cz tak to ustojí, nový mfa už ne )
3. 4. 2012 00:16:00
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745406
Napsal Ovocák;779578
Prostě se stačí na věc podívat očima zákazníka, zamyslet se co opravdu hledá.
Vytesat zlatým písmem na okraj monitoru...
---------- Příspěvek doplněn 03.04.2012 v 00:21 ----------
Napsal Lukáš Valenta;779583
U jednoho mého webu Google indexuje 115k+ podstránek, v tom případě nasazení odkazu se rovná sebevražda (podle vaší teorie) :D
O tom, že je to teorie povídejte postiženému webu, který spadl z předních pozicí právě díky nekvalitním zpětným odkazům... Nicméně nemyslím si, že odkazy z jediného webu by nějaký web až tak poškodily. Přečtete si článek pečlivěji:)
3. 4. 2012 00:20:07
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745405
Napsal Michal Kubíček;779592
O tom, že je to teorie povídejte postiženému webu, který spadl z předních pozicí právě díky nekvalitním zpětným odkazům... Nicméně nemyslím si, že odkazy z jediného webu by nějaký web až tak poškodily. Přečtete si článek pečlivěji:)
U některých webů nasadím pouze tyto odkazy a jak seznam, tak google - první místa. Takže nechápu, kde by měl být problém :) Potom ale dělám i kvalitnější linkbuilding, než pouhé nasazení odkazů, ale to je nejrychlejší cesta nahoru. A dalším linkbuildingem se tam web lehce udrží. To, že někdo má mnoho odkazů během dne a potom ani jeden, je jeho chyba.
Napsal Ovocák;779588
Já bych to nazval spíš pomalá seo smrt odkazovanýho webu ;) Ale samozřejmě záleží na jeho aktuálním linkprofilu (když odkážete na idnes.cz tak to ustojí, nový mfa už ne )
Nesmysl, i na nové mfa to funguje a udrží se tam dlouhodobě.
3. 4. 2012 00:38:35
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745404
Pepa Ovocák
verified
rating uzivatele
3. 4. 2012 00:50:42
To pak vzhledem k umění uvařit ten ideální linkprofil máte u mě obrovský respekt. Kdybych uměl něco podobného i já, tak nekomentuju Plaváčkův PR seznam ale hledám míto kam investovat peníze nebo kam jet na dovču.
3. 4. 2012 00:50:42
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/11/#reply745403
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit