Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Plaváčkův seznam pijar webů aneb konec jedné éry

Lukáš Valenta
Tvé otázce moc nerozumím. Můžeš se více rozepsat?
24. 3. 2012 10:11:51
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745432
Plaváčku, například ty. V několika příspěvcích tvrdíš, že katalogy jsou špatné, pr články jsou špatné, minisites čistě pro linkbuilding jsou špatné, mnoho odkazů z netematických webů je špatných. Je to tvůj názor, nemá cenu se o tom bavit. Ale, tvrdíš také, že tímto používáním si web udělá "špatný odkazový profil"., který ho poškodí.
Toto je podložené jak? Pokud to tak tedy platí, tak nechápu, proč někdo nenabízí výše uvedené věci nikoli pro klienta jako takového, ale pro jeho konkurenci. Tím mu přeci poškodí odkazový profil a konkurenta zničí! Kdy tedy přijde někdo, kdo bude nabízet "Zničím odkazový profil konkurence"? Možná to je důvod, proč nemůžeme jednoznačně říci, že lze špatným odkazovým profilem poškodit umístění webu, ne?
24. 3. 2012 10:25:52
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745431
Lukáš Valenta
Aha, odtud vítr vane. Naštvu se a vyrobím škodlivé zpětné odkazy, čímž zničím konkurenci. Tenhle argument jsem slyšel už tolikrát a přitom neexistuje jediný zaznamenaný případ, že se kdy něco podobného stalo. Otázka pro tebe, kterou můžeš brát jako malý domácí úkol z oboru SEO, zní: proč asi?
Teď k tvým připomínkám.
1. Netvrdil jsem nikdy, že katalogy jsou špatné. Říkám, že jsou zbytečné, asi jako mužský pupík. Máme ho, ale k ničemu není. Tupým registrováním do katalogů, o kterých ani nevíš, komu patří a jak dlouho budou fungovat, si prostě nepomůžeš. A tím, že si nepomůžeš, si vlastně uškodíš. Buď ztratíš čas, nebo peníze. Obojí je nesmyslná činnost.
2. PR články jsou v pohodě, pokud se shodneme na jejich definici - oslovit člověka a dovést ho na náš web, kde dostane přesně to, na co se ptal. Odpověď. "PR weby" webtržnického charakteru ale špatné jsou. Především proto, že vznikly uměle. Jejich cílem není oslovit lidského návštěvníka, ale oblafnout roboty vyhledávačů. Každý "PR web" se tím chlubí hned na své homepage, však si počti. Z řečeného vyplývá, že jejich přínos a smysl je v příkrém rozporu s tím, čeho chtějí dosáhnout programátoři fulltextových vyhledávačů. A pokud je mi známo, válku s autory vyhledávacích robotů ještě nikdo nevyhrál, bo to nejsou lamy. Maximálně skončila plichtou, ale i to se časem změní. Čistě proto, že jak v Google, tak v Seznamu už vědí, že hodnotit weby (přesněji webové stránky) jenom podle příchozích odkazů je velmi nepřesné, a pracují na vylepšování algoritmů. Bonusová otázka - proč se periody aktualizace GTPR prodlužují skoro donekonečna a jednou nejspíš skončí úplně?
Publikace nesmyslných slintů na podobných webech kromě toho, že není k ničemu, nese ještě jiné riziko. Především pro seriozní weby. Člověk, který si přečte jednu normostranu pitomých plků opatřených třemi odkazy (proč zrovna třemi a ne pěti?) si oprávněně může pomyslet, že majitel webu, kam vede odkaz, je blbec, když mu předkládá kraviny typu "nejpříjemnější z nejpříjemnějších matrací je matrace z neprijemnejsi-matrace.cz". A to pojímím fakt, že drtivá většina "PR webů" zveřejní cokoliv, co jim přiteče do databáze. Pak se ti snadno může stát, že odkaz na tvé "nepříjemnější matrace" bude umístěn hned vedle článku nabízející hovnocuc pro každého. Člověk, který na podobném webu přistane, většinou netuší, že se jedná o "PR web" a riziko pro tebe, jako majitele webu nabízející matrace, tkví v tom, že si takový zbloudilý návštěvník spojí hovno a matrace. Je to tvůj cíl?
Co je správný odkaz popsal Jan Tichý zde (stručně, jak je jeho zvykem): http://blog.medio.cz/idealni-odkaz. A mimochodem - existuje více než stovka zajímavých linkbuildingových metod (možná i víc, stačí být kreativní). Tak jak to přijde, že vy znáte jenom dvě naprosto okrajové? Katalogy a PR weby? Fakt nic víc?
24. 3. 2012 10:52:27
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745430
unlucky
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
24. 3. 2012 11:02:35
Ja pojem PR chapu jako plavackuv rank
24. 3. 2012 11:02:35
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745429
Roman
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
24. 3. 2012 11:11:43
OT: jak u PR webů ověřujete že jsou vkládány jen originální články?
24. 3. 2012 11:11:43
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745428
ASDF
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 3. 2012 11:19:07
Lukáš Valenta
Už se to směle nabízí http://www.negativeseo.me/
Je toho dost
24. 3. 2012 11:19:07
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745427
Napsal RK;775750
OT: jak u PR webů ověřujete že jsou vkládány jen originální články?
copyscape.com nebo google.com
24. 3. 2012 14:13:44
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745426
Plaváčku, řekl jsem někdy, že jiné metody neznám? Ne, ale o jiných se přece nebavíme.
Já říkám, pokud tedy odkazy z "webtržnických pr webů" a katalogů - nechme jejich účinnost stranou, prosím. Takže, pokud si tedy odkazy z webtržnických pr webů a katalogů necháme udělat, může nás to ohrozit?
Tvrdíš, že ano, načež kontruji, že by to nahrávalo konkurencím, protože by provedli jejich optimalizaci a tím by se jich zbavili. Teď mi říkáš, že to tak nefunguje. Dobře, ale když to enfunguje v případě konkurence, tak to nefunguje ani tehdy, kdy si to objednám/udělám sám, ne?
24. 3. 2012 16:46:01
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745425
JerryBestie
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
24. 3. 2012 17:19:50
Lukas Valenta
Otazka je proc to vubec delat, jestlize team Seznamu pracuje na uprave algoritmu, ktery vliv PR webu omezi, ci eliminuje.
Neni to zbytecna prace?
24. 3. 2012 17:19:50
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745424
Napsal Plaváček;775746
Lukáš Valenta
Aha, odtud vítr vane. Naštvu se a vyrobím škodlivé zpětné odkazy, čímž zničím konkurenci. Tenhle argument jsem slyšel už tolikrát a přitom neexistuje jediný zaznamenaný případ, že se kdy něco podobného stalo. Otázka pro tebe, kterou můžeš brát jako malý domácí úkol z oboru SEO, zní: proč asi?
Zde bude zajímavé sledovat tento pokus: http://www.linkbuildr.com/negative-seo-on-the-rise/
25. 3. 2012 15:46:54
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745423
Aktualitka, která může přidělat vrásky na čele majitelům placených "PR webů" - http://www.lupa.cz/zpravicky/buildmyrank-com-konci-a-muze-za-to-google-a-jeho-boj-proti-manipulaci-vysledku-vyhledavani/
29. 3. 2012 14:45:27
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745422
Pavel Ungr
verified
rating uzivatele
31. 3. 2012 11:01:22
Napsal Lukáš Valenta;775840
Plaváčku, řekl jsem někdy, že jiné metody neznám? Ne, ale o jiných se přece nebavíme.
Já říkám, pokud tedy odkazy z "webtržnických pr webů" a katalogů - nechme jejich účinnost stranou, prosím. Takže, pokud si tedy odkazy z webtržnických pr webů a katalogů necháme udělat, může nás to ohrozit?
Tvrdíš, že ano, načež kontruji, že by to nahrávalo konkurencím, protože by provedli jejich optimalizaci a tím by se jich zbavili. Teď mi říkáš, že to tak nefunguje. Dobře, ale když to enfunguje v případě konkurence, tak to nefunguje ani tehdy, kdy si to objednám/udělám sám, ne?
Já bych za sebe rád dodal, že katalogy, i PR weby mohou být jedna z mnoha funkčních metod, když se používají s rozmyslem. A obecně v linkbuildingu nemůžeš použít jednu nebo 2 metody, ale je to mix mnoha metod dle potřeb webu.
31. 3. 2012 11:01:22
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745421
Cody
Katalogy jsou SEO zombie už dávno. Jenom ještě ani jejich tvůrci, ani lidé, kteří je využívají, nepochopili, že přichází nová doba. PR weby v českém podání jsou jenom parodie na SEO. A pokud se bavíme o linkbuildingu jako takovém - cílem přeci není prdnout někam odkaz, ale naopak donutit někoho, aby odkázal. Takový odkaz má cenu zlata. S tím, že je třeba mixovat, souhlasím.
31. 3. 2012 11:06:39
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745420
weby
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
31. 3. 2012 11:22:44
Napsal Plaváček;778598
Cody
Katalogy jsou SEO zombie už dávno. Jenom ještě ani jejich tvůrci, ani lidé, kteří je využívají, nepochopili, že přichází nová doba. PR weby v českém podání jsou jenom parodie na SEO. A pokud se bavíme o linkbuildingu jako takovém - cílem přeci není prdnout někam odkaz, ale naopak donutit někoho, aby odkázal. Takový odkaz má cenu zlata. S tím, že je třeba mixovat, souhlasím.
Tak mě tedy řekněte Plaváčku co je dnes správny způsob linkbuildingu?
- katalogy jsou mrtvé
- PR weby také
- kupovat odkazy je špatné
- přirozené odkazy prakticky neexistují
- - odborné servery typu lupa.cz se drží jen startupů, nebo již provařených značek
- - v diskuzích se odkazy ven přiliš nevedou, a pokud ano, je často jejich vkladatel osočen že spamuje nebo že vkládá odkaz za peníze (odkazy jsou často navíc nofollow)
Tak tedy povídejte, co je to vlastně přirozený odkaz podle Vás? Můžete udat i přiklady, ať se o tom můžeme pobavit dále.
31. 3. 2012 11:22:44
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745419
Jiří Šubr
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
31. 3. 2012 11:29:19
Plaváček: Děláte SEO v praxi? Já jen, že to co píšete je pravda, ale v ideálním světě. Pokud chce eshop dominovat mezi dalšími 10ti, těžko se může vykašlat na PR články, RdK, jako jo má to malý efekt, ale pořád to nějaký má a jde o fixní výdaj, který není tak vysoký. A pokud budete mít stejně zpětných odkazů a konkurence bude mít navíc PR články a RdK, kdo asi bude první? Pokud si platíte měsíčně zpetný odkaz v přepočtu na rok, dva, tři, se to o dost prodraží, jako základ jsou PR články pořád efektivní alespoň na poli Seznamu, ale mám zkušenost, že se to líbí i Google (v případě neduplicity).
Jsou weby kde se dá vymyslet, aby samotní majitelé cizích webů odkazovali, ale většinou jsou to blogy nebo portály, které nabízí něco užitečného. V případě eshopu, co ten nabídne užitečného? Jde o prodejní místo online, jsou tam popisy produktů a lidé tam nakupují. Moc si nedokážu představit situaci, kdy na tento eshop někdo odkáže, možná jen pokud tam někdo koupí a zrovna má blog, tak napíše jó to je super eshop, ale to je celý. Takže jak jsem psal, ideální je získávat zpětné odkazy zadarmo jenom tím, že budujete kvalitní obsah, ale někdy to prostě nejde. A momentálně je situace taková, že aby se eshop někam dokopal, je třeba sáhnout po PR článcích nebo po RdK, nejlépe obojí. Efekt to má, to Vám řekne asi každý, kdo pracuje v oblasti SEO, ideální to není, ale efekt to má.
31. 3. 2012 11:29:19
https://webtrh.cz/diskuse/plavackuv-seznam-pijar-webu-aneb-konec-jedne-ery/strana/10/#reply745418
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit