Zadejte hledaný výraz...
Jakub Glos
Webtrh.cz
Vývoj webových stránek na WordPressu a proklientský přístup pro freelancery
Třídenní infromacemi nabitý prezenční + online kurz v Praze od Webtrhu pouze za 2 871 Kč
Více informací

Padající mysql na VPS

TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 10. 2021 15:45:16
Napsal HonzaIT;1633586
Hukot nebo Contabo :) za 4K je tato konfigurace fakt úlet :) 
Virtual Private Servers | Quality VPS at Incredible Price | Contabo
4K neplatí ani tak za konfiguraci, jako za služby, které k tomu má, u Hukot nebo Contabo žádnou správu nenabízí.
26. 10. 2021 15:45:16
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492677
Jamira40
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 10. 2021 16:05:01
Uplne adekvatna odpoveď k ročnej cene. Pada MySQL pozrieme graf je tam velka usage memory odpoveď jasna. Viac by som za tie peniaze nečakal :)
26. 10. 2021 16:05:01
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492676
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
26. 10. 2021 18:09:31
Napsal tomasr;1633578
Ještě posílám výpis z htop.
Podle toho výpisu to vypadá, že ti tam běží 2 instance PHP 7.3 a 7.4.
Je možné že i tam ti běží 2SQL.
26. 10. 2021 18:09:31
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492675
Napsal HonzaIT;1633586
Hukot nebo Contabo :) za 4K je tato konfigurace fakt úlet :) 
Virtual Private Servers | Quality VPS at Incredible Price | Contabo
No už to mam zaplacene na rok, tak leda pristi rok. Ja do toho sel, ze se to snadno nastavuje, je to tedy takovej polomanaged server. Nevim jestli u tech co doporucujete je i nejaka podpora nebo si to musi clovek komplet nastavit sam.
---------- Příspěvek doplněn 27.10.2021 v 08:38 ----------
Napsal Vít Michalek;1633597
Podle toho výpisu to vypadá, že ti tam běží 2 instance PHP 7.3 a 7.4.
Je možné že i tam ti běží 2SQL.
Díky za upozornění, hned jsem napsal na podporu, proč to tam běží 2x.
EDIT: Tak druhá instance je pro administracni správu serveru. Tam verze PHP zmenit nelze, takze nezbyva jen hlidat pod cim bezi a podle toho optimalizovat projekt:(.
---------- Příspěvek doplněn 27.10.2021 v 09:19 ----------
Napsal Jamira40;1633588
Uplne adekvatna odpoveď k ročnej cene. Pada MySQL pozrieme graf je tam velka usage memory odpoveď jasna. Viac by som za tie peniaze nečakal :)
Vy píšete, že je to adekvátní, ostatní že za tu cenu mohu mít mnohem větší výkon. Tak kde je pravda?
27. 10. 2021 09:32:36
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492674
Jamira40
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 10. 2021 10:41:24
Pravda? Pravdu si musíte nájsť sám... zatiaľ tu máme pár príspevkov úplne mimo mísu...
Alebo odporúčanie na Contabo od HonzaIT kde si kúpite 4 procesorové jadrá s výkonom 0.5vCPU u iného poskytovateľa :) a podobne.
Takže pravdu si musíte nájsť sám.
Ak si vážne myslíte že za 6€ dostanete skvelé parametre tak ste proste BFU (to nie je nadávka len pre info).
Tak isto ak si myslíte že za 4000Kč ročne s čoho bude 21% DPH budete mať 24/7 technickú podporu čo bude riešiť Vaše padajúce MySQL tak tiež velká chyba. Tá cena pravdepodobne ide na hrane nákladov na HW / Správu.
Vlastne to na Webtrhu funguje takto skoro vo všektom. Ľudia tu chcú všetko za nič.
Ale aby som sa len nesťažoval a niečo Vám poradil...
To že Vám tam ide 2x PHP je úplne v poriadku. Vaša administrácia pravdepodobne podporuje prepínanie verzie PHP pre doménu.
Určite tam nejde MySQL 2x... prečo by tam aj išlo je to úplne iracionálne a na HTOPe to ani nie je vidieť.
Ten memory usage je v MySQL úplne v poriadku. Pozrite si aké máte nastavenie Memory Limitu v PHP a kolko máte povolených procesov na doménu. Ak tam máte viac domén a velký memory limit resp. vo Vašom prípade to nemusí byť zas tak vela môže sa stať že naraz spustíte viac PHP procesov a to exhaustne memory na serveru.
V skratke máte pár možnosti 1.) naučiť sa to 2.) prejsť na managed 3.) zaplatiť niekoho čo Vám to bude sledovať a ladit.
27. 10. 2021 10:41:24
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492673
Napsal Jamira40;1633633
Pravda? Pravdu si musíte nájsť sám... zatiaľ tu máme pár príspevkov úplne mimo mísu...
Alebo odporúčanie na Contabo od HonzaIT kde si kúpite 4 procesorové jadrá s výkonom 0.5vCPU u iného poskytovateľa :) a podobne.
Takže pravdu si musíte nájsť sám.
Ak si vážne myslíte že za 6€ dostanete skvelé parametre tak ste proste BFU (to nie je nadávka len pre info).
Tak isto ak si myslíte že za 4000Kč ročne s čoho bude 21% DPH budete mať 24/7 technickú podporu čo bude riešiť Vaše padajúce MySQL tak tiež velká chyba. Tá cena pravdepodobne ide na hrane nákladov na HW / Správu.
Vlastne to na Webtrhu funguje takto skoro vo všektom. Ľudia tu chcú všetko za nič.
Ale aby som sa len nesťažoval a niečo Vám poradil...
To že Vám tam ide 2x PHP je úplne v poriadku. Vaša administrácia pravdepodobne podporuje prepínanie verzie PHP pre doménu.
Určite tam nejde MySQL 2x... prečo by tam aj išlo je to úplne iracionálne a na HTOPe to ani nie je vidieť.
Ten memory usage je v MySQL úplne v poriadku. Pozrite si aké máte nastavenie Memory Limitu v PHP a kolko máte povolených procesov na doménu. Ak tam máte viac domén a velký memory limit resp. vo Vašom prípade to nemusí byť zas tak vela môže sa stať že naraz spustíte viac PHP procesov a to exhaustne memory na serveru.
V skratke máte pár možnosti 1.) naučiť sa to 2.) prejsť na managed 3.) zaplatiť niekoho čo Vám to bude sledovať a ladit.
Děkuju za příspěvek. Jen abych bylo jasno, určitě nechci nic zadarmo. Pokud je cena skutečně adekvátní, tak to beru. Pravdu se právě snažím najít, proto ta diskuze.
Nepotřebuju 24/7 podporu. Jen bych čekal, že když mám měsíčně nějakou podporu v ceně (ostatně proto sem si nepořizoval jen server bez administrace a podpory a managed server bohužel projekt nezaplatí), tak že mi podpora poskytne informaci proč mi padá mysql a ne jen, že mi napíše, že mám přidat RAM. Změna nastavení mysql pomohla a pro správce serveru by to jistě nebyl problém, ale chápu že je jednoduší dostat další peníze za upgrade hardwaru.
Administrace samozřejmě povoluje přepinani verze pro doménu, ale samotná administrace běží na neměnné verzi PHP 7.4 a tak pokud má doména nepoběží na stejné verzi, poběží vždy 2 instance, což je škoda. Nejednodušší bude možnost zvážit přechod aplikace ze 7.3 na 7.4, ale až administrace pojede na verzi 8, budu tam kde sem byl.
Memory limit je zatím defaultně nastaven na 256M. Počet povolených procesů úplně nevím kde zjistit. V PHP ini je jen pm.max_requests = 500, o processech tam nic není.
Za konkrétní rady děkuju, tech v posledním odstavci jsem si vědom. Šel jsem do diskuze, abych viděl i jiný pohled na věc a zjistil jestli neplatím zbytečně moc vzhledem k tomu jaké problémy nastávají a víc platit vzhledem k ekonomice projektu nemohu.
27. 10. 2021 12:01:51
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492672
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 10. 2021 12:35:38
zajímá tě nastavení pm.max_children, to udává maximální počet souběžných php skriptů, ph.max_requests jen řiká po kolika požadavcích to znovuvytvoří daemona, to je kvůli tomu, že php trpí řadou memory leaků a nerado běží příliš dlouho, nemá to nic společného s počtem souběžných procesů a ta hodnota je v pořádku.
Obvyklá hodnota pro malé hostiny pro pm.max_children může být 5 nebo 10. Je nutné zohlednit, že každý proces ti může vzít 256 MB paměti, tj. 5 procesů může jít přes 1 GB a tím ubrat dost paměti ze serveru. Osobně bych doporučil tu hodnotu výrazně snížit nebo jí nechat vysokou jen pro administrační stránky, vzhledem k tomu kolik máš paměti na serveru. Nám se aplikace často vejdou do 32 MB, ale netuším teď jak jsou na tom moderní systémy jako Wordpress a jiné.
27. 10. 2021 12:35:38
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492671
Napsal TomášX;1633645
zajímá tě nastavení pm.max_children, to udává maximální počet souběžných php skriptů, ph.max_requests jen řiká po kolika požadavcích to znovuvytvoří daemona, to je kvůli tomu, že php trpí řadou memory leaků a nerado běží příliš dlouho, nemá to nic společného s počtem souběžných procesů a ta hodnota je v pořádku.
Obvyklá hodnota pro malé hostiny pro pm.max_children může být 5 nebo 10. Je nutné zohlednit, že každý proces ti může vzít 256 MB paměti, tj. 5 procesů může jít přes 1 GB a tím ubrat dost paměti ze serveru. Osobně bych doporučil tu hodnotu výrazně snížit nebo jí nechat vysokou jen pro administrační stránky, vzhledem k tomu kolik máš paměti na serveru. Nám se aplikace často vejdou do 32 MB, ale netuším teď jak jsou na tom moderní systémy jako Wordpress a jiné.
Tome,
pm.max_children je 20.
Ohledně paměťových leaků, neměla to právě verze 7 řešit?
Wordpress ani podobný systém tam neběží. Je to vlastní systém.
32 MB by asi neprošlo, uploadují se tam obrázky a zároveň se s nimi dělají nákladné operace, tak to budu muset nejdřív prověřit, než to snížím. Chápu to dobře, že v jednu chvíli může web používat jen 20 uživatelů a každý má k dispozici 256MB na zpracování skriptu nebo je to jinak?
27. 10. 2021 12:52:43
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492670
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 10. 2021 13:19:40
ano, php 7 hodně zapracovalo na memory managementu, pořád ale existují jisté úniky, nemluvě o modulech, na které se zatím moc nešáhlo. Univerzální varianta je nastavit max_requests, pokud si dokážeš změřit, že v tvém sestavení to nenastává, může tohle vyhnout (nastavit na 0).
Ano, chápeš to správně, 20 uživatelů (tj. 20 souběžných nahrávání a zpracování fotek) a každý max. 256 MB paměti, tj. pokud jich tam vběhne najednou více, řada z nich skončí s chybou "500 Internal error", proto bývá lepší snížit max_children a nechat je ve frontě. Samotná velikost fronty se nastavuje přes listen.backlog, ve výchozím stavu je -1 (tj. bez omezení), což je stejně omezeno nastavením OS (zejména max open files, bývá to v tisících). Při správném nastavení zohledňuj jak dlouho vlastně trvá zpracování stránky, zpravidla to jsou desítky až stovky ms, takže za vteřinu jeden children (worker) vyřídí třeba 10 požadavků, tj. třeba deset otevření stránky, 20 jich vyřídí dohromady 200 a 200 otevření stránky za vteřinu už znamená dost velký web.
Takže sleduj logy, loguj 500 Internel error a snaž se tenhle případ minimalizovat. Někdy bývá lepší nastavit max_children nižší a nechat klienty v pořadí, sníží se tím paralelizace a pokud na stránce děláš nějaké náročné operace (práce s obrázky), bude to ve výsledku probíhat rychleji, protože stejně nemáš dostatek cpu jader pro 20 php procesů (máš jedno jádro) a zbytečně se vše může zdržovat neustálým přepínáním procesů. Servírování obrázků, stylů a js nejspíš stejně končí na nginx/apache http, takže to si jede svým životem.
27. 10. 2021 13:19:40
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492669
Kdyz je necham ve fronte, tak nedojde k 500 internal error? K te dojde jen kdyz max_children nebo max_requests dojde dostupna pamet? Jak se to projevi, ze jsou ve fronte, proste se prodlouzi doba nacitani?
Chyby 500 a jine samozrejme loguju.
27. 10. 2021 14:13:10
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492668
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 10. 2021 14:57:04
Ano, požadavky ve frontě mohou končit nanejvýše chybou Timout (to ale záleží na nastavení http serveru v popředí, nestává se ale). K 500 dojde mimojiné pokud již není další volná paměť v systému, když tvůj požadavek nespotřebuje celých 256 MB paměti, vejde se jich tam více souběžných, jakmile si ale řekne o více paměti, je možné že sám nebo jiný požadavek skončí chybou 500, to je určité riziko, které tvoje nastavení má. Na max_requests zapomeň, to je technikálie na pozadí, která tohle vůbec neovlivňuje.
Ano, čekání ve frontě se prodlouží doba o čekací dobu, na druhou stranu se může celková doba zkrátit, protože při nižší konkurenci se bude fronta odbavovat třeba rychleji, to chce ověřit a změřit. Vědět jak se systém chová je základ pro to, abych ho dokázal vyladit ke spokojenosti.
Osobně se vždy snažím nastavit max_children a memory limit na hodnotu takovou, aby při 100 % využití se to pořád na server vešlo, tj. aby ve špičkách nemohlo docházet k padání php procesů nebo naopak jiných služeb na serveru. Můžeš zkusit postupně snižovat max_children a sledovat jestli se nebude výrazně prodlužovat čas načítání webu (na to je dobrý nějaký monitoring nebo logy). Stejně tak můžeš zkusit postupně snižovat paměťový limit a zkoušet, kdy už je paměť plně zaplněná.
27. 10. 2021 14:57:04
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492667
HonzaIT
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
27. 10. 2021 18:20:36
Napsal Jamira40;1633633
Pravda? Pravdu si musíte nájsť sám... zatiaľ tu máme pár príspevkov úplne mimo mísu...
Alebo odporúčanie na Contabo od HonzaIT kde si kúpite 4 procesorové jadrá s výkonom 0.5vCPU u iného poskytovateľa :) a podobne.
Takže pravdu si musíte nájsť sám.
Ak si vážne myslíte že za 6€ dostanete skvelé parametre tak ste proste BFU (to nie je nadávka len pre info).
Tak isto ak si myslíte že za 4000Kč ročne s čoho bude 21% DPH budete mať 24/7 technickú podporu čo bude riešiť Vaše padajúce MySQL tak tiež velká chyba. Tá cena pravdepodobne ide na hrane nákladov na HW / Správu.
Vlastne to na Webtrhu funguje takto skoro vo všektom. Ľudia tu chcú všetko za nič.
Ale aby som sa len nesťažoval a niečo Vám poradil...
To že Vám tam ide 2x PHP je úplne v poriadku. Vaša administrácia pravdepodobne podporuje prepínanie verzie PHP pre doménu.
Určite tam nejde MySQL 2x... prečo by tam aj išlo je to úplne iracionálne a na HTOPe to ani nie je vidieť.
Ten memory usage je v MySQL úplne v poriadku. Pozrite si aké máte nastavenie Memory Limitu v PHP a kolko máte povolených procesov na doménu. Ak tam máte viac domén a velký memory limit resp. vo Vašom prípade to nemusí byť zas tak vela môže sa stať že naraz spustíte viac PHP procesov a to exhaustne memory na serveru.
V skratke máte pár možnosti 1.) naučiť sa to 2.) prejsť na managed 3.) zaplatiť niekoho čo Vám to bude sledovať a ladit.
Pravda? Pravdu si musíte nájsť sám... zatiaľ tu máme pár príspevkov úplne mimo mísu...
Alebo odporúčanie na Contabo od HonzaIT kde si kúpite 4 procesorové jadrá s výkonom 0.5vCPU u iného poskytovateľa :) a podobne.
Tak to vůbec není pravda, je jasné, že v této ceně nelze garantovat plné 4 vCPU, ale výkonem jsem naprosto spokojený a není tam žádný problém. 
Srovnávat to s výkonem 0.5vCPU je vyloženě pitomost :)
27. 10. 2021 18:20:36
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492666
Jamira40
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 10. 2021 18:29:20
Určite?
sysbench cpu --threads=1 run
Sysbench 1 vlákno iný poskytovateľ v ČR: 1200.41 Events/s
Sysbench 1 vlákno Contabo VPS S: 538.19 Events/s
7z b -mmt1
7-ZIP iný poskytovateľ 1 vCPU: 3639 MIPS
7-ZIP Contabo VPS S: 1681 MIPS
Môžete sa k tomu fundovane vyjadriť.
Doplním ešte to že asi som sa nekorektne vyjadril. Máte 1vCPU = 0.5vCPU u Contabo. Takže "4vCPU" máte v realite max. 2vCPU u iného poskytovateľa. A to som testoval len to VPS S. Rád by som videl taký VPS XL kde je 10vCPU a 60GB RAM...
Doplním 2.:
Je to proste odrb na zákazníka... nikde to nie je uvedené minimálne som to nenašiel. Napr. u AWS je to úplne normálna vec ale všade je presne stanovená Base Performance toho CPU. Proste je to zavádzajúca informácia len na oklamanie zákazníka.
27. 10. 2021 18:29:20
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492665
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 10. 2021 19:30:10
vCPU je mezi poskytovateli nesrovnatelný údaj kvůli rozdílné frekvenci, architektuře a generaci procesorů, on je problém ho porovnat i v rámci jednoho poskytovatele kvůli rozdílnému vytížení ostatními klienty a rozdílné agregaci mezi servery.
U cloudů to je ještě méně průhledné, viz třeba AWS a jejich burst a day limity u EC2 instancí.
Ideálně si to změřit s reálnou aplikací a být tam, kde to je dostatečné, nemá smysl to porovnávat podle tabulek.
27. 10. 2021 19:30:10
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492664
Jamira40
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
27. 10. 2021 20:03:23
Potom rovnako nema zmysel tvrdit ake to je brutalne za tie peniaze :) lebo nie je
PS
Iný Poskytovatel CPU v ČR Xeon Q2'16 @3Ghz
Contabo Xeon Q1'16 @2.2Ghz
27. 10. 2021 20:03:23
https://webtrh.cz/diskuse/padajici-mysql-na-vps/strana/3/#reply1492663
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit