Zadejte hledaný výraz...

Otřesná zkušenost s DPD – proplatili ztrátu a následně si po 2. měs. nechali podepsat převzetí a chtějí vrátit peníze za reklamaci

vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 2. 2022 07:24:36
Napadá Vás jak co nejelegantněji vyřešit ? Klasika, doručení balíčku -balíček DPD ztratilo. Jednalo se o zákazníka kterému posíláme co dva týdny cca. Doposlalo se mu tedy v nekterém z dalším balíku. DPD ztrátu přiznalo, škodu vyplatilo....ale... cca po 1,5 měsíce od ztráty si zašlo za zákazníkem s papírem (bez balíku), že mu tenhle a tenhle balíček doručili a ať povrdí, že vše má tedy doručený i ten ztracený balík. Zákazník si prověřil, že veškeré zboží má naskladněno a tedy s klidem podepsal. No a nastalo to, že DPD nyní tvrdí, že balíček našli a doručili a že chtějí vrátit peníze za reklamaci, už k tomu poslali i výzvu.
Hovor zde
Ulož.to
Napadá Vás co s tím ? Nebo je tohle prostě na právníky? Oslovil jsem i novinky.cz, uvidím...
14. 2. 2022 07:24:36
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498085
Webarx
verified
rating uzivatele
14. 2. 2022 08:27:59
Dobrý :), může to být klidně jen iniciativa někoho v posledním článku řetězce, tj řidiče či někoho odpovědného za sklad pří předávání do cílové dopravy. Každopádně zákazník je trotl.
Pokud DPD ztrátu přiznalo a vyplatilo tak by se mohlo zdát, že to je ukončeno. Otázka je co přesně zákazník podepsal. Dobré řešení to nemá, zákazníka si rozhněvat nechcete, když s ním obchodujete pravidelně a je zřejmé že se to proti němu může obrátit pokud budete bojovat s DPD. Přeci jen , dalo by se to kvalifikovat jako podvod, podepsáním dodatečného převzetí, ale také i podvod z druhé strany.
Opravdu se chcete soudit?
Samozřejmě je jasné, že s DPD skončíte, ale to jak to vyřešíte je spíše otázka nervů a času a rizik. V jaké to bylo hodnotě?
14. 2. 2022 08:27:59
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498084
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 2. 2022 09:44:08
Napsal Webarx;1640197
Dobrý :), může to být klidně jen iniciativa někoho v posledním článku řetězce, tj řidiče či někoho odpovědného za sklad pří předávání do cílové dopravy. Každopádně zákazník je trotl.
Pokud DPD ztrátu přiznalo a vyplatilo tak by se mohlo zdát, že to je ukončeno. Otázka je co přesně zákazník podepsal. Dobré řešení to nemá, zákazníka si rozhněvat nechcete, když s ním obchodujete pravidelně a je zřejmé že se to proti němu může obrátit pokud budete bojovat s DPD. Přeci jen , dalo by se to kvalifikovat jako podvod, podepsáním dodatečného převzetí, ale také i podvod z druhé strany.
Opravdu se chcete soudit?
Samozřejmě je jasné, že s DPD skončíte, ale to jak to vyřešíte je spíše otázka nervů a času a rizik. V jaké to bylo hodnotě?
Hodnota je 32000Kč bez DPH. Zákazník je velká elektrofirma v ČR která od nás odebírá pravidelně...Zákazník podepsal v listopadu 2021 papír, že balíček ze září 2021 přijal....ale podepsal to proto, protože si myslel, že když mu vše dorazilo, tak co by ten podstrčenej papír nepodepsal... zboží přece po dvou měsících vše měl a přijal ...a on nemůže vědět v jaké dodávce/zásilce zboží bylo.
Vzhledem k hodnotě si myslím, že žaloba by mohla mít dobrej výsledek. Zákazník je ochotněj svědčit, že mu to podstrčili a že žádnej balík nenašli (to už na mne zkoušeli obchodáci - že ho přece mohli po dvou měsících najít)  ...vysvětlili jsme si to a je mu to jasné... prostě to ztratili, my doposlali v jiné zásilce, jemu sklad seděl a oni si šli pro podpis ztracené zásilky... (odesílateli - nám samozřejmě nic neřekli a chtějí už jen vrátit peníze za reklamaci) ...
14. 2. 2022 09:44:08
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498083
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 2. 2022 10:26:42
No počkej, DPD asi od toho tvého zákazníka chtělo potvrzení, že obdržel KONKRÉTNÍ zásilku s nějakým číslem. Co s tím má společného to, jestli zákazníkovi sedí sklad nebo kdesi cosi ? Zákazník je naprostý idiot, pokud to podepsal. Pokud zákazník podepsal převzetí = měl by ti zaplatit zboží, které v té zásilce bylo fakturované, ne ? Pokud jsi to zboží poslal pak znova, měl by ti ho vrátit, nebo by jsi mu ho měl dofakturovat a on by ti ho měl zaplatit.
14. 2. 2022 10:26:42
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498082
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 2. 2022 10:47:12
Napsal cz_mawa;1640203
No počkej, DPD asi od toho tvého zákazníka chtělo potvrzení, že obdržel KONKRÉTNÍ zásilku s nějakým číslem. Co s tím má společného to, jestli zákazníkovi sedí sklad nebo kdesi cosi ? Zákazník je naprostý idiot, pokud to podepsal. Pokud zákazník podepsal převzetí = měl by ti zaplatit zboží, které v té zásilce bylo fakturované, ne ? Pokud jsi to zboží poslal pak znova, měl by ti ho vrátit, nebo by jsi mu ho měl dofakturovat a on by ti ho měl zaplatit
Oni ho nevrátí, protože jim sedí sklad s tím co přijali a co je vyfakturováno...a DPD chce vrátit peníze, protože jim zákazník po dvou měsích podepsal, že zboží má...  DPD chce tedy vrátit peníze za zaplacenou škodu - ztracenou zásilku, kterou jim zákazník podepsal - cca po dvou měsících od ztráty že přijal (v dobré víře - protože vše nafakturované v té době měl) ... dobře to DPD upeklo co ?
---------- Příspěvek doplněn 14.02.2022 v 10:48 ----------
doplňuji, že zákazník je velká elektrofirma, se kterou máme dobré vztahy, ale DPD je ukrutně využilo potajnu, pokoutně a za našimi zády, tak aby se vyvázali ze ztráty zásilky
---------- Příspěvek doplněn 14.02.2022 v 10:49 ----------
s pokusem dofakturace zboží asi tušíme jak by to u zákazníka skončilo...
14. 2. 2022 10:47:12
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498081
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 2. 2022 11:52:57
Prosimtě co to je za kecy, potajnu, pokoutně :-)
Ono se ti DPD musí nějak vyzpovídat co kdy od koho chtějí nebo nechtějí ? Proč by to dělali ? :-)
Jako v tomhle případu je víc neznámých než známých. Takže to co tady řešíme jsou teorie.
Co přesně zákazník podepsal ? Převzetí konkrétní zásilky ? Pokud ano, proč podepsal převzetí zásilky na základě toho, že jim "stav skladu sedí" ? Nechceš mi dát kontakt na toho zákazníka ? Že bych tam zajel a nechal si potvrdit, že jsem jim dodal paletu něčeho, však oni mi to podepíšou, jim stav skladu sedí, no ne ? :-) Trochu mi nesedí, že by "velká elektro firma" měla takhle nastavené procesy...
A s pokusem dofakturace že víš, jak by to skončilo. No já to vím přesně, zaplatili by ti to. Protože pokud budeš mít papír, že DPD doručilo původní zásilku a budeš mít papír, že DPD doručilo zákazníkovi i tu další zásilku, tak máš jednoznačně dodané dvoje zboží a zaplacené jen jedno. Pokud by se cukali tak stačí to dát právníkovi a je to naprostá brnkačka, to by snad ani nešlo k soudu ale jen na platební rozkaz nebo jak se to dnes jmenuje.
Jako já chápu, že si nechceš asi stálého zákazníka rozházet, ale míček je teď dost na jejich straně. Takže by jsi na ně měl trochu zatlačit...co to mají za bordel ve firmě, že někdo podepisuje převzetí něčeho, co nepřevzal...
14. 2. 2022 11:52:57
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498080
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 2. 2022 12:16:10
Napsal cz_mawa;1640209
Prosimtě co to je za kecy, potajnu, pokoutně :-)
Ono se ti DPD musí nějak vyzpovídat co kdy od koho chtějí nebo nechtějí ? Proč by to dělali ? :-)
Jako v tomhle případu je víc neznámých než známých. Takže to co tady řešíme jsou teorie.
Co přesně zákazník podepsal ? Převzetí konkrétní zásilky ? Pokud ano, proč podepsal převzetí zásilky na základě toho, že jim "stav skladu sedí" ? Nechceš mi dát kontakt na toho zákazníka ? Že bych tam zajel a nechal si potvrdit, že jsem jim dodal paletu něčeho, však oni mi to podepíšou, jim stav skladu sedí, no ne ? :-) Trochu mi nesedí, že by "velká elektro firma" měla takhle nastavené procesy...
A s pokusem dofakturace že víš, jak by to skončilo. No já to vím přesně, zaplatili by ti to. Protože pokud budeš mít papír, že DPD doručilo původní zásilku a budeš mít papír, že DPD doručilo zákazníkovi i tu další zásilku, tak máš jednoznačně dodané dvoje zboží a zaplacené jen jedno. Pokud by se cukali tak stačí to dát právníkovi a je to naprostá brnkačka, to by snad ani nešlo k soudu ale jen na platební rozkaz nebo jak se to dnes jmenuje.
Jako já chápu, že si nechceš asi stálého zákazníka rozházet, ale míček je teď dost na jejich straně. Takže by jsi na ně měl trochu zatlačit...co to mají za bordel ve firmě, že někdo podepisuje převzetí něčeho, co nepřevzal...
Jsou to kecy takové, jak jsem pochopil z komunikace, odeslání září 2021, říjen proplacení škody, listopad si zajistili zpětně podpis převzaté zásilky (nám to ani nikdo nedal vedět) a únor 2022 - požadují vrácení zaplacené škody, jelikož dokládají, že zásilka byla 8.11.2021 doručena -viz protokol. Následujete telefonát my - že co to zkouší, že zásilka byla ztracena, škoda zaplacena a že si nechávají zpětně podepsat převzetí zásilek, co dávno ztratili. A dál.... následuje koktání paní na infolince, následujte koktání obchodních zástupců, že se mohla zásilka najít a proto doručeno po dvou měsících...říkám si -aha únor 2022 volám paní do firmy co to podepsala jestli jí doručili i toho 8.11.2021 balíček:
" Ne, jen si došli podepsat papír a já kontrolovala, že vše máme, z toho jsem usuzovala, že se nic neztratilo a tak jsem to podepsala, nic nám podle faktur 2021 nechybí, a oni Vám tedy teď nechtějí zaplatit tu ztracenou zásilku ? Aha, tak to je od nich mazaný...ale já jsem podepisovala jen papír, žádnej balík určitě nedoručovali, jen řešili potvrzení, nálehali že vše máme- klidně to odsvědčím...." 
Tedy podvodně vylákali podpis a podvodně chtějí vrátit peníze...je to jednodušší pochopit i pro ty pomalejší trdla ? :-) 
Opravdu si stálého a letitého zákazníka nechci rozházet... to jsi pochopil správně...
14. 2. 2022 12:16:10
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498079
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
14. 2. 2022 12:35:53
Já nevím co ti mám říct. Když k paní dojedu a budu na ní naléhat že fakt potřebuju tohle podepsat tak to podepíše ? Proč ti třeba nezavolala ?
Jako to že jí stav skladu sedí neznamená přeci, že podepíšu převzetí něčeho, co ani nevím, jestli dorazilo...
Takže paní je blbka, a teď na tom budeš bit ty - pokud tedy správně chápu tvůj postoj, že fakturovat jim to znova nebudeš.
A ano, to že ti nějaký obchoďák píše, že se zásilka mohla najít a doručit - to se taky klidně najít fakt mohla, mě se taky stalo x let zpět s DPD, když přesouvali nějaké depo u Prahy, že jim to tam hnilo jako ztracené dva měsíce a pak se to našlo. Takže klidně se taky mohlo stát to, že jseš v tom nevinně jak ty, tak ta paní co to podepsala, tak to DPD, a prostě ten pozdě doručený balík "znárodnil" někdo ve skladu - však co, přišlo zboží, není na to faktura, "stav skladu sedí" :-D tak to nikdo shánět nebude, ne ?
Jak už tady psal někdo nahoře, s DPD jsi asi skončil. Tak teď už je jen na tobě si rozmyslet, jestli jsi skončil i se zákazníkem (dofakturuješ jim to a soudně to vymůžeš), nebo ne. Ale primární fail je tam jednoznačně ten, že někdo něco podepsal co neměl...ty teď už akorát řešíš s prominutím sračku někoho jiného. 
14. 2. 2022 12:35:53
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498078
lada1979
verified
rating uzivatele
14. 2. 2022 12:45:10
Promiň, ale toto se řeší jednoduše skladovými doklady. Pokud jsi mu to posílal podruhé máš mít u sebe doklad, že šlo o opětovné dodání náhradou za ztracené. Nějaký papír, že si zákazník vzpomněl, že mu bylo něco doručeno nic nedokazuje a měl by mít, že zboží nemá ze ztracené zásilky ,ale z opětovného zaslání. Navíc takové podepsání něčeho po prohlášení za ztracené a zaplacení škody je opravdu zvláštní. Takže tvůj zákazník by měl vše uvézt na pravou míru a vyplacenou "škodu" by měl zaplatit pracovník spedice, který zásilku označil za ztracenou, jelikož předpokládám, že to potvrzení měl mít dříve než rozhodli o ztrátě a náhradě. S bábama na lince je myslím zbytečné se bavit dej to rovnou právníkovi.
14. 2. 2022 12:45:10
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498077
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
14. 2. 2022 12:53:02
Tak pokud máte peníze za vyřízenou reklamaci, tak musí přijít nějaká oficiálnější výzva, nějaký dopis a žaloba by následovala spíše z jejich strany (pro neoprávněné obohacení) - míč je tedy na jejich straně hřiště... Vy se pak můžete obrátit na právníka, pokud do sporu chcete jít.
A rozhodně bych netrval na telefonickém řešení problému, vůbec bych to nepitval. A pokud někoho nahráváte , musíte jej upozornit na začátku, nebo krátce po začátku, ne v půlce rozhovoru.
Ať si sepíšou oficiální výzvu oni, maximáně bych psal v krátkých větách, nesouhlasím, vámi sdělené informace se podle naší evidence nezakládají na pravdě apod.
14. 2. 2022 12:53:02
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498076
boogey
verified
rating uzivatele
14. 2. 2022 14:47:47
Nemělo by DPD v takovém případě vracet balík odesílateli? Jak je to řešeno ve smlouvě? Vždyť takhle by šly krásně dělat podvody ve velkým. Pokud je paní ochotná svědčit, že jí tlačili do podpisu papíru bez balíku, tak bych to klidně nechal na soud. Hlavně přes DPD nic neposílat, aby nezačali zadržovat dobírky.
14. 2. 2022 14:47:47
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498075
vena.vaclav
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 2. 2022 20:50:16
Napsal boogey;1640230
Nemělo by DPD v takovém případě vracet balík odesílateli? Jak je to řešeno ve smlouvě? Vždyť takhle by šly krásně dělat podvody ve velkým. Pokud je paní ochotná svědčit, že jí tlačili do podpisu papíru bez balíku, tak bych to klidně nechal na soud. Hlavně přes DPD nic neposílat, aby nezačali zadržovat dobírky.
DPD nic ve smlouvě o tom když ztratí balík a znovu najde nic nemá myslím... tak ono se to neočekává že...buď se balík najde v tý obě kdy posuzujou reklamaci a nebo když proplatí, tak už se nenajde, protože se nehledá...
Tim soudem to asi zakončíme...paní mi ujišťovala, že je ochotná svědčit.  Upřímně mi připadá, že tu snad někdy reagují i nějací pracovníci DPD :-)
14. 2. 2022 20:50:16
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498074
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 2. 2022 09:45:22
já bych v tom přímo záměr samotného DPD neviděl, nejspíš se jedná o klasický problém, kurýr je externí (buď smluvní dopravce nebo OSVČ, DPD to mixuje) a má plnou odpovědnost za ztracené balíky (ikdyž se ztratily mimo jeho auto). Jakmile mu to chtěli ztrhnout z úhrad, přišel se svoji invencí a nechal si podepsat papír, že to bylo doručeno, tak to pak i uvedl do systému DPD. Tohle se děje napříč trhem a pak vznikají tyhle bizardní situace.
Samozřejmě to je primárně chyba obchodního modelu DPD a jeho přístupu. Soud ale jejich chování nejspíš nezmění, hodí to na kurýry a jde se dál. Odchod od nich pocítí daleko více. Celej trh dopravců je poslední roky nějaký rozbitý a nemocný, najednou se ztratit rozdíl mezi B2B a B2C (tím horším směrem).
15. 2. 2022 09:45:22
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498073
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 2. 2022 10:07:37
Napsal TomášX;1640252
Odchod od nich pocítí daleko více. 
Pokud není Alza tak si jeho odchodu ani nevšimnou, spíš budou rádi. Bohužel. 
15. 2. 2022 10:07:37
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498072
lada1979
verified
rating uzivatele
15. 2. 2022 10:46:22
tak letos už si možná zase všimnou, balíků je evidentně méně a nervozita se promítá do počtu a výše pokut kurýrům. Ti co jezdí k nám jich mají letos více než za poslední 3 roky, takže to vypadá, že chtějí aby jim odešli.
15. 2. 2022 10:46:22
https://webtrh.cz/diskuse/otresna-zkusenost-s-dpd-proplatili-ztratu-a-nasledne-si-po-2-mes-nechali-podepsat-prevzeti-a-chteji-vratit-penize-za-reklamaci/#reply1498071
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit